FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
SUV coupe uzupełnia rodzinę pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback
  Dodano: 2020-04-02
Wyświetlono: 676 razy
SUV coupe uzupełnia rodzinę pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback
„Przyszłość jest elektryczna”: Przedstawiając drugi model z linii e-tron, Audi konsekwentnie kontynuuje swój strategiczny kierunek. Audi e-tron Sportback to dynamiczny SUV coupé oferujący nawet 300 kW mocy i zasięg do 442 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora (wg pomiarów zgodnych z procedurą WLTP).
foto © Audi

  • Sportowo-elegancka stylistyka i podwyższona wydajność, wartość współczynnika oporu czołowego powietrza: zaledwie 0,25
  • Moc w trybie boost 300 kW, zasięg do 442 km (zgodnie z procedurą WLTP)
  • Innowacyjne reflektory diodowe Matrix dostępne w ramach wyposażenia standardowego

 

 

Po raz pierwszy w pojeździe produkowanym seryjnie dostępne będą cyfrowe reflektory diodowe Matrix. Ich matryca świetlna podzielona jest na malutkie piksele, którymi można sterować z wyjątkową precyzją. Ułatwia to bezpieczny przejazd np. na zwężonej drodze, pozwala dokładnie oświetlić taki przejazd i pomaga w utrzymaniu pojazdu pośrodku pasa ruchu. Wprowadzenie modelu Audi e-tron Sportback** na rynek europejski jest planowane na wiosnę 2020 r.

 

Elegancki, wydajny, pełen ekspresji: wygląd zewnętrzny



Audi e-tron Sportback** łączy w sobie moc przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé i progresywnym charakterem samochodu elektrycznego. Wymiary samochodu: długość 4901 mm, szerokość 1935 mm i wysokość 1616 mm. Dach płasko rozpościera się nad muskularną karoserią, ostro opada do tyłu – w stylu typowym dla coupé – i przechodzi w mocno pochylone słupki D. Dolna krawędź trzeciego okna bocznego unosi się ku górze, a jednocześnie w kierunku tyłu – to cecha charakterystyczna dla modeli Sportback.

 



Dzięki ośmiokątnej osłonie chłodnicy Singleframe, mocnym konturom nad kołami i wyglądającej niczym wyrzeźbiona tylnej części auta, Audi e-tron Sportback** doskonale wpisuje się w stylistykę marki. Detale sygnalizują światu, że ten SUV coupé jest pojazdem w pełni elektrycznym. W całości obramowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi żebrami prezentuje się w jasnoszarym, platynowym kolorze, co jest cechą charakterystyczną dla modeli e-tron. W dolnym obszarze reflektorów diodowych Matrix cztery poziome segmenty tworzą charakterystyczną dla modeli e-tron sygnaturę świateł do jazdy dziennej. Motyw ten powielany jest w wielu punktach pojazdu i jest interpretowany trójwymiarowo, na przykład na przykuwających uwagę progach. Ich czarne wstawki przyciągają wzrok do miejsca, gdzie znajduje się akumulator - centrum energetyczne Audi e-tron Sportback**. Projektanci umieścili ten motyw również na szerokim dyfuzorze, zwracając tym samym uwagę na brak rur wydechowych. Pasmo świetlne łączy ze sobą tylne światła diodowe.



Nowy SUV-a coupé marki Audi z czysto elektrycznym napędem może zostać polakierowany w jednym z 13 kolorów do wyboru. Logo na osłonie gniazda ładowania – a na życzenie także zaciski hamulcowe – lśnią w sygnalizującej wysokie napięcie intensywnie pomarańczowej barwie. Krawędzie nadkoli są standardowo zaakcentowane matowym antracytem, co podkreśla terenowy wygląd pojazdu. To samo dotyczy osłony podwozia, dyfuzora i progów. Wszystkie one są polakierowane na czarno. W ramach linii wyposażenia zewnętrznego advanced, elementy dodatkowe polakierowane są w kontrastowej szarości albo w kolorze karoserii. Osłona podwozia i dyfuzor są tu utrzymane w matowym kolorze srebrnym.



