FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1660 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1127 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
RANKING największych sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce
  Dodano: 2020-02-27
Wyświetlono: 188 razy
RANKING największych sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce
Dziesięciu największych operatorów stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce na początku 2020 roku udostępniało kierowcom 1090 punktów ładowania „elektryków”. Do końca roku chcą mieć o niemal 1,7 tysiąca więcej – wynika z rankingu przygotowanego przez portal WysokieNapiecie.pl.
foto © greenwaypolska.pl

 

Dziesięciu największych operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce na koniec 2019 roku udostępniało kierowcom w sumie 1090 punktów ładowania e-samochodów, z czego 55 proc. stanowiły szybkie (DC), a pozostałe 45 proc. półszybkie (AC) punkty. Do końca tego roku najwięksi operatorzy chcą uruchomić kolejnych 17469 punktów ładowania – wynika z zestawienia przygotowanego przez portal WysokieNapiecie.pl na podstawie informacji pozyskanych od kilkunastu operatorów stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce.

 

W sumie dziesiątka największych sieci w Polsce do końca grudnia będzie umożliwiała jednoczesne ładowanie blisko 2,8 tys. samochodów elektrycznych na ponad 1000 stacji ładowania w całym kraju. Dla porównania dziesiątka największych sieci paliwowych ma dziś 4,2 tys. stacji, a wszystkich stacji paliw w Polsce jest nieco ponad 7,8 tys.

 

 

1. GreenWay i długo, długo nic

 

Niekwestionowanym liderem polskiego rynku stacji ładowania aut elektrycznych jest słowacki GreenWay. Do końca 2019 roku jego sieć ogólnodostępnych stacji umożliwiała jednoczesne ładowanie 595 samochodów elektrycznych (54 proc. udział w infrastrukturze udostępnianej przez dziesiątkę największych graczy) w Polsce. Firma ma dziś także najszybsze ładowarki na naszym rynku, o mocach do 150 kW i pięć stacji z magazynami energii, umożliwiającymi wyrównywanie zapotrzebowanie na moc niezbędną do szybkiego ładowania e-samochodów (EV).

 

„Przybyło nam klientów, a w ciągu całego istnienia naszej sieci w Polsce pobraliśmy prawie 1 mln kWh, co umożliwiło przejechanie ponad 5,5 mln km! W tym roku nie zwalniamy – chcemy wybudować 100 stacji własnych oraz intensywnie rozwijać sieć poprzez stacje partnerskie” – poinformowała właśnie spółka. Dzięki realizowanym w tym roku inwestycjom ze stacji GreenWay’a do końca grudnia jednocześnie będzie mogło skorzystać już ponad 800 kierowców „elektryków”.

 

2. Na stacjach Orlenu naładujemy się też w Czechach i Niemczech

 

Wiceliderem w ładowarkowym biznesie jest dziś największy operator stacji paliw w Polsce – PKN Orlen. Firma rozwija swoją sieć we współpracy z trzema dostawcami, którzy przeszli rygorystyczny proces przetargowy – szwajcarskim ABB, portugalskim Efaceciem i polską Ekoenergetyką. Od niedawna współpracuje także z drugim polskim dostawcą – PRE Bielem. Orlen jest jedynym polskim operatorem, który oferuje ładowanie aut elektrycznych także w Czechach i Niemczech

 

Państwowy czempion wciąż udostępnia swoje stacje bezpłatnie, ale we współpracy z dostawcami wdraża właśnie oprogramowanie, które pozwoli mu na komercjalizację usług ładowania EV. System obejmie na razie blisko 40 działających już ładowarek Orlenu w Polsce, a później także 9 stacji w Czechach i jedną w Niemczech. Orlen jest bowiem jedynym polskim koncernem, który przez swoje spółki-córki (czeską Benzinę i niemieckiego Stara), oferuje usługi ładowania także za granicą.

