Chevrolet uważa, że wspaniaÅ‚e wspomnienia rozpoczynajÄ… siÄ™ od wspaniaÅ‚ych podróży, w zwiÄ…zku z czym zespóÅ‚ odpowiedzialny za stworzenie siedmiomiejscowego vana Orlando opracowaÅ‚ kilka ciekawych gier rodzinnych, sÅ‚użących do walki z nudÄ… i sporzÄ…dziÅ‚ listÄ™ wskazówek, które pozwolÄ… rodzinie czerpać przyjemność z pokonywania kolejnych kilometrów wakacyjnej trasy.
„WÅ‚aÅ›ciciele Chevroletów to ludzie aktywni, którzy oczekujÄ…, aby podróże samochodem byÅ‚y równie emocjonujÄ…ce, co same wakacje”, powiedziaÅ‚a Beate Stumpe, dyrektor marketingu Chevrolet Europe. „W DNA Chevroleta wpisany jest duch przygody, a naszym celem jest sprawienie, aby wszyscy czerpali to, co najlepsze z życia. Dotyczy to również wyjazdów wakacyjnych”.
Czas na grÄ™
Istnieje wiele sposobów na przeÅ‚amanie nudy podczas podróży. W tym przypadku Å›wietnie sprawdzajÄ… siÄ™ konsole wideo i przenoÅ›nie odtwarzacze DVD, jednak dzieci czerpiÄ… też dużą radość ze wspólnych zabaw z rodzicami. Oto zestawienie najciekawszych gier urozmaicajÄ…cych podróż samochodem, przygotowane przez zespóÅ‚ Chevroleta:
- DwadzieÅ›cia pytaÅ„: Jedna osoba wymyÅ›la sÅ‚owo, natomiast zadaniem innych osób jest odgadniÄ™cie tego sÅ‚owa poprzez zadanie maksymalnie 20 pytaÅ„.
- Szpieg: Wszyscy muszą zgadnąć, co zobaczył jeden z graczy i o czym teraz myśli.
- Jakie to zwierzÄ™?: PomyÅ›l o jakimÅ› zwierzÄ™ciu i poproÅ› innych graczy o zadawanie pytaÅ„ na jego temat – czy potrafi pÅ‚ywać? Czy lata? Czy jest dzikie czy udomowione? Należy udzielać jedynie odpowiedzi tak lub nie i ewentualnie dodawać krótkie opisy.
- Alfabet: jeden z graczy wybiera kategoriÄ™ (zwierzÄ™, paÅ„stwo lub miejsce), a pozostali gracze muszÄ… podać sÅ‚owa z danej kategorii rozpoczynajÄ…ce siÄ™ od poszczególnych liter alfabetu.
- Papier, kamieÅ„, nożyce: Gracze trzymajÄ… jednÄ… rÄ™kÄ™ dÅ‚oniÄ… do góry i kÅ‚adÄ… na niej drugÄ… dÅ‚oÅ„ zaciÅ›niÄ™tÄ… w pięść. Podczas liczenia do trzech gracze uderzajÄ… pięściÄ… w dÅ‚oÅ„. Na „trzy” należy zmienić pięść w jeden z trzech ksztaÅ‚tów: kamieÅ„ (zaciÅ›niÄ™ta pięść), papier (otwarta dÅ‚oÅ„) lub nożyce (dwa palce w ksztaÅ‚cie litery „V”). KamieÅ„ wygrywa z nożycami, niszczÄ…c je. Papier wygrywa z kamieniem, okrywajÄ…c go. Nożyce wygrywajÄ… z papierem, rozcinajÄ…c go. JeÅ›li dwóch graczy wybierze ten sam ksztaÅ‚t, należy powtórzyć rundÄ™.
- NiekoÅ„czÄ…ca siÄ™ opowieść: Jeden z podróżnych wymyÅ›la tytuÅ‚ historii. W oparciu o ten tytuÅ‚ kolejna osoba podaje pierwsze zdanie opowiadania – „Za górami, za lasami mieszkaÅ‚ sobie...”. Trzecia osoba kontynuuje historiÄ™, dodajÄ…c kolejne zdanie, itd.
W celu uatrakcyjnienia rywalizacji, można zawsze wyznaczyć nagrodÄ™ dla zwyciÄ™zcy. Dzieci, które nie majÄ… ochoty grać w gry mogÄ… stworzyć dziennik podróży i opisać w nim rzeczy, które widziaÅ‚y podczas jazdy lub album ze zdjęć powycinanych ze starych magazynów, które posÅ‚użą do przedstawienia obrazów z podróży. KolejnÄ… ciekawÄ… aktywnoÅ›ciÄ… jest notowanie nazw miast lub atrakcji turystycznych mijanych na trasie.
Zapewnienie rozrywki najmÅ‚odszym to tylko jeden z warunków udanej podróży. Zaplanuj też co jakiÅ› czas 15-minutowy przystanek po drodze, aby dać rozruszać siÄ™ dzieciom, a kolejne godziny w samochodzie minÄ… w mgnieniu oka!
Przerwa w podróży, podczas której pasażerowie mogÄ… coÅ› zjeść, przejść siÄ™ i, co najważniejsze, skorzystać z toalety to dobry sposób na zregenerowanie energii oraz „rozprostowanie koÅ›ci”. Podczas dÅ‚uższych podróży warto zaplanować postoje w czasie przypadajÄ…cym na rodzinne posiÅ‚ki, dziÄ™ki czemu nie trzeba siÄ™ bÄ™dzie później zatrzymywać, aby zaspokoić gÅ‚ód.
UmiejÄ™tne poÅ‚Ä…czenie gier oraz powyższych wskazówek pozwoli rodzicom uniknąć irytujÄ…cych pytaÅ„ – takich jak „daleko jeszcze?” – zadawanych przez dzieci podczas podróży.