Wersja S line w szczególny sposób podkreśla sportowe geny Audi e-tron Sportback**. Jest ona standardowo wyposażona w 20-calowe felgi i sportowe zawieszenie pneumatyczne. Po bokach zderzaka o wyraziście zarysowanych konturach znajdują się pełne ekspresji masywne wloty poprawiające opływ powietrza. Rozciągają się one aż pod reflektory i tworzą dynamiczny, widoczny już z daleka obraz. Osłonę chłodnicy zdobi emblemat S line, a aluminiowe listwy progowe – logo #S. Montowane standardowo spojler w tyle pojazdu i wyrazisty dyfuzor rozciągający się na całej szerokości auta, przyczyniają się do doskonałej aerodynamiki.



W przeciwieństwie do wersji bazowej, elementy dodatkowe karoserii w ramach linii wyposażenia zewnętrznego S line są polakierowane w kolorze pojazdu. Dotyczy to brzegów nadkoli, zderzaków i lusterek bocznych. Jako uzupełnienie, Audi oferuje pakiet stylistyczny Czerń, charakteryzujący się czarnymi akcentami na osłonie chodnicy Singleframe, bocznych szybach i zderzaku. Również obudowy lusterek bocznych są opcjonalnie dostępne w kolorze czarnym.

 



Współczynnik oporu czołowego powietrza 0,25: najlepsza aerodynamika dla większego zasięgu



Audi e-tron Sportback** w połączeniu z pakietem wyposażenia zewnętrznego S line i wirtualnymi lusterkami bocznymi oferuje doskonałą wartość współczynnika oporu czołowego powietrza, zaledwie 0,25 – czyli jeszcze lepszą niż siostrzany model Audi e-tron**. Wynika to przede wszystkim z kształtu karoserii typowego dla modelu coupé, a tym samym z mniejszego oporu aerodynamicznego za pojazdem. Wysoka krawędź obrysowa modelu Sportback minimalizuje zawirowania w opływie powietrza, co w ostatecznym rozrachunku wpływa korzystnie na zużycie energii. Według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP, ten SUV coupé na jednym ładowaniu akumulatora może pokonać do 442 km. Kolejnym czynnikiem zwiększającym wydajność są opcjonalne, wirtualne lusterka boczne w kształcie skrzydła, w których zamiast szklanych luster zamontowano kamery. Przekazywane przez nie obrazy są wyświetlane na wyświetlaczach OLED umieszczonych w przestrzeni między deską rozdzielczą a drzwiami. Ekrany wyświetlaczy charakteryzują się wysokim kontrastem. Kiedy kierowca zbliża palec do powierzchni ekranu dotykowego aktywuje symbole, przy pomocy których może zmieniać ustawienie obrazu. Ponadto w trzech sytuacjach lusterka dopasowują się automatycznie: podczas jazdy po autostradzie, przy manewrach skręcania oraz parkowania. W każdym przypadku zapewniają obraz o optymalnej widoczności. Właściwości aerodynamiczne samochodu podnoszą także elementy niewidoczne z zewnątrz. Należą do nich m.in. regulowany wlot powietrza z tunelami zapewniającymi chłodzenie przednich hamulców, aerodynamiczne koła i całkowicie zabudowane podwozie z aluminiową płytą chroniącą akumulator wysokiego napięcia.

 



Innowacja na skalę światową w samochodzie produkcji seryjnej: cyfrowe reflektory diodowe Matrix



Cyfrowe reflektory diodowe Matrix to ukoronowanie wyposażenia wchodzącego na rynek modelu Audi e-tron Sportback**. To, że znajdują się one w samochodzie produkowanym seryjnie, to innowacja na skalę światową. Światło pochodzi tu z podzielonych na malutkie piksele diod, oświetlających drogę z wysoką rozdzielczością. Kryje się za nimi technologia zwana w skrócie DMD (Digital Micromirror Device – cyfrowa matryca z mikrozwierciadeł), stosowana także w wielu projektorach wideo. Jej sercem jest mały układ scalony zawierający około miliona mikrozwierciadeł, których krawędzie mają długość zaledwie kilku setnych milimetra. Za pomocą pól elektrostatycznych, każde z nich można poruszyć nawet 5000 razy na sekundę. Zależnie od ustawienia, światło diodowe jest kierowane poprzez soczewki na drogę albo jest pochłaniane przez absorber, aby zamaskować obszary wiązki światła.