 

Orlen będzie też wkrótce pierwszą spółką, która zaoferuje w Polsce nie tylko ładowanie „elektryków”, ale także tankowanie aut wodorowych. W przyszłym roku spółka chce zacząć wytwarzać oczyszczony wodór na potrzeby transportu w rafinerii w Trzebini, a niedawno podpisała list intencyjny z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią ws. budowy tam pierwszej stacji tankowania H2. Dwie podobne stacje Orlenu działają już w Niemczech, a jeszcze w tym roku kolejne trzy powstaną w Czechach.

 

3. Poznańskie EV+ uzależnia rozwój od przybywania e-aut na drogach

 

Podium liderów stacji ładowania „elektryków” w Polsce zamyka poznańska spółka EV+. – Na chwilę obecną w systemie do zarządzania i rozliczania płatności EV+Map znajduje się 50 stacji ładowania i 97 punktów ładowania, ale część z nich działa jako stacje nieogólnodostepne – wylicza w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Przemysław Kałdoński, pełnomocnik zarządu spółki. Natomiast samych ogólnodostępnych punktów ładowania firma ma dziś w portfelu 71 – z tego 47 szybkich na prąd stały (DC) i 24 półszybkich na prąd przemienny (AC).

 

EV+ chciałby w tym roku udostępnić kierowcom ponad setkę nowych punktów, ale inwestycje uzależnia od polityki rządu, które może osłabić lub wzmocnić zainteresowanie elektromobilnością wśród polskich kierowców i firm. – Ze względu na nasz model biznesowy, w którym znaczny udział stanowią stacje partnerskie, wprowadzenie dopłat do samochodów dla firm i zakres dopłat do stacji ładowania oraz czas ich wprowadzenia) może mieć istotny wpływ na przyrost nowych stacji ładowania – dodaje Kałdoński.

 

4. Tauron z ambitnymi planami i… najwyższymi opłatami

 

Od stycznia kierowcy korzystający z ogólnodostępnych stacji katowickiego Taurona płacą za ładowanie aut 1,60 zł/kWh na półszybkich i 2,20 zł/kWh na szybkich ładowarkach. To dziś najwyższe stawki na rynku. W zamian Tauron oferuje największą sieć ładowarek w Katowicach i kilka punktów w innych miastach na południu kraju (łącznie 30 ładowarek z 68 punktami ładowania), przyzwoicie działającą aplikację „eMAP”, za pomocą której można znaleźć stację i zapłacić za ładowanie oraz… ambitne plany rozwoju. Firma do końca roku chce niemal trzykrotnie zwiększyć liczbę punktów ładowania, tak aby na koniec grudnia udostępniać klientom już w sumie 329 punktów ładowania, z czego jedna czwarta ma być szybka.

 

 

5. Rawicom zapowiada aplikację Revnet

 

Piątym największym operatorem ładowarek aut elektrycznych w Polsce na początku 2020 roku był podbydgoski Rawicom. Firma od kilkunastu lat montuje instalacje fotowoltaiczne w Polsce i Europie Zachodniej, ale jej właściciele są jednocześnie pasjonatami nowych technologii i… aut elektrycznych. To powód dla którego firma kilka lat temu zaczęła inwestować na tym rynku.

 

– Nasze stacje ładowania w większości wyposażone są w standard Type2 o mocy 22kW. Na ten moment mamy 29 takich urządzeń w 20 lokalizacjach. Natomiast szybkich stacji ładowania o mocy 50 kW dostępnych jest na ten moment 7. Oczywiście na tym nie poprzestajemy, mamy ambitne plany i jeszcze w tym roku mapa naszych stacji ładowania zagęści się o co najmniej 90 urządzeń. Czy więcej? To w dużej mierze zależy od zapotrzebowania rynku i chęci współpracy partnerów biznesowych, dla których posiadamy specjalną ofertę. W ramach współpracy z nami mogą uatrakcyjnić swoje obiekty bez ponoszenia kosztów inwestycyjnych. Cennik za usługi ładowania jest jeszcze w trakcie ustalania, ale możemy zapewnić, że stawki za kWh miło zaskoczą kierowców. Na tę chwilę, jesteśmy na etapie testów aplikacji – tłumaczy Krzysztof Krawczyk, pełnomocnik zarządu spółki ds. rozwoju e-mobility, odpowiedzialny za rozwój sieci ładowarek pod marką Revnet.

