W pierwszym wyścigu, zaraz po starcie, Tiago Monteiro i Norbert Michelisz toczyli zaciętą walkę nie tylko między sobą, ale także z Hugo Valente, szukając okazji do ataku w pierwszym zakręcie.
Fenomenalnym startem popisaÅ‚ siÄ™ Gabriele Tarquini, przebijajÄ…c siÄ™ na pierwszym okrążeniu z czternastej pozycji na dziesiÄ…tÄ…. Po imponujÄ…cym ataku podczas hamowania, WÅ‚och odebraÅ‚ ósmÄ… lokatÄ™ Jaapowi Van Lagenowi.
W tym samym czasie Monteiro skutecznie wywieraÅ‚ presjÄ™ na Valente, prowokujÄ…c go do bÅ‚Ä™du i ruszajÄ…c za Micheliszem. Na kolejnych okrążeniach kierowcy Hondy zafundowali kibicom wyÅ›mienite widowisko. Ostatecznie Michelisz, Monteiro i Tarquini wpadli na metÄ™ na szóstym, siódmym i ósmym miejscu. W trudnych, upalnych warunkach, caÅ‚a trójka zdobyÅ‚a kolejne cenne punkty.
Natychmiast po rozpoczęciu drugiego wyścigu, Michelisz i Monteiro objęli prowadzenie, ale kontakt z autem Jose Marii Lopeza oznaczał przedwczesny koniec wyścigu dla kierowcy ekipy Castrol Honda. Jego Civic był zbyt mocno uszkodzony i nie nadawał się do dalszej jazdy.
Michelisz prowadził, podczas gdy Mehdi Bennani popełnił falstart. Węgrowi nie udało się jednak odnieść zwycięstwa na francuskim torze Paul Ricard, choć do przedostatniego okrążenia dzielnie bronił się przed Lopezem, finiszując ostatecznie na drugiej pozycji.
Nie byÅ‚ to jednak koniec emocji dla ekipy Castrol Honda, bowiem Gabriele Tarquini’emu udaÅ‚o siÄ™ przedostać z czternastego pola startowego na piÄ…te miejsce na mecie.
Solidny start ma na swoim koncie także Rickard Rydell z ekipy Honda Racing Team Sweden. Szwed imponował za sterami swojej Hondy Civic po starcie z siedemnastej pozycji, finiszując odpowiednio na jedenastej i dziesiątej lokacie.
„To byÅ‚a ciężka praca – przyznaÅ‚ Gabriele Tarquini, który zakoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cigi na ósmym i piÄ…tym miejscu. - Dobrze wystartowaÅ‚em, ale Catsburg zatrzymaÅ‚ siÄ™ przede mnÄ…. MusiaÅ‚em go ominąć i wybiÅ‚o mnie to z rytmu. Później musiaÅ‚em zwolnić, gdy Coronel nagle zmieniÅ‚ tor jazdy. ByÅ‚em jednak w stanie odrobić straty, a po wyprzedzeniu ostatniego Chevroleta, bardzo siÄ™ ucieszyÅ‚em. PodkrÄ™ciÅ‚em tempo na trzy czy cztery okrążenia, ale nie byÅ‚em już w stanie dogonić kolejnego auta.”
„Jestem zadowolony z naszych postÄ™pów w ten weekend – powiedziaÅ‚ siódmy w pierwszym wyÅ›cigu Monteiro. - MieliÅ›my dobre tempo i zrobiliÅ›my spory krok do przodu. Dobrze wystartowaÅ‚em do drugiego wyÅ›cigu i choć wiedziaÅ‚em, że trudno bÄ™dzie dotrzymać kroku rywalom przez caÅ‚y dystans, robiÅ‚em, co mogÅ‚em. Åšwietnie siÄ™ bawiÅ‚em aż do incydentu z Lopezem. Tylna część mojego auta byÅ‚a zbyt mocno uszkodzona, abym mógÅ‚ jechać dalej. To byÅ‚o frustrujÄ…ce, ponieważ jechaÅ‚em z Norbim i liczyÅ‚em, że ukoÅ„czymy wyÅ›cig na dwóch pierwszych pozycjach.”
„Kiedy wysiadaÅ‚em z samochodu byÅ‚em rozczarowany tym, że nie wygraÅ‚em drugiego wyÅ›cigu – powiedziaÅ‚ odpowiednio szósty i drugi na mecie Norbert Michelisz. - Kiedy prowadzisz przez 95% dystansu, wierzysz, że wygrasz. MajÄ…c za sobÄ… Ma i Lopeza wiedziaÅ‚em, że muszÄ™ utrzymać koncentracjÄ™. ByÅ‚em gotowy na walkÄ™, choć Lopez byÅ‚ bardzo szybki. WyprzedziÅ‚ mnie od zewnÄ™trznej w piÄ…tym zakrÄ™cie, a później byÅ‚ po wewnÄ™trznej i nic nie mogÅ‚em już zrobić. MiaÅ‚ tempo, żeby mi odskoczyć. Jestem jednak usatysfakcjonowany. ZrobiliÅ›my wszystko, co mogliÅ›my. Do wygranej potrzebowaÅ‚bym odrobiny szczęścia. BÄ™dÄ™ próbowaÅ‚ w kolejnych rundach.”
„Jestem zadowolony bo potwierdziÅ‚y siÄ™ moje sÅ‚owa, że mamy dobre tempo – dodaÅ‚ szef ekipy JAS Motorsport, Alessandro Mariani. - W pierwszym wyÅ›cigu caÅ‚a nasza trójka finiszowaÅ‚a w pierwszej dziesiÄ…tce, a w drugim wywalczyliÅ›my podium i mieliÅ›my szansÄ™ na dwa pierwsze miejsca. W obu wyÅ›cigach bardzo ciężko pracowaÅ‚ też Gabriele, który pokazaÅ‚ charakter i determinacjÄ™. To byÅ‚ trudny weekend, ale jestem zadowolony z efektów ciężkiej pracy caÅ‚ej ekipy.”
„Znów pokazaliÅ›my satysfakcjonujÄ…ce tempo, ale widzieliÅ›my też, jak ważne sÄ… pozycje w kwalifikacjach – dodaÅ‚ lider rozwoju projektu WTCC w Honda R&D, Daisuke Horiuchi. - Naszym celem jest podniesienie mocy i uzyskanie wymaganych osiÄ…gów.”
Wyniki
Pierwszy wyścig:
1 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC 24:38.108
2 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC 24:44.128
3 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC 24:45.255
4 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC 24:47.210
5 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1 24:50.746
6 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC 24:54.140
7 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC 24:54.394
8 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC 24:58.394
9 Mehdi Bennani Citroën C-Elysée WTCC 25:05.299
10 Jaap Van Lagen LADA Vesta WTCC 25:09.697
11 Rickard Rydell Honda Civic WTCC 25:09.930
Drugi wyścig:
1 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC 24:50.700
2 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC 24:52.149
3 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC 24:52.856
4 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC 24:53.865
5 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC 25:02.771
6 Hugo Valente Chevrolet RML-Cruze TC1 25:07.345
7 Tom Coronel Chevrolet RML-Cruze TC1 25:07.381
8 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1 25:07.492
9 Mehdi Bennani Citroën C-Elysée WTCC 25:13.367
10 Rickard Rydell Honda Civic WTCC 25:14.709
DNF Tiago Monteiro Honda Civic WTCC -