FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1619 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1101 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Mistrz magazynowania - Audi A6 Avant e-tron concept
  Dodano: 2022-03-17
Wyświetlono: 516 razy
Mistrz magazynowania - Audi A6 Avant e-tron concept
To już drugie koncepcyjne Audi z rodziny A6 e-tron: Audi, w ramach Dorocznej Konferencji Prasowej prezentuje w tym roku kolejny pojazd z przyszłościowej, zasilanej elektrycznie, luksusowej serii modelowej A6 e-tron: wersję Avant. Niemal rok temu, w kwietniu 2021 r., koncern z Ingolstadt pokazał na targach Auto Show w Szanghaju model Audi A6 Sportback z napędem w pełni elektrycznym. Ukierunkowane już na produkcję seryjną koncepcyjne A6 Avant e-tron concept stanowi ilustrację syntezy pionierskiej techniki napędu i tradycyjnej stylistyki Audi: wariantu Avant.
foto © Audi

Podobnie jak Audi A6 e-tron concept pokazane w 2021 r., Audi A6 Avant e-tron concept bazuje na przyszłościowej Elektrycznej Platformie Premium (PPE) opracowanej pod przewodnictwem Audi i jest napędzane w pełni elektrycznie. Jednocześnie, przy tych samych wymiarach co A6 Sportback e-tron, jest emanacją nowej koncepcji stylistycznej. Nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m sprawia, że samochód ten plasuje się w segmencie pojazdów luksusowych. Jego linie stanowią konsekwentne rozwinięcie współczesnego formalnego języka Audi. Znaczące elementy, takie jak zamknięty grill osłony chłodnicy Singleframe i ciągły pas świateł tylnych, podkreślają jego pokrewieństwo z innymi napędzanymi elektrycznie modelami rodziny e-tron. 
 
Model stylistyki zewnętrznej debiutującego w marcu 2022 r. Audi A6 Avant e-tron concept nie jest już wynikiem prostego ćwiczenia stylistycznego, tak jak to było w przypadku wersji Sportback. Wprost przeciwnie. Jego linie i eleganckie proporcje antycypują przyszłe modele produkcyjne Audi i oferują wgląd w to, jak dynamicznie i szykownie wyglądać będą napędzane elektrycznie pojazdy Audi segmentu luksusowego. 
 
„Pokazując Audi A6 Avant e-tron concept oferujemy bardzo konkretną wizję przyszłych modeli seryjnych opartych o platformę technologiczną PPE” — mówi członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego, Oliver Hoffmann. „Zajmujemy się nie tylko elektryfikacją pełnej sukcesów, 45-letniej historii wersji Avant. Najbardziej zależy nam na tym, by nasze umiejętności techniczne pozwoliły nam dodać do niej wykrzyknik. A ten wykrzyknik to 800-woltowy system pokładowy, moc ładowania do 270 kW i osiągany w testach WLTP zasięg nawet 700 km. 
 
Noszący znaczek A6 koncepcyjny pojazd ma swoje miejsce w rodzinie znanych modeli biznesowych marki rodem z Ingolstadt. Ta rodzina pojazdów - do roku 1994 jako Audi 100 - od 1968 r. reprezentuje markę w jednym z najbardziej licznych segmentów na świecie. Model Avant tej linii na rynku pojawił się po raz pierwszy w roku 1977, jako rewolucyjna i zaprojektowana z dużym ładunkiem emocji reinterpretacja samochodu typu kombi. 
 
W modelach typu Avant, których dynamiczne linie łączą się z dużą dozą płynności, Audi wypracowało nowy typ samochodu, który często jest kopiowany przez konkurencję. Avant, termin pochodzący od avant garde i sloganu reklamowego Audi z 1995 roku, to słowo, które się przyjęło: piękne samochody kombi marki Audi są nazywane Avant. 
 
