Kolejny rekordowy rok dla Audi AG
|
Dodano: 2015-01-12
Wyświetlono: 1341 razy
|
W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013.
|
foto © Audi |
|
|
W ten sposób, producent ponownie zwiÄ™kszyÅ‚ swe tempo wzrostu i dziÄ™ki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotowaÅ‚ drugi co do wielkoÅ›ci w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasÅ‚uga cieszÄ…cych siÄ™ ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostÄ™pnej w sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. W grudniu Audi kontynuowaÅ‚o dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykajÄ…c rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddajÄ…c w tym miesiÄ…cu do rÄ…k klientów blisko 150 tys. samochodów.
„Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siÅ‚y przyciÄ…gania naszej marki“ – stwierdziÅ‚ Rupert Stadler, prezes zarzÄ…du Audi AG. „Jeszcze przed wejÅ›ciem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliÅ›my doskonaÅ‚y, rekordowy pod wzglÄ™dem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.“
Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreÅ›la fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiÄ…cej ważny czynnik sukcesu: „W ubiegÅ‚ym roku we wszystkich regionach Å›wiata zwiÄ™kszyliÅ›my sprzedaż i zyskaliÅ›my nowe udziaÅ‚y w rynkach. W Chinach powiÄ™kszyliÅ›my przewagÄ™ w segmencie premium, a w Europie wypracowaliÅ›my poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykaÅ„skim sprzedaż Audi roÅ›nie prawie trzy razy szybciej niż caÅ‚kowita sprzedaż na caÅ‚ym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.“ W roku 2014 Audi odnotowaÅ‚o nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów z czterema pierÅ›cieniami w logo na caÅ‚ym Å›wiecie, po raz piÄ…ty z rzÄ™du wzrosÅ‚a o ponad 100 tysiÄ™cy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegÅ‚ym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowaÅ‚o siÄ™ prawie 800 tys. klientów wiÄ™cej.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tym samym okresie wiÄ™cej niż podwoiÅ‚a siÄ™, z 82 716 egzemplarzy w roku 2009, do 182 011 w roku 2014. Popyt na samochody marki Audi wzrósÅ‚ tu w roku 2014 o 15,2 procent. DziÄ™ki 19 238 wprowadzonym na rynek samochodom, grudzieÅ„ byÅ‚ dla Audi of America najlepszym miesiÄ…cem sprzedażowym w caÅ‚ej historii i czterdziestym ósmym z rzÄ™du rekordowym miesiÄ…cem. Podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013, również w 2014 sprzedaż Audi w USA rosÅ‚a z miesiÄ…ca na miesiÄ…c. ZnacznÄ… zasÅ‚ugÄ™ miaÅ‚o w tym Audi Q5, które dziÄ™ki 42 420 sprzedanym egzemplarzom (+5,1%), staÅ‚o siÄ™ po raz pierwszy najpopularniejszym modelem Audi w USA. W dziewiÄ…tym roku obecnoÅ›ci na rynku, wyraźnie zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ także sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 – o 15,9 procent. W segmencie samochodów kompaktowych, Audi Q3 uzupeÅ‚nia od jesieni portfolio SUV-ów marki Audi na amerykaÅ„skim rynku. Udany debiut w amerykaÅ„skich salonach, jeszcze wiosnÄ… ubiegÅ‚ego roku, miaÅ‚o także Audi A3 Limousine. Do doskonaÅ‚ych wyników Audi w Ameryce PóÅ‚nocnej w roku 2014, przyczyniÅ‚y siÄ™ także: Kanada (+19,5%) i Meksyk(+10,5%), w których wzrost byÅ‚ również dwucyfrowy. Mimo trudnej sytuacji na wielu rynkach, Audi AG wyraźnie zwiÄ™kszyÅ‚o sprzedaż także w Ameryce PoÅ‚udniowej, przede wszystkim w Brazylii (+89,9%, 12 350 aut). Popyt na tamtejszym rynku rósÅ‚ szybciej niż zakÅ‚adano i pod koniec roku w salonach sprzedaży niestety brakowaÅ‚o samochodów.
W Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosÅ‚a o 4,2 procent i wyniosÅ‚a blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedajÄ…cej siÄ™ marki premium. Podczas gdy wyniki caÅ‚ej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostajÄ… o okoÅ‚o jednÄ… piÄ…ta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedaÅ‚o o blisko osiem procent wiÄ™cej pojazdów. W ubiegÅ‚ym roku duży wzrost zanotowaÅ‚o zwÅ‚aszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczajÄ…c w ten sposób po raz pierwszy liczbÄ™ 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowaÅ‚o także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech (+2,2%, 255 582 auta) i we WÅ‚oszech (+4,3%, 49 022 samochody). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na 25,85 % wzrostu w stosunku do caÅ‚ego roku 2013. DziÄ™ki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyÅ‚o poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciÄ…gu jednego roku. W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymaÅ‚a siÄ™ na ubiegÅ‚orocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z piÄ™ciu najwiÄ™kszych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakoÅ„czyÅ‚o rok 2014 jako najlepiej sprzedajÄ…ca siÄ™ marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdoÅ‚aÅ‚o utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadÅ‚a tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosÅ‚a 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi byÅ‚a tu bardziej stabilna niż sytuacja caÅ‚ego rynku.
Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakrÄ™caÅ‚a przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowaÅ‚o jesieniÄ… 2013, na naszym kontynencie przekroczyÅ‚a oczekiwania. WażnÄ… rolÄ™ odegraÅ‚y także wyjÄ…tkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiÄ…cach gama tych aut, zdobyÅ‚a już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udziaÅ‚ modeli ultra wyniósÅ‚ blisko jednÄ… trzeciÄ….
WÅ›ród dużych, azjatyckich rynków zbytu Audi, w ubiegÅ‚ym roku prym wiodÅ‚a Korea PoÅ‚udniowa, gdzie do rÄ…k klientów oddano aż o 38 procent (22 647 egzemplarzy) wiÄ™cej aut spod znaku czterech pierÅ›cieni. DziÄ™ki dużemu popytowi zwÅ‚aszcza na modele luksusowe, wyniki sprzedaży Audi na tym rynku w okresie piÄ™ciu minionych lat wzrosÅ‚y ponad czterokrotnie. Pozytywnym bilansem rocznym Audi może pochwalić siÄ™ w Japonii (+9,1%, 31 356 samochodów) i w Indiach (+8,5%, 10 851 aut). Także w Chinach Audi kontynuowaÅ‚o kurs wzrostowy. W 2014 sprzedaż w PaÅ„stwie Åšrodka wzrosÅ‚a o 17,7 procent (578 932 egzemplarzy). W ten sposób, Audi AG jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, sprzedaÅ‚o w Chinach ponad póÅ‚ miliona aut. W samym tylko grudniu, kluczyki do swojego nowego Audi odebraÅ‚o 62 576 chiÅ„skich klientów, zapewniajÄ…c Audi najlepszy pod wzglÄ™dem sprzedaży miesiÄ…c w historii przedsiÄ™biorstwa. W caÅ‚ym roku 2014, obok nadal rosnÄ…cej liczby sprzedanych modeli luksusowych, znaczÄ…cy wpÅ‚yw na wyniki Audi w Chinach miaÅ‚ także dostÄ™pny na tutejszym rynku od jesieni ubiegÅ‚ego roku model A3 Limousine lokalnej produkcji i caÅ‚a rodzina SUV-ów. Audi sprzedaÅ‚o dwa razy wiÄ™cej egzemplarzy modelu Q3 (+103%) niż rok temu.
To wÅ‚aÅ›nie SUV-y byÅ‚y motorem wzrostu sprzedaży koncernu na caÅ‚ym Å›wiecie, zapewniajÄ…c jej zwiÄ™kszenie o 15,8 procent (507 500 sprzedanych egzemplarzy). W roku 2014 prawie co trzeci klient Audi zakupiÅ‚ SUV-a; dwa razy tyle co w roku 2011. Bestsellery: Q3 i Q5, to najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ modele klasy premium w caÅ‚ym tym segmencie rynkowym. BiorÄ…c natomiast pod uwagÄ™ klasÄ™ samochodów luksusowych, przypomnieć należy, że w nadchodzÄ…cym tygodniu na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje nowe Audi Q7.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|