* Prezentacja nowego Audi z rodziny R8 z wieloma zmodernizowanymi detalami
* Model flagowy, Audi R8 V10 plus, z nowÄ… siedmiobiegowÄ… skrzyniÄ… biegów S tronic we wszystkich wersjach
* Diodowe reflektory i kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania w wyposażeniu seryjnym
Audi R8, o długości 4,44 m, 1,90 m szerokości i jedynie 1,25 m (Spyder: 1,24 m) wysokości, stworzone i wyprodukowane przez quattro GmbH, jest już gotowe by wyjechać na drogi. Nowe detale nadają jego stylistyce jeszcze więcej dynamiki.
OsÅ‚ona chÅ‚odnicy Singleframe z ukoÅ›nie Å›ciÄ™tymi górnymi rogami posiada czarnÄ…, lakierowanÄ… na wysoki poÅ‚ysk kratownicÄ™, a w wersji V10 jej poziome prÄ™ty zdobiÄ… chromowane nakÅ‚adki. Nowy jest również zderzak, a każdy z wlotów powietrza ma po trzy poziome wzmocnienia. Opcjonalnie dostÄ™pny spoiler zderzaka przedniego, wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym (CFRP). W nowym R8 V10 plus, spoiler jest montowany standardowo.
Do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji Audi R8 należą teraz również reflektory diodowe z zastosowanÄ… w nich nowÄ… technologiÄ…. Diody Å›wiateÅ‚ drogowych i Å›wiateÅ‚ mijania umieszczono powyżej oraz poniżej pasa Å›wiateÅ‚ do jazdy w dzieÅ„, które dziÄ™ki zaprogramowaniu nowej funkcji speÅ‚niajÄ… również rolÄ™ kierunkowskazu.
Statyczne światła doświetlania zakrętu są zintegrowane z reflektorami.
W nowym flagowym modelu R8 V10 plus, obudowa bocznych lusterek, a w wersji coupé również boczne pionowe wloty powietrza sideblades, wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym. W wersji z dziesiÄ™ciocylindrowym silnikiem wloty sÄ… bardziej wysuniÄ™te niż w wersji z silnikiem V8 i posiadajÄ… charakterystycznie wyglÄ…dajÄ…ce krawÄ™dzie. Drobnym zmianom poddano również progi. Listwy wentylacyjne przy tylnej szybie w modelu R8 V10 Coupé utrzymano w stylistyce matowego aluminium (w modelu R8 V8 Coupé i R8 V10 plus – w matowej czerni). Na życzenie, komora silnika może być podÅ›wietlana przy pomocy diod. W przypadku modelu R8 V10 plus, podÅ›wietlenie wraz z częściowÄ… obudowÄ… zespoÅ‚u silnikowego wykonanÄ… z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym, jest elementem wyposażenia standardowego.
TyÅ‚ Audi R8 zdominowaÅ‚y diodowe Å›wiatÅ‚a. InnowacjÄ… wprowadzonÄ… przez Audi jest, umieszczony przy dolnej krawÄ™dzi tylnych Å›wiateÅ‚, kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania – sygnaÅ‚ Å›wietlny przebiega zawsze od Å›rodka na zewnÄ…trz, w kierunku skrÄ™cania. Nad miejscem tylnej tablicy rejestracyjnej, które w Audi R8 V10 jest czarne i lakierowane na wysoki poÅ‚ysk, umieszczono nowy emblemat – logo Audi Sport: literÄ™ „R“, znajdujÄ…cÄ… siÄ™ częściowo na tle czerwonego rombu. Duży dyfuzor, opcjonalnie wykonany z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym (w wyposażeniu seryjnym Audi R8 V10 plus), jest jakby wypchniÄ™ty w górÄ™. UkÅ‚ad wydechowy, niezależnie od montowanego silnika, koÅ„czy siÄ™ dwiema okrÄ…gÅ‚ymi lÅ›niÄ…cymi, chromowanymi rurami wydechowymi. W modelu R8 V10 plus maja one kolor czarny.