Technika PPE gwarantuje, że to, co sugerują linie samochodu, będzie się rzeczywiście przekładać na standard określany dynamicznymi parametrami jazdy. A6 Avant to auto przydatne w codziennym użytkowaniu, którym można też pokonywać długie trasy. Oznacza to, że w przyszłości, w zależności od układu napędowego i wariantu modelu, Audi A6 e-tron będzie miało zasięg do 700 km (w standardzie WLTP). Najmocniejsze modele z tej serii będą przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe cztery sekundy. Parametry modeli Sportback i Avant tylko nieznacznie od siebie odbiegają. 
 
Piękny i przestronny tył Audi A6 Avant nie jest jedyną rzeczą, która czyni z niego mistrza w dziedzinie magazynowania - w podwójnym znaczeniu tego słowa. Układ napędowy i technologia akumulatorów również uzasadniają ten tytuł. Dzięki systemowi 800 V i możliwości ładowania mocą do 270 kW, w ciągu zaledwie 10 minut, na stacji szybkiego ładowania można zgromadzić energię wystarczającą do przejechania około 300 kilometrów. 
 

Charakterystyczna dla modeli typu e-tron: stylistyka 

Wymiary Audi A6 Avant e-tron concept (długość 4,96 m, szerokość 1,96 m i wysokość 1,44 m) jasno wskazują, że jest to przedstawiciel wyższej klasy pojazdów — tej samej, w której obecnie znajdują się modele serii Audi A6/A7. Dzięki dynamicznym proporcjom i eleganckim liniom, włącznie z typową dla marki stylistyką tylnej części auta, od razu wiadomo, że jest to pojazd, którego koncepcja powstała w tunelu aerodynamicznym. 
 
Aerodynamika zawsze odgrywała kluczową rolę w długiej historii sukcesów Audi w klasie luksusowej. Wartość Cx modelu Audi 100 / C3 - mistrza świata w aerodynamice we wszystkich klasach - jest legendarna: dzięki wartości Cx wynoszącej 0,30, Audi już w roku 1982 znacznie przewyższało swoich konkurentów, a następnie przez wiele lat utrzymywało tę przewagę. 
 
Teraz rodzina napędzanych elektrycznie koncepcyjnych modeli Audi A6 e-tron pisze nowy rozdział historii sukcesu, po raz kolejny udowadniając, że marka Audi zawsze łączy formę z funkcjonalnością, tworząc między nimi doskonałą symbiozę. Współczynnik oporu powietrza Cx modelu Sportback wynoszący zaledwie 0,22 jest w elektrycznym segmencie C bezprecedensowy. Wartość Cx wersji Avant o ekspansyjnej linii dachu jest wyższa o zaledwie 0,02 jednostki. Mówiąc językiem laika: oznacza to, że samochód charakteryzuje się minimalnym oporem aerodynamicznym, co przekłada się przede wszystkim na niższe zużycie energii, a tym samym na większy zasięg. Jednocześnie precyzyjne dostrojenie w tunelu aerodynamicznym, po raz kolejny przyniosło projekt organiczny i w najmniejszych szczegółach charakteryzujący się wyjątkową elegancją i harmonią. 
 
Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, płaska kabina i dynamiczny łuk dachu, nadają Avantowi proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego. 
 
Brak ostrych krawędzi skutkuje na całej karoserii płynnymi przejściami między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi, a także powstawaniem miękkich cieni. Audi A6 e-tron concept wydaje się monolitem, jakby został odlany z pojedynczej formy, szczególnie gdy patrzy się na niego z boku. 
 
Dach delikatnie opadający ku tyłowi z ukośnym słupkiem D, to cecha typowa dla okien Audi Avant. Słupek D „wyrasta” ze stabilnej podstawy tylnej części pojazdu w sposób wyjątkowo aerodynamiczny. Przykuwające wzrok nadkola quattro wydatnie podkreślają szerokość pojazdu i są jednocześnie organicznie zintegrowane z powierzchniami bocznymi. 
 
Nadkola połączono specjalnie wyrzeźbionym obszarem ponad partią progów kryjącym zespół akumulatorów, co podkreśla czarny panel — element stylistyczny stanowiący obecnie cechę charakterystyczną floty elektrycznych pojazdów marki Audi. Typowe dla modeli Audi e-tron są też smukłe wirtualne lusterka zewnętrzne umieszczone przy podstawie słupka A. 
 
Patrząc na pojazd z przodu, od razu widać, że Audi A6 e-tron concept jest zasilany energią elektryczną. Jego cechą charakterystyczną jest duży, zabudowany grill osłony chłodnicy Singleframe, którego dolną krawędź stanowią głębokie wloty powietrza chłodzącego układ napędowy, akumulator i hamulce. Płaskie osłony reflektorów sięgają daleko na boki rozciągniętej w poziomie przedniej części pojazdu, podkreślając horyzontalną architekturę karoserii. 
 
Wpływ tunelu aerodynamicznego na wygląd tylnej części nadwozia jest niezaprzeczalny. Górna część tyłu została ukształtowana tak, by stworzyć aerodynamicznie funkcjonalną, biegnącą dookoła krawędź oddzielającą. Tylny spojler z kolorowym wykończeniem wizualnie podkreśla wydłużoną, poziomo zorientowaną sylwetkę A6 Avant e-tron concept. Spojler ten ma również istotny wpływ na przepływ powietrza, poprawiając aerodynamikę. 
 
W dolnej części tylnego dyfuzora znajdują się dwa duże wyloty powietrza, zintegrowane z powierzchnią zderzaka. Elementy te, również z kolorowymi wykończeniami, kierują powietrze przepływające pod pojazdem w taki sposób, który zmniejsza turbulencje. To doskonałe połączenie zmniejszonego oporu aerodynamicznego i zminimalizowanej siły nośnej. 
 
Sportową sylwetkę tego pojazdu podkreśla ciepły odcień szarości o nazwie Neptune Valley. W cieniu lakier ten wygląda nowocześnie i dyskretnie, ale pełnej krasy nabiera w słońcu, kiedy to dzięki działaniu specjalnych pigmentów miękko otula pojazd w opalizujące złocienie. 
 

Oświetlenie z każdej perspektywy — technika świateł 

Płaskie reflektory przednie i światła tylne są wąskie i wtopione w kompozycję ogólną linii pojazdu. Technika świateł cyfrowych Matrix LED i OLED umożliwia osiągnięcie maksymalnej jasności i szerokiego wachlarza funkcji nawet na minimalnej powierzchni. Zespół projektantów i konstruktorów oświetlenia Audi po raz kolejny wykonał wspaniałą pracę - w tym samochodzie koncepcyjnym zastosowano wiele nowych funkcji i opcji personalizacji jednostek oświetlenia. 
 
Po obu stronach karoserii umieszczono po trzy niewielkie projektory LED o wysokiej rozdzielczości, które po otwarciu drzwi zmieniają ziemię pod pojazdem w scenę — niewielkie, dynamicznie rozszerzane efekty świetlne witają pasażerów komunikatem w ich własnym języku. 
 
Połączenie funkcji bezpieczeństwa i estetyki zawsze miało dla Audi szczególne znaczenie. Dlatego małe projektory o wysokiej rozdzielczości wyświetlają również na ziemi symbole ostrzegawcze: na przykład informują rowerzystów, że za chwilę otworzą się drzwi pojazdu. 
 
Cztery inne projektory LED o wysokiej rozdzielczości — w niewidoczny sposób wbudowane w narożniki pojazdu — odwzorowują sygnał kierunkowskazu. Wygląd tych projekcji można zmienić, dostosowując je do różnych rynków i przepisów regionalnych. 
 
Cyfrowe reflektory przednie Digital Matrix LED osiągają jakość niemalże kinową. Jeżeli na przykład Audi A6 Avant e-tron concept jest podczas ładowania akumulatorów zaparkowane przy jakiejś ścianie, kierowca i pasażerowie mogą spędzić ten czas grając w wyświetlane na tej ścianie gry wideo. Zamiast na małym ekranie w kabinie, będą widzieli wirtualne krajobrazy rozgrywanej gry na ścianie w formacie XXL — a wszystko to dzięki reflektorom Digital Matrix LED. 
 
Tylna część pojazdu koncepcyjnego jest wyposażona w cyfrowe elementy OLED nowej generacji, które tworzą nieprzerwany pas świetlny i działają jak wyświetlacz. Można ich również użyć do stworzenia prawie nieograniczonej liczby wariacji spersonalizowanych cyfrowych sygnatur świetlnych i dynamicznych świateł dostosowanych do gustu klienta. 
 
Nowością w światłach tylnych jest trójwymiarowa architektura cyfrowych elementów OLED, która - dostosowana do kształtu nadwozia - umożliwia idealne zintegrowanie nocnego designu z ogólnym wyglądem. Dzięki temu, dynamiczny pokaz świetlny można oglądać nie tylko w dwóch wymiarach, jak to miało miejsce dotychczas, ale z imponującym efektem przestrzennym 3D. 
 
Rozumie się samo przez się, że te światła tylne, tak samo jak przednie, spełniają wymogi projektantów w zakresie tradycyjnych funkcji oświetlenia pojazdu, czyli pozwalają widzieć i być widzianym. Droga przed pojazdem jest wyraźnie i jasno oświetlona dzięki reflektorom, które inteligentnie dostosowują się do sytuacji na drodze, pogody i otoczenia, a także umożliwiają komunikację z innymi użytkownikami drogi. Z tyłu, wyjątkowo jasne, jednorodne, połączone cyfrowe światła OLED o wysokim kontraście, pozwolą w przyszłości znacznie zwiększyć poziom bezpieczeństwa na drogach. 
 
Dodatkowo, możliwość projekcji obrazu na ziemi wokół pojazdu, po raz pierwszy pozwala rozszerzyć zakres komunikacji poza pojazd. Dzięki funkcjom inteligentnej łączności, A6 e-tron concept wysyła innym użytkownikom drogi sygnały wizualne. 
 

PPE — wysoki prześwit i maksymalne obniżenie podczas jazdy 

Platforma PPE została zaprojektowana wyłącznie z myślą o układach napędowych zasilanych z akumulatorów. Dlatego pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tej techniki. Kluczowym elementem przyszłej floty bazującej na PPE jest moduł akumulatora umieszczony między osiami, który w A6 Avant e-tron concept magazynuje około 100 kWh energii. Wykorzystanie całej podstawy pojazdu umożliwia uzyskanie stosunkowo płaskiego układu akumulatora. Oznacza to, że możliwe będzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim prześwitem, jak i samochodach o zdecydowanie dynamicznej, niskiej architekturze — takich jak na przykład Audi A6 Avant — bez wprowadzania zmian do architektury bazowej. 
 
Wielkość akumulatora i rozstaw osi pojazdów osadzonych na PPE można skalować, a tym samym wykorzystać w różnych segmentach rynku. Jednak ich wspólnym mianownikiem będzie stosunek dość dużego rozstawu osi i bardzo krótkich zwisów. To, w połączeniu z dużymi kołami, da proporcje podstawowe, które są wprost doskonałe — nie tylko w kategoriach stylistyki. Użytkownicy przyszłych modeli PPE skorzystają z dużego rozstawu osi, który przełoży się na dłuższe wnętrze pojazdu i więcej miejsca na nogi z przodu i z tyłu, co jest zaletą kluczową we wszystkich segmentach. Ponadto pojazdy elektryczne są również zwykle bardziej przestronne dzięki nieobecności tunelu środkowego – w samochodzie w pełni elektrycznym po prostu nie jest on potrzebny. 
 
