Po oszaÅ‚amiajÄ…cym kwietniowym zwyciÄ™stwie w pierwszej rundzie Super GT, kiedy na torze Okayama International sześć startujÄ…cych w wyÅ›cigu Lexusów GT500 nie daÅ‚o szans konkurencji, zajmujÄ…c sześć pierwszych miejsc, nikogo nie zdziwiÅ‚y wyniki majowych kwalifikacji. Najlepsze czasy uzyskaÅ‚a szóstka Lexusów, mijajÄ…c liniÄ™ mety w póÅ‚sekundowych odstÄ™pach, a pole position – po raz 22. w swej karierze – wywalczyÅ‚ Yuji Tachikawa z zespoÅ‚u Zent Cerumo, jadÄ…cy LC GT500 z numerem 38.
Lexus z numerem 38 okazaÅ‚ siÄ™ bezkonkurencyjny na caÅ‚ej, liczÄ…cej 500 km trasie wyÅ›cigu na legendarnym torze Fuji Speedway, na którym nota bene testowane sÄ… seryjne Lexusy z wyczynowej rodziny F. Przy pierwszym zjeździe do boksu jego kierowcÄ™ zmieniÅ‚ Hiroaki Ishiura, przy drugim za kierownicÄ™ wróciÅ‚ Tachikawa, który doprowadziÅ‚ Lexusa LC GT500 zespoÅ‚u Zent Cerumo do zwyciÄ™skiej mety.
Podczas wyÅ›cigu nie obyÅ‚o siÄ™ bez dramatycznych chwil – na 52. okrążeniu doszÅ‚o do kolizji Lexusów jadÄ…cych na drugiej i trzeciej pozycji, na szczęście bez poważniejszych konsekwencji, poza zmianÄ… kolejnoÅ›ci w czoÅ‚ówce. Ostatecznie pierwsze trzy miejsca zajęły zaÅ‚ogi jadÄ…ce Lexusami LC GT500 numer 38 – Yuji Tachikawa i Hiroaki Ishiura, 6 – Oshima Kazuya i Andrea Cardarelli oraz 37 – Ryo Hirakawa i Nick Cassidy. Do Lexusów należaÅ‚y również miejsca 5, 7 i 10, na pozycjach 4 i 9 do mety dojechaÅ‚y Nissany GT-R, a Hondy NSX-GT zajęły miejsca 6 i 8.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myÅ›lÄ… o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japoÅ„skich wyÅ›cigów serii Super GT. Zamiast wolnossÄ…cego, piÄ™ciolitrowego silnika V8, który napÄ™dza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoÅ‚adowanÄ…, czterocylindrowÄ… jednostkÄ… rzÄ™dowÄ… o pojemnoÅ›ci skokowej 2000 cm³ z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, a dziesiÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ… zastÄ…piono szeÅ›ciostopniowÄ… sekwencyjnÄ… skrzyniÄ… biegów.
Auto o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chÅ‚odzÄ…cego silnik, poszerzone bÅ‚otniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tyÅ‚ czy aerodynamiczne nakÅ‚adki progów, nadwozie o dÅ‚ugoÅ›ci 4960, szerokoÅ›ci 1950 i wysokoÅ›ci 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.