Ford Model e, nowa globalna jednostka dzia艂alno艣ci Forda, powsta艂 na pocz膮tku tego roku, kiedy firma przyspieszy艂a transformacj臋 w bran偶y motoryzacyjnej na ca艂ym 艣wiecie. Martin Sander, jako dyrektor generalny, b臋dzie kierowa艂 pracami nad prekursorskimi pojazdami elektrycznymi, a tak偶e nad rozwojem oprogramowania oraz technologii i us艂ug zwi膮zanych z pojazdami skomunikowanymi.
Potwierdza to zaanga偶owanie Forda w przyspieszenie procesu elektryfikacji europejskiej gamy produktów, osi膮gni臋cie zerowej emisji dla ca艂ej gamy pojazdów sprzedawanych w Europie oraz neutralno艣ci pod wzgl臋dem emisji dwutlenku w臋gla we wszystkich zak艂adach, logistyce i w dzia艂aniach dostawców w Europie do roku 2035.
„B臋dziemy opracowywa膰 unikatowe, w pe艂ni zelektryfikowane i skomunikowane pojazdy dla naszych klientów oraz tworzy膰 nowe rozwi膮zania cyfrowe w dziedzinie sprzeda偶y” – powiedzia艂 Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jako艣ci w Ford Motor Company. „Martin Sander jest bardzo do艣wiadczonym liderem. On i jego zespó艂 b臋d膮 prowadzi膰 i przyspiesza膰 realizacj臋 naszych planów.”
Martin Sander zosta艂 równie偶 mianowany prezesem zarz膮du Ford-Werke GmbH w Niemczech.
Sander b臋dzie pracowa艂 w Kolonii, gdzie mie艣ci si臋 siedziba europejskiego oddzia艂u Ford Model e a tak偶e Ford of Germany. Ford og艂osi艂 niedawno plany rozpocz臋cia sprzeda偶y do 2024 r. dziewi臋ciu w pe艂ni elektrycznych modeli oraz zwi臋kszenia inwestycji w Centrum Elektryfikacji w Kolonii do 2 mld dolarów. W przysz艂ym roku z linii produkcyjnej zak艂adu w Kolonii zjedzie pierwszy europejski, w pe艂ni elektryczny, seryjny samochód osobowy Forda.