W Audi e-tron Sportback** cyfrowe światła (w produkcji seryjnej pojawią się jeszcze w tym roku), pełnią kilka funkcji. Np. podczas zamykania i otwierania pojazdu generują dynamiczne animacje wyświetlane na ścianie lub podłożu. W ten sposób obszar przed pojazdem przeobraża się w rozświetloną scenę – niczym w teatrze. Podczas pokonywania zakrętów, jazdy w mieście i na autostradzie oferują bardzo precyzyjne warianty świateł mijania, a w przypadku świateł drogowych jeszcze dokładniej się dostosowują się do warunków i do otoczenia, by nie oślepiać innych uczestników ruchu drogowego. Przede wszystkim jednak oferują nowatorskie funkcje, takie jak oświetlenie pasa ruchu i światło prowadzące. Na drogach szybkiego ruchu światło pasa ruchu tworzy „dywan” świetlny, który jasno wskazuje pas, po którym porusza się pojazd i dynamicznie dopasowuje się podczas jego zmiany. W ten sposób pomaga kierowcy skupić uwagę na danym pasie i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto światła orientacyjne przy pomocy ciemnych nieoświetlonych linii predyktywnie pokazują pozycję pojazdu na pasie ruchu i wspierają w ten sposób bezpieczną jazdę środkiem pasa – zwłaszcza na wąskich drogach czy w miejscu prowadzenia robót drogowych. Funkcja oznaczania drogi wykorzystywana jest również w połączeniu z opcjonalnym asystentem jazdy nocą. Kiedy system wykryje pieszego, światło automatycznie go oświetla, w ten sposób zmniejszając ryzyko niedostrzeżenia pieszego w bezpośrednim sąsiedztwie pasa ruchu.



Sportowa wydajność: silniki elektryczne, elektryczny napęd na cztery koła, zawieszenie



Przy każdej z osi Audi e-tron Sportback 55 quattro** zamontowano asynchroniczny silnik elektryczny zasilany prądem trójfazowym przez układ energoelektroniczny pojazdu. Przy mocy 265 kW i momencie obrotowym 561 Nm (zużycie prądu w kWh/100 km*: 26,0 – 22,1 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) oba silniki elektryczne sprawiają, że ten SUV-a coupé energicznie rusza z miejsca i jedzie prawie bezgłośnie, nie emitując lokalnie zanieczyszczeń do atmosfery. Audi e-tron Sportback 55 quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni bieg z D na S i do końca wciśnie pedał przyspieszenia, aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd przez osiem sekund wytwarza moc systemową 300 kW i moment obrotowy 664 Nm. Dzięki temu, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Dwustopniowe przekładnie planetarne z jednym zakresem biegów przenoszą momenty obrotowe z silników elektrycznych na osie. Do wyboru biegów służy przełącznik, który kierowca może przesuwać kciukiem i palcem wskazującym. Umieszczono go w eleganckiej dźwigni znajdującej się nisko nad tunelem środkowym, służącej także jako podparcie dłoni.



Doskonałą przyczepność i dynamikę na każdej nawierzchni gwarantuje elektryczny napęd na cztery koła. Dzięki niemu, Audi pisze właśnie kolejny rozdział w historii napędu quattro. Nieustannie, płynnie i w ułamkach sekund steruje on idealnym rozkładem momentu obrotowego między obiema osiami. W większości sytuacji Audi e-tron Sportback** wykorzystuje tylko tylny silnik elektryczny, co zapewnia wyjątkową wydajność. Jeśli kierowca zażąda więcej mocy niż może zapewnić tylny silnik, to błyskawicznie załącza się silnik przedni. Odbywa się to także predyktywnie, zanim — na śliskiej nawierzchni czy podczas pokonywania zakrętów – nastąpi poślizg albo samochód stanie się podsterowny lub nadsterowny.