Audi R8 dostÄ™pne jest w dwóch kolorach podstawowych – bieli Ibis i brylantowej czerwieni. DostÄ™pne sÄ… także lakiery w czterech odcieniach metalic i w piÄ™ciu odcieniach z efektem perÅ‚owym lub krysztaÅ‚owym. Jedynie w przypadku Audi R8 V10 plus, oferowany jest dodatkowo lakier matowy. Wloty powietrza sideblades w coupé sÄ… dostÄ™pne w oÅ›miu kolorach, a skÅ‚adany dach Audi R8 Spyder dostÄ™pny jest w czerni, czerwieni i brÄ…zie.
R8 w pełni potwierdza kompetencje Audi w tworzeniu ultralekkich konstrukcji.
Karoseria Audi R8 Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium, waży w przypadku coupé tylko 210 kg, a w przypadku modelu Spyder – 216 kg. Nieobciążone Audi R8 V8 Coupé z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, waży jedynie 1 560 kg, a Audi R8 Spyder – 1 660 kg.
Natomiast Audi R8 V10 plus, które jest dostÄ™pne jedynie w wersji coupé, waży 1 570 kg. Regulowane siedzenia kubeÅ‚kowe, nadwozie z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym, koÅ‚a wykonane ze specjalnego lekkiego stopu metalu i elementy podwozia, w tym montowane seryjnie ceramiczne hamulce, a także dodatkowe fragmenty karoserii wykonane z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym, znacznie przyczyniajÄ… siÄ™ do redukcji ciężaru.
W modelu Audi R8 Spyder, z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym wykonano też pokrywÄ™ skrzyni skÅ‚adanego dachu i elementy jego boków. Elegancki, lekki dach z tkaniny, na stelażu wykonanym w dużym stopniu z aluminium z domieszkÄ… magnezu, stanowi zwieÅ„czenie koncepcji lekkiej konstrukcji. Jest on sterowany elektrohydraulicznie, otwiera siÄ™ i zamyka w ciÄ…gu 19 s, również podczas jazdy z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 50 km/h.
PomiÄ™dzy przedziaÅ‚em pasażerskim, a komorÄ… silnika znajduje siÄ™ niezależna od skÅ‚adanego dachu, ogrzewana szyba. MożnÄ… jÄ… wysuwać i chować, przy pomocy jednego przycisku. Szyba sÅ‚uży także jako osÅ‚ona od wiatru. W przypadku niebezpieczeÅ„stwa dachowania auta wyskakujÄ… w górÄ™ dwa, umieszczone za siedzeniami i napiÄ™te przy pomocy sprężyn, wytrzymaÅ‚e profile.
Podobnie jak w samochodach wyÅ›cigowych, aerodynamika Audi R8 zostaÅ‚a zorientowana na zrywność. Pod podwoziem znajduje siÄ™ pięć dysz NACA, a w przedniej części dwa dyfuzory, które razem podwyższajÄ… zryw przedniej osi. WspóÅ‚czynnik cW, w zależnoÅ›ci od typu silnika i rodzaju karoserii, wynosi 0,35 lub 0,36. Powierzchnia czoÅ‚owa to 1,99 m2.
Silniki skÅ‚adane sÄ… rÄ™cznie. Jednostka V8 o pojemnoÅ›ci skokowej 4 163 cm3 i silnik V10, posiadajÄ…cy pojemność skokowÄ… 5 204 cm3, to fascynujÄ…ce wolnossÄ…ce jednostki napÄ™dowe wysokiej mocy. Nowa, siedmiobiegowa skrzynia S tronic, wydatnie przyczynia siÄ™ do zmniejszenia emisji CO2 nawet do 22 gramów i skraca czas przyspieszenia od zera do 100 km/h o trzy dziesiÄ…te sekundy. Oba silniki sÄ… zwarte i stosunkowo lekkie. Skrzynia korbowodu wykona jest z aluminiowo-krzemowego stopu, a tzw. konstrukcja bedplate nadaje jej dużą sztywność. Sucha miska olejowa pozwala na niższe umiejscowienie silnika. CiÅ›nieniowa pompa cyrkulacyjna pracuje zależnie od obciążenia, dziÄ™ki czemu podwyższa wydajność jednostki napÄ™dowej.
