-
Å›wiatowa premiera Golfa ósmej generacji już 24 października
-
Golf V był bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model klasy średniej
-
Golf VI w teście zderzeniowym Euro NCAP zdobył maksymalną liczbę pięciu gwizdek
-
Golf VII był nawet o 100 kg lżejszy niż model wcześniejszej generacji
Golf V był produkowany od 2005 do 2008 roku
Golf V byÅ‚ bardziej komfortowy i lepiej wykonany nie tylko w stosunku do poprzednika, ale również wielu modeli klasy Å›redniej. Dynamika i komfort jazdy wzrosÅ‚y m.in. dziÄ™ki zastosowaniu z tyÅ‚u osi wielowahaczowej, za sprawÄ… nowej 7-biegowej przekÅ‚adni DSG oraz biksenonowych reflektorów. Jego nastÄ™pca – Golf VI – szybko zyskaÅ‚ miano modelu high-endowego w klasie kompaktów. Za jego sprawÄ… po raz pierwszy debiutowaÅ‚y w Golfie takie systemy asystujÄ…ce, jak automatyczna zmiana Å›wiateÅ‚ „Light Assist”, „Park Assist” oraz system uÅ‚atwiajÄ…cy ruszanie na wzniesieniu i adaptacyjna regulacjazawieszenia „DCC”. Jeszcze bogatszy zestaw systemów asystujÄ…cych Volkswagen zaoferowaÅ‚ do Golfa kolejnej generacji. W Golfie VII znalazÅ‚y siÄ™ m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujÄ…cy przestrzeÅ„ przed autem, z funkcjÄ… awaryjnego hamowania w mieÅ›cie.
Golf 5. generacji okazaÅ‚ siÄ™ bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model wyższej klasy Å›redniej. To samo dotyczyÅ‚o jakoÅ›ci wykonania. Sztywność spawanej laserowo karoserii debiutujÄ…cego w 2003 roku Golfa V byÅ‚a o 35 procent wiÄ™ksza niż poprzedniego modelu, co jest jednym z dowodów wysokiej jakoÅ›ci tego auta. Po raz pierwszy Golfa można byÅ‚o zamówić z bocznymi poduszkami chroniÄ…cymi pasażerów siedzÄ…cych z tyÅ‚u – w komplecie z szeÅ›cioma seryjnymi airbagami (czoÅ‚owymi, bocznymi z przodu i chroniÄ…cymi gÅ‚owÄ™). W sumie wiÄ™c w Golfie V montowano osiem poduszek powietrznych. Dynamika i komfort jazdy wzrosÅ‚y m.in. dziÄ™ki zastosowaniu z tyÅ‚u osi wielowahaczowej, dziÄ™ki nowej 7-biegowej przekÅ‚adni DSG, za sprawÄ… biksenonowych reflektorów, czujnika deszczu, a także panoramicznego przesuwanego dachu. W Golfie GTI pojawiÅ‚ siÄ™ pierwszy benzynowy silnik turbo z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, zadebiutowaÅ‚ również pierwszy Golf napÄ™dzany silnikiem z turbodoÅ‚adowaniem i ze sprężarkÄ… mechanicznÄ…. Kiedy w 2008 roku zaprezentowano Golfa VI, Volkswagen miaÅ‚ na koncie 3,4 miliona wyprodukowanych Golfów piÄ…tej generacji.
Golf VI był produkowany od 2008 do 2012 roku
W ciÄ…gu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanego w 2008 roku Golfa numer 6 do lipca 2012 roku powstaÅ‚o kolejne 2,85 miliona Golfów. I znowu odnotowano ogromny postÄ™p w dziedzinie bezpieczeÅ„stwa – spawana nadal laserowo karoseria okazaÅ‚a siÄ™ tak odporna na odksztaÅ‚cenia, że w teÅ›cie zderzeniowym Euro NCAP samochód bez trudu zdobyÅ‚ maksymalnÄ… liczbÄ™ piÄ™ciu gwizdek. W wyposażeniu standardowym pojawiÅ‚a siÄ™ kolejna poduszka powietrzna – chroniÄ…ca kolana kierowcy. Bardzo wysokÄ… jakoÅ›ciÄ… odznaczaÅ‚o siÄ™ wnÄ™trze Golfa VI. W „World Car of the Year” roku 2009 zastosowano nowe systemy asystujÄ…ce, jak automatyczny system zmiany Å›wiateÅ‚ „Light Assist”, „Park Assist”, system uÅ‚atwiajÄ…cy ruszanie na wzniesieniu oraz adaptacyjnÄ… regulacjÄ™ zawieszenia „DCC”. Golfa VI byÅ‚ również oferowany zsystem start/stop, trybem rekuperacji oraz systemem dynamicznego doÅ›wietlania zakrÄ™tów i z diodowymi lampami z tyÅ‚u.
Golf VII był produkowany od 2012 do 2019 roku
4 wrzeÅ›nia 2012 roku w Berlinie w ramach Å›wiatowej premiery Volkswagen zaprezentowaÅ‚ Golfa siódmej generacji. Już dzieÅ„ później w niektórych krajach rozpoczÄ™to zbieranie zamówieÅ„ na bestsellerowy model, który do tamtej pory powstaÅ‚ w Å‚Ä…cznej liczbie 29,3 milionów egzemplarzy. MasÄ™ nowego Golfa zmniejszono nawet o 100 kg. Zależnie od rodzaju silnika zużycie paliwa – w porównaniu z poprzednikiem – zmalaÅ‚o do 23 procent. Poza tym Volkswagen wyposażyÅ‚ Golfa „siódemkÄ™” w bardzo bogaty zestaw systemów asystujÄ…cych. ZnalazÅ‚y siÄ™ wÅ›ród nich system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujÄ…cy przestrzeÅ„ przed autem, z funkcjÄ… awaryjnego hamowania w mieÅ›cie. Do tej pory fabryki opuÅ›ciÅ‚o 6,0 milionów Golfów siódmej generacji.