W samochodzie zastosowano sztywny, skÅ‚adany dach, którego otwarcie (lub zamkniÄ™cie) trwa 17 sekund. OperacjÄ™ automatycznego otwierania/zamykania można wykonać podczas jazdy do prÄ™dkoÅ›ci 30 km/h. Tuż za przedziaÅ‚em pasażerskim znajduje siÄ™ niewielka szybka peÅ‚niÄ…ca rolÄ™ deflektora powietrznego. McLaren zastosowaÅ‚ też specjalny system antykapotażowy chroniÄ…cy pasażerów w przypadku dachowania pojazdu.
NowoÅ›ciÄ… jest system audio oraz ukÅ‚ad klimatyzacji, które automatycznie dostosowujÄ… dziaÅ‚anie do warunków podróżowania (z otwartym lub zamkniÄ™tym dachem). Producent oferuje także dwie specjalnie zaprojektowane torby, z Å‚atwoÅ›ciÄ… mieszczÄ…ce siÄ™ w 52-litrowej przestrzeni bagażowej za siedzeniami.
Przedstawiciele firmy twierdzÄ…, że sztywna konstrukcja „dawcy”, czyli modelu MP4-12C, nie wymagaÅ‚a dodatkowych wzmocnieÅ„ po „odciÄ™ciu” dachu, w zwiÄ…zku z czym wersja Spider jest cięższa od coupe o zaledwie 40 kilogramów.
Pod maskÄ… bez zmian. 3,8-litrowy silnik V8 twin turbo rozwija 625 KM przy 7,500 obr./min. oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 3,000 do 7,000 obr./min. Moc przenoszona jest na koÅ‚a poprzez 7-stopniowÄ… przekÅ‚adniÄ™ SSG z manetkami do zmiany biegów przy kierownicy. Spider przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy, natomiast sprint do 200 km/h zajmuje 9 sekund. PrÄ™dkość maksymalna to blisko 330 km/h.
Ceny modelu w Wielkiej Brytanii rozpoczynajÄ… siÄ™ od 195 500 funtów. To o 19 500 wiÄ™cej, niż za wersjÄ™ coupe. Z kolei w Stanach Zjednoczonych model Spider bÄ™dzie kosztowaÅ‚ 265 750 dolarów.