Bezpośredni wtrysk benzyny FSI umożliwia wysoką kompresję w stosunku 12,5:1.
Cztery regulowane wałki rozrządu sterują zaworami. Przy niskim obciążeniu i małej prędkości, pokrywy w kanałach dolotowych wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Układ wydechowy przystosowany jest do niewielkiego podciśnienia. W obu końcowych rurach układu wydechowego znajdują się klapy.
Ich otwarcie podczas gwałtownego dodania gazu sprawia, że auto wydaje jeszcze pełniejszy dźwięk.
Silnik 4.2 FSI generuje moc 316 kW (430 KM) przy obrotach rzÄ™du 7 900 obr/min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostÄ™pny w zakresie od 4 500 do 6 000 obr/min. Jednostka ta sprawia, że Audi R8 Coupé ze skrzyniÄ… S tronic przyspiesza od zera do 100 km/h w ciÄ…gu 4,3 s i rozpÄ™dza siÄ™ dalej, do prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej wynoszÄ…cej 300 km/h (ze skrzyniÄ… manualnÄ…: 4,6 s i 302 km/h).
W Audi R8 V8 Spyder wartoÅ›ci te wynoszÄ… odpowiednio 4,5 i 4,8 s, a prÄ™dkość również 300 km/h. Audi R8 V8 quattro w wersji coupé ze skrzyniÄ… S tronic zużywa Å›rednio 12,4 l paliwa na 100 km.
Maksymalny moment obrotowy silnika V10 wynosi 530 Nm przy 6 500 obr/min.
Przy wartości 8 000 obr/min, jednostka generuje moc 386 kW (525 KM). Wał korbowy został skonstruowany z wykorzystaniem technologii Common-Pin, czego wynikiem są zmienne odstępy zapłonu, wynoszące 54 i 90 stopni. Taka konstrukcja łączy w sobie maksymalną sztywność i niewielki ciężar. Jednocześnie nadaje silnikowi V10 jedyny w swoim rodzaju dźwięk, bliski brzmieniu samochodu wyścigowego.
Audi R8 V10 Coupé ze skrzyniÄ… S tronic, od zera do 100 km/h przyspiesza w ciÄ…gu 3,6 s, a jego prÄ™dkość maksymalna wynosi 314 km/h. W przypadku manualnej skrzyni biegów wartoÅ›ci te wynoszÄ… 3,9 s i 316 km/h. Standardowe przyspieszenie Audi R8 V10 Spyder ze skrzyniÄ… S tronic osiÄ…ga w czasie 3,8 s, a jego prÄ™dkość maksymalna wynosi 311 km/h (ze skrzyniÄ… manualnÄ…: 4,1 s i 313 km/h). Zużycie paliwa Audi R8 V10 Coupé wynosi Å›rednio 13,1 l na 100 km.
Nowym modelem flagowym serii jest Audi R8 V10 plus. Generuje on moc 404 kW (550 KM), jego maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm przy 6 500 obr/min.
Ze skrzyniÄ… S tronic, Audi R8 V10 plus, dostÄ™pne tylko w wersji coupé, przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,5 s i osiÄ…ga prÄ™dkość maksymalnÄ… 317 km/h. Åšrednie zużycie paliwa wynosi 12,9 l na 100 km. W wersji z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, wartoÅ›ci te wynoszÄ… odpowiednio 3,8 s, 319 km/h i 14,9 l.
Nowa wersja Audi R8 może być wyposażona w jednÄ… z dwóch oferowanych skrzyÅ„ biegów. SzeÅ›ciobiegowa skrzynia manualna, której dźwigniÄ™ umieszczono w prowadnicy ze stali szlachetnej jest standardowym elementem wyposażenia aut z silnikiem V8. W przypadku modeli z silnikiem V10 jest ona montowana na życzenie.