 

6. Innogy z największym planem „elektryfikacji” miasta

 

Szóstym spośród największych dziś operatorów stacji ładowania w Polsce jest jeden z pionierów rynku – Innogy (spółka-córka niemieckiego koncernu), które kilka pierwszych stacji zainstalowało w Warszawie ponad dziesięć lat temu. Miało ich powstać wówczas więcej, ale „elektryków” było tak mało, że firma odłożyła te plany na półkę. Dzisiaj wraca do nich z większym rozmachem. Innogy na koniec 2019 roku udostępniało klientom 32 stacje ładowania z 64 punktami. Kilka kolejnych było już zainstalowanych, ale czekało na odbiory Urzędu Dozoru Technicznego, które pozytywnie przeszły w styczniu.

 

Natomiast do końca 2020 roku warszawski sprzedawca energii chce mieć takich ładowarek 300, co będzie oznaczać 600 punktów ładowania „elektryków” (na każdej ładowarce można równolegle ładować dwa auta). Wszystkie mają powstać w Warszawie, bo stolica do końca roku powinna mieć takich punktów 1000, w przeciwnym razie i tak zainstaluje je Innogy, ale Stoen Operator, czyli córka firmy zarządzająca sieciami elektroenergetycznymi w mieście.

 

Niemiecki koncern, podobnie jak pozostali najwięksi operatorzy, jeszcze w tym roku chce wdrożyć system płatności za usługę ładowania. Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że będzie chciała zaoferować stawki konkurencyjne wobec największego dziś operatora – sieci GreenWay. Przedstawiciele koncernu, z którymi rozmawialiśmy, nie wykluczają że na początek będzie to ok. 1 zł/kWh, co dawałoby koszt przejechania w mieście autem elektrycznym na poziomie 18 zł/100 km, czyli równowartość 3,6 litrów benzyny. Firma chce zaoferować m.in. system przedpłatowy.

 

 

7. PGE jeszcze w tym roku chce być wiceliderem

 

Warszawskiemu sprzedawcy energii depcze po piętach największy koncern energetyczny w kraju, także mający siedzibę w Warszawie. PGE na koniec ubiegłego roku umożliwiała jednoczesne ładowanie 64 samochodów elektrycznych. Jak tłumaczy w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Tomasz Marzęda, prezes PGE Nowa Energia, koncern ma dziś ładowarki zarówno w aglomeracjach wojewódzkich typu Łódź, Warszawa i Lublin, średniej wielkości miastach jak Rzeszów i Jelenia Góra oraz mniejszych miejscowościach typu Siedlce, Nowy Sącz, Arłamów, Szczytna, Bełchatów, Kamienna Góra, Zakopane czy Międzylesie.

 

PGE inwestuje także w stacje ładowania aut elektrycznych w miejscowościach uzdrowiskowych takich jak Krynica Zdrój, Lądek Zdrój czy Polanica Zdrój. Tego typu lokalizacje, choć potrzebne ze względu na konieczność ograniczania tam smogu na każdy możliwy sposób, dla prywatnych operatorów były zbyt ryzykowne, ze względu na ograniczoną liczbę miejscowych kierowców „elektryków” i niepewność co do zainteresowania przyjeżdżających tam turystów i kuracjuszy.


Jeżeli PGE uda się zrealizować tegoroczne plany, do grudnia przesunie się z 7. na 2. miejsce w klasyfikacji operatorów udostępniających najwięcej punktów ładowania (spółka chce ich mieć do końca roku 345).

 

– W 2020 roku planujemy co najmniej podwoić liczbę punktów ładowania – zapowiada jednocześnie Tomasz Marzęda.

