MMC w dobrej kondycji w roku fiskalnym 2010
|
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2011-04-27
Wyświetlono: 1699 razy
|
Firma Mitsubishi Motors Corporation podała dziś do publicznej wiadomości dane dotyczące produkcji oraz sprzedaży i eksportu w roku fiskalnym 2010 i marcu 2011 roku. W minionym roku firma zanotowała wzrost tych wskaźników w Japonii i na pozostałych rynkach.
|
foto © Mitsubishi |
|
|
Rok fiskalny 2010 (kwiecień 2010-marzec 2011)
Produkcja: dane ze świata i z Japonii
Całkowita wartość produkcji w roku fiskalnym 2010 wyniosła 1 185 723 sztuki, czyli o 25,8% więcej niż w roku fiskalnym 2009. Oznacza to również pierwszy wzrost licząc od roku fiskalnego 2007. Wartość produkcji w Japonii wyniosła 663 320 sztuk, czyli o 29,2% więcej porównując rok do roku, co oznacza pierwszą zwyżkę od trzech lat licząc od roku fiskalnego 2007. Produkcja samochodów osobowych osiągnęła wartość 590 083 sztuk, czyli o 34,7% więcej w stosunku do roku fiskalnego 2009 głównie za sprawą sukcesu modelu RVR (ASX). Produkcja samochodów użytkowych spadła o 3,0% w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009, osiągając wartość 73 237 sztuk.
Sprzedaż w Japonii
Całkowita sprzedaż w Japonii w roku fiskalnym 2010 wyniosła 163 470 sztuk, czyli o 4,2% mniej niż w ubiegłym roku fiskalnym. Oznacza to również pierwszy spadek od 2 lat licząc od 2008 roku. Sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 120 124 sztuki, czyli o 6,2% mniej, a pojazdów użytkowych 43 346 sztuk, czyli o 1,8% więcej niż w ubiegłym roku fiskalnym. Wolumen sprzedaży pojazdów zarejestrowanych wyniósł 59 297 sztuk, czyli zanotowano spadek o 9,1% w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009. Wartość sprzedaży w segmencie mini wyniosła 104 173 sztuki, czyli o 1,2% mniej niż w stosunku rok do roku.
Produkcja zagraniczna
Całkowita wartość produkcji zagranicznej w roku fiskalnym 2010 wyniosła 522 403 sztuki, co oznacza wzrost o 21,7% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to również drugi wzrost z rzędu od roku fiskalnego 2009. Dane z regionów przedstawiają się następująco: w Azji wyprodukowano 422 211 sztuk, czyli zanotowano wzrost o 28,7%, co przypisać należy w głównej mierze odpowiednio 54,3- oraz 77,8-procentowemu wzrostowi produkcji w zakładach MMTh w Tajlandii oraz KRM w Indonezji. Wartość produkcji w Chinach wyniosła 116 563 sztuki, czyli o 0,5% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem fiskalnym. Oznacza to również drugi największy zanotowany wzrost. W Ameryce Północnej wskaźniki skoczyły do 32 846 sztuk, czyli o 44,7% więcej niż w roku fiskalnym 2009, kiedy na trzy miesiące wstrzymano produkcję. W Europie wartość produkcji wyniosła 27 149 sztuk, czyli o 30,3% mniej, a to za sprawą utrzymującej się spowolnionej sprzedaży w tym regionie. W Ameryce Południowej produkcja wyniosła 35 970 sztuk. Oznacza to spadek o 1,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Eksport z Japonii
Całkowita wartość eksportu z Japonii w roku fiskalnym 2010 wyniosła 472 143 sztuki, co oznacza wzrost o 59,9% w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym oraz pierwszy zwyżkowy okres od trzech lat od roku fiskalnego 2007. Eksport do Azji osiągnął wartość 60 048 sztuk, czyli wzrost o 46,8%, głównie za sprawą wzrostu dostaw na rynek chiński. Eksport do Ameryki Północnej wyniósł 62 000 sztuk, czyli o 18,8% więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego głównie ze względu na dobrą sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Eksport do Europy osiągnął wartość 186 722 sztuk, co oznacza wzrost o 199,8% rok do roku, głównie dzięki zwiększeniu sprzedaży w Rosji.
Marzec 2011
Produkcja: dane ze świata i z Japonii
Całkowita wartość produkcji za marzec 2011 wyniosła 106 229 sztuk, czyli o 10,9% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Oznacza to również pierwszy spadek od trzech miesięcy licząc od grudnia 2010 roku. Wartość produkcji w Japonii wyniosła 49 434 sztuki, co oznacza spadek o 25,7% rok do roku po raz pierwszy od 16 miesięcy licząc od listopada 2009 roku. Produkcja samochodów osobowych osiągnęła wartość 43 386 sztuk, czyli o 26,5% mniej w stosunku do ubiegłego roku fiskalnego. Produkcja samochodów użytkowych spadła o 19,8% w porównaniu z marcem 2010, osiągając wartość 6 048 sztuk. Spadek produkcji w Japonii spowodowany był ograniczeniem działań w fabrykach Mitsubishi po trzęsieniu ziemi.
