W Å›wiecie FormuÅ‚y 1 krążą pogÅ‚oski, iż Ferrari zaoferuje model LaFerrari kierowcy, który zdobÄ™dzie tytuÅ‚ Mistrza Åšwiata w sezonie 2014. Chodzi oczywiÅ›cie o „pracowników” wÅ‚oskiej firmy, czyli Fernando Alonso i Kimi Raikkonena.
AtmosferÄ™ podgrzewa fakt, iż nowy supersamochód z emblematem wierzgajÄ…cego konia na masce zostaÅ‚ już wyprzedany, wiÄ™c egzemplarz, który ewentualnie trafi w rÄ™ce Alonso lub Raikkonena zostanie stworzony na specjalne zamówienie. BÄ™dzie to zatem najbardziej ekskluzywne LaFerrari ze wszystkich 499 wyprodukowanych egzemplarzy, z których każdy kosztowaÅ‚ przynajmniej 1 300 000 euro.
LaFerrari zostaÅ‚o wyposażone w wysokoobrotowy silnik V12 o pojemnoÅ›ci 6,3 litra i mocy 800 KM osiÄ…ganej przy 9000 obr./min. Producent zastosowaÅ‚ również dodatkowy silnik elektryczny generujÄ…cy 163 KM, dziÄ™ki któremu caÅ‚kowita moc „zestawu” wzrasta do 963 KM, a maksymalny moment obrotowy do 900 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje mniej, niż 3 sekundy, natomiast na rozpÄ™dzenie samochodu do 300 km/h potrzeba okoÅ‚o 15 sekund. PrÄ™dkość maksymalna wynosi 350 km/h.
LaFerrari zostaÅ‚o również wyposażone w pakiet akumulatorów zasilajÄ…cych silnik elektryczny, które ważą 62 kilogramy i znajdujÄ… siÄ™ w centralnej części pojazdu, dziÄ™ki czemu udaÅ‚o siÄ™ zachować odpowiedni rozkÅ‚ad masy (41% z przodu i 59% z tyÅ‚u). Mimo, że kompletny system hybrydowy waży 140 kilogramów, caÅ‚kowita masa pojazdu to zaledwie 1255 kg.