Pomimo braku tunelu i wału napędowego, klienci Audi nie będą musieli rezygnować z flagowego elementu: napędu quattro. Przyszła rodzina modeli bazujących na PPE będzie obejmowała wersje z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. Za pomocą systemu elektronicznej koordynacji będą one na żądanie zapewniały napęd na cztery koła i pozwolą uzyskać doskonałą równowagę między dynamiką jazdy i wydajnością energetyczną. Dodatkowo rodzina pojazdów e-tron będzie również zawierała wersje podstawowe zoptymalizowane pod kątem minimalnego zużycia energii i maksymalnego zasięgu. W tym przypadku napęd pojazdu zapewniał będzie pojedynczy silnik elektryczny zamontowany na osi tylnej. 
 
Dwa silniki elektryczne w Audi A6 Avant e-tron concept mogą zapewnić łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy rzędu 800 Nm. 
 
Koła przednie Audi A6 e-tron są połączone pięciowahaczową osią specjalnie zoptymalizowaną pod kątem pojazdów elektrycznych. Oś tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami. 
 

A6 Avant e-tron — mistrz magazynowania 

Sercem napędu pojazdu koncepcyjnego Audi A6 Avant e-tron concept — i wszystkich modeli w przyszłości bazujących na PPE — będzie 800-woltowa technika ładowania akumulatora. Podobnie jak we wcześniejszym modelu Audi e-tron GT quattro, zapewnia ona możliwość naładowania akumulatora mocą do 270 kW w bardzo krótkim czasie na stacjach szybkiego ładowania. Ta rewolucyjna technika po raz pierwszy pojawi się w segmencie samochodów klasy średniej i luksusowej. 
 
W ten sposób A6 Avant stanie się mistrzem magazynowania - w podwójnym tego słowa znaczeniu - nie tylko ze względu na przestronny tył. Technika PPE daje czas ładowania zbliżony do tradycyjnego postoju na tankowanie samochodu napędzanego silnikiem spalinowym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator do poziomu wystarczającego do przejechania ponad 300 kilometrów. W mniej niż 25 minut można naładować akumulator Audi A6 Avant e-tron concept o pojemności 100 kWh od 5 do 80 procent. 
 
Zasięg do 700 km — w zależności od wybranego układu napędowego i mocy wyjściowej — sprawia, że modele z rodziny Audi A6 e-tron idealnie nadają się na długie podróże. Ponadto ich zasięg i prędkość ładowania dotrzymują kroku pojazdom spalinowym, dzięki czemu stają się doskonałymi pojazdami spełniającym codzienne potrzeby: od krótkich wyjazdów do sklepu, po dłuższe trasy pokonywane podczas wyjazdu na wakacje. 
 
Pod względem właściwości dynamicznych, Audi A6 e-tron concept - co jest typowe dla samochodu elektrycznego - rzeczywiście przewyższa swoich rywali z silnikami spalinowymi. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już od pierwszych obrotów, nawet podstawowe modele zaprojektowane z myślą o wydajności przyspieszają do 100 km/h w mniej niż siedem sekund. A w modelach najwyższej klasy o wysokich osiągach, czas ten można skrócić nawet do znacznie poniżej czterech sekund. 
 

Platforma PPE — wszechstronna, elastyczna, elektryczna 

W 2018 r. zadebiutował pierwszy w pełni elektryczny pojazd seryjny marki Audi — Audi e-tron. Od tamtego czasu marka systematycznie i szybko realizuje szeroko zakrojony plan wprowadzania mobilności elektrycznej w całej gamie produktów. Po Audi e-tron SUV i e-tron Sportback, w lutym 2021 r. zadebiutował dynamiczny e-tron GT quattro – osadzony na nowej platformie technologicznej opracowanej wspólnie z Porsche AG. Zaledwie dwa miesiące później swoje premiery miały Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron — dwa wyjątkowe SUV-y w segmencie aut kompaktowych, bazujące na wspólnej dla Grupy Volkswagen platformie technologicznej MEB. 
 
Modele koncepcyjne Audi A6 e-tron Sportback i Avant są pierwszymi członkami rodziny pojazdów — początkowo w segmencie C, a później również w segmentach B i D — opartymi o kolejną innowacyjną platformę technologiczną: Elektryczną Platformę Premium, w skrócie PPE. Ten system modułowy jest rozwijany pod przewodnictwem Audi we współpracy z Porsche AG. Pierwsze seryjne pojazdy Audi zbudowane na platformie PPE będą sukcesywnie przedstawiane w 2023 r. 
 
PPE to pierwsza platforma zaprojektowana z myślą o zastosowaniu w gamie pojazdów popularnych, w tym w SUV-ach i CUV-ach o wysokim prześwicie, a także w samochodach nisko zawieszonych, stanowiących część kluczowego asortymentu Audi, na przykład w serii Audi A6. Są też plany rozszerzenia asortymentu PPE na segment B, który od dekad jest segmentem najliczniej sprzedawanym przez Audi. 
 
Dzięki PPE pojazdy elektryczne będą teraz atrakcyjne także dla klientów, którzy preferują koncepcje samochodów spoza segmentu SUV - na przykład Avant, który jest charakterystyczny dla tej marki. 
 
W ten sposób Audi może skutecznie rozszerzyć gamę pojazdów elektrycznych w swoim portfolio - poprzez wysokonakładowe segmenty B i C. Ponadto, dzięki korzyściom skali, możliwe będzie zastosowanie technologii klasy luksusowej i różnych wersji modelowych w szerokiej gamie modeli, która nie ma sobie równych na rynku premium. 


Źródło: Audi, Mototarget

 Pisaliśmy również
» Ponadczasowa ikona: ekskluzywna limitowana edycja Audi TT RS Coupé iconic edition zachwyca innowacyjnym designem i dynamiką
» Projekt pilotażowy Audi: fizyczny recykling umożliwia przetworzenie mieszanych odpadów z tworzyw sztucznych
 Inne artykuły
» Nowy Ford GT LM 2022 – ostatni model z serii edycji specjalnych upamiętniających sukcesy Forda w Le Mans 2022-10-05
  Ford GT LM 2022 Ford przedstawił dziś ostatnią z edycji specjalnych Forda GT trzeciej generacji. Ford GT LM Edition 2022 upamiętnia jedyny amerykański samochód wyścigowy odnoszący sukcesy w Le Mans w 2016 roku, a także legendarne zwycięstwo "1-2-3" w 1966 r., kiedy kierowcy F... więcej »

» Ponadczasowa ikona: ekskluzywna limitowana edycja Audi TT RS Coupé iconic edition zachwyca innowacyjnym designem i dynamiką 2022-10-05
  Audi TT RS Coupé Ekskluzywność i najwyższe osiągi: Audi TT Coupé ma już 25 lat, a historię jego sukcesu uświetni rynkowa premiera dostępnej tylko w Europie i limitowanej do 100 sztuk edycji specjalnej Audi TT RS Coupé iconic edition. Ten sportowy samochód o ponadczasowej linii... więcej »

» Popularność i rynkowy sukces przewodników „… na czterech kółkach” marki Volkswagen Samochody Dostawcze i Wydawnictwa Pascal 2022-10-05
  Zmieniające się od kilku lat zwyczaje dotyczące spędzania wakacji przez Polaków wskazują, że coraz większy odsetek osób wybierających się na urlop organizuje go na własną rękę szukając miejsc, w których nie tylko będzie można zobaczyć coś ciekawego, ale równie... więcej »