Sprzedaż w Japonii
Całkowita sprzedaż w Japonii w marcu wyniosła 20 332 sztuki, czyli o 31,4 % mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to również pierwszy spadek rok do roku od siedmiu miesięcy licząc od września 2010 roku. Sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 14 922 sztuki, czyli o 36,2% mniej, a pojazdów użytkowych 5 410 sztuk, czyli o 13,5% mniej niż w marcu 2010 roku. Wolumen sprzedaży pojazdów zarejestrowanych wyniósł 6 732 sztuki, czyli zanotowano spadek o 47,7% w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Wartość sprzedaży w segmencie mini wyniosła 13 600 sztuk, czyli o 18,9% mniej niż w marcu 2010.
Produkcja zagraniczna
Całkowita wartość produkcji zagranicznej w marcu wyniosła 56 795 sztuk, co oznacza wzrost o 7,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz trzeci zwyżkowy miesiąc z rzędu w porównaniu rok do roku licząc od stycznia 2011. Dane z regionów przedstawiają się następująco: w Azji wyprodukowano 45 834 sztuki, czyli zanotowano wzrost o 8,4%, co przypisać należy w głównej mierze odpowiednio 33,4-, 12,1- oraz 43,9-procentowemu wzrostowi produkcji w zakładach China Motor Corp. na Tajwanie, MMTh w Tajlandii oraz KRM w Indonezji. Wartość produkcji w Chinach wyniosła 11 145 sztuk, co oznacza spadek o 14,0% w porównaniu z marcem ubiegłego roku. W Ameryce Północnej wskaźniki skoczyły do 4 265 sztuk, czyli o 45,9% więcej rok do roku. W Europie wartość produkcji wyniosła 2 128 sztuk, czyli o 30,8% mniej. W Ameryce Południowej produkcja wyniosła 4 380 sztuk. Oznacza to wzrost o 12,3% w porównaniu z marcem 2010 roku.
Eksport z Japonii
Całkowita wartość eksportu z Japonii wyniosła 45 667 sztuk, co oznacza spadek o 0,8% w porównaniu z marcem 2010 roku oraz pierwszy spadkowy miesiąc w porównaniu rok do roku licząc od listopada 2009. Spowodowane było to ograniczeniem eksportu samochodów do niektórych regionów w wyniku trzęsienia ziemi. Eksport do Azji osiągnął wartość 7 202 sztuk, czyli wzrost o 22,0% głównie za sprawą wzrostu dostaw na rynek chiński. Eksport do Ameryki Północnej wyniósł 5 257 sztuk, czyli o 1,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a to za sprawą zmniejszonej produkcji modeli przeznaczonych na rynek kanadyjski. Eksport do Europy osiągnął wartość 18 559 sztuk, co oznacza wzrost o 49,0% rok do roku pomimo ograniczonych dostaw na niektóre rynki spowodowanych trzęsieniem ziemi.
|
Marzec
2011
|
Rok fiskalny 2010
(04/10 – 03/11)
|
Rok kalendarzowy 2011
(01/11-03/11)
|
Wolumen
|
Rok do roku(%)
|
Wolumen
|
Rok do roku(%)
|
Wolumen
|
Rok do roku(%)
|
Produkcja krajowa
|
Samochody osobowe
|
Produkcja krajowa
|
73.5
|
590,083
|
134.7
|
151,464
|
102.8
|
Pojazdy użytkowe
|
43,386
|
80.2
|
73,237
|
97.0
|
19,641
|
95.9
|
W sumie
|
6,048
|
74.3
|
663,320
|
129.2
|
171,105
|
101.9
|
Sprzedaż krajowa *
|
Samochody osobowe
|
Rejestracje
|
6,424
|
51.6
|
56,705
|
91.1
|
13,995
|
61.5
|
Poj. mini
|
8,498
|
77.9
|
63,419
|
96.3
|
18,705
|
85.7
|
W sumie
|
14,922
|
63.8
|
120,124
|
93.8
|
32,700
|
73.4
|
Pojazdy użytkowe
|
Rejestracje
|
308
|
76.6
|
2,592
|
86.5
|
746
|
96.9
|
Poj. mini
|
5,102
|
87.2
|
40,754
|
103.0
|
11,079
|
94.0
|
W sumie
|
5,410
|
86.5
|
43,346
|
101.8
|
11,825
|
94.2
|
Całk. liczba rejestracji
|
6,732
|
52.3
|
59,297
|
90.9
|
14,741
|
62.7
|
Całk. liczba poj. mini
|
13,600
|
81.1
|
104,173
|
98.8
|
29,784
|
88.6
|
Razem
|
20,332
|
68.6
|
163,470
|
95.8
|
44,525
|
78.0
|
Eksport
|
Samochody osobowe
|
45,116
|
99.6
|
465,764
|
161.3
|
128,264
|
122.7
|
Pojazdy użytkowe
|
551
|
77.2
|
6,379
|
96.0
|
1,556
|
77.7
|
Razem
|
45,667
|
99.2
|
472,143
|
159.9
|
129,820
|
121.9
|
|
Produkcja
|
Produkcja krajowa
|
49,434
|
74.3
|
663,320
|
129.2
|
171,105
|
101.9
|
Produkcja zagraniczna
|
56,795
|
107.9
|
522,403
|
121.7
|
147,130
|
107.1
|
Razem
|
106,229
|
89.1
|
1,185,723
|
125.8
|
318,235
|
104.2
|
|
|