|
|
Kolejne podwójne zwycięstwo Volkswagena
|
Dodano: 2014-03-10
Wyświetlono: 1765 razy
|
Volkswagen odniósł w Rajdzie Meksyku spektakularne podwójne zwycięstwo. Triumfatorzy Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia (F/F) i drudzy na mecie Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w trzecim starcie w tym sezonie Rajdowych MŚ (WRC) zostawili konkurencję z tyłu.
|
foto © Volkswagen |
|
|
Na drodze do siódmego pod rząd zwycięstwa Volkswagena obie najlepsze załogi w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata położyły już pierwszego dnia podwaliny pod podwójny sukces. Mimo że duety Volkswagena musiały wyjechać na trasę jako pierwszy i drugi zespół, ukończyli pierwszy dzień rajdu na pierwszym i trzecim miejscu. Po tym wyczynie nastąpił bezbłędny dzień drugi, w którym Ogier i Latvala znaleźli się na czele stawki i przez cały czas powiększali swoją przewagę. Ostatniego dnia Ogier i Latvala mogli już niezagrożeni przez nikogo kontrolować tempo i wywalczyli czwarte podwójne zwycięstwo Polo R WRC w szesnastu startach w MŚ. Było to siódme z rzędu zwycięstwo Volkswagena. Na koniec przewaga Ogiera/Ingrassi nad najlepszym rywalem z innego zespołu wynosiła 5 minut i 28,6 sekundy.
Ekspresowe odkurzanie: doskonałe osiągnięcie duetów Volkswagena
Regulamin rajdu sprawił, że pierwszego dnia zespoły Volkswagena znalazły się w niełatwej sytuacji. Jako załogi z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli musiały otwierać trasę. W prawie żadnym innym rajdzie nie jest to tak bardzo niekorzystne, jak w Meksyku. Każdy World Rally Car, który przejeżdżał odcinki specjalne, „zmiatał” z nich warstwę luźnego szutru. Skalkulowane zostało, że każdy następny kierowca był w korzystniejszej sytuacji pozwalającej na pokonanie każdego kilometra w czasie krótszym o 0,1 sekundy, niż poprzednik. Jednak zawodnicy Volkswagena Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila doskonale poradzili sobie w tych warunkach. Tylko pierwszego dnia zapisali na swoim koncie osiem z jedenastu najlepszych czasów odcinka.
Dodatkowe punkty za Power Stage, zwiększona przewaga w MŚ we wszystkich trzech kategoriach
Wygrywając w Meksyku, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata, nieznacznie wyprzedzając swoich kolegów z Volkswagena Jari-Matti Latvalę i Miikka Anttillę. Ogier i Ingrassia mają 63 punkty, Latvala i Anttila – 60 punktów. Wspólnie znacznie rozbudowali przewagę w klasyfikacji konstruktorów: Volkswagen ze 115 punktami wyprzedza o 55 punktów Citroëna. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula z 24 punktami są na czwartym miejscu klasyfikacji generalnej.
Praca zespołowa na najwyższym poziomie – Polo R WRC #9 perfekcyjnie odbudowany
Dwa razy rajdowy dzień zakończył się dla Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli (N/FIN) przed czasem. W piątek duet Volkswagena na zakręcie odcinka „El Chocolate” najechał na kamień, uszkodził zawieszenie tylnego prawego koła i musiał się wycofać, mimo że zajmował do tego momentu drugą pozycję. W sobotę błąd w opisie trasy zaowocował koziołkowaniem, gdy Mikkelsen/Markkula za mocno ścieli zakręt i trafili na dziurę, która spowodowała utratę stabilności. Dzięki doskonałej pracy mechaników Polo R WRC z dziewiątym numerem startowym w niedzielę jak nowy stanął na starcie odcinków specjalnych. W ustalonym przez regulamin czasie trzech godzin mechanicy przywrócili World Rally Car do normalnego, doskonałego stanu. Mikkelsen/Markkula wykorzystali niedzielę na zebranie maksimum rajdowych doświadczeń. Łącznie cztery razy byli w trójce najszybszych aut na odcinkach specjalnych.
