Pierwsza edycja konkursu odbyÅ‚a siÄ™ w 2007 roku i od tego czasu kolejne odsÅ‚ony YCC przyciÄ…gajÄ… coraz wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ studentów. Tematem tegorocznego konkursu jest „Fenomen piÅ‚ki nożnej”, w zwiÄ…zku z czym zadanie przygotowane dla mÅ‚odych artystów polega na zgÅ‚Ä™bieniu popularnoÅ›ci tego miÄ™dzynarodowego sportu, wspieranego przez Chevroleta.
Susan Docherty, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…ca Chevrolet Europe wyjaÅ›nia, że temat oraz termin realizacji konkursu YCC 2013 idealnie ze sobÄ… wspóÅ‚grajÄ…: „Poprzez naszÄ… wspóÅ‚pracÄ™ sponsorskÄ… z klubami piÅ‚karskimi możemy znaleźć siÄ™ w sercu piÅ‚karskiego Å›wiata i dotrzeć do miliardów fanów piÅ‚ki nożnej na caÅ‚ym Å›wiecie. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w piÅ‚kÄ™ nożnÄ… oraz nieustajÄ…ce wsparcie udzielane mÅ‚odym artystom zaowocuje stworzeniem niezwykle interesujÄ…cej edycji konkursu YCC”.
Świeże spojrzenie na piłkę nożną
Tematem przewodnim konkursu YCC 2013 jest piłka nożna: gra, fani i pasja. Kreatywne zadania wyznaczone w czterech kategoriach konkursowych mają na celu uczczenie fenomenu tego sportu i przedstawianie go w niespotykanym wcześniej świetle.
- Moda – Zadanie polega na zaprojektowaniu efektownej sportowej kreacji, która wyrazi charakter prawdziwego fana piÅ‚ki nożnej. Strój zostanie wykorzystany do promocji Chevroleta Aveo w unikalnej wersji Manchester United Special Edition.
- Fotografia – EsencjÄ… profesjonalnej piÅ‚ki nożnej, ukrytÄ… pod otoczkÄ… blasku i emocji, jest praca zespoÅ‚owa, dyscyplina i rywalizacja pod presjÄ…. Zadanie polega na uchwyceniu momentu, który zilustruje uniwersalny wydźwiÄ™k tego sportu.
- Film – Zadanie polega na stworzeniu optymistycznego, zabawnego filmu, który przedstawi Å›wiat piÅ‚ki nożnej i wyjaÅ›ni zasady w nim obowiÄ…zujÄ…ce osobom, które nie grajÄ… w piÅ‚kÄ™ lub nie interesujÄ… siÄ™ tym sportem. Film powinien też zachÄ™cić oglÄ…dajÄ…ce go osoby do zostania fanami futbolu.
- Sztuki wizualne – Celem jest zaprojektowanie przy pomocy wielkoformatowych naklejek specjalnej wersji Chevroleta Aveo – Manchester United Special Edition – który bÄ™dzie pokazywany podczas europejskich salonów samochodowych. Sportowy Aveo powinien zostać przeksztaÅ‚cony w „transporter dla fanów”, który zabierze kibiców drużyny Manchester United na mecze.
InspiracjÄ… do opracowania tematu tegorocznego konkursu byÅ‚o rozpoczÄ™cie globalnej wspóÅ‚pracy partnerskiej z klubami Manchester United i Liverpool, uczestniczÄ…cymi w rozgrywkach piÅ‚karskich angielskiej ligi Premier League oraz z organizacjÄ… One World Futbol Project, która dostarcza potrzebujÄ…cym dzieciom praktycznie niezniszczalne piÅ‚ki nożne. Szeroki zasiÄ™g marketingowy i medialny wynikajÄ…cy z podpisanych umów sponsoringowych przyczyni siÄ™ do popularyzacji konkursu YCC 2013 oraz promocji jego zwyciÄ™zców.
