Explorer to definicja komfortu
Ford Explorer jest definicjÄ… komfortu i to aż dla siedmiu dorosÅ‚ych pasażerów. Potężna sylwetka samochodu pozwoliÅ‚a na wygenerowanie ogromnego wnÄ™trza, co przekÅ‚ada siÄ™ na wygodÄ™ dla podróżujÄ…cych. Fotele w trzecim rzÄ™dzie nie sÄ… przeznaczone tylko na krótkie przejażdżki, w niezbyt wygodnej pozycji dla siedzÄ…cego, a wrÄ™cz odwrotnie: mogÄ… sÅ‚użyć jako peÅ‚nowartoÅ›ciowe miejsca podróży na dÅ‚ugich dystansach.
PotwierdzajÄ… to fakty – każdy z pasażerów wszystkich trzech rzÄ™dów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu, a podróżujÄ…cy w pierwszych dwóch rzÄ™dach ponad 1,5 metra szerokoÅ›ci na linii barków i bioder.
Kierowca i pasażer pierwszego rzÄ™du majÄ… do dyspozycji podgrzewane i chÅ‚odzone fotele z funkcjÄ… masażu i elektrycznÄ… regulacjÄ… poÅ‚ożenia w dziesiÄ™ciu pozycjach. Ale Ford zadbaÅ‚ także o pozostaÅ‚ych pasażerów – siedzenia w drugim rzÄ™dzie sÄ… bowiem podgrzewane, a pasażerowie poza wyborem mocy grzania mogÄ… także dopasować klimatyzacjÄ™ do wÅ‚asnych preferencji. Wszystkie fotele, wykonane z grubej skóry, sÄ… miÄ™kkie i niezwykle wygodne – co jest ważne nawet dla najbardziej wybrednych.
Komfort podróży zapewniajÄ… także m.in. podgrzewana kierownica czy chowane zasÅ‚ony przeciwsÅ‚oneczne w drugim rzÄ™dzie. To niezwykle praktyczne i estetycznie wyglÄ…dajÄ…ce rozwiÄ…zanie, które docenia siÄ™ podczas letnich podróży. A takowe pasażerom może umilić 14-gÅ‚oÅ›nikowy i 980-watowy system audio renomowanej firmy Bang&Olufsen.
Wyposażenie – bogate i niezwykle praktyczne
Explorer poza tym, że jest niezwykle komfortowy, zwraca także uwagę swoim bogatym wyposażeniem. Ogromne gabaryty samochodu ukrywają w swoim wnętrzu wiele innowacyjnych technologii.
To m.in. adaptacyjny tempomat, system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci, asystent hamowania, system wspomagajÄ…cy parkowanie czy system monitorowania martwego pola z funkcjÄ… ostrzegania. Wszystkie te systemy, jak i system kamer 360 stopni znajdujÄ… siÄ™ w wyposażeniu standardowym, bez koniecznoÅ›ci ponoszenia dodatkowych opÅ‚at przy zakupie samochodu.
PereÅ‚kÄ… wÅ›ród systemów bezpieczeÅ„stwa w Explorerze jest asystent hamowania przy cofaniu. Wykorzystuje on kamerÄ™, czujniki radarowe i ultradźwiÄ™kowe do wykrywania na drodze pojazdu różnego rodzaju obiektów. Co niezwykle ważne, może on automatycznie wÅ‚Ä…czyć hamulce, aby uniknąć kolizji.
Najlepszym uzupeÅ‚nieniem doskonaÅ‚ego komfortu i bogatego wyposażenia jest system informacyjno-rozrywkowy, którym steruje siÄ™ za pomocÄ… 10,1-calowego pionowego ekranu dotykowego. W razie potrzeby samochód może stać siÄ™ także mobilnym biurem, o czym Å›wiadczy wiele wejść USB (w tym USB-C), gniazda 12V, a nawet gniazdo 230V, które w poÅ‚Ä…czeniu z szerokim podÅ‚okietnikiem może stać siÄ™ wygodnym miejscem pracy.
Krążownik szos, ale też pogromca bezdroży
Ford Explorer to dla wielu speÅ‚nienie marzenia o amerykaÅ„skim krążowniku szos. Samochód w wielu aspektach różni siÄ™ od europejskich produkcji, rozpoczynajÄ…c od wysokiego siedziska, a na bogatym wyposażeniu standardowym koÅ„czÄ…c.
KomfortowÄ… podróż z odpowiedniÄ… dynamikÄ… zapewnia zespóÅ‚ napÄ™dowy Plug-In Hybrid, dziÄ™ki któremu samochód może w peÅ‚ni pokazać swoje możliwoÅ›ci podczas jazdy. Po mieÅ›cie można poruszać siÄ™ w trybie w peÅ‚ni elektrycznym (aż do 40 kilometrów!), a w dÅ‚uższej trasie inteligentne technologie Forda dbajÄ… o to, żeby podróż byÅ‚a jak najbardziej ekonomiczna. Silnik benzynowy regularnie jest bowiem wspierany przez silnik elektryczny, który korzysta z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Nie chodzi jednak o sam fakt tego wsparcia, a o jego czÄ™stotliwość. Explorer bez wiÄ™kszych problemów i nawet na dÅ‚uższych trasach może pokonać ponad ¼ dystansu dziÄ™ki silnikowi elektrycznemu, co znaczÄ…co zmniejsza zużycie paliwa (wartość podana na podstawie analizy wykorzystania ukÅ‚adu hybrydowego z systemu informacyjnego Forda Explorera w rzeczywistych warunkach).
Hybrydowa architektura umożliwia też jednoczesne wykorzystanie peÅ‚nej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego. Rzecz jasna może to przydać siÄ™ w wielu sytuacjach, np. podczas jazdy w górzystym terenie. PrzekÅ‚adnia rozdzielcza analizuje sytuacjÄ™ w mgnieniu oka i w ciÄ…gu 100 milisekund pÅ‚ynnie zmienia rozdziaÅ‚ momentu obrotowego miÄ™dzy przednie i tylne koÅ‚a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Explorerze wynosi imponujÄ…ce 6 sekund, których nie powstydziÅ‚oby siÄ™ wiÄ™kszość samochodów sportowych.
Explorer może być także pogromcÄ… bezdroży – kontrola zjazdu ze wzniesienia oraz tryb „Nieutwardzona droga” poprawiajÄ… osiÄ…gi auta przez co kierowca nie musi mieć żadnych zmartwieÅ„. Poza tym samochód ma także inne tryby dostosowane do różnych warunków: Normalny, Sportowy, Åšliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Åšnieg/Piasek.
Explorer to niezwykle przemyÅ›lany i praktyczny samochód dostosowany do wielu warunków i potrzeb. Bogaty pakiet systemów bezpieczeÅ„stwa daje pewność prowadzenia kierowcy i zmniejszenie stresu podczas jazdy. PotwierdzajÄ… to także niezależne testy bezpieczeÅ„stwa Euro NCAP, w których samochód otrzymaÅ‚ maksymalnÄ…, piÄ™ciogwiazdkowÄ… ocenÄ™.