PiÄ…tÄ… generacjÄ™ flagowej limuzyny Lexusa, przedstawiona na poczÄ…tku tego roku na wystawie w Detroit, już samÄ… sylwetkÄ… różni siÄ™ diametralnie od pierwszego modelu LS. KlasycznÄ… limuzynÄ™ o trójbryÅ‚owym nadwoziu zastÄ…piÅ‚o auto o dynamicznej sylwetce, przypominajÄ…cej bardziej sportowe coupe. WyglÄ…d to jednak nie wszystko – nowy samochód ma również imponujÄ…ce wÅ‚asnoÅ›ci jezdne i osiÄ…gi.
Nowego Lexusa LS zbudowano w oparciu o nowatorskÄ… architekturÄ™ GA-L (Global Architecture for Luxury vehicles), zastosowanÄ… po raz pierwszy w sportowym coupe LC. Wykorzystanie nowej platformy, a także wysokowytrzymaÅ‚ej stali i stopów aluminium umożliwiÅ‚o zwiÄ™kszenie sztywnoÅ›ci nadwozia przy zmniejszeniu jego masy o ponad 90 kg w stosunku do poprzedniej generacji. Obniżono przy tym poÅ‚ożenie Å›rodka masy pojazdu, co w poÅ‚Ä…czeniu z wiÄ™kszÄ… sztywnoÅ›ciÄ… struktury zapewnia lepsze wÅ‚asnoÅ›ci jezdne.
Na wiÄ™kszÄ… stabilność i precyzjÄ™ prowadzenia wpÅ‚ywa również nowe, wielowahaczowe zawieszenie ze stopów lekkich. Tak jak w sportowym LC, podwójne sworznie wahaczy umożliwiajÄ… optymalnÄ… geometriÄ™ zawieszenia w caÅ‚ym zakresie pracy. Nad stabilnoÅ›ciÄ… i precyzjÄ… prowadzenia czuwa także ulepszony elektroniczny system VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), nadzorujÄ…cy pracÄ™ hamulców, ukÅ‚adu kierowniczego, napÄ™du i zawieszenia w sposób zapewniajÄ…cy znakomitÄ… przyczepność oraz sterowność, a zatem i komfort oraz bezpieczeÅ„stwo jazdy. WÅ‚asnoÅ›ci jezdne dodatkowo poprawiajÄ… aktywne drążki stabilizujÄ…ce i system LDH (Lexus Dynamic Handling) z niezależnym sterowaniem przednich i tylnych kóÅ‚.
Adekwatny do bardziej sportowego charakteru flagowego modelu Lexusa jest również napÄ™d. Po raz pierwszy w historii modelu zamiast wolnossÄ…cego V8, który w różnych wersjach napÄ™dzaÅ‚ cztery dotychczasowe generacje LS, zastosowano szeÅ›ciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem. Jednostka ta, skonstruowana od podstaw w oparciu o technologie rodem ze sportowych bolidów, rozwija moc 415 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm – osiÄ…gi znacznie lepsze, niż piÄ™ciolitrowego V8 – zapewniajÄ…c przy tym mniejsze zużycie paliwa. NapÄ™d przekazywany jest na tylne koÅ‚a za poÅ›rednictwem pierwszej w segmencie luksusowych limuzyn 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów (wypróbowanej wczeÅ›niej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczajÄ…cej szybkoÅ›ciÄ… przeÅ‚Ä…czania biegów porównywalnÄ… ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi. UkÅ‚ad napÄ™dowy umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie okoÅ‚o 4,5 sekundy. Wysoka kultura pracy silnika i zoptymalizowana aerodynamika nadwozia zapewniajÄ… bardzo niskie natężenie haÅ‚asu w kabinie, w której dodatkowo zastosowano aktywny, elektroniczny system wyciszenia.
PrzestronnÄ… i wygodnÄ… kabinÄ™, uhonorowanÄ… nagrodÄ… EyesOn Design za doskonaÅ‚ość projektu wnÄ™trza inspirowanego duchem tradycji japoÅ„skiej goÅ›cinnoÅ›ci omotenashi, wyposażono w szereg najnowszych technologii. Przednie fotele z możliwoÅ›ciÄ… elektrycznej regulacji poÅ‚ożenia i ksztaÅ‚tu wzdÅ‚uż 28 osi zaopatrzone sÄ… w ogrzewanie, chÅ‚odzenie i funkcjÄ™ masażu Shiatsu – funkcje te dostÄ™pne sÄ… również dla tylnych foteli. Elektroniczna tablica przyrzÄ…dów zaopatrzona jest w wyÅ›wietlacz nawigacyjny o przekÄ…tnej 12,3 cala, a istotne dla kierowcy informacje mogÄ… być też wyÅ›wietlane w polu widzenia kierowcy przez najwiÄ™kszy w historii, kolorowy wyÅ›wietlacz projekcyjny HUD o przekÄ…tnej 24 cali.
W ten sposób Lexus LS piÄ…tej generacji Å‚Ä…czy prestiż z osiÄ…gami i luksusowy komfort ze sportowÄ… wygodÄ…, bÄ™dÄ…c jednoczeÅ›nie samochodem reprezentacyjnym i dajÄ…cym dużo radoÅ›ci z jazdy.