Wynikało to z decyzji o przeniesieniu centrali Nissan Sales Central & Eastern Europe (NSCEE) z Budapesztu do Warszawy. Obecnie eksperci stacjonujący nad Wisłą zarządzają rynkami w Polsce oraz na Ukrainie, a w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech markę Nissan reprezentuje prywatny importer.
- Centrala Nissan Sales Central & Eastern Europe od roku z siedzibÄ… w Warszawie
- Nissan po raz kolejny numerem 1 w sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce
- Dekadę temu Nissan LEAF został Światowym Samochodem Roku. Od tego czasu na drogi wyjechało 500 000 egzemplarzy tego pioniera elektrycznej mobilności
„UbiegÅ‚y rok można podsumować jednym sÅ‚owem – wyzwanie. StyczeÅ„ rozpoczÄ™liÅ›my od planowania pracy w ramach nowej struktury, a już na koniec kwartaÅ‚u musieliÅ›my przestawić siÄ™ na zarzÄ…dzanie w trybie pandemicznym. Kolejne lockdowny w naturalny sposób odcisnęły piÄ™tno na caÅ‚ej branży motoryzacyjnej. JednoczeÅ›nie do obserwowanych przez nas zmian w zachowaniach konsumenckich podchodzimy optymistycznie. Po pierwsze, relatywnie coraz chÄ™tniej wybierane sÄ… crossovery, do których bez problemu można zapakować np. rzeczy na weekendowy biwak, a posiadanie prywatnego samochodu generalnie staÅ‚o siÄ™ dobrym sposobem na unikanie zagrożenia mogÄ…cego siÄ™ wiÄ…zać z podróżowaniem komunikacjÄ… publicznÄ…. Po drugie, caÅ‚y czas roÅ›nie Å›wiadomość dotyczÄ…ca zdrowego trybu życia, w który w naturalny sposób wpisujÄ… siÄ™ zeroemisyjne samochody. RosnÄ… wiÄ™c segmenty, w których Nissan posiada od lat ugruntowanÄ… pozycjÄ™ oraz renomÄ™” – powiedziaÅ‚ Tomasz LataÅ‚a-Golisz, Dyrektor ZarzÄ…dzajÄ…cy Nissan Sales CEE.
PotwierdzajÄ… to wyniki sprzedażowe. Zmiana jest szczególnie widoczna w przypadku samochodów elektrycznych, w których wzrost – rok do roku – wyniósÅ‚ w przypadku Nissana 120%. SprawiÅ‚o to, że w 2020 roku zeroemisyjne modele odpowiadaÅ‚y za 6,12% sprzedaży marki w Polsce. Åšrednia dla caÅ‚ego rynku jest ponad szeÅ›ciokrotnie niższa i wynosi ok. 0,8%. Ponadto, mimo przybywajÄ…cej w szybkim tempie konkurencji, Nissan po raz kolejny zostaÅ‚ liderem sprzedaży aut elektrycznych.
W warunkach pandemii, która zdominowaÅ‚a ubiegÅ‚y rok, niezwykle ważnÄ… rolÄ™ odgrywaÅ‚a wspóÅ‚praca pomiÄ™dzy importerem a sieciÄ… dealerskÄ…. Budowane przez lata wzajemne zaufanie pozwoliÅ‚o stworzyć fundamenty pod realizacjÄ™ wspólnych dziaÅ‚aÅ„. Zdobyte w tym trudnym okresie doÅ›wiadczenie umożliwi poprawÄ™ istniejÄ…cych standardów i dalsze budowanie pozycji marki Nissan na polskim rynku. Warty podkreÅ›lenia jest fakt, że od momentu przeniesienia centrali Nissan Sales CEE do Warszawy, w Polsce rozpoczęło dziaÅ‚alność 5 nowych punktów dealerskich: Odyssey w Kielcach, Odyssey w Lublinie, Ster w Radomiu, Wikar w Nowym SÄ…czu, a ostatnio RTS w ElblÄ…gu.
Nissan NEXT
W maju ubiegÅ‚ego roku Nissan ogÅ‚osiÅ‚ nowy, Å›redniookresowy plan transformacji na lata 2020-2023. U podstaw opracowanej strategii na rynki europejskie leży skupienie siÄ™ na dwóch obszarach, w których marka posiada najwiÄ™ksze doÅ›wiadczenie i najmocniejszÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ… – segmencie crossoverów oraz rozwoju napÄ™dów elektrycznych i zelektryfikowanych.
W naturalny sposób strategia przeÅ‚ożyÅ‚a siÄ™ na zmianÄ™ w podejÅ›ciu do sprzedaży. Na czele listy priorytetów – w miejsce „volume” zostaÅ‚o umieszczone „value”. Oznacza to, że priorytetowe jest kreowanie dodatkowej wartoÅ›ci dla klienta.
