„Monako jest prostu stworzone dla FormuÅ‚y E. Dla mnie to wyÅ›cig, na który czekam najbardziej” - mówi Lucas di Grassi, który od lat wraz z żonÄ… i dwójkÄ… dzieci mieszka w KsiÄ™stwie. „Ustawienie dÅ‚uższej wersji przebiegu trasy pozwala teraz na przejazd obok wszystkich kultowych miejsc tego miasta. To bÄ™dzie wspaniaÅ‚e doÅ›wiadczenie dla nas jako kierowców wyÅ›cigowych, ale również widzowie oglÄ…dajÄ…cy zmagania w telewizji, czy online, bÄ™dÄ… mogli z bliska zobaczyć wszystkie te fantastyczne miejsca. Åšciganie siÄ™ w pobliżu mojego domu, tam gdzie codziennie uprawiam jogging lub robiÄ™ zakupy, to absolutnie wyjÄ…tkowe przeżycie.”
Od pierwszego zakrÄ™tu przy kaplicy Sainte Dévote, dalej aż do kasyna, potem przez wÄ…ski zakrÄ™t przy hotelu Fairmont, do sÅ‚ynnego tunelu, obok basenu, przez Rascasse i z powrotem na prostÄ… start-meta: Tor, który zostaÅ‚ niedawno homologowany przez FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) dla FormuÅ‚y E i ma dÅ‚ugość 3320 metrów, różni siÄ™ od wersji ustawianej dla FormuÅ‚y 1.
Podczas gdy Lucas di Grassi już trzy razy starowaÅ‚ w Monako w serii FormuÅ‚a E i dwukrotnie zajmowaÅ‚ tu drugie miejsce na skróconej wersji toru, dla jego kolegi z zespoÅ‚u René Rasta bÄ™dzie to debiut w tym mieÅ›cie jeÅ›li chodzi o wyÅ›cigi aut elektrycznych. Rast ma jednak bardzo dobre wspomnienia z tego miejsca. „Atmosfery w Monako nie można porównać z żadnym innym miejscem na Å›wiecie. Wiem o czym mówiÄ™ - pięć razy startowaÅ‚em tam w Porsche Supercup podczas weekendów FormuÅ‚y 1 i dwa razy wygraÅ‚em” - mówi Rast, który obecnie zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji kierowców Mistrzostw Åšwiata FormuÅ‚y E. W peÅ‚ni podziela entuzjazm swoich kolegów po fachu: „Już od dziecka Monako byÅ‚o dla mnie najważniejszym wydarzeniem roku. Zawsze z wypiekami na twarzy oglÄ…daÅ‚em te zmagania w telewizji. Teraz to jeden z moich ulubionych torów wyÅ›cigowych.”
Po rundzie rozegranej na staÅ‚ym torze wyÅ›cigowym w Walencji, FormuÅ‚a E powraca na tor uliczny. „WyÅ›cigi w sercu miasta, takiego jak Rzym czy w Monako, czyniÄ… FormuÅ‚Ä™ E tak wyjÄ…tkowÄ…” – mówi szef teamu Audi Sport ABT Schaeffler Allan McNish, który również wraz z rodzinÄ… mieszka w KsiÄ™stwie. Droga do padoku to dla niego i dla Lucasa di Grassi tylko krótki spacer, a Å›niadanie w dniu zawodów z pewnoÅ›ciÄ… obaj zjedzÄ… we wÅ‚asnych mieszkaniach. Mimo to, McNish okazuje szacunek temu miejscu, podobnie zresztÄ… jak wszystkim innym torom wyÅ›cigowym: „Monako to Monako: sam jestem ciekawy jak w tym ustawieniu toru FormuÅ‚y E wyglÄ…dać bÄ™dzie walka i wszystkie manewry wyprzedzania. MyÅ›lÄ™, że kluczem do sukcesu bÄ™dÄ… tu dobre miejsca w kwalifikacjach.” Podczas gdy René wystartuje w przypuszczalnie trudnej pierwszej grupie kwalifikacyjnej, Lucas powinien znaleźć lepsze warunki do jazdy w grupie ostatniej.
W przeciwieÅ„stwie do poprzednich rund tego sezonu, w Monako odbÄ™dzie siÄ™ tylko jeden wyÅ›cig, który rozpocznie siÄ™ w najbliższÄ… sobotÄ™ o godz. 16:00. Po przerwie, w dalszej części sezonu zaplanowane sÄ… cztery kolejne wyÅ›cigowe weekendy. W każdy z nich odbÄ™dÄ… siÄ™ po dwa wyÅ›cigi. Najpierw 19 i 20 czerwca w Puebla w Meksyku, a nastÄ™pnie w Nowym Jorku (USA) i w Londynie (Wielka Brytania). FinaÅ‚ pierwszego sezonu mistrzostw Å›wiata to dwa wyÅ›cigi w Berlinie: 14 i 15 sierpnia.
ListÄ™ stacji telewizyjnych i kanaÅ‚ów internetowych, które prowadzić bÄ™dÄ… transmisjÄ™ z walki na torze w Monako, znaleźć można na stronie www.fiaformulae.com.
Obok fabrycznego teamu Audi Sport ABT Schaeffler, o punkty w Monako za sterami bolidów Audi e-tron FE07 walczyć bÄ™dzie także zespóÅ‚ kliencki Envision Virgin Racing. W tym sezonie, w skÅ‚adzie tego brytyjskiego teamu startujÄ… Nick Cassidy i Robin Frijns. Envision Virgin Racing, podobnie jak Audi Sport ABT Schaeffler, jest czÅ‚onkiem rodziny FormuÅ‚y E już od pierwszego jej wyÅ›cigu, w roku 2014.