 

Jak podkreśla, dla każdej kilowatogodziny energii sprzedawanej na stacjach ładowania, spółka kupuje już gwarancje pochodzenia energii z odnawialnych źródeł, które wspierają „zielone” inwestycje. Ich wartość jest dziś niewielka, a transakcje są dokonywane wewnątrz grupy, ale to i tak pierwszy taki krok (obok jednej ładowarki Innogy połączonej z panelami słonecznymi) wśród polskich dostawców usługi ładowania EV. Dopiero w jej ślady poszli niedawno dwaj kolejni operatorzy – GreenWay i Tauron. PGE analizuje także możliwości instalacji paneli fotowoltaicznych i magazynów połączonych ze stacjami, aby wykorzystywana do ładowania energia bezpośrednio pochodziła z „zielonych” źródeł.

 

8. GO+EAuto z aplikacją na smartfony i inwestycjami w duże stacje

 

Z kolei najszybszy rozwój wśród całej dziesiątki liderów rynku planuje na ten rok krakowskie GO+EAuto. Firma na początku 2020 roku miała 26 czynnych punktów ładowania, a do końca roku chce zwiększyć stan posiadania niemal pięciokrotnie – do 122 punktów półszybkich (AC) i 50 punktów szybkich (DC). Robi to m.in. dzięki współpracy z siecią hoteli Accor. Z jej ładowarek będzie można skorzystać m.in. w Novotelu we Wrocławiu czy Ibisie na warszawskim Powiślu.

 

Firma rozwija się też nieco inaczej od konkurencji. Niemal od samego początku pobiera opłaty za swoje usługi (1,15 zł/kWh za energię pobieraną złączem AC i 1,60 zł/kWh za DC), ale jednocześnie zwiększa pewność skorzystania z jej oferty poprzez budowę większych hubów, z kilkoma ładowarkami. – Zawsze staramy się stawiać więcej niż jedną stację, a tam gdzie mamy pojedyncze będziemy dokładamy kolejne – tłumaczy nam Marcin Gonet, pełnomocnik spółki.

 

GO+EAuto wypuściło właśnie aplikację na smartfony z Androidem pod nazwą „GoNet – EV CPMS”, umożliwiającą zarówno płatności bez rejestracji (po wpłaceniu odpowiedniej kwoty), jak i rejestrację, wraz z podpięciem karty płatniczej lub systemów płatności typu PayPal czy BLIK. Przyda się zwłaszcza kierowcom „elektryków” jeżdżącym po Krakowie.

 

9. Energa rośnie „u siebie”

 

Przedostania w rankingu i czwarta spośród państwowych spółek – Energa – jeszcze kilka lat temu była liderem polskiego rynku szybkich stacji ładowania samochodów elektrycznych z… kilkoma ładowarkami. Firma prężnie rozwijała wówczas innowacyjną spółkę Enspirion i współpracowała z fińskim Fortum, posiadającym największą sieć stacji ładowania EV w krajach Nordyckich.

 

Od tego momentu zarząd koncernu zmieniał się jednak już tak wiele razy, a firma przechodziła kolejne wpadki wizerunkowe i pogarszała swoją sytuację finansową na tyle, że rozwój innowacyjnych projektów zszedł na dalszy plan. W tym czasie jeden z jej wieloletnich menadżerów, Rafał Czyżewski, po czystkach kadrowych w koncernie zaczął budować GreenWay’a w Polsce – dziś największą sieć stacji ładowania nie tylko w naszym kraju, ale prawdopodobnie i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Po kilku straconych latach gdański koncern odkurzył jednak swoje dawne plany i powrócił do budowy sieci ładowarek. Na razie jednak tylko na „swoim” terytorium, czyli na obszarze działania dystrybutora energii elektrycznej z własnej grupy kapitałowej – Energi Operatora. Dlatego oprócz Trójmiasta firma postawiła niedawno nowe stacje ładowania także w Tczewie, Starogardzie Gdańskim i Grudziądzu. „Do końca I kw. 2020 roku Energa Obrót zainstaluje łącznie ponad 50 stacji ładowania” – poinformowało nas biuro prasowe spółki.

 

10. Maluteńkie Zepto przed gigantami

 

Stawkę dziesięciu największych sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce zamyka firma o… zeptorozmiarze. – Wszyscy swego czasu szli w mega, giga, tera, a ja postanowiłem nazwę zaczerpnąć z drugiej strony tj. nano, pikio, femto, atto i wspomniane zepto – wykłada nam firmową etymologię Waldemar Wawer, informatyk i przedsiębiorca dostarczający łącza internetowe na terenie czterech polskich województw, a od trzech lat operator stacji ładowania e-samochodów.

 

Zepto zaistniało w branży e-motoryzacji z powodu dwudziestoletniej fascynacji Wawera elektromobilnością. – Pierwszym pojazdem, który przerobiłem w 2003 roku, na auto hybrydowe było Daewoo Tico. Później ze spalinowego quada zrobiłem pojazd elektryczny. W 2012 roku kupiłem w końcu Opla Amperę. W tym samym czasie powstała pierwsza sieć ładowarek aut elektrycznych w Polsce – Galactico. Jednak gdy moją Amperą dojechałem do Wrocławia i chciałem się naładować, to – pomimo komunikatu o dostępności tej stacji na mapie operatora – okazało się, że stacja jest nieczynna. Także w Warszawie czasami jechałem kilka kilometrów, aby naładować auto i dopiero na miejscu okazywało się, że ładowarka nie działa – wspomina Wawer, który po tych doświadczeniach sam zaczął pisać oprogramowanie do ładowarek, próbując przekonać do jego wykorzystania wchodzących na rynek operatorów stacji. Ponieważ nie doczekał się zainteresowania, w końcu sam zaczął rozwijać swoją sieć ładowarek.

 

– System Zepto.pl jako chyba jedyny na świecie posiada działający system rezerwacji, gdyż za cel przy projektowaniu postawiłem sobie „czas” jak w parkomatach – wyjaśnia jego twórca. Stację rezerwuje się i uruchamia jedynie z poziomu aplikacji, więc kierowca ma pewność, że gdy podjedzie na stację o określonej przez niego godzinie, żaden inny samochód nie będzie się w tym czasie ładować. Zepto udostępnia dziś w swojej sieci kilka stacji z 19 półszybkimi (AC) punktami ładowania, a w tym roku chce do niej dołączyć kolejnych 26 punktów AC i pierwszy szybki punkt DC.

 

Tym samym maluteńkie Zepto na koniec roku nadal będzie w Polsce większym operatorem niż gigantyczne Ionity, założone przez konsorcjum Volkswagena, Daimlera, BMW i Forda, które do końca roku chce uruchomić w Polsce pięć pierwszych stacji z czterema punktami ładowania każda.

 

Także firma, która zainspirowała Wawera do wejścia w ten biznes, czyli zielonogórska Ekoenergetyka (właściciel likwidowanej już pionierskiej sieci ładowarek Galactico), w tym roku najprawdopodobniej utrzyma swoją jedenastą pozycję. Dzisiejsze 4 punkty szybkiego ładowania do końca roku chce rozbudować o 22 kolejne, z czego pięć właśnie zostało uruchomionych na pierwszej w Polsce stacji superszybkiego ładowania pod marką Ekoen.