» Nowy szerszeń Hondy – CB750 Hornet – ląduje na targach Intermot 2022-10-04
  23YM HONDA CB750 HORNET Honda zaprezentowała dziś na targach Intermot, w niemieckiej Kolonii, wyczekiwany przez wszystkich nowy motocykl CB750 Hornet. Oznacza to powrót modelu o niezwykle sugestywnej nazwie („Hornet” - szerszeń) do oferty marki.... więcej »

» Elektryczny samochód dostawczy w firmowej flocie. Czy to naprawdę się opłaca? 2022-10-04
  Ford e-transit Elektryczne samochody są coraz częściej spotykane na polskich drogach – także te dostawcze. Siłą rzeczy kupują je głównie przedsiębiorcy, dla których znacznie ważniejsze od designu pojazdu są jego walory użytkowe. Dlaczego coraz częściej decydują się oni... więcej »

» Salony Volkswagena z prestiżowymi wyróżnieniami w „Wielkim Teście Salonów” tygodnika Auto Świat 2022-10-03
  Do badania wybrano salony najpopularniejszych w Polsce marek – czołowej dwudziestki w rankingach sprzedaży oraz pięciu marek spoza czołówki zestawienia. Spośród 345 salonów, które uwzględniono w tegorocznej edycji badania 273 stanowiły obiekty marek popu... więcej »

» Zaawansowane systemy ABS stosowane w jednośladach Hondy 2022-10-03
  Honda opublikowała kolejne video o rozwiązaniach technicznych stosowanych w jej jednośladach. W odcinku omówiono sposób działania różnych typów systemu ABS, dostępnych w modelach Hondy. O zaawansowaniu technicznym obecnie stosowanych rozwiązań z zakresu bezpie... więcej »

» Nowy wzór do naśladowania wśród aut seryjnych i torowych – Ford wprowadza do oferty Mustanga w wersji Dark Horse oraz nową rodzinę wyczynowych, wyścigowych Mustangów 2022-10-03
  Ford Mustang Dark Horse Za sprawą agresywnego wyglądu i zmodyfikowanego silnika V8 o pojemności aż pięciu litrów, Mustang Dark Horse poszerza gamę dostępnych wersji tego modelu i ustanawia nowy punkt odniesienia w dziedzinie osiągów zarówno dla samochodów seryjnych, jak i wyczynowych... więcej »

» Spalinowy czy elektryczny? Forda Mustanga zawsze można dopasować do swojego stylu życia 2022-09-29
  Ford Mustang Mach-e zima Ford Mustang to jedna z największych ikon nie tylko marki, ale także historii motoryzacji. Od lat kojarzy się z nieokiełznanym charakterem, potężnymi osiągami, niepowtarzalnym wzornictwem oraz akcentami stylistycznymi dodającymi mu drapieżności i charakteru. F... więcej »

» Volkswagen zorganizuje „Dni z Volkswagen ID.” z autami rodziny ID. i ekspertami 2022-09-29
  volkswagen id. ID.5 GTX „Xcite” Volkswagen organizuje u wybranych dealerów „Dni z Volkswagen ID”. W akcji, która rozpocznie się w październiku, weźmą udział dealerzy, których salony są zlokalizowane w Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie, Piasecznie i Łodzi. Celem wydarzenia jest posze... więcej »

» PowerCo i Umicore zakładają spółkę joint venture, która zajmie się produkcją materiałów do akumulatorów 2022-09-28
  PowerCo, spółka Grupy Volkswagen, zajmująca się akumulatorami oraz Umicore, belgijska grupa, specjalizująca się w gospodarce cyrkularnej, ogłosiły założenie spółki joint venture, która zajmie się produkcją materiałów do budowy akumulatorów w Europie. Od 2025 r... więcej »

» Nowe kolory dla Gold Winga i Gold Winga 'Tour' na rok modelowy 2023 2022-09-28
  23YM HONDA GOLD WING GL1800 Gold Wing i GL1800 Gold Wing 'Tour', flagowe turystyczne motocykle Hondy na rok modelowy 2023, otrzymują nowe opcje kolorystyczne i zmiany techniczne z zakresu bezpieczeństwa.... więcej »

