Wizja wyrażona w modelu LF-LC byÅ‚a efektem eksperymentu – jak mógÅ‚by wyglÄ…dać sportowy Lexus, gdyby nie istniaÅ‚y ograniczenia? Koncepcyjne auto, które na wystawie w Detroit zdobyÅ‚o nagrodÄ™ EyesOn Design, wzbudziÅ‚o takie zainteresowanie, że postanowiono na jego bazie stworzyć samochód seryjny. WiÄ…zaÅ‚o siÄ™ to z koniecznoÅ›ciÄ… rozwiÄ…zania szeregu problemów technicznych – na przykÅ‚ad smukÅ‚a linia maski, poprowadzona bardzo nisko tuż nad wielkimi koÅ‚ami, wymagaÅ‚a skonstruowania zupeÅ‚nie nowego zawieszenia. DziÄ™ki temu proporcje bryÅ‚y Lexusa LC, z niskim przodem i Å‚agodnie opadajÄ…cym tyÅ‚em zwiastujÄ… moc i prÄ™dkość, a olbrzymi grill w firmowym ksztaÅ‚cie klepsydry sugeruje, że to auto kocha pÄ™d powietrza.
ProjektujÄ…c model LC, na pierwszym miejscu postawiono doznania czÅ‚owieka. Kokpit auta zbudowano wokóÅ‚ kierowcy, uzyskujÄ…c osobistÄ…, intymnÄ… przestrzeÅ„. SwojÄ… przestrzeÅ„ majÄ… też pasażerowie, którzy wsiadajÄ…c do samochodu, wkraczajÄ… do innego Å›wiata.
Twórcom Lexusa LC przyÅ›wiecaÅ‚a koncepcja „ostrzejszy, bardziej delikatny” – ta pozorna sprzeczność oznacza poÅ‚Ä…czenie precyzji prowadzenia i osiÄ…gów z komfortem jazdy. Aby to uzyskać, zastosowano wyrafinowane, wielowahaczowe zawieszenie, zadbano też o maksymalne obniżenie Å›rodka ciężkoÅ›ci i równomierne rozÅ‚ożenie masy miÄ™dzy przodem i tyÅ‚em.
Wrażenia z jazdy sportowym coupé zapewnia też piÄ™ciolitrowy silnik V8 o mocy niemal 500 KM, z którym wspóÅ‚pracuje stworzona specjalnie dla Lexusa LC 10-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów – pierwsza 10-biegowa przekÅ‚adnia w aucie luksusowym. Konstruktorzy zestopniowali jÄ… w taki sposób, by zmiany przeÅ‚ożeÅ„ nastÄ™powaÅ‚y w równym rytmie, przy takich samych obrotach. DziÄ™ki temu dźwiÄ™k potężnego silnika, któremu gÅ‚Ä™bi dodaje specjalna konstrukcja ukÅ‚adu wydechowego, staje siÄ™ prawdziwÄ… muzykÄ…. Taki sam rytm poczujemy jadÄ…c hybrydowym LC 500h, w którym klasycznÄ… jednostkÄ™ hybrydowÄ… uzupeÅ‚niono o czterostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ…. Wraz z bezstopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… e-CVT daje ona 10 „wirtualnych biegów”, zapewniajÄ…cych znakomite osiÄ…gi i lepsze wyczucie dynamiki samochodu przez kierowcÄ™.
ObserwujÄ…c Lexusa LC w ruchu, zarówno podczas powolnego manewrowania, jak i ostrej jazdy, możemy dostrzec analogie do japoÅ„skiego dziedzictwa – peÅ‚nej wyszukanej elegancji tradycji parzenia herbaty czy klasycznych sztuk walki, jak kendo i karate. Wszystkie ruchy, i wolne, i szybkie, sÄ… doskonale precyzyjne i harmonijne, podkreÅ›lajÄ…c piÄ™knÄ… sylwetkÄ™ samochodu.
Jak mówi gÅ‚ówny inżynier Lexusa LC Koji Sato, kwintesencjÄ… luksusu, opartego na japoÅ„skiej goÅ›cinnoÅ›ci – omotenashi – jest dogÅ‚Ä™bne zrozumienie potrzeb czÅ‚owieka, wrażliwe postrzeganie i delikatne wyrażanie, by zapewnić szczęśliwe chwile. – „I po to wÅ‚aÅ›nie Lexus buduje samochody” – mówi Sato.