Większy zasięg i prestiż konkursu YCC
Chevrolet Europe zorganizowaÅ‚ pierwszÄ… edycjÄ™ konkursu w 2007 roku w celu propagowania kreatywnoÅ›ci i wspierania mÅ‚odych artystów na poczÄ…tkowym etapie ich kariery. W szóstej edycji konkursu Chevrolet otrzymaÅ‚ rekordowÄ… liczbÄ™ zgÅ‚oszeÅ„ od studentów z 280 europejskich szkóÅ‚ artystycznych z 24 paÅ„stw. RosnÄ…ce zainteresowanie konkursem można tÅ‚umaczyć nie tylko atrakcyjnymi nagrodami pieniężnymi przyznawanymi zarówno zwyciÄ™zcom konkursów krajowych, jak i europejskich, ale również możliwoÅ›ciÄ… zdobycia publicznego uznania oraz – w przypadku zwyciÄ™zców szczebla europejskiego – spotkania z profesjonalistami z branży podczas ekskluzywnych, zakulisowych warsztatów czy uczestnictwa w gali rozdania nagród YCC.
W przyszÅ‚orocznej edycji konkursu YCC do czerwca 2013 roku jury dokona wstÄ™pnej selekcji na poziomie krajowym, przyznajÄ…c maksymalnie trzy nagrody w każdej dziedzinie. Autorzy zwyciÄ™skich prac z każdej kategorii zostanÄ… zaproszeni do udziaÅ‚u w europejskich finaÅ‚ach organizowanych w lipcu 2013 roku. W skÅ‚ad krajowego i europejskiego jury wchodzÄ… eksperci i uznani artyÅ›ci z poszczególnych dziedzin sztuki oraz przedstawiciele Chevroleta.
Przyjmowanie zgÅ‚oszeÅ„ szkóÅ‚ rozpoczÄ™te
Zgodnie z wytycznymi konkursu YCC, europejskie uczelnie artystyczne mogÄ… zgÅ‚aszać swoje kandydatury za poÅ›rednictwem formularza online do 31 grudnia 2012 roku. UdziaÅ‚ w konkursie mogÄ… wziąć wyÅ‚Ä…cznie studenci uczÄ™szczajÄ…cy do szkóÅ‚ oficjalnie zatwierdzonych przez YCC.
Więcej informacji tutaj.
O konkursie Young Creative Chevrolet
Young Creative Chevrolet (YCC) to europejski konkurs sztuki i wzornictwa organizowany przez Chevroleta od 2007 roku. Celem konkursu jest propagowanie kreatywnoÅ›ci i wspieranie mÅ‚odych artystów, a także propagowanie kluczowych wartoÅ›ci marki Chevrolet. Każdego roku mÅ‚odzi artyÅ›ci podejmujÄ… siÄ™ realizacji zadania konkursowego w kategoriach takich jak moda, fotografia, film i sztuki wizualne. Inicjatywa firmy Chevrolet Europe daje studentom możliwość nie tylko zaprezentowania swojego talentu, ale również spotkania siÄ™ z profesjonalistami z danej dziedziny oraz przedstawienia swojej pracy szerszej publicznoÅ›ci, Å‚Ä…cznie z mediami lifestylowymi. W każdym z krajów uczestniczÄ…cych w konkursie prace ocenia jury skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ z uznanych artystów i profesjonalistów, którzy przyznajÄ… maksymalnie trzy nagrody w każdej kategorii. Zdobywcy pierwszego miejsca zostajÄ… automatycznie nominowani do udziaÅ‚u w konkursie na poziomie europejskim, w którym miÄ™dzynarodowe jury wybiera trzy najlepsze projekty w każdej dyscyplinie. Oprócz nagród pieniężnych (pierwsze miejsce: 4000 euro, drugie miejsce: 3000 euro, trzecie miejsce 2000 euro), zwyciÄ™zcy YCC majÄ… możliwość spotkania siÄ™ z profesjonalistami z branży podczas zakulisowych warsztatów. Konkurs Young Creative Chevrolet sukcesywnie zwiÄ™ksza swój zasiÄ™g – w 2007 roku w konkursie udziaÅ‚ wzięły 32 szkoÅ‚y z oÅ›miu paÅ„stw, natomiast w roku 2012 wystartowaÅ‚o aż 280 uczelni z 24 europejskich paÅ„stw. WiÄ™cej informacji na temat konkursu YCC na stronie www.youngcreativechevrolet.eu lub www.facebook.com/youngcreativechevrolet.