Od strony stylistycznej uwag臋 zwraca nowy kszta艂t pasa przedniego i tylnego. W przedni zderzak wkomponowano tak偶e lampy przeciwmgielne LED. Patrz膮c z boku nie sposób przeoczy膰 nowej listwy progów nadwozia oraz nowego wzoru 17-calowych felg z lekkiego stopu.
Do zmodernizowanej Optimy Hybrid nabywca mo偶e zamówi膰 now膮 opcj臋 wystroju wn臋trza „White Package” z bia艂膮 tapicerk膮 i b艂yszcz膮cymi akcentami dekoracyjnymi w czerni fortepianowej. Paleta lakierów karoserii zosta艂a poszerzona o dwa kolory - b艂臋kitny Smoky Blue i srebrny Aluminum Silver. Oprócz tego wyposa偶enie auta obejmuje m.in. wy艣wietlacz dotykowy, 8-calowy ekran systemu nawigacji, wej艣cie i-Pod, wentylowane fotele przednie i dysze nawiewu powietrza dla pasa偶erów drugiego rz臋du siedze艅. Opcjonalnie dost臋pny jest pakiet High Tech Pack, obejmuj膮cy detektor martwych pó艂 widzenia (BSD), sygnalizacj臋 zje偶d偶ania z pasa ruchu (Lane Keep Assist) i wspomaganie parkowania (Smart Parking Assist).
Benzynowo-elektryczny system nap臋du hybrydowego nie uleg艂 zmianom. 艁膮czna moc 2-litrowego silnika spalinowego i elektrycznego (35 kW) wynosi 177 KM przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 319 Nm utrzymywany jest w zakresie 1000-2000 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a pr臋dko艣膰 maksymalna wynosi 190 km/h. Wszystko to przy zu偶yciu paliwa na poziomie 5,1 l/100 km oraz emisji CO2 równej 119 g/km.
Ponadto, nowa Optima Hybrid jest wyposa偶ona uk艂ad hamulcowy umo偶liwiaj膮cy odzysk energii. Jest on l偶ejszy od poprzednika o 1,2 kg, a dodatkow膮 zalet膮 dla kierowcy jest lepsze wyczucie dzia艂ania i reakcji uk艂adu hamulcowego.
Kia Optima Hybrid wchodzi do produkcji w korea艅skich zak艂adach Kia od kwietnia 2014, a w europejskiej sieci sprzeda偶y dost臋pna b臋dzie pod koniec bie偶膮cego roku.