W nowej siedmiostopniowej skrzyni S tronic – dostÄ™pnej w opcji w autach z silnikiem V8 i montowanej seryjnie w modelach z silnikiem V10 – biegi sÄ… sportowo zestrojone blisko siebie. Ostatni bieg ma najszerszy zakres. Kierowca może obsÅ‚ugiwać wyposażonÄ… w dwa sprzÄ™gÅ‚a przekÅ‚adniÄ™ albo za pomocÄ… tradycyjnej dźwigni zmiany biegów, albo przy pomocy Å‚opatek umieszczonych przy kierownicy. Alternatywnie może użyć trybu sportowego. NaciÅ›niÄ™cie przycisku uruchamia funkcjÄ™ Launch control, zapewniajÄ…cÄ… start na podwyższonych obrotach z minimalnym poÅ›lizgiem opon.
Nowa siedmiostopniowa skrzynia S tronic, zaprojektowana w ukÅ‚adzie trzech waÅ‚ów, ma mniej niż 60 cm dÅ‚ugoÅ›ci. StanowiÄ…ce nowość dwa sprzÄ™gÅ‚a wielopÅ‚ytkowe, uÅ‚ożone jedno za drugim, obsÅ‚ugujÄ… dwie niezależne od siebie części skrzyni.
BezpoÅ›rednie przeÅ‚Ä…czanie biegów możliwe jest dziÄ™ki naprzemiennemu otwieraniu i zamykaniu sprzÄ™gieÅ‚. Przebiega ono w setnych uÅ‚amkach sekundy, prawie bez przerywania siÅ‚y ciÄ…gu, tak dynamicznie, pÅ‚ynnie i komfortowo, że ledwo siÄ™ je zauważa.
WaÅ‚ napÄ™dowy prowadzi z siedmiobiegowej skrzyni S tronic, przez skrzyniÄ™ korbowodu silnika aż do przedniej osi. Tam sprzÄ™gÅ‚o wiskotyczne przejmuje funkcjÄ™ podziaÅ‚u momentu obrotowego. Podczas zwykÅ‚ej jazdy kieruje ono ok. 15 procent momentu na oÅ› przedniÄ…. Gdy tylne koÅ‚a zaczynajÄ… buksować, na przednie koÅ‚a kierowane jest dodatkowo maksymalnie 15 procent. Na tylnej osi pracuje mechaniczny dyferencjaÅ‚. PodziaÅ‚ obciążenia w tyle auta idealnie wspóÅ‚gra z koncepcjÄ… silnika umieszczonego centralnie. PodziaÅ‚ momentu obrotowego miÄ™dzy tylnÄ… i przedniÄ… osiÄ… wynosi 43:57 (przód : tyÅ‚), z niewielkimi różnicami w poszczególnych wariantach.
Przy budowie podwozia tego wysokiej klasy auta sportowego, wykorzystano technologie stosowane w sportach motorowych. Każde koÅ‚o posiada podwójne trójkÄ…tne wahacze stabilizacyjne, wykute z aluminium. W Audi R8 V10 plus, sprężyny i amortyzatory starannie wyregulowano wzglÄ™dem siebie oraz odpowiednio dopasowano wartoÅ›ci ugiÄ™cia przedniej osi. Adaptacyjny system amortyzacji Audi magnetic ride, stanowi element wyposażenia seryjnego R8 V10, a w modelach z silnikiem V8 dostÄ™pny jest opcjonalnie. Posiada on tryb normalny i sportowy. Wspomaganie kierownicy zapewnia bardzo zróżnicowanÄ…, delikatnÄ… reakcjÄ™ i dziaÅ‚a w sposób bezpoÅ›redni, zgodny ze sportowym duchem auta.
Zmodernizowane Audi R8 jeździ na dużych koÅ‚ach. W wariantach z silnikiem V8, koÅ‚a montowane seryjnie majÄ… nastÄ™pujÄ…ce rozmiary: 8,5 J x 18 z przodu i 10,5 J x 18 z tyÅ‚u. Opony sÄ… w rozmiarze, odpowiednio 235/40 i 285/35. W wariantach z silnikiem V10, Audi montuje koÅ‚a dziewiÄ™tnastocalowe o szerokoÅ›ci 8,5 i 11 cali; opony zastosowano odpowiednio 235/35 i 295/30. Opcjonalnie dostÄ™pne sÄ… koÅ‚a o szczególnie atrakcyjnej stylistyce – z wysokim poÅ‚yskiem, w kolorze tytanu lub (w przypadku Audi R8 V10 plus) w lÅ›niÄ…cej czerni.