Kluczowym czynnikiem sportowego charakteru i doskonałej dynamiki poprzecznej auta jest niska pozycja montażowa komponentów układu napędowego – środek ciężkości znajduje się zdecydowanie niżej niż w konwencjonalnym SUV-ie. Wszystkie najcięższe elementy montowane są pośrodku pojazdu. Rozkład obciążeń na osie (50:50) jest perfekcyjnie zbilansowany, a zachowanie pojazdu w zakręcie - neutralne. Dzięki takim elementom jak pięciowahaczowe zawieszenie, progresywny układ kierowniczy i elektrohydrauliczny układ hamulcowy, zawieszenie łączy w sobie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zapewniające zwinne manewrowanie pojazdem i wysoki komfort jazdy. Standardowe opony w rozmiarze 255/55 R19 charakteryzują się wyjątkowo niskim oporem toczenia. Od połowy 2020 r. na życzenie dostępne będą również felgi o rozmiarze 22 cali, czyli o rozmiar większe niż w przypadku modelu e-tron.



Przy pomocy standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select – elementu wyposażenia standardowego Audi e-tron Sportback** – wybierając jeden z siedmiu jego trybów, kierowca może określić sposób pracy wielu komponentów układu napędowego. W efekcie odczuwalna jest różnica między miękkim komfortem toczenia się po drodze, a sportowym ale stabilnym prowadzeniem. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia znacząco przyczynia się do wszechstronnego charakteru pojazdu. Przy większych prędkościach obniża karoserię, wyraźnie poprawiając przepływ powietrza wokół pojazdu, a tym samym zasięg. Wysokość położenia karoserii można zmienić nawet o 76 mm.

 



95 kWh energii: układ akumulatorów wysokiego napięcia i rekuperacja



Układ akumulatorów w Audi e-tron Sportback 55 quattro** magazynuje 95 kWh energii brutto (86,5 kWh netto) i pracuje z napięciem znamionowym 396 V. Ma on formę płaskiego, szerokiego bloku zamontowanego pod przedziałem pasażerskim i przymocowanego doń w 35 punktach. Dzięki masywnej ramie ochronnej i aluminiowej konstrukcji, w której znajduje się 36 modułów ogniw, układ akumulatorów jest bardzo sztywny i odporny na uderzenia. Moduły ogniw ułożone są w dwóch warstwach, które tworzą długi dolny poziom z 31 modułami i krótki górny z pięcioma modułami. Każdy moduł mieści dwanaście tzw. ogniw typu pouch. Układ chłodzenia znajduje się pod przestrzenią z ogniwami.



Podczas hamowania z siłą do 0,3 g – co w codziennym użytkowaniu stanowi ponad 90% przypadków – akumulator wysokiego napięcia jest ładowany przez silniki elektryczne, przede wszystkim przez silnik tylny, działające w takich sytuacjach jako alternatory. System rekuperacji zmiennie steruje odzyskiwaniem energii przez dwa moduły elektryczne – zarówno podczas jazdy do przodu, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, jak i podczas hamowania. Jeden z trzech stopni rekuperacji można ustawić przy pomocy manetek przy kierownicy. Różnice między stopniami rekuperacji są jeszcze bardziej zauważalne niż w modelu e-tron.



Podczas hamowania z prędkości 100 km/h, Audi e-tron Sportback** może rekuperować maksymalnie 300 Nm momentu obrotowego i 220 kW mocy. Podobnie jak w przypadku modelu siostrzanego, stanowi to ponad 70% mocy wyjściowej – więcej niż w przypadku każdego innego modelu produkcji seryjnej. Łącznie, ten SUV coupé zawdzięcza rekuperacji nawet 30% swego zasięgu.