Najbardziej widocznym elementem przyjÄ™tego podejÅ›cia jest nowe logo, które pojawiÅ‚o siÄ™ już w blisko dziesiÄ™ciu nowych punktach sprzedaży na naszym kontynencie, a docelowo znajdzie siÄ™ także na nowych modelach Nissana.
A tych w 2021 roku nie zabraknie.
Przede wszystkim, w jeszcze w lutym premierÄ™ bÄ™dzie miaÅ‚ bez dwóch zdaÅ„ najważniejszy model w gamie marki, czyli Nissan Qashqai trzeciej generacji. Prekursor segmentu crossoverów, pomimo bardzo dynamicznego rozwoju tej części rynku, nadal jest najpopularniejszym tego typu pojazdem w Europie. W Polsce odpowiada za okoÅ‚o poÅ‚owÄ™ sprzedaży marki.
Modelem Å‚Ä…czÄ…cym oba filary rozwoju Nissana – elektryfikacjÄ™ i crossovery – jest Ariya. Ten w peÅ‚ni elektrycznych crossover coupé otwiera kolejny rozdziaÅ‚ w historii marki, czego potwierdzeniem jest fakt, że jest to pierwszy model, na którym znajdzie siÄ™ nowe logo marki.
KolejnÄ… z zaplanowanych na ten rok nowoÅ›ci bÄ™dzie specjalna edycja modelu, który 10 lat temu zapoczÄ…tkowaÅ‚ elektrycznÄ… rewolucjÄ™ w masowej mobilnoÅ›ci. Nissan LEAF wyposażony w unikalne elementy stylistyczne i oznaczenia „LEAF10” zamyka klamrÄ… rozwój marki w trakcie ostatniej dekady.
NISSAN LEAF – dekada elektrycznej rewolucji
„Nissan LEAF byÅ‚ kroplÄ…, która zaczęła drążyć skaÅ‚Ä™ masowej elektromobilnoÅ›ci. DekadÄ™ temu samochód elektryczny stanowiÅ‚ wyÅ‚Ä…cznie rynkowÄ… ciekawostkÄ™ dla bardzo wÄ…skiego grona odbiorców. Aktualnie dziÄ™ki rozwojowi infrastruktury oraz zwiÄ™kszeniu pojemnoÅ›ci akumulatorów pojazdy zeroemisyjne sÄ… dla wielu kierowców autem pierwszego wyboru” – powiedziaÅ‚a Dorota PajÄ…czkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE.
Pierwszy samochód elektryczny
Dekadę temu Nissan LEAF rozpoczął elektryczną rewolucję w masowej mobilności. W 2011 roku model ten zdobył tytuły Europejskiego i Światowego Samochodu Roku. W 2018 roku zaprezentowano drugą generację modelu. Przez 10 lat na całym świecie sprzedano ponad 500 000 egzemplarzy tego modelu.
Technologie przyszłości
Nissan LEAF przecieraÅ‚ szlaki nie tylko w segmencie samochodów elektrycznych, ale również w obszarze zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy.
Wiele rozwiÄ…zaÅ„, które dzisiaj sÄ… standardem, jeszcze kilka lat wczeÅ›niej stanowiÅ‚y technologicznÄ… nowinkÄ™. Na tej liÅ›cie należy wymienić system e-Pedal zapewniajÄ…cy możliwość ruszania, zwiÄ™kszania i zmniejszania prÄ™dkoÅ›ci oraz zatrzymywania przy użyciu wyÅ‚Ä…cznie pedaÅ‚u przyspieszenia lub możliwość zarzÄ…dzania niektórymi funkcjami samochodu z poziomu aplikacji na telefon.
Nissan LEAF elektryfikuje EuropÄ™
RosnÄ…ca popularność Nissana LEAF byÅ‚a jednym z czynników inicjujÄ…cych rozwój elektrycznej infrastruktury. Na przestrzeni 10 lat liczba publicznych punktów Å‚adowania wzrosÅ‚a w Unii Europejskiej z 2 379 do 213 367.
Nissan aktywnie wspiera rozwój infrastruktury, od lat angażujÄ…c siÄ™ w rozbudowÄ™ 20 tzw. „korytarzy stacji Å‚adowania samochodów elektrycznych” na terenie Unii Europejskiej.
Zielony Nissan LEAF
PodstawowÄ… cechÄ… samochodów elektrycznych jest zeroemisyjność. W ramach caÅ‚ego cyklu życia produktu „elektryki” generujÄ… nawet o 80% mniej CO2 w porównaniu z analogicznymi pojazdami z silnikiem spalinowym.