Stalowe tarcze hamulcowe w tym superszybkim aucie sportowym sÄ… wentylowane od Å›rodka, majÄ… otwory i poÅ‚Ä…czone sÄ… przy pomocy trzpieni z aluminiowymi tarczami noÅ›nymi. Nowe tarcze w stylistyce Wave - ich kontury zewnÄ™trzne majÄ… ksztaÅ‚t fali – sÄ… lżejsze o okoÅ‚o dwa kilogramy w porównaniu z tradycyjnymi tarczami okrÄ…gÅ‚ymi o tych samych wymiarach. Aluminiowe zaciski hamulcowe pracujÄ… za pomocÄ… oÅ›miu tÅ‚oków przy każdym z przednich kóÅ‚, a przy tylnych koÅ‚ach – za pomocÄ… czterech.
W opcji z dziewiÄ™tnastocalowymi koÅ‚ami, Audi montuje na życzenie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione wÅ‚óknem wÄ™glowym (element seryjny w Audi R8 V10 plus). Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada jeden tryb sportowy i można go caÅ‚kowicie dezaktywować.
Audi R8 to samochód sportowy, a jednoczeÅ›nie praktyczny. Przedni bagażnik ma pojemność 100 l, a w wersji coupé kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 90 l za siedzeniami. Duży rozstaw osi wynoszÄ…cy 2,65 m sprawia, że auto oferuje dużo przestrzeni. Jego wnÄ™trze oddaje atmosferÄ™ sportowego samochodu z luksusowym wyposażeniem. Charakteru wnÄ™trzu nadaje monoposto – duży Å‚uk obiegajÄ…cy kokpit kierowcy. Kierownica ze spÅ‚aszczonym od doÅ‚u koÅ‚em, opcjonalnie może być bardziej wyprofilowana, skórzana i wielofunkcyjna - z nowym emblematem serii R8, który widnieje też na dźwigni zmiany biegów, nakÅ‚adkach progów, zestawie wskaźników i ekranie startowym komputera pokÅ‚adowego.
W modelach z silnikiem V8 dostÄ™pne sÄ… w opcji elektrycznie regulowane sportowe fotele, które w autach z silnikiem V10 należą do wyposażenia seryjnego. Zależnie od wariantu danego modelu, obicia wykonano z Alcantary i skóry lub ze skóry Feinnappa.
W przypadku Audi R8 Spyder specjalny pigment ogranicza ich nagrzewanie w wyniku działania promieni słonecznych. Na życzenie, Audi montuje siedzenia kubełkowe z wyraźnie zaakcentowanymi bokami, zapewniającymi zachowanie odpowiedniej pozycji (seryjnie w Audi R8 V10 plus).
Wiele elementów kokpitu ozdobionych jest lÅ›niÄ…cymi delikatnie chromowanymi lub polakierowanymi na czarno listwami. Nieznacznie zmieniono też ksztaÅ‚t wskazówek zegarów na tablicy rozdzielczej i drążków przy kierownicy. Konsola Å›rodkowa i dźwignia hamulca rÄ™cznego sÄ… obszyte skórÄ…. ZdobiÄ… je delikatne szwy. W modelach z silnikiem V10, obudowÄ™ seryjnie montowanego systemu nawigacji plus również pokryto skórÄ….
W przypadku obić ze skóry Feinnappa stebnowanej w romby, zarówno siedzenia, jaki i drzwi majÄ… w taki sam sposób stebnowane elementy, a dodatkowo Audi R8 Coupé ma również stebnowanÄ… podsufitkÄ™ z Alcantary. Klienci, dla których ważna jest indywidualna stylizacja, mogÄ… wybrać kolor elementów skórzanych z palety różnych barw oraz jednÄ… z dwóch opcji wystroju wnÄ™trza: Carbon Sigma (seryjnie w Audi R8 V10 plus) lub lakier fortepianowy. Ponadto, klient dziÄ™ki programowi zindywidualizowanej stylizacji Audi exclusive może wybrać jeden z wielu wariantów stylistycznych, wyposażeniowych i pakietów obić skórzanych.
