„Zainteresowanie i entuzjazm dla FormuÅ‚y E sÄ… w Meksyku ogromne” - mówi Lucas di Grassi. Ten zawodnik Audi Sport ABT Schaeffler przed ostatnim wystÄ™pem tutaj w lutym 2020 roku, spÄ™dziÅ‚ dzieÅ„ odwiedzajÄ…c fabrykÄ™ w San José Chiapa, spotykajÄ…c wielu pracowników, rozdajÄ…c autografy i udzielajÄ…c wywiadów. „MiÅ‚o byÅ‚o zobaczyć tych wszystkich, którzy emocjonalnie kibicujÄ… naszemu zespoÅ‚owi. Zawsze czuliÅ›my siÄ™ tam bardzo mile widziani” – podkreÅ›la di Grassi. Po piÄ™ciu rundach na Autódromo Hermanos Rodríguez w sercu Mexico City w latach wczeÅ›niejszych, w tym roku to Puebla jest po raz pierwszy miejscem zmagaÅ„ FormuÅ‚y E.
FormuÅ‚a E goÅ›ci w Meksyku co roku poczÄ…wszy od drugiego sezonu i żaden inny zespóÅ‚ nie odniósÅ‚ tam dotychczas wiÄ™kszych sukcesów niż Audi Sport ABT Schaeffler. Team wygrywaÅ‚ w Meksyku w sezonach trzecim, czwartym i piÄ…tym. Pierwsze w historii FormuÅ‚y E zwyciÄ™stwo Daniela Abta w 2018 roku i prawdopodobnie najbardziej dramatyczny finisz w dotychczasowej historii FormuÅ‚y E, pozostajÄ… niezapomniane: w roku 2019 Lucas di Grassi na ostatnich metrach przed metÄ… wyprzedziÅ‚ prowadzÄ…cego od dÅ‚uższego czasu Pascala Wehrleina i triumfowaÅ‚ po taktycznym majstersztyku.
W tym roku karty bÄ™dÄ… rozdane na nowo: miejscem ósmego i dziewiÄ…tego wyÅ›cigu sezonu jest krótki tor o dÅ‚ugoÅ›ci 2 km 982 m - Autódromo Miguel E. Abed. Ani Lucas di Grassi, ani jego kolega z zespoÅ‚u René Rast, nie brali wczeÅ›niej udziaÅ‚u w żadnym wyÅ›cigu w Puebla, wiÄ™c przed rozpoczÄ™ciem drugiej poÅ‚owy sezonu pozostaÅ‚y im tylko przygotowania w symulatorze.
„Puebla to dla mnie zupeÅ‚nie nowe terytorium” - mówi René Rast. „Tym ważniejsze jest zatem, by przyjechać tam tak doskonale przygotowanym, jak to tylko możliwe i byÅ›my mogli w praktyce skupić siÄ™ na kwalifikacjach i na samym wyÅ›cigu. Znam nasze mocne strony, ale by stanąć na podium czy nawet powalczyć o zwyciÄ™stwo, potrzebujemy pozycji wyjÅ›ciowych w pierwszej piÄ…tce. To musi być nasz cel w Meksyku i we wszystkich nadchodzÄ…cych wyÅ›cigach.”
W Puebla odbÄ™dÄ… siÄ™ dwa wyÅ›cigi - podobnie bÄ™dzie również w kolejnych rundach: w Nowym Jorku, w Londynie i w Berlinie. Start, zarówno w sobotÄ™, jak i w niedzielÄ™, zaplanowano na godzinÄ™ 16:00 czasu lokalnego (11:00 CEST). Na trybuny w Meksyku, choć nadal w zmniejszonej liczbie, by speÅ‚nić wszystkie przepisy dotyczÄ…ce dystansu spoÅ‚ecznego, powrócÄ… kibice. Wszystkich nadawców zmagaÅ„ na meksykaÅ„skim torze, wraz z godzinami transmisji, można znaleźć na stronie www.fiaformulae.com.
W zakÅ‚adzie Audi w San José Chiapa, którego powierzchnia wynosi 460 hektarów, 5200 zatrudnionych produkuje model Audi Q5 we wszystkich jego wariantach i na wszystkie Å›wiatowe rynki. Otwarty w 2016 roku zakÅ‚ad charakteryzuje siÄ™ ekologicznie, spoÅ‚ecznie i ekonomicznie zrównoważonym rozwojem oraz aktywnie ksztaÅ‚tuje przyszÅ‚ość regionu. Od roku 2020 zakÅ‚ad pokrywa 100 procent swojego caÅ‚kowitego zapotrzebowania na energiÄ™ elektrycznÄ… do produkcji z odnawialnych źródeÅ‚ energii. Jest to kolejny krok na drodze do produkcji wolnej od CO2, która w Audi ma stać siÄ™ rzeczywistoÅ›ciÄ… do 2025 roku.
Obok fabrycznego teamu Audi Sport ABT Schaeffler, o punkty w Meksyku powalczy też zespóÅ‚ kliencki Envision Virgin Racing, również jeżdżący bolidami Audi e-tron FE07. W tym sezonie w tym brytyjskim zespole jeżdżą Nick Cassidy i Robin Frijns. Envision Virgin Racing, podobnie jak Audi Sport ABT Schaeffler, jest czÅ‚onkiem rodziny FormuÅ‚y E od pierwszego wyÅ›cigu w 2014 roku. DziÄ™ki zdobyciu drugiego miejsca w Diriyah i również drugiego ostatnio w Monako, Robin Frijns przed ósmym wyÅ›cigiem prowadzi w klasyfikacji generalnej kierowców.