Dwuosobowe coupe ma proporcje typowe dla aut tylnonapÄ™dowych - z dÅ‚ugÄ… maskÄ… z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniÄ™tÄ… do tyÅ‚u kabinÄ…, dużymi koÅ‚ami oraz szerokim tylnym pasem. Duża tylna klapa zapewnia wygodny dostÄ™p do praktycznej przestrzeni bagażowej o pojemnoÅ›ci 350 litrów.
Charakterystycznym elementem sportowego wnÄ™trza jest konsola AMG DRIVE UNIT: uÅ‚ożenie przycisków przywodzi na myÅ›l ukÅ‚adu cylindrów w silniku V8, a najważniejszy z nich, sÅ‚użący do uruchamiania jednostki napÄ™dowej, zostaÅ‚ usytuowany z lewej strony i otrzymaÅ‚ czerwone podÅ›wietlenie. Na szczycie deski rozdzielczej znajduje siÄ™ ekran systemu multimedialnego o Å›rednicy 7 lub 8,4 cala.
ŹródÅ‚em napÄ™du jest 4-litrowy motor V8 biturbo, który powstaÅ‚ specjalnie z myÅ›lÄ… o nowym modelu Mercedes-AMG. V-ósemka ma pojemność 3982 cm3 i jest konstrukcyjnie zbliżona do 2-litrowej jednostki turbo AMG. Sprint do „setki” trwa 3,8 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna wynosi 310 km/h. Motor speÅ‚nia jednoczeÅ›nie normÄ™ emisji spalin Euro 6. 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo powstaje w Affalterbach zgodnie z zasadÄ… "jeden czÅ‚owiek, jeden silnik". Każdy egzemplarz zdobi podpis technika odpowiedzialnego za montaż.
Nowy Mercedes-AMG GT S jest standardowo wyposażony w sportowy układ wydechowy AMG z aktywnymi klapami (opcja dla wersji GT). Pozwalają one zmieniać brzmienie wydechu zależnie trybu jazdy - od komfortowego i zrelaksowanego, do głębokiego i przeszywającego.
W kwestii przeniesienia napÄ™du Mercedes-AMG polega na koncepcji skrzyni biegów (7-stopniowa AMG SPEEDSHIFT DCT) zamontowanej przy tylnej osi. Efektem jest korzystny rozkÅ‚ad mas - 47 proc. przypada na oÅ› przedniÄ…, a 53 proc. na tylnÄ….
Kierowca może dostosować charakter GT do swoich upodobaÅ„, korzystajÄ…c z AMG DYNAMIC SELECT. Do wyboru jest do piÄ™ciu trybów jazdy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport Plus), nowy "I" (Individual) oraz zarezerwowany dla modelu GT S program "Race", skonfigurowany do jazdy typowo torowej. NaciskajÄ…c przycisk "M", kierowca może przejść do rÄ™cznej zmiany biegów niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy.
Mercedes-AMG GT jest standardowo wyposażony w mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi. Model GT S otrzymuje natomiast blokadę sterowaną elektronicznie - szybszą i bardziej czułą niż układ mechaniczny.
Skuteczne wytracanie prędkości niezależnie od liczby hamowań to zasługa kompozytowego układu hamulcowego. Auto jest zaopatrzone w komplet wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 360 mm (390 mm w odmianie GT S). Na życzenie obie wersje są oferowane z ceramiczno-kompozytowym układem hamulcowym. Wykorzystuje on ceramiczne tarcze o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
Standardowo model GT przemieszcza siÄ™ na 10-ramiennych felgach z lekkich stopów o wymiarach 9 x 19 cali z przodu (opony w rozmiarze 255/35) i 11 x 19 cali z tyÅ‚u (odpowiednio, 295/35). Wariant GT S ma obrÄ™cze w rozmiarze 9 x 19 cali i ogumienie 265/35 na osi przedniej oraz 11 x 20 cali i 295/30 na tylnej.
Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach.