Sfotografowany prototyp ma w stosunku do typowego LC zmienione przednie wloty powietrza po bokach charakterystycznego grilla w ksztaÅ‚cie klepsydry, zmodyfikowane nakÅ‚adki progów oraz powiÄ™kszony tylny zderzak. Reszta karoserii wyglÄ…da na niezmienionÄ…, natomiast można siÄ™ spodziewać, że oprócz jednostki napÄ™dowej ulepszenia objęły również inne systemy mechaniczne, w szczególnoÅ›ci np. zawieszenie.
Do mediów trafia coraz wiÄ™cej informacji o nowym samochodzie. Lexus zarejestrowaÅ‚ w europejskim urzÄ™dzie patentowym znak towarowy LC F już rok temu. W przeciwieÅ„stwie do dotychczasowych czÅ‚onków rodzin F – modeli IS F, RC F i GS F – wykorzystujÄ…cych piÄ™ciolitrowy, wolnossÄ…cy silnik V8, bÄ™dÄ…cy wyposażeniem standardowego Lexusa LC 500, wyczynowy LC F ma być napÄ™dzany czterolitrowÄ… widlastÄ… ósemkÄ…, która dziÄ™ki wykorzystaniu dwóch turbosprężarek ma osiÄ…gać moc okoÅ‚o 600 KM i maksymalny moment obrotowy rzÄ™du 700 Nm. Nowy silnik ma wykorzystywać poÅ‚Ä…czone pod kÄ…tem 90 stopni dwa bloki pochodzÄ…ce z dwulitrowych, turbodoÅ‚adowanych, czterocylindrowych silników 8AR-FTS, montowanych np. w modelach RC 200t czy GS 200t. Z silnikiem bÄ™dzie wspóÅ‚pracować znana ze standardowego LC 500 dziesiÄ™ciostopniowa przekÅ‚adnia automatyczna o czasach przeÅ‚Ä…czania biegów porównywalnych ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi.
Co ciekawe, jak twierdzi informator magazynu Holiday Auto, LC F ma być lżejszy od zwykÅ‚ego Lexusa LC 500 o 7 procent dziÄ™ki zastosowaniu wiÄ™kszej liczby elementów wykonanych z kompozytów zbrojonych wÅ‚óknem wÄ™glowym.
Według japońskiego magazynu Best Car, premiera Lexusa LC F ma nastąpić w przyszłym roku. Biorąc pod uwagę, że wszystkie dotychczasowe modele F (IS F, LFA, RC F, GS F) Lexus prezentował na styczniowym North American International Auto Show w Detroit, do premiery może nas dzielić mniej niż 12 miesięcy.