ZnaczÄ…ce wzrosty w konkurencyjnych segmentach
NajwiÄ™kszy wzrost w ostatnim roku wÅ›ród klientów indywidualnych odnotowaÅ‚a Puma. W pierwszym kwartale bieżącego roku do nabywców trafiÅ‚o 221 egzemplarzy, oznacza to skok sprzedaży o 99,1% wzglÄ™dem analogicznego okresu roku ubiegÅ‚ego. Co jednak ważniejsze, to przede wszystkim Puma odnotowaÅ‚a istotny wzrost udziaÅ‚u w segmencie maÅ‚ych SUV-ów i crossoverów – z 1,36% do 2,49%.
Podobnie dużym przyrostem sprzedaży do klientów indywidualnych może pochwalić siÄ™ także Ford EcoSport - wyniósÅ‚ on bowiem 71,43% (264 sprzedane sztuki w pierwszym kwartale br. w porównaniu do 154 w analogicznym okresie rok wczeÅ›niej). Podobnie jak w przypadku Pumy oznacza to duży wzrost udziaÅ‚u w segmencie – o 1,09 p.p. do 2,97%.
Åšwietnie w niezwykle konkurencyjnym segmencie Å›rednich SUV-ów i crossoverów radzi sobie Ford Kuga. Model ten jest od poczÄ…tku 2022 roku bestsellerem Forda na polskim rynku. Jego sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosÅ‚a o 18,92% w porównaniu do pierwszego kwartaÅ‚u 2021 roku. To Å‚Ä…cznie 231 egzemplarzy w porównaniu do 184 rok wczeÅ›niej, co pozwoliÅ‚o na zwiÄ™kszenie udziaÅ‚u w segmencie do 2,25%.
Warto także zauważyć doskonaÅ‚Ä… sprzedaż Mustanga Mach-E. Pierwszy w peÅ‚ni elektryczny SUV Forda znalazÅ‚ w pierwszym kwartale bieżącego roku 38 indywidualnych nabywców, co stawia go w Å›cisÅ‚ej czoÅ‚ówce sprzedaży swojego segmentu.
Klienci indywidualni coraz istotniejszą częścią sprzedaży Forda
Ford oferuje swoim klientom kompleksowÄ… gamÄ™ nowoczesnych, a także zelektryfikowanych crossoverów i SUV-ów. ZnajdujÄ… siÄ™ w niej: Puma (także w wersji mHEV), EcoSport, Kuga (dostÄ™pna także w dwóch hybrydowych wersjach – FHEV i PHEV), w peÅ‚ni elektryczny Mustang Mach-E oraz luksusowy Explorer PHEV.
Wszystkie te modele stanowiÅ‚y w pierwszym kwartale 2022 roku aż 64,81% sprzedaży Forda do klientów indywidualnych. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku byÅ‚o to aż 20,59 p.p. mniej – 44,22%. Warto podkreÅ›lić, że staÅ‚o siÄ™ tak przy ogólnym znaczÄ…cym zwiÄ™kszeniu sprzedaży Forda do klientów indywidualnych – o 14,22%.
- Klienci indywidualni coraz częściej decydujÄ… siÄ™ na samochody Forda z uwagi na ich bogate wyposażenie standardowe, atrakcyjnÄ… stylistykÄ™ zapewniajÄ…cÄ… przestronne wnÄ™trze pojazdu, innowacyjne technologie, bezpieczeÅ„stwo oraz oszczÄ™dne napÄ™dy. OczywiÅ›cie naszÄ… dumÄ… caÅ‚y czas jest Mustang Mach-E, którego sprzedaż na polskim rynku jest niezwykÅ‚a. A już niedÅ‚ugo doÅ‚Ä…czÄ… do niego kolejne w peÅ‚ni elektryczne SUV-y i crossovery. Już w przyszÅ‚ym roku Ford rozpocznie w Kolonii produkcjÄ™ caÅ‚kowicie nowego elektrycznego crossovera klasy Å›redniej, a rok później w Krajowej rozpocznie siÄ™ produkcja elektrycznej wersji Pumy, naszego europejskiego bestsellera. PrzyszÅ‚ość marki jest wiÄ™c wyraźnie zwiÄ…zana z elektromobilnoÅ›ciÄ…, która sprawi, że nasze otoczenie bÄ™dzie bardziej przyjazne dla naszych klientów i Å›rodowiska - powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska.