NajwiÄ™ksze wrażenie robi przekrój serca Lexusa LC 500 – piÄ™ciolitrowego, wolnossÄ…cego V8 2UR-GSE o mocy 477 KM przy 7100 obr./min. Widać, że inżynierowie doÅ‚ożyli staraÅ„, by zapewnić mu moc i dynamikÄ™, obniżajÄ…c masÄ™ elementów i stosujÄ…c zaawansowane materiaÅ‚y, na przykÅ‚ad tytan, z którego wykonane sÄ… zawory. Można zobaczyć, jak zrobiony jest mechanizm sterowania zmiennymi fazami rozrzÄ…du, dziÄ™ki któremu podczas jazdy szosowej silnik pracuje w oszczÄ™dnym cyklu Atkinsona, a podczas przyspieszania przechodzi do dajÄ…cego wiÄ™kszÄ… moc cyklu Otto.
Rzut oka do wnÄ™trza 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów ujawnia jej niesamowicie skomplikowanÄ… budowÄ™. ZwiÄ™kszajÄ…c liczbÄ™ biegów, jej twórcy uzyskali zakres przeÅ‚ożeÅ„ o 20% wiÄ™kszy, niż w oÅ›miobiegowej przekÅ‚adni stosowanej w Lexusach RC F i GS F – mimo to nowa przekÅ‚adnia nie jest od niej wiÄ™ksza ani cięższa. ByÅ‚o to możliwe dziÄ™ki wykonaniu z aluminium bÄ™bna i piasty sprzÄ™gÅ‚a oraz jarzma przekÅ‚adni planetarnej oraz miski olejowej z tworzywa sztucznego.
Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koÅ‚a za poÅ›rednictwem mechanizmu różnicowego Torsen Typ B, którego wewnÄ™trznÄ… budowÄ™ Å‚adnie widać na zdjÄ™ciach. Gdyby ktoÅ› pytaÅ‚, Torsen to nie nazwisko wynalazcy, a skrót od sÅ‚ów „torque sensing” – konstrukcja mechanizmu powoduje, że „wyczuwa” on różnicÄ™ momentów obrotowych przekazywanych na oba koÅ‚a, zapewniajÄ…c ich optymalny podziaÅ‚, co poprawia zachowanie samochodu w zakrÄ™tach podczas ostrej jazdy.
Skoro mówimy o koÅ‚ach, tu również można zobaczyć coÅ› ciekawego. Przekrój koÅ‚a ujawnia wyrafinowany ksztaÅ‚t obrÄ™czy, opracowanej z wykorzystaniem doÅ›wiadczeÅ„ zebranych w wyÅ›cigach. Felgi ze stopów lekkich wyfrezowane sÄ… z monolitycznych odkuwek w procesie zapewniajÄ…cym zachowanie pożądanej mikrokrystalicznej struktury metalu, dziÄ™ki czemu sÄ… bardziej wytrzymaÅ‚e od odlewanych, majÄ…c od nich mniejszÄ… masÄ™.
Układ kierowniczy wyposażono w elektryczne wspomaganie sterowane elektronicznie i mechanizm zmiennego przełożenia, poprawiający precyzję prowadzenia przy dużych prędkościach. Jego elementy zaprojektowano tak, by uzyskać dużą sztywność, a także zminimalizować wibracje przenoszone na kierownicę.
Na przekrojach widać także, jak skomplikowane profile majÄ… poszczególne elementy nadwozia. Ich wyrafinowany ksztaÅ‚t w poÅ‚Ä…czeniu z zastosowaniem w wielu miejscach blach ze stali o zwiÄ™kszonej wytrzymaÅ‚oÅ›ci nadaje nadwoziu bardzo dużą sztywność, przekÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ na lepszÄ… stabilność podczas pokonywania zakrÄ™tów i wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo bierne – jedne z zalet nowej platformy GA-L.