Dopiero przy hamowaniu z siłą ponad 0,3 g do gry wkraczają hamulce, które dzięki swej innowacyjnej elektrohydraulicznej koncepcji uruchamiania reagują wyjątkowo szybko. W zależności od sytuacji, system regulacji decyduje, czy SUV coupé ma odzyskiwać energię tylko przy pomocy silników elektrycznych, tylko z wykorzystaniem hamulców, czy też łącząc obie te możliwości, i to niezależnie dla każdej z osi. Przejście od hamowania elektrycznego do hydraulicznego jest płynne i jednorodne, zatem kierowca nawet go nie zauważa. Siła hamowania pozostaje stała.



W hamulcach Audi e-tron Sportback, konstruktorzy znacząco zmniejszyli tzw. szczątkowy moment obrotowy hamowania, czyli straty wynikające z chwilowego zaciśnięcia okładzin na tarczy. Wpływa to korzystnie na wydajność i na zasięg. To samo dotyczy trzech innych rozwiązań: W normalnym trybie jazdy przedni silnik elektryczny jest prawie całkowicie odłączany od układu napędowego. Zwiększenie użytkowego zasięgu akumulatora wysokonapięciowego w połączeniu ze zmniejszeniem niektórych przepływów w obiegu chłodzenia sprawia, że działanie pompy wymaga mniejszej mocy.



Wysoce elastyczny układ zarządzania temperaturą, który składa się z czterech osobnych obiegów, z maksymalną wydajnością chłodzi komponenty wysokiego napięcia. Zapewnia to szybkie ładowanie prądem stałym, długą żywotność akumulatora i dobre parametry pracy także przy dużym obciążeniu. Montowana w wersji standardowej pompa ciepła, wykorzystująca ciepło oddawane przez akumulator wysokiego napięcia, może zużyć do 3 kW rzeczywistych strat mocy na ogrzewanie i klimatyzowanie wnętrza pojazdu – jest to wyjątkowo wydajne rozwiązanie. Zależnie od temperatury otoczenia, przy codziennym użytkowaniu pozwala to Audi e-tron Sportback** zwiększyć zasięg nawet o 10%.
 

Moc wyjściowa 230 kW: Audi e-tron Sportback 50 quattro


Już w momencie rynkowej premiery, Audi oferować będzie tego SUV-a coupé z całkowicie elektrycznym napędem również w innej wersji silnikowej. Model e-tron Sportback 50 quattro generuje moc wyjściową 230 kW i moment obrotowy 540 Nm (zużycie energii w trybie mieszanym w kWh/100 km*: 26,3 – 21,9 (WLTP); emisja CO2 w trybie mieszanym w g/km: 0). Akumulator w tym przypadku ma tylko jeden poziom, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw. Ten układ ważący o ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro** magazynuje 71 kWh energii brutto (64,7 kWh netto). Dzięki temu, pojazd na pełnym ładowaniu może pokonać do 342 km (według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP).



Audi e-tron Sportback 50 quattro osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.



Kontynuacja jazdy po zaledwie 30 minutach: oferta ładowania



Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro** można na stacjach szybkiego ładowania ładować prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany do poziomu 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro** można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie.



Do ładowania na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym można użyć standardowego kabla Mode-3. Umożliwia on ładowanie z mocą do 11 kW, którą można zwiększyć do 22 kW, zamawiając drugą opcjonalną ładowarkę pokładową, która będzie dostępna w ofercie jeszcze w tym roku. Oferowana przez Audi usługa ładowania e-tron Charging Service zapewnia łatwy dostęp do ponad 140 000 publicznych stacji ładowania w 24 krajach europejskich. Bez względu na to, czy będzie to ładowanie prądem stałym, czy zmiennym, z mocą 11 kW, czy 150 kW – do rozpoczęcia procesu ładowania wystarczy jedna karta.



Audi oferuje również różne rozwiązania pozwalające na ładowanie akumulatorów we własnym garażu; są one uzależnione od wydajności domowej sieci zasilania. Standardowy, system ładowania Audi Charging System Compact można podłączyć do gniazdka 230 V lub trójfazowego 400 V i uzyskać moc ładowania do 11 kW. Opcjonalny system ładowania, który będzie można zamówić w momencie wprowadzenia samochodu na rynek, będzie oferował inteligentne funkcje ładowania, np. będzie uwzględniał preferencje ładowania w czasie obowiązywania tańszej taryfy. Połączenie z odpowiednim domowym systemem zarządzania energią pozwoli na ładowanie akumulatorów pojazdu wygenerowaną we własnym zakresie energią słoneczną, pod warunkiem że dom jest wyposażony w panele fotowoltaiczne.



Doskonałość formy i funkcjonalności: wnętrze



Rozstaw osi 2928 mm sprawia, że w Audi e-tron Sportback jest sporo miejsca dla pięciu osób i ich bagaży. Przestrzeń nad głową z tyłu jest tylko o 20 mm mniejsza niż w Audi e-tron. Miejsce na stopy pasażerów siedzących z tyłu jest prawie zupełnie płaskie – pozostaje tu tylko niewielki stopień w miejscu środkowego tunelu. Wraz z 60-litrowym bagażnikiem pod maską z przodu, w którym umieszczono zestaw narzędzi i kabel do ładowania, samochód oferuje przestrzeń ładunkową o łącznej pojemności 615 litrów. Złożenie oparć tylnych siedzeń pozwala ją zwiększyć do 1665 litrów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie, także w reakcji na ruch stopy.

 



Wnętrze Audi e-tron Sportback** to elegancki salon płynnie łączący nowoczesną stylistykę i najnowszą technikę. Szeroki łuk stylistyczny rozciągający się wzdłuż tablicy przyrządów i przebiegający od drzwi do drzwi, w bardzo harmonijny sposób integruje w sobie osłonę cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Smukły wyświetlacz kokpitu wydaje się być swobodnie zawieszony w przestrzeni. Z linią wrap-around zintegrowano umieszczone na połączeniach drzwi z tablicą monitory opcjonalnych, wirtualnych lusterek bocznych. Deska rozdzielcza pośrodku, wyposażona w dwa wyświetlacze dotykowe, jest lekko zwrócona ku kierowcy, a dzięki temu – wyjątkowo ergonomiczna. Gdy górny wyświetlacz jest wyłączony, w sposób prawie niewidoczny zlewa się z dużą lśniącą powierzchnią otaczającego go czarnego panelu. Otwarte ściany boczne konsoli tunelu środkowego podkreślają wrażenie lekkości.

 



Audi e-tron Sportback** w ramach każdej linii wyposażeniowej (oprócz podstawowej dostępny jest pakiet Design Selection i Pakiet sportowy S line) oferuje starannie dobrane materiały obiciowe, kolory i wstawki dekoracyjne. W przypadku przednich siedzeń klienci mogą wybierać między fotelami standardowymi, sportowymi, sportowymi S i fotelami konturowymi, które na życzenie mogą być wyposażone w funkcję wentylacji i masażu. Ich pokrycie przypomina obwody elektryczne na płytce drukowanej, a na życzenie całość rozjaśniają kontrastowe przeszycia i lamówki w kolorze pomarańczowym. Niewielkie detale stanowią stylowe akcenty ozdobne: Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego/Ambiente miękko podświetla powierzchnie, a ostro krawędzie. Przy włączaniu silnika, system audio generuje krótki sygnał powitalny.

 

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w zakresie wygłuszenia i aeroakustyki, podczas jazdy po mieście we wnętrzu Audi e-tron Sportback** panuje prawie całkowita cisza. Cisza ta sprawia, że jakość dźwięku Hi-Fi daje jeszcze więcej przyjemności, zwłaszcza gdy na pokładzie zamontowany jest opcjonalny sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem. Dzięki niemu muzyka rozbrzmiewa tak, jak ją nagrano, bez sztucznych efektów. Kolejny atrakcyjny element infotainmentu to Audi phone box. Wyznacza on standardy w zakresie telefonii – pod względem jakości połączeń i dźwięku oraz bezprzewodowego ładowania.