Audi R8 V10 i Audi R8 V10 plus wyposażone sÄ… seryjnie w system nawigacji plus i w system muzyczny Bang & Olufsen. Dodatkowe opcje dla wszystkich wariantów R8 to m. in. asystent Å›wiateÅ‚ drogowych, pakiet schowków, różne zestawy walizek, podÅ‚Ä…czenie do telefonu komórkowego z mikrofonem przypinanym do pasa bezpieczeÅ„stwa oraz asystent parkowania z kamerÄ… monitorujÄ…cÄ… jazdÄ™ do tyÅ‚u.
Poddane liftingowi Audi R8 pod koniec roku znajdzie siÄ™ w rÄ™kach europejskich klientów.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern AUDI sprzedaÅ‚ w 2011 roku 1 302 659 samochodów marki Audi. PrzedsiÄ™biorstwo uzyskaÅ‚o obrót w wysokoÅ›ci 44,1 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósÅ‚ 5,3 miliarda Euro.
Produkcja Audi odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), Changchun (Chiny) i w Brukseli (Belgia). Audi Q7 produkowany jest w BratysÅ‚awie, na SÅ‚owacji. W lipcu 2010, w Å›lad za produkcjÄ… Audi A4 i A6, ruszyÅ‚a – w systemie CKD - produkcja Audi Q5 w Aurangabad w Indiach. Od maja 2010 Audi A1, a od 2011 również nowe A1 Sportback zjeżdża z taÅ›my produkcyjnej fabryki w Brukseli. W czerwcu 2011 rozpoczÄ™to produkcjÄ™ Audi Q3 w zakÅ‚adach w Martorell w Hiszpanii.
PrzedsiÄ™biorstwo dziaÅ‚a na ponad 100 rynkach na caÅ‚ym Å›wiecie. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do AUDI AG sÄ… miÄ™dzy innymi AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ WÅ‚ochy), AUDI BRUSSELS S.A. (Bruksela/ Belgia) i quattro GmbH (Neckarsulm).
Po wydaniu przez odpowiednie instancje antymonopolowe pozytywnej decyzji dotyczÄ…cej braku przeciwwskazaÅ„ do zakupu, również wÅ‚oski producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A., stanie siÄ™ częściÄ… Grupy Audi. Audi zatrudnia obecnie okoÅ‚o 64 000 pracowników, z tego 48.000 w Niemczech. Aby zapewnić staÅ‚Ä… aktualność hasÅ‚a „Przewaga dziÄ™ki technice”, marka z czterema pierÅ›cieniami planuje w latach 2012 – 2016 inwestycje w wysokoÅ›ci 13 mld euro, przede wszystkim w nowe produkty i rozwój mocy produkcyjnych. Aktualnie Audi rozbudowuje swój zakÅ‚ad w GyÅ‘r (WÄ™gry). Od 2013 roku rozpocznie siÄ™ budowa fabryki w Foshan (Chiny), a od 2016 w Meksyku.
Audi realizuje od dawna na wielu pÅ‚aszczyznach politykÄ™ spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci, której celem jest zapewnienie dobrej przyszÅ‚oÅ›ci dla kolejnych generacji. Ochrona Å›rodowiska, oszczÄ™dzanie surowców, miÄ™dzynarodowa konkurencyjność i dalekowzroczna polityka personalna tworzÄ… podstawÄ™ sukcesów Audi.
O zaangażowaniu AUDI AG w politykÄ™ ochrony Å›rodowiska Å›wiadczy dziaÅ‚alność m.in. Fundacji Audi dla Åšrodowiska. Pod pojÄ™ciem „Audi balanced mobility”, firma koncentruje dziaÅ‚alność prowadzÄ…cÄ… do jednego celu – mobilnoÅ›ci wolnej od produkcji CO2.