Realizacj臋 „Projektu 7” zlecono nale偶膮cemu do Jaguara oddzia艂owi Special Operations. Projektanci chcieli nada膰 nadwoziu auta agresywnego wygl膮du, stosuj膮c karbonowe elementy aerodynamiczne, takie jak przedni spoiler, boczne progi, tylny dyfuzor czy regulowane tylne skrzyd艂o. Dynamiczny charakter nowego Jaguara podkre艣la obni偶ona przednia szyba, dla której przeciwwag膮 s膮 ogromne obr臋cze aluminiowe o 艣rednicy 20 cali z oponami Pirelli P Zero. Dodatkowo, specjali艣ci do zada艅 specjalnych z Jaguara zastosowali aktywny uk艂ad wydechowy oraz specjalny dach Bimini, który po z艂o偶eniu mo偶na schowa膰 w baga偶niku.
Jaguar F-Type Project 7 b臋dzie oferowany w pi臋ciu ekskluzywnych kolorach: Ultra Blue, Caldera Red, British Racing Green, Ultimate Black i Glacier White.
Kabina pasa偶erska nie odbiega stylizacyjnie od projektu wn臋trza standardowego F-Type’a. Wyró偶nikiem odmiany Project 7 s膮 kube艂kowe fotele obszyte skór膮, wstawki dekoracyjne z w艂ókna w臋glowego oraz kierownica pokryta skór膮 lub Alkantar膮. Ca艂o艣膰 uzupe艂niaj膮 aluminiowe d藕wigienki do zmiany biegów oraz numerowane plakietki z podpisem Iana Calluma.
殴ród艂em mocy jest do艂adowany silnik V8 o pojemno艣ci 5 litrów, produkuj膮cy 575 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie nap臋du odpowiada o艣miobiegowa skrzynia Quickshift, która - dzi臋ki b艂yskawicznym reakcjom - pozwala rozp臋dzi膰 auto od o do 100 km/h w 3,9 sekundy. Pr臋dko艣膰 maksymalna wynosi 300 km/h.
Jak przysta艂o na samochód, którego naturalnym 艣rodowiskiem jest tor wy艣cigowy, F-Type Project 7 zosta艂 równie偶 wyposa偶ony w aktywny tylny dyferencja艂, ceramiczne tarcze hamulcowe, usztywnione zawieszenie oraz sportowy system stabilizacji toru jazdy.
Powstanie tylko 250 sztuk tego modelu. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na rok 2015.