Wysokość, upał, zadania domowe – Polo R WRC niezawodnym samochodem
Absolutnie niezawodny i wyposażony w doskonałe sterowanie pracą silnika, Volkswagen Polo R WRC był w Rajdzie Meksyku technologicznym wzorcem. Odcinki specjalne rozgrywane były na wysokościach od 1800 m n. p. m. do prawie 2800 m n. p. m. Wraz z wysokością spada ciśnienie powietrza i zawartość tlenu, zmniejsza się skuteczność chłodzenia silnika. Przy temperaturach w okolicach 30 stopni Celsjusza trzeba było zminimalizować spadek mocy. Inżynierowie z Volkswagena już dużo wcześniej zadbali o odpowiednie oprogramowanie dla World Rally Cars z Wolfsburga. Do układu sterowania pracą silnika od Monte Carlo do Wielkiej Brytanii nie zostaną wprowadzone żadne zmiany.
Fizyczna i mentalna siła kluczem do sukcesu
Tak jak samochody, także kierowcy i piloci Volkswagena byli doskonale przygotowani do Rajdu Meksyku. Przy siedmiu odcinkach specjalnych o długości nawet ponad 30 kilometrów, przy upale i dużej wysokości nad poziomem morza, kondycja była kluczem do sukcesu. Także pod tym względem Volkswagen nie pozostawił niczego przypadkowi: o kondycję fizyczną zadbali pracownicy kliniki sportowej Bad Nauheim. Plany treningów i diety, regularne kontrole wydajności organizmu podczas sezonu oraz opieka na miejscu należą w Volkswagenie do rajdowej codzienności.
Fakty, fakty, fakty – Volkswagen na czele
Siódmym zwycięstwem z rzędu Volkswagen zapewnił sobie miejsce na listach rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Sukcesy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oraz wygrane w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku w obecnym sezonie to druga pod względem długości seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Sébastien Ogier odniósł swoje 18 zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej rajdu, z tego jedenaste w barwach Volkswagena.
Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu Meksyku
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Meksyk to dla nas fantastyczny kraj! Lubię ten rajd i najwyraźniej Rajd Meksyku też mnie lubi. W 2008 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo jako junior, w ubiegłym roku wygrałem z Volkswagenem i teraz znów stoję na najwyższym stopniu podium – to wspaniałe uczucie! Nasz cały zespół wykonał w ten weekend doskonałą pracę, a Polo R WRC nawet w tak ekstremalnych warunkach było niesamowicie niezawodne i niesamowicie szybkie. Po moim błędzie w Szwecji byłem głodny tego zwycięstwa! Dlatego Julien i ja ostatniego dnia zbytnio nie ryzykowaliśmy, chcieliśmy koniecznie zabrać wygraną do domu. Naturalnie chciałem też wygrać Power Stage. Nawet jeżeli w następnym rajdzie w Portugalii będziemy musieli zamiatać konkurencji drogę, punkty w MŚ są ważniejsze, niż wszystko inne.”
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Jestem naprawdę bardzo zadowolony z drugiego miejsca. Po tym, jak musieliśmy na początku otwierać trasę i dystans do czołówki był przez to naprawdę duży, moim celem było miejsce na podium. Rajd Meksyku to kawał ciężkiej roboty i jest bardzo wyczerpujący także dla samochodów. Polo doskonale poradziło sobie z wyzwaniami, jakie stawiała wysokość nad poziomem morza i upał. Także nasz zespół wykonał doskonałą pracę. Dziękuję im za to. Dla Miikka i dla mnie był to najlepszy jak dotąd Rajd Meksyku, przejechaliśmy go bezbłędnie i po raz pierwszy zajęliśmy drugie miejsce. W mistrzostwach jesteśmy tuż za naszymi kolegami z zespołu, ale nie będziemy musieli w Portugalii znów ruszać jako pierwsi.”
