Nadwozie konceptu mierzy 5050 mm d艂ugo艣ci, 1958 mm szeroko艣ci, 1409 mm wysoko艣ci, a rozstaw osi wynosi 2945 mm. Typowe dla tylnonap臋dowych samochodów proporcje podkre艣la znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - linia biegn膮ca od przedniej lampy do tylnego nadkola. D艂uga maska z muskularnymi przet艂oczeniami, wysoko poprowadzone boczne okna, wyra藕nie zaakcentowane nadkola i 21-calowe obr臋cze (z ogumieniem 265/35 R21 z przodu oraz 295/35 R21 z ty艂u) oraz szeroki tylny pas decyduj膮 o wyj膮tkowym statusie nowego gran turismo.
Elegancja i prostota w najlepszym wydaniu - oto krótkie podsumowanie wn臋trza prototypowej Klasy S Coupé. Nowy sposób instalowania poduszki powietrznej pozwoli艂 na nietypowe uformowanie dolnej partii kokpitu. Jego górna cz臋艣膰 z dwoma ekranami o przek膮tnej 12,3 cala zdaje si臋 unosi膰 w powietrzu i p艂ynnie przechodzi膰 w panele drzwi. Dotykowy wy艣wietlacz pomi臋dzy fotelami - zaprojektowany przez stylistów i in偶ynierów ze studia Mercedes-Benz w Kalifornii - wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowc臋 miastach 艣wiata.
Awangardowy charakter koncepcyjnej Klasy S Coupé wyra偶a równie偶 dobór kolorów i materia艂ów - biel tapicerki kontrastuje tu z antracytow膮 pod艂og膮 i podsufitk膮 oraz aluminiowymi ok艂adzinami. Fotele i desk臋 rozdzielcz膮 pokrywa mi臋kka skóra ciel臋ca, a podsufitk臋 wykonano z r臋cznie tkanego jedwabiu.
Prototyp Klasy S Coupé nap臋dzany jest przez podwójnie turbodo艂adowany silnik V8 o pojemno艣ci 4,7 litra, mocy 455 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Model wyposa偶ono w pakiet technologii „Intelligent Drive”. Dwie kamery stereoskopowe mog膮 generowa膰 trójwymiarowy obraz obszaru do 50 metrów przed samochodem, wykrywa膰 pozycj臋 oraz ruch obiektów, a tak偶e monitorowa膰 otoczenie przed pojazdem w zakresie do 500 metrów. Zawieszenie równie偶 korzysta z nowej kamery stereoskopowej, dzi臋ki której koncepcyjna Klasa S Coupé mo偶e z wyprzedzeniem reagowa膰 na niedoskona艂o艣ci nawierzchni.
Produkcyjna wersja Klasy S Coupe zadebiutuje prawdopodobnie podczas styczniowych targów NAIAS w Detroit.