-
od stycznia do wrzeÅ›nia przychód ze sprzedaży wzrósÅ‚ o 4,7 procent do 65,4 miliardów euro
-
potwierdzenie prognoz na bieżący rok i perspektyw średnioterminowych
-
CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Finansów dr Arno Antlitz: „Krok po kroku budujemy rentowność potrzebnÄ… do skutecznej realizacji naszej strategii”.
Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o 35 procent do 3,2 miliardów euro – w porównywalnym okresie poprzedniego roku na zysk operacyjny negatywnie wpÅ‚ynęło przejÅ›cie na procedurÄ™ homologacyjnÄ… WLTP. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi do koÅ„ca wrzeÅ›nia zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o 4,8 procent (w poprzednim roku: 3,7 procent).
„W ciÄ…gu dziewiÄ™ciu miesiÄ™cy bieżącego roku marka Volkswagen bardzo dobrze dawaÅ‚a sobie radÄ™ w trudnych warunkach i kontynuuje wzrost. Nasza ofensywa produktowa oraz Å›rodki podjÄ™te w celu zwiÄ™kszenia efektywnoÅ›ci i rentownoÅ›ci przynoszÄ… coraz wiÄ™ksze efekty. DziÄ™ki temu jesteÅ›my na dobrej drodze do realizacji celów wyznaczonych na bieżący rok. JednoczeÅ›nie krok po kroku budujemy rentowność potrzebnÄ… do skutecznej realizacji naszej strategii” – powiedziaÅ‚ dr Arno Antlitz, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Finansów marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Zwiększenie udziału na kurczącym się światowym rynku
Mimo wymagajÄ…cej sytuacji, zwÅ‚aszcza sÅ‚abnÄ…cej Å›wiatowej gospodarki, niepewnoÅ›ci spowodowanej brexitem oraz trwajÄ…cych sporów handlowych miÄ™dzy USA i Chinami – Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚ swój udziaÅ‚ w rynku w wielu regionach Å›wiata. Od stycznia do wrzeÅ›nia marka Volkswagen dostarczyÅ‚a klientom 4.514.600 samochodów (w poprzednim roku: 4.622.800). Spadek wyniósÅ‚ 2,3 procenta i byÅ‚ znacznie mniejszy niż odnotowany na caÅ‚ym rynku Å›wiatowym (5,0 procent).
Strategiczne przedsięwzięcia przynoszą skutek
Marka Volkswagen kontynuowaÅ‚a w tym roku ofensywÄ™ na wszystkich ważnych rynkach, kÅ‚adÄ…c gÅ‚ówny nacisk na mocno rosnÄ…cy segment aut typu SUV. Wzrostem popytu cieszyÅ‚y siÄ™ przede wszystkim modele T-Roc, Tiguan, Touareg i Atlas. Nowy T-Cross również zostaÅ‚ bardzo pozytywnie przyjÄ™ty. Poza tym w październiku marka zaprezentowaÅ‚a Golfa VIII, który jeszcze w grudniu bieżącego roku zacznie trafiać do klientów w Niemczech i w Austrii. Kilka miesiÄ™cy później na ulicach pojawi siÄ™ zaprezentowany we wrzeÅ›niu ID.3. Ten kompaktowy model z elektrycznym napÄ™dem, dostÄ™pny dla szerokiej rzeszy klientów, stanowi poczÄ…tek wielkiej ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych.
Potwierdzenie prognozy całorocznej i średnioterminowej
Marka Volkswagen przewiduje, że w caÅ‚ym 2019 roku zwiÄ™kszy zysk maksymalnie o 5 procent. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi utrzyma siÄ™, wedÅ‚ug przewidywaÅ„, w wideÅ‚kach od 4 do 5 procent – mimo spodziewanych w czwartym kwartale obciążeÅ„ spowodowanych dalszymi wydatkami na wprowadzenie na rynek nowych modeli oraz rozpoczÄ™ciem produkcji aut w ramach kontynuowanej ofensywy produktowej. Przewidywania dotyczÄ…ce operacyjnej stopy wzrostu na poziomie 6 procent w 2022 roku również zostajÄ… potwierdzone.