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„To był trudny rajd dla nas. Dwukrotne ukończenie przed czasem to naturalnie nie jest to, o czym marzyliśmy. Po prostu popełniłem za dużo błędów. Dzięki wspaniałej pracy moich mechaników mogłem w niedzielę zebrać jeszcze kilka kilometrów doświadczenia w Rajdzie Meksyku, aby w przyszłym roku móc tutaj zaatakować. Ogólnie dużo się tutaj nauczyliśmy, niestety na własnych błędach. W najbliższych dniach wszystko dokładnie przeanalizuję, aby optymalnie przygotować się do najbliższego rajdu w Portugalii. Przystąpimy do niego bogatsi o doświadczenia i mamy nadzieję, że znów zawalczymy o miejsce na podium.”
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
„Podwójne zwycięstwo w tych trudnych warunkach i przy nowych zasadach określania kolejności na starcie to więcej, niż spodziewaliśmy się przed Rajdem Meksyku. Chylę głowę przed Sébastienem Ogierem, Jari-Matti Latvalą i naszymi inżynierami, że umożliwili ten sukces. To, co pokazali nasi dwaj kierowcy, było bez wątpienia wspaniałym osiągnięciem. Jednak podwójne zwycięstwo to także sukces wszystkich, którzy wnieśli w nie swój wkład. Zarówno zawieszenie, jak i silnik Polo R WRC były perfekcyjnie przygotowane do ciężkich warunków. Szampan będzie nam dzisiaj wyjątkowo dobrze smakował, bo wygrana w Meksyku to zawsze coś wyjątkowego. To pierwsza impreza na szutrze w roku i jednocześnie prawie jak u siebie w domu. W końcu nasze modele kształtują obraz meksykańskich dróg. Tutaj w Meksyku wszystko się pięknie razem złożyło i z tego jestem bardzo dumny.”
Co się jeszcze wydarzyło
… Volkswagen Mexiko. Od Roadshow w Mexico City po opiekę nad gośćmi w León i na odcinkach specjalnych – nasi meksykańscy koledzy zadbali o perfekcyjną organizację. Dziękujemy! Poza tym Volkswagen Mexiko świętował w León pięćdziesiątą rocznicę swojego istnienia.
A poza tym …
… kucharz zespołu Volkswagena. Daniel Zillgen w minionych dniach skrupulatnie sprawdzał, aby na stół trafiało tylko amerykańskie i argentyńskie mięso. W przypadku mięsa z Meksyku istnieje ryzyko, że w hodowli używany jest lek Clenbuterol, który jest jednocześnie zakazanym środkiem dopingowym.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC)
Rajd Meksyku – wyniki końcowe
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:27.41,8 godz.
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.12,6 min.
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5.28,6 min.
4 Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 6.49,3 min.
5 Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 9.54,4 min..
6 Benito Guerra/Borja Rozada (MEX/E), Ford + 12.57,6 min.
7 Chris Atkinson/Stéphane Prévot (AUS/B), Hyundai + 15.15,4 min.
8 Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 17.06,8 min.
9 Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 25.41,6 min.
10 Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 28.18,2 min.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC)
Rajd Meksyku – wyniki Power Stage
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4.34,2 min.
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,8 sek.
3 Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 4,9 sek.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC)
Punktacja
Kategoria kierowców
Punkty
1 Sébastien Ogier 63
2 Jari-Matti Latvala 60
3 Mads Østberg 32
4 Andreas Mikkelsen 24
5 Elfyn Evans 20
6 Bryan Bouffier 18
7 Mikko Hirvonen 18
8 Kris Meeke 17
9 Thierry Neuville 15
10 Ott Tänak 10
Kategoria konstruktorów
Punkty
1 Volkswagen Motorsport 115
2 Citroën Total Abu Dhabi WRT 60
3 M-Sport 40
4 Hyundai Motorsport 31
5 Volkswagen Motorsport II 28
6 Jipocar Czech National Team 10
7 RK M-Sport WRT 4
|
|
Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym
|
» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014:
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2014 © Volkswagen
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|