Plebiscyt został adresowany do kobiet, gdyż to właśnie one są postrzegane przez branżę motoryzacyjną jako osoby podejmujące decyzje w sprawie zakupów nowych samochodów, zarówno w jednosobowych, jak i wielosobowych gospodarstwach domowych. Wywiadom poddano 4189 kobiet w przedziale wiekowym 18-69 lat, prosząc o ocenę 94 modeli SUV i crossover dostępnych na rynku niemieckim. Zapytano m.in. o ocenę projektu stylistycznego auta, adekwatność ceny do ocenianej wartości, a także o określenie najistotniejszych ich zdaniem cech tego segmentu aut.
Najważniejsze okazały się dla klientek: poczucie bezpieczeństwa i przestrzeni, a następnie: ergonomia wnętrza, funkcjonalność, frajda z jazdy i komfort. Modelowi ASX chwałę przynosi nie tylko drugie miejsce, ale również wyrównana walka z niemieckimi konkurentami. ASX znalazł się za zwycięskim Audi Q2 i przed trzecim na podium BMW X1.
Szefowa niemieckiego oddziału Mitsubishi (MMDA), dr Kolja Rebstock, odebrała w Berlinie srebrną nagrodę od Klubu Dziennikarzy Axel Springer, a następnie zwróciła uwagę na fenomen rosnącego zainteresowania SUV-ami: „Jesteśmy szczęśliwi z otrzymanej nagrody, która świadczy o tym, że zarówno charakter, jak i pozycjonowanie modelu ASX, czyli połączenie eleganckiej bryły, funkcjonalności i ceny, były trafione! Wszystkim, którzy wzięli udział w tym plebiscycie, możemy tylko serdecznie podziękować.”
100 lat historii MMC
Mitsubishi Motors Corporation jest najstarszym producentem samochodów w Japonii. W 1917 roku firma zadebiutowała w Kobe modelem A, który był zasilany 2,8-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 35 KM. W 1921 rozpoczęła produkcję lekkich samochodów ciężarowych, a w 1934 roku pokazała pierwszy samochód osobowy z napędem na cztery koła i silnikiem diesla PX 33. Model Pajero, który dwanaście razy wygrał rajd Paryż Dakar, to cała historia sportu na kartach Mitsubishi. Marka triumfowała też pięciokrotnie w klasyfikacji producentów na OS-ach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Dziś celem firmy jest realizowanie polityki zrównoważonej mobilności w całej gamie produktów. Krokiem w stronę e-mobilności był pojazd elektryczny Mitsubishi Electric Vehicle, a Outlander PHEV jest pierwszą hybrydą plug-in w segmencie SUV napędzaną na cztery koła.
Oddział firmy w Niemczech
Siedziba MMD Automobile GmbH (MMDA), niemieckiego importera samochodów Mitsubishi, znajduje się w Rüsselsheim. Zaledwie kilka kilometrów dalej, w Florsheim znajdują się zakłady serwisowe, a w pobliskim Trebur Centrum Badawczo-Rozwojowe MMC. W pobliżu obecnej siedziby firmy w Rüsselsheim zaczęła się w 1977 roku historia pierwszych niemieckich dostaw pojazdów z trzema diamentami. W 40-letniej historii firmy do klientów niemieckich trafiło 1,7 miliona samochodów. Dziś, zarejestrowanych jest w Niemczech około 500 000 aut Mitsubishi. Sieć dealerska liczy w Niemczech w ponad 600 punktów. Od roku 2014 MMD Automobile GmbH jest spółką zależną od Emil Frey Group Germany.