Przez dekadÄ™ wszystkie egzemplarze Nissana LEAF – ponad 500 000 sztuk – przejechaÅ‚y Å‚Ä…cznie 16 miliardów kilometrów. ZapobiegÅ‚o to emisji ponad 2,5 mln ton CO2 do atmosfery. Uzyskanie podobnego „wyniku” wymagaÅ‚oby zasadzenia ponad 93 mln drzew.
Ekstremalny Nissan LEAF
Standardowo to technologie opracowane na potrzeby motorsportu sÄ… po jakimÅ› czasie wykorzystywane w samochodach produkowanych na masowÄ… skalÄ™. W przypadku Nissana sytuacja jest odwrotna. Dekada doÅ›wiadczenia w elektromobilnoÅ›ci postawiÅ‚a fundamenty pod budowÄ™ wyczynowych pojazdów z napÄ™dem elektrycznym jak LEAF NISMO RC czy bolid FormuÅ‚y E uczestniczÄ…cy w mistrzostwach Å›wiata samochodów elektrycznych.
Nissan LEAF źródÅ‚em energii
System dwukierunkowego przepÅ‚ywu energii sprawia, że Nissan LEAF peÅ‚ni nie tylko funkcjÄ™ pojazdu, ale także mobilnego magazynu energii. W rezultacie może on sÅ‚użyć jako źródÅ‚o zasilania urzÄ…dzeÅ„ domowych czy biurowych np. podczas przerw w dostawie prÄ…du.
Samochody podÅ‚Ä…czone do systemu elektroenergetycznego mogÄ… przyczynić siÄ™ do stabilizacji sieci. Możliwe jest to poprzez oddawanie prÄ…du z akumulatorów w godzinach dużego poboru w gospodarstwach domowych i pobieranie w nocy, gdy ogólne zapotrzebowanie jest znacznie niższe.
Drugie życie akumulatorów
TrwaÅ‚ość akumulatorów stosowanych w Nissanie LEAF sprawia, że mogÄ… one zyskać „drugie życie” tworzÄ…c magazyny energii sÅ‚użące do zasilania urzÄ…dzeÅ„ w domu lub biurze.
Pojedyncze akumulatory mogÄ… być Å‚Ä…czone w szersze systemy wykorzystywane na skalÄ™ przemysÅ‚owÄ…. W 2018 roku 148 akumulatorów pochodzÄ…cych z Nissanów LEAF posÅ‚użyÅ‚o do stworzenia najwiÄ™kszego na Å›wiecie systemu magazynowania energii, który zostaÅ‚ uruchomiony na stadionie Johan Cruijff Arena w Amsterdamie.
Biznes lubi Nissana LEAF
W ostatnich latach samochody elektryczne sÄ… coraz chÄ™tniej wybierane przez floty. WpÅ‚yw na to ma nie tylko chęć wspierania ekologicznego wizerunku, ale również aspekty dużo bardziej „mierzalne”. Można do nich zaliczyć znaczÄ…co niższe koszty serwisowania i „tankowania”, bezpÅ‚atne parkowanie w strefach pÅ‚atnego postoju lub oszczÄ™dność czasu dziÄ™ki możliwoÅ›ci korzystania z buspasów. Nie mówiÄ…c o komforcie jazdy w ciszy i znacznie mniejszym stopniu zmÄ™czenia kierowców.
Nissan LEAF w podróży
Notowany w ostatnich latach znaczÄ…cy wzrost pojemnoÅ›ci akumulatorów (z 24 kWh do 62 kWh w wersji e+) umożliwiÅ‚ uzyskiwanie coraz wiÄ™kszych zasiÄ™gów na jednym Å‚adowaniu (do 389 km w cyklu mieszanym WLTP). W bezpoÅ›redni sposób przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ to na wzrost zaufania ze strony kierowców.
Oferowane osiÄ…gi w peÅ‚ni wystarczÄ… nie tylko do codziennej eksploatacji, ale również umożliwiajÄ… podjÄ™cie ekstremalnych wyzwaÅ„, takich jak spektakularne przejazdy:
- Arkadego Pawła Fiedlera modelem LEAF I generacji przez całą Afrykę;
- Marka KamiÅ„skiego Nissanem LEAF II generacji z Polski do Japonii… i z powrotem.
Opinie użytkowników Nissana LEAF
92% europejskich kierowców Nissana LEAF poleciÅ‚oby jazdÄ™ samochodem elektrycznym. Pozytywne doÅ›wiadczenia zwiÄ…zane z prowadzeniem pojazdu elektrycznego sprawiajÄ…, że 74% posiadaczy Nissana LEAF deklaruje chęć zakupu kolejnego samochodu elektrycznego w przyszÅ‚oÅ›ci. Wielu użytkowników bezemisyjnych aut twierdzi, że jak raz siÄ™ przesiÄ…dzie do takiego samochodu, nie ma już odwrotu.