Wyczuwalna pod palcami i w pełni zrozumiała: koncepcja obsługi



Podobnie jak wszystkie inne modele klasy wyższej marki Audi, e-tron Sportback jest wyposażony w system operacyjny MMI touch response z dwoma wyświetlaczami. W momencie aktywowania funkcji palcem, generowana jest potwierdzająca operację dotykowa i akustyczna reakcja zwrotna. Górny ekran dotykowy o przekątnej 12,1 cala służy do sterowania systemami infotainment, funkcjami telefonu, nawigacją i ustawieniami e-tron. Dolny, o przekątnej 8,6 cala, służy do wprowadzania tekstu i obsługi funkcji związanych z komfortem i wygodą oraz klimatyzacją. Struktura menu jest intuicyjna i płaska, jak w smartfonie, a grafika wyraźna i w wysokiej rozdzielczości.



Standardowe wyposażenie Audi e-tron Sportback** obejmuje również 12,3-calowy kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit. Jego wyświetlacz ma wyjątkowo wysoką rozdzielczość 1920 x 720 pikseli. Za pomocą przycisku View na kierownicy, można na nim wywoływać dwa różne widoki. Dostępna jest również opcjonalna wersja „Plus” z dodatkowymi funkcjami wyświetlacza. Na życzenie wyświetlacz i cała koncepcja obsługi mogą zostać uzupełnione wyświetlaczem head-up display, który pokazuje wszystkie ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.



Kierowca może obsługiwać szereg funkcji nie tylko na obu wyświetlaczach dotykowych, ale i aktywować je przy pomocy funkcji sterowania głosem z przetwarzaniem języka naturalnego. System rozumie dowolnie sformułowane polecenia i kryteria wyszukiwania. W razie potrzeby menedżer dialogu zadaje pytania, umożliwia korektę, podaje opcje wyboru, jak również akceptuje to, że wchodzi mu się w słowo. Wykorzystuje informacje zapisane na pokładzie oraz dane pozyskiwane z chmury.



Najwyższej klasy komunikacja z otoczeniem: nawigacja i Audi connect



Samochody Audi e-tron Sportback** przeznaczone na rynek polski są standardowo wyposażone w system MMI Navigation plus. Ten wiodący system infotainment obsługuje standard transmisji danych z dużą szybkością LTE Advanced i posiada wbudowany hotspot Wi-Fi do obsługi urządzeń mobilnych pasażerów. Inteligentny system nawigacji sugeruje cele na podstawie danych o poprzednich podróżach. Obliczanie trasy odbywa się zarówno w samochodzie, jak i online na serwerach HERE – współpracującej blisko z Audi firmy oferującej usługi w zakresie map i nawigacji.



Szeroki zakres funkcji nawigacji i infotainment Audi connect doskonale uzupełniają wskazówki dotyczące trasy. Najważniejsze z nich to dostępne online informacje o ruchu drogowym, nawigacja z wykorzystaniem usług Google Earth™, planer podróży e-tron, radio hybrydowe i usługi Car-to-X. Do najnowszych funkcji należą usługa parkowania na ulicy, która pomaga wyszukać miejsca do parkowania zlokalizowane przy krawędzi ulicy, a także informacje o sygnalizacji świetlnej. W niektórych miastach ta druga funkcjonalność pozwala połączyć samochód z centralnym komputerem sterującym systemem sygnalizacji świetlnej i podaje kierowcy informacje na wyświetlaczu kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit. Dzięki temu, usługa ta przyczynia się do zwiększenia wydajności stylu jazdy i płynności ruchu drogowego.



