- Nowe logo zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszÄ…ce linie”, które symbolizujÄ… rozwój marki z myÅ›lÄ… o klientach
- Nowe motto marki brzmi: „Movement that inspires”
- Kia ustanawia rekord Guinnessa w kategorii „Liczby dronów, które jednoczeÅ›nie odpalÄ… fajerwerki” w czasie prezentacji nowego logo
- Nowy cel marki oraz globalna strategia zostanÄ… zaprezentowane 15 stycznia
Logo jest symbolem nowej wizji marki Kia oraz wartoÅ›ci, które chce oferować klientom poprzez przyszÅ‚e produkty i usÅ‚ugi oraz umożliwić im doÅ›wiadczanie nowych wrażeÅ„. Zgodnie z wczeÅ›niejszÄ… zapowiedziÄ… nowe logo przypomina odrÄ™czny podpis. Rytmiczna i ciÄ…gÅ‚a linia logo Å›wiadczy o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria – o pewnoÅ›ci marki w dążeniu do tego celu. Coraz wiÄ™ksze ambicje marki oraz – co ważniejsze – to, co oferuje klientom wyrażajÄ… wznoszÄ…ce linie w logo.
„Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji” – powiedziaÅ‚ Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia. „Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwaÅ‚townych przemian, które Kia zarówno ksztaÅ‚tuje, jak i dostosowuje siÄ™ do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarÄ™, jak zmieniajÄ… siÄ™ ich potrzeby w zakresie mobilnoÅ›ci, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniajÄ…cej siÄ™ branży”.
Nowe logo zostaÅ‚o zaprezentowane podczas rekordowego pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei. 303 drony wystrzeliÅ‚y setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu, który zapoczÄ…tkowaÅ‚ nowÄ… erÄ™ marki Kia. Przy okazji zostaÅ‚ ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „Liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”. Pokaz można zobaczyć na oficjalnym kanale marki Kia na YouTubie:
https://youtu.be/s61_IsjqLzc.
Nowy cel marki oraz strategia zostanÄ… zaprezentowane 15 stycznia
Oprócz nowego logo, Kia zaprezentowaÅ‚a również nowy Brand Slogan „Movement that inspires”. SzczegóÅ‚y dotyczÄ…ce nowej strategii, jak cel i filozofia marki, a także jej zastosowanie w przyszÅ‚ych produktach zostanÄ… przedstawione podczas Å›wiatowego wydarzenia transmitowanego online pt. „New Kia Brand Showcase”. OdbÄ™dzie siÄ™ ono w piÄ…tek, 15. stycznia, o godzinie 1:00 w nocy czasu europejskiego. To wydarzenie również bÄ™dzie można obejrzeć na oficjalnym kanale marki Kia na YouTubie.
Wprowadzenie nowego logo wynika z dÅ‚ugoterminowej strategii biznesowej „Plan S” (gdzie „S” jest skrótem od sÅ‚owa Shift, oznaczajÄ…cego zmianÄ™ w wolnym tÅ‚umaczeniu), zaprezentowanej w 2020 roku. Wynika z niej, miÄ™dzy innymi, że Kia ma ambicjÄ™ być jednym z liderów branży motoryzacyjnej na Å›wiecie. Aby to osiÄ…gnąć, marka koncentruje siÄ™ na popularyzacji samochodów elektrycznych oraz na wprowadzeniu szerokiej gamy usÅ‚ug zwiÄ…zanych z mobilnoÅ›ciÄ…. Kia zamierza dostosować swoje pojazdy i usÅ‚ugi do potrzeb nawet maÅ‚ych grup klientów, a także do specyfiki poszczególnych regionów.