Dla Michaela Gruena kariera w firmie Honda trwa od 1992 roku, kiedy to po uzyskaniu tytuÅ‚u magistra uczelni technicznej, przyjÄ…Å‚ on posadÄ™ w przedstawicielstwie Hondy w Niemczech, w dziale obsÅ‚ugi posprzedażnej. Na swoim koncie miaÅ‚ już wtedy kilkuletnie doÅ›wiadczenie w pracy w dealerstwie samochodowym i motocyklowym, zdobyte podczas praktyk przed studiami oraz w trakcie studiów licencjackich.
Rozwój zawodowy Michaela Gruena byÅ‚ bardzo dynamiczny, gdyż niemal co 4 lata podejmowaÅ‚ on kolejne wyzwania w różnych dziaÅ‚ach Hondy, w ramach wszystkich trzech gaÅ‚Ä™zi produktowych firmy – samochodów, motocykli oraz maszyn i urzÄ…dzeÅ„.
W 2013 roku Michael Gruen przyjÄ…Å‚ propozycjÄ™ pracy w europejskiej centrali Hondy w Wielkiej Brytanii. Zdobyte tam doÅ›wiadczenie zaowocowaÅ‚o kolejnym etapem kariery, który rozpoczyna siÄ™ wÅ‚aÅ›nie w Polsce. Stanowisko prezesa polskiego oddziaÅ‚u Hondy objÄ…Å‚ on w bardzo trudnych warunkach ekonomicznych spowodowanych rozwojem pandemii koronawirusa.
O ile sposoby czy terminy osiÄ…gniÄ™cia zamierzonych celów – majÄ…c na uwadze obecnÄ… sytuacjÄ™ –muszÄ… zostać zmienione, o tyle same cele pozostajÄ… bez zmian.
Advanced & Sporty to slogan firmowy zwiÄ…zany z postrzeganiem marki Honda. Zdaniem Michaela Gruena doskonale oddaje on charakter pojazdów Hondy, które zbudowane sÄ… w oparciu o najnowoczeÅ›niejsze rozwiÄ…zania techniczne i w których, niezależnie od pojemnoÅ›ci silnika, drzemie sportowe DNA. Jednym z celów nowego prezesa Hondy w Polsce jest umocnienie tego wizerunku na lokalnym rynku.
Najbliższa przyszÅ‚ość to dla Hondy nie tylko era elektryfikacji, ale również intensywnego rozwoju technicznego w zakresie komunikacji czy telematyki. PostÄ™p w tych dziedzinach wynika z zapotrzebowania spoÅ‚eczeÅ„stwa na nowoczesny, czysty sposób przemieszczania siÄ™ wsparty najnowszymi systemami uÅ‚atwiajÄ…cymi komunikowanie siÄ™.
Tak jak byÅ‚o to już wczeÅ›niej komunikowane, zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym na caÅ‚ym Å›wiecie trendem, Honda zadeklarowaÅ‚a, że do 2022 roku wszystkie gÅ‚ówne modele marki oferowane w Europie zostanÄ… zelektryfikowane. Oznacza to, że napÄ™dy zastosowane w tych samochodach bÄ™dÄ… wykorzystywaÅ‚y silniki elektryczne. Jest to duże wyzwanie szczególnie dla polskiego rynku, gdzie trend zwiÄ…zany z elektryfikacjÄ… – na tle innych krajów – zaczÄ…Å‚ siÄ™ stosunkowo późno.
Michael Gruen bÄ™dzie Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracować z partnerami Hondy podczas przygotowaÅ„ do nadchodzÄ…cych zmian, a także w trakcie ich wdrażania.