Opcja nap臋du na cztery ko艂a dost臋pna jest tak偶e dla pozosta艂ych odmian E 63 AMG. Ich moc wzros艂a z 525 KM do 557 KM, a moment obrotowy si臋ga 720 Nm. W wersji S przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 s, a pr臋dko艣膰 maksymalna jest standardowo ograniczona do 250 km/h. Mercedes chwali si臋, 偶e 5,5-litrowy silnik V8 biturbo to najbardziej wydajna produkowana seryjnie V-ósemka na 艣wiecie - model E 63 AMG z tylnym nap臋dem zu偶ywa 艣rednio 9,8 l/100 km. Wariant z nap臋dem na obie osie i 585-konna wersja S potrzebuj膮 niewiele wi臋cej - od 10,3 do 10,5 l/100 km.
Do przeniesienia nap臋du s艂u偶y 7-biegowa przek艂adnia AMG SPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) - pozwalaj膮 dostosowa膰 charakter jej pracy do indywidualnych wymaga艅 kierowcy.
Wszystkie warianty E 63 AMG posiadaj膮 sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczn膮 kontrol膮 t艂umienia. Z przodu pracuj膮 spr臋偶yny stalowe, z ty艂u zastosowano uk艂ad pneumatyczny. Model E 63 AMG standardowo porusza si臋 na 10-ramiennych obr臋czach AMG. Felgi o szeroko艣ci 9 cali z przodu i 9,5 cala z ty艂u zaopatrzono w ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 225/40 R 18 oraz 285/35 R 18. Wizytówk膮 odmian z nap臋dem na obie osie s膮 obr臋cze o 艣rednicy 19 cali z oponami w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu oraz 285/30 R 19 z ty艂u. W wersji S pokryto je dodatkowo matowym, grafitowym lakierem i wzbogacono o l艣ni膮cy rant.
Za obr臋czami E 63 AMG kryj膮 si臋 elementy uk艂adu hamulcowego AMG. Przednie i tylne tarcze - wentylowane i perforowane - maj膮 艣rednic臋 360 mm. Z przodu zastosowano 6-, a z ty艂u - 4-t艂oczkowe zaciski hamulcowe, wszystkie w kolorze srebrnym i z logo AMG. Wyj膮tkiem jest wersja S, której zaciski maj膮 barw臋 czerwon膮. Ceramiczno-kompozytowy uk艂ad hamulcowy AMG z tarczami o 艣rednicy 402 mm to ekskluzywna opcja zarezerwowana wy艂膮cznie dla wersji S.
Jedn膮 z opcji wyposa偶enia E 63 AMG jest system d藕wi臋ku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG. Zapewnia on standard d藕wi臋ku w formacie Dolby Digital 5.1 i sk艂ada si臋 z 1200-watowego wzmacniacza oraz 14 g艂o艣ników.
Podobnie jak dotychczas, model dost臋pny jest jako limuzyna oraz kombi. Rynkowa premiera nowego modelu E 63 AMG z nap臋dem na tyln膮 o艣 odb臋dzie si臋 w kwietniu, a odmian z nap臋dem na obie osie - w czerwcu 2013 roku.