» Ford pracuje nad technologią opartą na smartfonach, która pozwoli ostrzec kierowców przed trudno widocznymi pieszymi, rowerzystami i nie tylko 2022-09-28
  Ford technologia ostrzegania kierowców przed pieszymi Ford Motor Company prowadzi badania nad nową technologią komunikacyjną opartą na smartfonach, która potencjalnie może pomóc ostrzegać kierowców przed pieszymi, rowerzystami i nie tylko – nawet tymi, którzy zbliżają się do trasy samochodu, ale są niewidoc... więcej »

» Nowe kolory CB1000R, CMX500 Rebel i Monkey na rok modelowy 2023 2022-09-27
  2023 CMX500 REBEL Trzy z najbardziej charakterystycznych wizualnie modeli Hondy otrzymują aktualizacje swoich wersji modelowych na rok 2023. Nowa wersja CB1000R Black Edition dołącza do linii Neo Sports Café. CMX500 Rebel, przez ostatnie dwa lata najpopularniejszy w Europie mod... więcej »

» Roboty i testy wirtualne w warunkach rzeczywistych pomogły Fordowi opracować Rangera nowej generacji najbezpieczniejszym w historii 2022-09-27
  Ford Ranger nowej generacji Testy Ray, Rosie i Roberto są członkami zespołu, który na torze doświadczalnym Forda w Australii testuje najnowsze systemy bezpieczeństwa. Cała trójka pomaga w opracowaniu innowacyjnych systemów, które mają chronić przed wypadkami oraz zaawansowanych asystentów wspo... więcej »

» Pierwsze podium w sezonie dla ABT CUPRA XE po wyścigu Copper X Prix w Chile 2022-09-26
  CUPRA XE Zespół ABT CUPRA XE osiągnął najlepszy wynik w drugim sezonie Extreme E, podczas Copper X Prix w Chile. Kierowcy Nasser Al-Attiyah i Klara Andersson – gwiazda World RX zastępująca Juttę Kleinschmidt, utrzymali znakomite tempo, co pozwoliło im na zajęcie ... więcej »

» Projekt pilotażowy Audi: fizyczny recykling umożliwia przetworzenie mieszanych odpadów z tworzyw sztucznych 2022-09-26
  Audi promuje zrównoważony rozwój produktów i skupia się na wprowadzeniu zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Wraz z partnerami ze świata nauki i przemysłu, koncern z Ingolstadt prowadzi badania nad sposobami udoskonalenia recyklingu materiałów i oszczędności ... więcej »

» Nowy pakiet Performance w Focusie ST. Ford wyznacza wyższe standardy jazdy sportowym hot-hatchem 2022-09-26
  Ford focus st Entuzjaści sportowej jazdy mogą teraz poprawić osiągi swojego Focusa ST na torze wyścigowym dzięki nowemu pakietowi Performance opracowanemu dla najnowszej generacji hot-hatcha.... więcej »

» System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu 2022-09-26
  Volkswagen nawigacja Czasy, gdy systemy nawigacyjne potrafiły jedynie wyznaczyć z punktu A do punktu B już dawno minęły. Nawigacja w Volkswagenach z rodziny ID. pozwala na inteligentne planowanie podróży, z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora. Przy tym reaguje na sytu... więcej »

» dłuższySzeroka gama hybrydowych i elektrycznych modeli Forda wspiera transformację transportu na czystsze technologie 2022-09-21
  Ford mustang mach-e gt Ford, jeden z największych producentów samochodów na świecie, wyznacza standardy nie tylko w jakości oferowanych samochodów i użytych w nich technologii, ale także w działaniach na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko. Już na... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227
Wyświetlane: 0 - 20 z 24521 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |