Peki艅skie centrum in偶ynierii produktu Mercedes-Benz b臋dzie wspó艂pracowa膰 z g艂ównym dzia艂em projektowym w Sindelfingen i odpowiada膰 za projektowanie koncepcji mobilno艣ci uwzgl臋dniaj膮cych azjatyck膮 kultur臋 oraz tamtejsze trendy.
Projektanci G-Code'a czerpali inspiracje ze wspó艂czesnego stylu 偶ycia m艂odszych mieszka艅ców Azji i ich aktywno艣ci w Internecie. Prototyp ma nadwozie typu 2+2 o d艂ugo艣ci oko艂o 4,10 m, otwierane w przeciwnych kierunkach boczne drzwi i zamaskowane s艂upki A. Muskularn膮 postur臋 podkre艣la du偶a szeroko艣膰 (1,90 m), stosunkowo niewielka wysoko艣膰 (1,50 m) oraz 21-calowe aluminiowe obr臋cze. Prototyp otrzyma艂 LED-owe reflektory, a miejsce tradycyjnych, bocznych lusterek zaj臋艂y chowane, miniaturowe kamery. Jego terenowe walory sygnalizuj膮 krótkie zwisy, zwi臋kszony prze艣wit i aluminiowe os艂ony. Znakiem szczególnym nowego prototypu Mercedes-Benz jest os艂ona ch艂odnicy z kolorowym wy艣wietlaczem, którego wygl膮d nawi膮zuje do statków kosmicznych znanych z serialu i filmów „Star Trek”.
Kierowca uruchamia pojazd za pomoc膮 smartfona. Po „aktywacji” peda艂y i panel wska藕ników automatycznie zajmuj膮 swoje najbardziej ergonomiczne pozycje, a kierownica rozk艂ada si臋 niczym skrzyd艂a motyla. Przedstawienie to ko艅czy si臋 otwarciem otworów wentylacyjnych i wysuni臋ciem wy艣wietlacza z deski rozdzielczej. Po zako艅czeniu jazdy poszczególne elementy powracaj膮 w stan czuwania, co znacznie u艂atwia wysiadanie z samochodu.
Fotele wyposa偶ono w skanery 3D - monitoruj膮 one parametry fizyczne podró偶uj膮cych i mog膮 wy艣wietla膰 je na centralnym ekranie. Zale偶nie od kondycji, system decyduje o uruchomieniu masa偶u, ogrzewania czy wentylacji. Kolejnym innowacyjnym dodatkiem jest klimatyzacja z naturalnym uk艂adem oczyszczania powietrza, wykorzystuj膮cym organizmy fotosyntetyczne. W razie potrzeby do kabiny doprowadzany jest tak偶e tlen powsta艂y w trakcie syntezy wodoru.
Zmy艣lnie zaprojektowane podwozie G-Code'a umo偶liwi艂o zamontowanie pod pod艂og膮 baga偶nika dwóch elektrycznych miniskuterów, u艂atwiaj膮cych poruszanie si臋 po mie艣cie. Ich akumulatory 艂adowane s膮 podczas jazdy.
Prototyp nap臋dzaj膮 dwa sterowane niezale偶nie uk艂ady. Z przodu zamontowano niewielki, turbodo艂adowany silnik spalinowy, nap臋dzany wodorem i wprawiaj膮cy w ruch wy艂膮cznie przednie ko艂a. Za selektywny nap臋d kó艂 tylnej osi odpowiada motor elektryczny wspó艂pracuj膮cy z podwójnym sprz臋g艂em wielotarczowym. Dzia艂a on nie tylko w trybie elektrycznym, ale wspomaga te偶 jednostk臋 spalinow膮 podczas dynamicznej jazdy i dysponuje funkcj膮 „przerzucania” momentu obrotowego mi臋dzy ko艂ami.
Sportowo-u偶ytkowe coupé Mercedesa wskazuje, jak mo偶e wygl膮da膰 przysz艂y kompaktowy model typu SUC spod znaku gwiazdy. Mo偶na si臋 wi臋c spodziewa膰, 偶e niektóre rozwi膮zania tu zastosowane trafi膮 do seryjnej produkcji.