W ciÄ…gu najbliższych dziesiÄ™ciu lat Nissan bÄ™dzie dostarczaÅ‚ emocjonujÄ…ce samochody elektryczne i innowacje technologiczne, rozwijajÄ…c jednoczeÅ›nie dziaÅ‚alność na caÅ‚ym Å›wiecie. Wizja ta przyczynia siÄ™ do realizacji celu Nissana, jakim jest osiÄ…gniÄ™cie neutralnoÅ›ci wÄ™glowej w caÅ‚ym cyklu życia produktów do roku obrotowego 2050.
Dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida powiedziaÅ‚: „Rola firm w zaspokajaniu potrzeb spoÅ‚ecznych jest coraz wiÄ™ksza. W ramach programu Nissan Ambition 2030 bÄ™dziemy dążyć do budowy nowej ery elektryfikacji, rozwijać technologie ograniczajÄ…ce emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla oraz poszukiwać nowych możliwoÅ›ci biznesowych. Chcemy przeksztaÅ‚cić Nissana w zrównoważonÄ… firmÄ™, która jest naprawdÄ™ potrzebna zarówno klientom, jak i spoÅ‚eczeÅ„stwu”.
Przyspieszenie rozwoju zelektryfikowanej mobilnoÅ›ci za pomocÄ… różnorodnych wyborów i doÅ›wiadczeÅ„
DziÄ™ki swoim pionierskim dziaÅ‚aniom na rynku samochodów elektrycznych, Nissan upowszechniÅ‚ tego typu pojazdy i zainwestowaÅ‚ w budowÄ™ infrastruktury Å‚adowania oraz zarzÄ…dzania energiÄ…. UmieszczajÄ…c elektryfikacjÄ™ w centrum dÅ‚ugoterminowej strategii Nissan Ambition 2030, firma zamierza przyspieszyć proces elektryfikacji samochodów w swojej ofercie oraz tempo wprowadzania innowacji technologicznych dziÄ™ki inwestycjom o wartoÅ›ci 2 bilionów jenów w ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów dotyczÄ…ce zróżnicowanej gamy atrakcyjnych samochodów, Nissan wprowadzi 23 nowe modele z napÄ™dem zelektryfikowanym, w tym 15 pojazdów caÅ‚kowicie elektrycznych do roku obrotowego 2030, dążąc do osiÄ…gniÄ™cia poziomu elektryfikacji przekraczajÄ…cego 50% w skali globalnej dla marek Nissan i Infiniti.
DziÄ™ki wprowadzeniu 20 nowych modeli wyposażonych w napÄ™d elektryczny i e-POWER w ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat, Nissan zamierza zwiÄ™kszyć udziaÅ‚ sprzedaży samochodów zelektryfikowanych na gÅ‚ównych rynkach do roku obrotowego 2026, w tym:
- w Europie do ponad 75% sprzedaży
- w Japonii do ponad 55% sprzedaży
- w Chinach do ponad 40% sprzedaży
- w Stanach Zjednoczonych do 40% sprzedaży (tylko samochodów elektrycznych) do roku obrotowego 2030
„JesteÅ›my dumni z naszych wieloletnich osiÄ…gnięć w dziedzinie innowacji oraz roli w zapoczÄ…tkowaniu rewolucji w zakresie napÄ™dów elektrycznych. Nasze nowe ambicje obejmujÄ… utrzymanie pozycji lidera w przyspieszaniu procesu naturalnego przejÅ›cia na samochody elektryczne poprzez przyciÄ…ganie klientów atrakcyjnÄ… ofertÄ…, wzbudzanie entuzjazmu, uÅ‚atwianie adaptacji nowych rozwiÄ…zaÅ„ i tworzenie czystszego Å›wiata” – powiedziaÅ‚ dyrektor operacyjny Nissana Ashwani Gupta.
PrzedstawiajÄ…c kolejny etap elektrycznej przyszÅ‚oÅ›ci Nissana, firma zaprezentowaÅ‚a dziÅ› trzy nowe modele koncepcyjne, które dziÄ™ki wyrafinowanym rozwiÄ…zaniom technologicznym zapewniajÄ… niezwykÅ‚e doznania. Pojazdy te zapowiadajÄ… ekscytujÄ…ce możliwoÅ›ci, jakie Nissan stara siÄ™ wprowadzić do szerokiej oferty nowych zaawansowanych samochodów i ekosystemów.
Większa dostępność i innowacje w mobilności
AmbicjÄ… Nissana jest wspieranie szerszego dostÄ™pu do bezpiecznej i atrakcyjnej mobilnoÅ›ci. Aby osiÄ…gnąć ten cel, firma bÄ™dzie kontynuować prace nad rozwojem akumulatorów litowo-jonowych i wprowadzi technologiÄ™ pozwalajÄ…cÄ… na ich produkcjÄ™ bez użycia kobaltu, aby obniżyć ich koszt o 65% do roku obrotowego 2028.
Nissan zamierza wprowadzić na rynek samochód elektryczny wyposażony w opracowane przez siebie akumulatory ze staÅ‚ym elektrolitem (ASSB – all-solid-state batteries) do roku obrotowego 2028 i przygotować pilotażowÄ… liniÄ™ produkcyjnÄ… w zakÅ‚adzie w Jokohamie już w roku obrotowym 2024. Poprzez wprowadzenie przeÅ‚omowej technologii akumulatorów ASSB, Nissan bÄ™dzie mógÅ‚ rozszerzyć swojÄ… ofertÄ™ samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach oraz zaoferować w ich lepszÄ… dynamikÄ™ i udoskonalone wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne.
DziÄ™ki skróceniu czasu Å‚adowania do poziomu jednej trzeciej czasu obecnie potrzebnego, akumulatory ASSB sprawiÄ…, że pojazdy bezemisyjne bÄ™dÄ… bardziej wydajne i przystÄ™pne. Ponadto, Nissan oczekuje, że wprowadzenie technologii ASSB obniży koszt zestawów akumulatorów do 75 USD za kWh do roku obrotowego 2028, a w przyszÅ‚oÅ›ci zamierza obniżyć go jeszcze bardziej, do poziomu 65 USD za kWh, aby osiÄ…gnąć równowagÄ™ kosztowÄ… pomiÄ™dzy samochodami elektrycznymi i benzynowymi.
Nissan dąży do stworzenia globalnego systemu dostaw akumulatorów, aby zaspokoić rosnÄ…cy popyt klientów na nowe samochody i przyczynić siÄ™ do wzrostu liczby użytkowanych samochodów elektrycznych. We wspóÅ‚pracy z partnerami, Nissan zamierza zwiÄ™kszyć swojÄ… globalnÄ… zdolność produkcyjnÄ… akumulatorów do 52 GWh do roku obrotowego 2026, a nastÄ™pnie do 130 GWh do roku obrotowego 2030.
W ramach programu Nissan Ambition 2030 firma dąży również do rozszerzenia zakresu korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…cych z mobilnoÅ›ci poprzez udostÄ™pnienie wiÄ™kszej liczbie klientów zaawansowanych inteligentnych technologii wspomagania kierowcy. DziaÅ‚ania te bÄ™dÄ… również wspierać nieustanne wysiÅ‚ki Nissana w zakresie tworzenia nowych usÅ‚ug i nawiÄ…zywania wspóÅ‚pracy z partnerami w dziedzinie mobilnoÅ›ci.
Firma zamierza rozszerzyć zastosowanie technologii ProPILOT na ponad 2,5 miliona pojazdów marki Nissan i Infiniti do roku obrotowego 2026. Producent bÄ™dzie również dalej rozwijać swoje technologie w obszarze samochodów autonomicznych, dążąc do wprowadzenia systemów LiDAR nowej generacji w praktycznie wszystkich nowych modelach do roku obrotowego 2030.
Aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby transportowe w różnych krajach, Nissan bÄ™dzie wspóÅ‚pracowaÅ‚ z wybranymi partnerami w celu wdrożenia nowych usÅ‚ug z zakresu mobilnoÅ›ci, które poprawiÄ… jej wydajność i poziom zrównoważenia w miastach oraz na obszarach wiejskich.
Globalny ekosystem dla mobilności i nie tylko
Oprócz modernizacji technologii, Nissan bÄ™dzie również wykorzystywaÅ‚ lokalne zdolnoÅ›ci produkcyjne i zaopatrzeniowe, aby zwiÄ™kszyć konkurencyjność swoich samochodów elektrycznych. Firma rozszerzy unikatowÄ… koncepcjÄ™ hubu pojazdów elektrycznych, EV36Zero, która zostaÅ‚a wprowadzona w Wielkiej Brytanii, na inne gÅ‚ówne rynki, w tym JaponiÄ™, Chiny i Stany Zjednoczone. EV36Zero to w peÅ‚ni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usÅ‚ugowy Å‚Ä…czÄ…cy mobilność i zarzÄ…dzanie energiÄ…, którego celem jest osiÄ…gniÄ™cie neutralnoÅ›ci pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla.
Zapewnienie przyjaznoÅ›ci akumulatorów samochodowych dla Å›rodowiska bÄ™dzie nadal priorytetem dla Nissana, w oparciu o dziesiÄ™cioletnie doÅ›wiadczenie firmy w zakresie ich ponownego wykorzystania i recyklingu, zdobyte dziÄ™ki wspóÅ‚pracy z 4R Energy. Producent zamierza rozbudować swoje zakÅ‚ady regeneracji akumulatorów poza JaponiÄ…, otwierajÄ…c nowe lokalizacje w Europie w roku obrotowym 2022 i w Stanach Zjednoczonych w roku obrotowym 2025. Infrastruktura regeneracji akumulatorów Nissana bÄ™dzie wspierać gospodarkÄ™ o obiegu zamkniÄ™tym w zarzÄ…dzaniu energiÄ…. Ponadto, koncern zamierza w poÅ‚owie lat 20. XXI wieku w peÅ‚ni skomercjalizować swoje systemy akumulatorów domowych oraz V2X (vehicle-to-everything), które umożliwiajÄ… wzajemnÄ… komunikacjÄ™ pomiÄ™dzy pojazdami oraz komunikacjÄ™ samych pojazdów z ich otoczeniem. Co wiÄ™cej, firma zainwestuje do 20 miliardów jenów do 2026 roku w infrastrukturÄ™ Å‚adowania.
W miarÄ™ zwiÄ™kszania tempa innowacji w obszarze mobilnoÅ›ci, Nissan zamierza zatrudnić ponad 3000 osób w dziaÅ‚ach zaawansowanych badaÅ„ i rozwoju na caÅ‚ym Å›wiecie, jednoczeÅ›nie podnoszÄ…c kwalifikacje swoich obecnych pracowników. Firma bÄ™dzie również rozwijać wspóÅ‚pracÄ™ w ramach Aliansu, aby umożliwić oszczÄ™dnoÅ›ci i dzielenie siÄ™ wiedzÄ… w takich dziedzinach jak technologie neutralne pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla, elektryfikacja, oprogramowanie i usÅ‚ugi.
Po zakończeniu realizacji planu transformacji Nissan NEXT, firma zamierza utrzymać dotychczasowy model działalności w perspektywie długoterminowej, osiągając skonsolidowaną marżę zysku operacyjnego na poziomie powyżej 5%.