WyjÄ…tkowa sytuacja w ostatnich miesiÄ…cach spowodowaÅ‚a przyspieszenie prac branży motoryzacyjnej nad usÅ‚ugami online uÅ‚atwiajÄ…cymi proces wyboru pojazdu. Wirtualny Salon, uruchomiony w Polsce przez SEAT-a, umożliwiÅ‚ zainteresowanym osobom Å‚atwy kontakt wideo na żywo z ekspertami marki zapewniajÄ…cymi konsultacje z poziomu smartfona lub laptopa. W celu zapewnienia najwyższego poziomu funkcjonalnoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa platformy producent nawiÄ…zaÅ‚ wspóÅ‚pracÄ™ z hiszpaÅ„skÄ… firmÄ… Whisbi, specjalizujÄ…cÄ… siÄ™ w nowych technologiach kontaktu audiowizualnego B2C.
– JesteÅ›my przekonani, że streaming video z salonów dealerskich i konsultacje online stanÄ… siÄ™ dla klientów branży motoryzacyjnej ważnym etapem Å›cieżki zakupowej – tÅ‚umaczy Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT-a. – Innowacyjność wpisuje siÄ™ w tożsamość naszej marki, dlatego zależaÅ‚o nam, aby polski Wirtualny Salon SEAT opieraÅ‚ siÄ™ na jak najsprawniejszej platformie. WspóÅ‚praca z Whisbi tym bardziej nas cieszy, że podobnie jak SEAT to barceloÅ„ska firma o silnej, globalnej pozycji.
W Internecie odpowiedź musi być błyskawiczna
Wirtualny Salon pozwala dostosować sposób kontaktu z konsultantem do potrzeb użytkownika – odwiedzajÄ…cy wybierajÄ… tryb wideokonferencji, rozmowÄ™ gÅ‚osowÄ… lub czat. Klienci mogÄ… poprosić gÅ‚osowo lub pisemnie eksperta o skierowanie kamery na dowolny element samochodu i dopytać siÄ™ w czasie rzeczywistym o szczegóÅ‚y rozwiÄ…zaÅ„. DziÄ™ki intuicyjnemu interface’owi nadawcy przygotowanemu przez Whisbi pracownicy SEAT-a szybko odpowiedzÄ… na życzenia klientów. PrÄ™dkość reakcji okazuje siÄ™ bowiem mieć kategoryczne znaczenie w sferze online.
– Priorytetem dla nas jest natychmiastowość – podkreÅ›la Manuel Werneke, Strategic Account Manager w Whisbi. – Dzisiejszy kontakt B2C w Internecie opiera siÄ™ na bÅ‚yskawicznej odpowiedzi. Konsumenci online charakteryzujÄ… siÄ™ bardzo krótkim czasem skupienia i sÄ… przyzwyczajeni, że otrzymajÄ… wiadomość w przeciÄ…gu sekund. JeÅ›li marka nie speÅ‚ni tego oczekiwania, potencjalny klient straci zainteresowanie jego cyfrowÄ… ofertÄ….
Wizyta w salonie przez smartfon
Platforma Wirtualnego Salonu wpisuje siÄ™ w zasadÄ™ „mobile first” – jak wynika z danych Whisbi, ponad 80% ruchu na stronach marek odbywa siÄ™ z pomocÄ… urzÄ…dzeÅ„ przenoÅ›nych. Priorytetyzacja dostosowania do smartfonów i tabletów nie odbywa siÄ™ jednak kosztem optymalizacji desktopowej. Do kontaktu z Wirtualnym Salonem SEAT-a przez laptop lub komputer stacjonarny użytkownik potrzebuje jedynie aktualnej przeglÄ…darki bez koniecznoÅ›ci instalacji dodatkowego oprogramowania czy wtyczek. Kontakt z ekspertem odbywa siÄ™ za pomocÄ… wygodnego komunikatora dostÄ™pnego na stronie gÅ‚ównej marki SEAT.pl.
Najwyższe bezpieczeństwo i ochrona prywatności
Przy opracowywaniu Wirtualnego Salonu SEAT wiele uwagi poÅ›wiÄ™ciÅ‚ zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeÅ„stwa i prywatnoÅ›ci odwiedzajÄ…cych. Whisbi nie przechowuje żadnych danych klienta. System wykorzystuje również technologiÄ™ Google AI do maskowania wrażliwych danych, jeÅ›li zaistnieje konieczność podzielenia siÄ™ nimi na platformie. Co wiÄ™cej, dla komfortu klienta transmisja wideo odbywa siÄ™ tylko w jednym kierunku – użytkownik obserwuje konsultanta, jednak nie ujawnia swojego wizerunku.
– Nieustannie rozwijamy technologie, aby byÅ‚a ona caÅ‚kowicie bezpieczna w dynamicznie zmieniajÄ…cym siÄ™ Å›rodowisku cyfrowym – przekonuje Werneke. – Dysponujemy nowoczesnÄ… infrastrukturÄ… na terenie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych, w której nasi klienci mogÄ… hostować swoje dane. Whisbi korzysta z chmury AWS i wykorzystuje peÅ‚niÄ™ jej możliwoÅ›ci w obszarze bezpieczeÅ„stwa i ochrony prywatnoÅ›ci. Nasze systemy oparte sÄ… na standardach SSAE-16 SOC 1, 2 i 3, ISO 27001 oraz FedRAMP/FISMA.
RozwiÄ…zania Whisbi umożliwiajÄ… również m.in. przygotowywanie ofert dostosowanych do potrzeb klienta. W zależnoÅ›ci od oczekiwaÅ„ rozmówcy ekspert platformy może poÅ‚Ä…czyć klienta z sieciÄ… dealerskÄ… marki, zapewniajÄ…c pÅ‚ynne przejÅ›cie miÄ™dzy kolejnymi etapami Å›cieżki zakupowej.
– Mamy staÅ‚e porównanie sytuacji w Polsce do innych europejskich rynków – opisuje Góralczyk. – Polskiego klienta wyróżnia odwaga i duża ciekawość. ChÄ™tnie szukamy informacji w Internecie, nie boimy siÄ™ też wchodzić z markÄ… w interakcje, przyzwyczajamy siÄ™ do zakupów online. Motywuje to nas do aktywnego rozwijania innowacyjnych platform online. Niebawem zamierzamy przedstawić oddzielny serwis Online Sales, pozwalajÄ…cy zamówić nowy samochód z dowolnego salonu SEAT-a w Polsce.