Dodatkowo, bezpłatna aplikacja myAudi pozwala połączyć samochód ze smartfonem, dzięki czemu właściciel może zdalnie zarządzać wszystkimi procesami ładowania. Należą do nich sprawdzanie stanu akumulatora i zasięgu, uruchamianie procesów ładowania, programowanie zegarów i wyświetlanie statystyki jazdy. Podczas podróży na dłuższe odległości, planer trasy e-tron wyświetla – zarówno w aplikacji, jak i na w MMI – konieczne miejsca postoju w celu naładowania akumulatora. Na bieżąco, na podstawie sytuacji na drogach i stylu jazdy kierowcy, aktualizuje planowanie ładowania. Inną funkcją aplikacji myAudi jest wstępne ogrzewanie/chłodzenie pojazdu przed wyjazdem. Wykorzystywany jest do tego prąd pobierany z gniazdka. Opcjonalna, komfortowa klimatyzacja postojowa pozwala klientowi szczegółowo określić, czy – w zależności od poziomu wyposażenia – mają zostać ogrzane wnętrze, kierownica i fotele.



Oprócz bezpłatnej aplikacji myAudi, inteligentne skomunikowanie obejmuje również funkcję Audi connect key. Jest ona dostępna opcjonalnie. Przy pomocy smartfona z systemem operacyjnym Android umożliwia ona - poza odblokowywaniem i blokowaniem drzwi tego SUV-a coupé – również włączenie silnika przyciskiem start-stop. Dzięki temu możemy używać smartfona zamiast klasycznego kluczyka do samochodu.
 

 

Bezpieczeństwo jazdy w mieście i na długich trasach: systemy wspomagania kierowcy



Oferowane przez Audi w e-tron Sportback** systemy wspomagania kierowcy pomagają prowadzącemu pojazd i w wielu sytuacjach redukują zakres wykonywanych przez niego czynności. Systemy ochrony bezpieczeństwa Audi pre sense basic i Audi pre sense front są elementami wyposażenia standardowego. Audi oferuje Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim przeznaczony specjalnie do jazdy w mieście. Obejmuje on asystenta skrzyżowań, asystenta ruchu poprzecznego z tyłu oraz ostrzeżenia przed zmianą pasa i przed wysiadaniem. Dostępna jest funkcja Audi pre sense 360° – połączenie systemów przedniego, tylnego i bocznego Audi pre sense. Wykrywają one zagrożenia kolizją i inicjują ukierunkowane środki ochronne: od pełnego hamowania, po napięcie pasów bezpieczeństwa.



Do funkcji Pakietu systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim należą adaptacyjny asystent jazdy kontrolujący wzdłużny i poprzeczny ruch pojazdu oraz asystent wydajności. Ten drugi wykorzystuje dane z czujników pokładowych, systemu nawigacji oraz usług Car-to-X i sygnalizuje kierowcy, kiedy warto zdjąć nogę z pedału gazu. Ponadto asystent wydajności w połączeniu z adaptacyjnym asystentem jazdy i funkcją rozpoznawania znaków drogowych może prospektywnie hamować i przyspieszać. Uzupełnienie Pakietu systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim stanowią asystent skrętu, asystent omijania przeszkody i emergency assist. Audi oferuje również asystenta parkowania, asystenta jazdy nocą i kamery 360° - kierowca może wywoływać w systemie różne widoki pozyskiwane z kamer.

 



Za działanie systemów wsparcia kierowcy w Audi e-tron Sportback odpowiada standardowo centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy. Nieustannie przetwarza on zróżnicowany model otoczenia. Potrzebne do tego dane – w zależności od wyposażenia – otrzymuje z maksymalnie pięciu czujników radarowych, pięciu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych.

 




Zużycie paliwa/energii wymienionych modeli


**(Dane o zużyciu paliwa/prądu i o emisji CO2 mieszczą się w podanych zakresach zależnie od poziomu wyposażenia pojazdu).

Audi e-tron Sportback 50 quattro
Zużycie prądu (tryb mieszany) w kWh/100 km: 26,3 – 21,9 (WLTP);
emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 0

Audi e-tron Sportback 55 quattro
Zużycie prądu (tryb mieszany) w kWh/100 km: 26,0 – 22,1 (WLTP);
emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 0

Audi e-tron 55 quattro
Zużycie prądu (tryb mieszany) w kWh/100 km: 26,3– 22,5 (WLTP);
emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 0



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |