Zaprojektowana od podstaw, zarówno pod wzglÄ™dem stylizacji jak i rozwiÄ…zaÅ„ technicznych, caÅ‚kowicie nowa Honda CR-V posiada najbardziej zaawansowane podwozie w historii modelu. Uzyskanie bardzo wysokiej sztywnoÅ›ci platformy byÅ‚o możliwe dziÄ™ki nowej konstrukcji, która wykorzystuje lekkie i wysokowytrzymaÅ‚e materiaÅ‚y.
Podwozie CR-V zostaÅ‚o zestrojone pod kÄ…tem europejskich warunków drogowych. Zapewnia ono nadzwyczajnÄ… pewność prowadzenia i komfort w trakcie jazdy z wysokimi prÄ™dkoÅ›ciami.
NapÄ™d na cztery koÅ‚a – Real Time AWD – oraz nowe zawieszenie i ukÅ‚ad kierowniczy, gwarantujÄ… najwyższÄ… w klasie dynamikÄ™ w Å‚ukach i pomagajÄ… w pokonywaniu wzniesieÅ„, korzystajÄ…c jednoczeÅ›nie ze wsparcia najnowoczeÅ›niejszych rozwiÄ…zaÅ„ z zakresu bezpieczeÅ„stwa czynnego i biernego.
Zaawansowane procesy produkcyjne i technologie obróbki metali
Użyta po raz pierwszy w nowym CR-V, wysokowytrzymaÅ‚a, tÅ‚oczona na gorÄ…co stal nowego typu, stanowi 9% masy podwozia, co zwiÄ™ksza wytrzymaÅ‚ość w obszarach najbardziej narażonych na uderzenia, jednoczeÅ›nie zmniejszajÄ…c ogólnÄ… jego masÄ™.
W nowym modelu CR-V stal o wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci – 780 MPa, 980 MPa i 1500 MPa – stanowi aż 36% masy elementów stalowych, w porównaniu do 10% zastosowanych w poprzedniku. Zestawienie doskonaÅ‚ych materiaÅ‚ów i zaawansowanych procesów projektowych doprowadziÅ‚o do wzrostu sztywnoÅ›ci giÄ™tnej o 35% i sztywnoÅ›ci skrÄ™tnej o 25%.
Proces montażu nadwozia obejmuje nowatorskÄ… technikÄ™ Å‚Ä…czenia, w której najpierw scalany jest komplet elementów skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na wewnÄ™trznÄ… stronÄ™ struktury noÅ›nej, nastÄ™pnie – elementy zewnÄ™trzne struktury, a na koÅ„cu nastÄ™puje poÅ‚Ä…czenie. W konwencjonalnym procesie produkcji poczÄ…tkowo Å‚Ä…czy siÄ™ elementy zewnÄ™trzne, a do nich mocuje siÄ™ elementy wewnÄ™trzne struktury.
Dynamika zapewniająca przyjemność z jazdy i wysoki poziom komfortu
CaÅ‚kowicie nowe zawieszenie i wiÄ™ksza sztywność nadwozia, przyczyniajÄ… siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia najbardziej satysfakcjonujÄ…cej kierowcÄ™ dynamiki jazdy w historii modelu CR-V. DziÄ™ki nowej konfiguracji elementów zawieszenia, zapewniajÄ…cej wszechstronność w każdych warunkach drogowych, poprawiÅ‚ siÄ™ też komfort jazdy nowym modelem.
W przednim zawieszeniu, kolumny McPhersona typu dolnowahaczowego zapewniajÄ… wysokÄ… sztywność bocznÄ…, a tym samym liniowÄ… charakterystykÄ™ prowadzenia. ZupeÅ‚nie nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia lepszÄ… stabilność i wyższy komfort jazdy przy wysokich prÄ™dkoÅ›ciach oraz - w poÅ‚Ä…czeniu ze wspomaganiem elektrycznym – również bardziej liniowÄ… charakterystykÄ™ prowadzenia.
Charakterystyki zÄ™batkowej przekÅ‚adni kierowniczej z podwójnym zÄ™bnikiem, zmiennym przeÅ‚ożeniem i elektrycznym wspomaganiem, zostaÅ‚y specjalnie dostosowane do wymagaÅ„ rynków europejskich, aby zapewnić wyjÄ…tkowÄ… reaktywność, pÅ‚ynność i precyzjÄ™ dziaÅ‚ania.
PeÅ‚ny drążek stabilizatora pozwala na ostrzejsze wchodzenie w zakrÄ™ty i redukuje przechyÅ‚y nadwozia, a zawieszona na gumowych poduszkach rama pomocnicza posiada lepszÄ… izolacjÄ™ akustycznÄ… w porównaniu do poprzedniej wersji CR-V. Hydrauliczne tuleje zawieszenia, zwykle zarezerwowane dla luksusowych pojazdów, sÄ… montowane z przodu i z tyÅ‚u, co zapewnia lepszÄ… izolacjÄ™ i ogranicza drgania elementów podwozia.
System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) i napÄ™d na cztery koÅ‚a „Real Time AWD”
System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) zostaÅ‚ wprowadzony do modelu CR-V po raz pierwszy. System zostaÅ‚ dopracowany pod kÄ…tem rynku europejskiego, aby uwzglÄ™dnić typowe dla Europy warunki drogowe i styl jazdy europejskich kierowców. Odpowiada on za subtelnÄ… i dyskretnÄ… pomoc w zakresie zwiÄ™kszonego bezpieczeÅ„stwa oraz bardziej pÅ‚ynnego i przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prÄ™dkoÅ›ciach, w takich sytuacjach jak np. pokonywanie Å‚uków czy zmiana pasów ruchu.
Najnowszy ukÅ‚ad napÄ™du na wszystkie koÅ‚a - „Real Time AWD + Intelligent Control System™" - jest dostÄ™pny w nowej Hondzie CR-V jako opcja. Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie wysokiego momentu obrotowego na tylne koÅ‚a w sytuacjach tego wymagajÄ…cych, np. na podjazdach. Kierowca może Å›ledzić rozkÅ‚ad momentu obrotowego dziÄ™ki wskazaniom na tablicy rozdzielczej. WykorzystujÄ…c dane z czujników stopnia przechylenia i skrÄ™tu, ukÅ‚ad oferuje również wiÄ™kszÄ… dynamikÄ™ pokonywania zakrÄ™tów.
Najwyższa skuteczność ochrony pasażerów
Jak wszystkie pojazdy Hondy, nowy CR-V wykorzystuje unikalnÄ… strukturÄ™ nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) nowej generacji, która skÅ‚ada siÄ™ z siatki poÅ‚Ä…czonych ze sobÄ… elementów majÄ…cych za zadanie rozprowadzenie i rozproszenie energii zderzenia czoÅ‚owego. Zgodnie z ideÄ… kompatybilnoÅ›ci zderzeniowej, strefy zgniotu pochÅ‚aniajÄ… energiÄ™ kinetycznÄ…, a struktura przenosi jÄ… poprzez wiele elementów rozpraszania, wokóÅ‚ przedziaÅ‚u pasażerskiego. RozwiÄ…zanie to zostaÅ‚o zaprojektowane nie tylko z myÅ›lÄ… o zminimalizowaniu obrażeÅ„ pasażerów modelu CR-V, ale także pozostaÅ‚ych uczestników zderzenia.
W nowym modelu CR-V, system bezpieczeÅ„stwa biernego ACE ™ zostaÅ‚ uzupeÅ‚niony pakietem czynnej ochrony pasażerów i wsparcia kierowcy Honda Sensing®, który instalowany jest we wszystkich wersjach wyposażeniowych i obejmuje: system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegania przed kolizjÄ… FCW oraz system ograniczajÄ…cy skutki kolizji CMBS.
Pierwszych dostaw nowej Hondy CR-V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo model ten dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o poj. 1,5 litra, a na początku 2019 roku do oferty dołączy wersja z napędem hybrydowym.