Źródło: WysokieNapiecie.pl, Mototarget.pl

 Inne artykuły
» Elektrycznie Tematyczni: Volkswagen przedstawia podcast o elektromobilności, napędzany twardymi danymi 2020-04-08
  Elektrycznie Tematyczni Volkswagen Marka Volkswagen, we współpracy z projektem InsightOut Lab, uruchamia podcast „Elektrycznie Tematyczni” wprowadzający w świat elektromobilności i obalający związane z nią mity. Podcast jest oparty na wynikach badań prowadzonych przez InsightOut Lab... więcej »

» Klienci w Chinach stawiają na bezpieczeństwo we własnym samochodzie 2020-04-08
  Volkswagen fabryka Chiny Środki transportu w wielkim mieście – to między innymi tłok w metrze, wspólne kursy w taksówkach, wielu ludzi na niewielkiej powierzchni. Okazuje się, że pandemia wirusa zwiększyła w Chinach zainteresowanie prywatnym transportem. Najnowsze dane instytutu... więcej »

» W związku z pandemią koronawirusa Kia Motors Polska wspiera Instytut Matki i Dziecka 2020-04-08
  Instytut Matki i Dziecka Kia Motors Polska wie, jak ważne są obecnie wszelkie działania wspierające system ochrony zdrowia. W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie Kia postanowiła pomóc Instytutowi Matki i Dziecka.... więcej »

» Karolina Pilarczyk zaufała produktom Petronas 2020-04-08
  Karolina Pilarczyk Mariusz Dziurleja W sezonie 2020 jedna z najlepszych zawodniczek, startujących w driftingu – Karolina Pilarczyk – będzie wspierana przez markę PETRONAS. Samochody z logo PETRONAS Syntium będzie można zobaczyć podczas startów w zawodach w Polsce, Europie i USA.... więcej »

» Respiratory SEAT-a trafią do hiszpańskich szpitali 2020-04-08
  Seat respiratory Respirator OxyGEN, produkowany w zakładach SEAT-a, został oficjalnie dopuszczony do wykorzystania w szpitalach. Atest urządzeniu nadała Hiszpańska Agencja ds. Produktów Zdrowotnych i Medycznych. Wolumen produkcji będzie na bieżąco dostosowywany do zapotrzebowa... więcej »

» 10 lat temu grupa Geely kupiła firmę Volvo Cars 2020-04-06
  Volvo Geely konferencja To było trzęsienie ziemi. Flagowa, szwedzka marka motoryzacyjna została sprzedana chińskiemu koncernowi motoryzacyjnemu. Wycieńczony kryzysem finansowym amerykański właściciel sprzedał ją kilkukrotnie taniej, niż ją nabył. Wiele osób szczerze wątpiło w przyszł... więcej »

» AudiStream: bilet online do świata Audi 2020-04-06
  Audi online, Audi Stream Pomimo pandemii koronawirusa i wstrzymanej produkcji, klienci i fani marki Audi mogą wybrać się na wycieczkę po technicznie zaawansowanych liniach produkcyjnych czterech pierścieni. Wszystko w ramach internetowego projektu AudiStream, gdzie wirtualnie, dla wsz... więcej »

» KIA w związku z pandemią koronawirusa przedłuża gwarancję na auta na całym świecie! 2020-04-06
  Kia gwarancja Kia Motors Corporation ogłosiła początek akcji „Kia Promise” – globalnego programu przedłużenia gwarancji samochodów. Dzięki programowi „Kia Promise” klienci, którzy nie mogą przemieszczać się z powodu pandemii wirusa COVID-19, mo... więcej »

» Honda najbardziej utytułowana w MotoGP 2020-04-06
  Honda MotoGP 2020 Trzy maszyny MotoGP Hondy - RC211V, RC212V i RC213V - wygrały więcej wyścigów i tytułów niż jakikolwiek inny producent. Recepta na sukces? Chodzi o połączenie inżynierii Hondy z najbardziej utalentowanymi kierowcami.... więcej »

» Polska premiera Mitsubishi Outlander PHEV [FILM] 2020-04-06
  Outlander PHEV 2020 W związku z sytuacją epidemiologiczną na świecie - polska premiera Mitsubishi Outlandera PHEV 2020 odbyła się online. Poniżej prezentujemy film z oficjalnej premiery nowej wersji hybrydowego Outlandera.... więcej »

» Jakość to cztery pierścienie i cztery litery w jednym słowie: AUDI 2020-04-05
  Audi A6 2020 Jakość ma określone imię: Audi. Znalazło to po raz kolejny potwierdzenie w plebiscycie czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Bild. Cztery pierścienie wygrały rankingi jakości w siedmiu z czternastu kategorii i zdobyły tytuł „Najlepszej m... więcej »

» Sprzedaż Volvo Cars w pierwszym kwartale 2020 2020-04-05
  Volvo SUVY Firma Volvo Cars sprzedała w pierwszym kwartale bieżącego roku 131 889 samochodów, czyli o 18,2% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływ na globalną sprzedaż firmy miał rozwój pandemii koronawirusa.... więcej »

» Volkswagen produkuje osłony chroniące twarz techniką druku 3D 2020-04-05
  Volkswagen maseczki Reagując na potrzeby związane z pandemią koronawirusa koncern Volkswagen rozpoczął produkcję metodą druku 3D mocowań do osłon zabezpieczających twarz. Odbywa się to w ramach wspólnej inicjatywy z Airbusem i serwisem „Mobility goes Additive” zajmują... więcej »

» Nowy Caddy - pierwszy dostawczy Volkswagen zbudowany na platformie MQB 2020-04-05
  Caddy 2020 Volkswagen Caddy piątej generacji, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy. Każdy jego szczegół został zaprojektowany od nowa. Auto wyposażone jest w zaawansowane rozwiązania techniczne, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i cyfrowe s... więcej »

» Badanie dotyczące ładowania Outlandera PHEV 2020-04-03
  Outlander PHEV przod Siedem lat po wprowadzeniu na rynek Outlandera PHEV Mitsubishi Motors pozostaje niedoścignionym przykładem w branży w kilku kategoriach.... więcej »

» Kampania #AudiTogether: Audi przeznacza pięć milionów euro na walkę z koronawirusem 2020-04-02
  AudiTogether Gdy wymaga tego sytuacja, wszyscy współpracują we wspólnym celu. Podczas kryzysu związanego z epidemią koronawirusa Audi wspiera instytucje medyczne i społeczne w swoim rodzinnym regionie, ale zapewnia też pomoc humanitarną na poziomie międzynarodowym. Koncern... więcej »

» SEAT rozpoczął produkcję respiratorów 2020-04-02
  Seat respiratory SEAT wspiera hiszpańską służbę zdrowia, rozpoczynając w swoich zakładach w Martorell montaż automatycznych respiratorów. Do produkcji zostaną wykorzystane m.in. silniki samochodowych wycieraczek. Nowe urządzenie, składające się z ponad 80 elementów elektronicz... więcej »

» SUV coupe uzupełnia rodzinę pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback 2020-04-02
  Audi e-tron Sportback 2020 „Przyszłość jest elektryczna”: Przedstawiając drugi model z linii e-tron, Audi konsekwentnie kontynuuje swój strategiczny kierunek. Audi e-tron Sportback to dynamiczny SUV coupé oferujący nawet 300 kW mocy i zasięg do 442 kilometrów na jednym łado... więcej »

» Volkswagen e-Home oferuje najwyższy poziom obsługi bez wychodzenia z domu 2020-04-02
  Volkswagen e-Home Wybór wymarzonego samochodu nie od dziś jest możliwy za pośrednictwem wielu stron internetowych – jest to związane z trendami, które wskazują na coraz większą chęć dokonywania zakupów online. Volkswagen już od sierpnia 2017 roku oferuje możliwość zapozna... więcej »

» SEAT Tarraco FR już w sprzedaży w Polsce [Tarraco FR CENNIK 2020] 2020-04-02
  Tarraco FR Już niebawem polscy kierowcy będą mogli wsiąść do SEAT-a Tarraco w wersji FR. Sportowa odmiana największego SUV-a hiszpańskiego producenta wyróżnia się jeszcze bardziej dynamicznym designem i mocnymi silnikami, zapewniającymi wyjątkowe osiągi. Cena modelu zacz... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147
Wyświetlane: 0 - 20 z 22932 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |