Samochód znany miÅ‚oÅ›nikom marki, tym razem zostaje opakowany w zupeÅ‚nie nowe nadwozie – crossovera. Jeżeli do tego doÅ‚ożymy hybrydowy napÄ™d, mamy poÅ‚Ä…czenie, które musi przynieść korzyść.
Prowadzi siÄ™ doskonale jak na Forda przystaÅ‚o, wyglÄ…da drapieżnie, do czego obliguje nazwa modelu. Do tego jest to samochód nowoczesny, oszczÄ™dny i stworzony w ten sposób, aby dawaÅ‚ kierowcy maksimum frajdy z jazdy, a także wÅ‚aÅ›ciciela firmy nie przyprawiÅ‚ ból gÅ‚owy. O komfort osoby odpowiedzialnej za finanse zadba korzystna forma finansowania.
Trzy warianty napędu
Firmy bardzo duża wagę przykładają do czynnika TCO, jakim jest zużycie paliwa. W modelu Puma to zasługa hybrydowego układu napędowego EcoBoost Hybrid 48 V. Układ ten to tzw. miękka hybryda o całkowitej mocy 155 KM, gdzie elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0 EcoBoost.układ podnosi oszczędność paliwa o 9 procent według cyklu pomiarowego WLTP i przyczynia się do niskiego poziomu emisji CO2 (124 g/km) i zużycia paliwa od 5,4 l/100 km dla wariantu 125 KM oraz emisji CO2 (127 g/km) i zużycia paliwa od 5,6 l/100 km w wariancie 155 KM.
To realizacja koncepcji Forda, że każdy model spalinowy bÄ™dzie miaÅ‚ swój zelektryfikowany odpowiednik. Dodatkowoklienci bÄ™dÄ… mogli wybrać modele z silnikami benzynowymi EcoBoost i wysokoprężnymi EcoBlue. CiekawostkÄ… jest, że kiedy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze system może wyÅ‚Ä…czyć jeden cylinder, co dodatkowo wpÅ‚ynie za mniejsze zużycie paliwa.
Wygoda dla kierowcy
Samo nadwozie modelu Puma oznacza wiÄ™ksza wygodÄ™ dla kierowcy, uÅ‚atwia wsiadanie i wysiadanie. Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferuje system bezdotykowej obsÅ‚ugi pokrywy bagażnika oraz funkcjÄ™ masażu lÄ™dźwiowego odcinka krÄ™gosÅ‚upa. DziÄ™ki systemowi 12 czujników ultradźwiÄ™kowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoÅ‚a karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360. OczywiÅ›cie na pokÅ‚adzie znajdziemy także wiele systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego, takich jak: adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci (SSR) z funkcjÄ… utrzymania pojazdu na Å›rodku pasa ruchu (LCA), które uÅ‚atwiajÄ… jazdÄ™ autostradowÄ… oraz poruszanie siÄ™ w korku. Pierwszy raz w modelu Forda z segmentu B zadebiutuje również tylna, szerokokÄ…tna kamera (180°).
Inżynierowie Forda pomyÅ›leli także o rzeczach prostych, ale bardzo uÅ‚atwiajÄ…cych pracÄ™ w nowej Pumie. Integrowana Å‚adowarka do smartfonów, dziÄ™ki czemu żadne z dwóch gniazd USB nie musi teraz być zajÄ™te przez kabel do tradycyjnego Å‚adowania. DziÄ™ki systemowi Å‚Ä…cznoÅ›ci i rozrywki SYNC 3, pozwala kierowcy sterować za pomocÄ… prostych poleceÅ„ gÅ‚osowych dźwiÄ™kiem, nawigacjÄ… i podÅ‚Ä…czonymi smartfonami. System SYNC 3 obsÅ‚ugiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™. Trzeba wspomnieć także o systemie FordPass Connect z modemem pokÅ‚adowym, dziÄ™ki czemu Ford Puma staje siÄ™ mobilnym punktem dostÄ™powym Wi-Fi, gwarantujÄ…cym Å‚Ä…czność bezprzewodowÄ… nawet dla 10 urzÄ…dzeÅ„.
Te wszystkie elementy sprawiajÄ…, że w swoim segmencie Puma staje siÄ™ jednym z najnowoczeÅ›niejszych samochodów, oferujÄ…c użytkownikom komfort i wygodÄ™ zarówno prowadzenia, jak i pracy.
Ceny Pumy można zobaczyć tutaj.