Dlatego producent z dużym zaangażowaniem przystÄ…piÅ‚ do projektu stworzonego przez Polskie Stowarzyszenie ElektromobilnoÅ›ci, skierowanego do uczniów szkóÅ‚ podstawowych. Celem projektu jest wsparcie szkóÅ‚ i nauczycieli w budowaniu Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej oraz osobistej odpowiedzialnoÅ›ci za Å›rodowisko wÅ›ród dzieci i mÅ‚odzieży jako nowych Å›wiadomych konsumentów. To oni za kilka lat stanÄ… przed zakupem pierwszego pojazdu, a jeÅ›li teraz zostanie pobudzona ich troska o otoczenie, elektromobilność bÄ™dzie dla nich naturalnym wyborem.
„Nissan w ramach wspóÅ‚pracy z Polskim Stowarzyszeniem ElektromobilnoÅ›ci wÅ‚Ä…czyÅ‚ siÄ™ w program dla szkóÅ‚ i przygotowaÅ‚ firm edukacyjny. Ten kilkunastominutowy materiaÅ‚ porusza zagadnienia zwiÄ…zane z zanieczyszczeniami pochodzÄ…cymi ze Å›rodków transportu, pokazuje jak maÅ‚e codzienne gesty, takie jak wybór samochodu elektrycznego, zamiast spalinowego, czy w przypadku dzieci – hulajnogi mogÄ… wpÅ‚ynąć na jakość powietrza” – wyjaÅ›nia Dorota PajÄ…czkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce. „Jako globalnego producenta pojazdów bezemisyjnych cieszy nas możliwość wsparcia nauczycieli w szerzeniu idei proekologicznych, które nam samym sÄ… bardzo bliskie”.
„ChcieliÅ›my również podkreÅ›lić rolÄ™ samych szkóÅ‚ w procesie wdrażania rozwiÄ…zaÅ„ na rzecz czystszego powietrza na terenach przyszkolnych, jak również uzmysÅ‚owić im jak inicjować u uczniów wÅ‚aÅ›ciwÄ… postawÄ™ wobec wspóÅ‚czesnych wyzwaÅ„ klimatycznych w zakresie mobilnoÅ›ci” – powiedziaÅ‚a Anna RóżaÅ„ska, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia ElektromobilnoÅ›ci.
RozumiejÄ…c potrzebÄ™ troski o stan Å›rodowiska zarówno w bliższym i dalszym otoczeniu, Nissan jako pionier elektromobilnoÅ›ci rozpoczÄ…Å‚ prace nad bezemisyjnÄ… technologiÄ… i wprowadziÅ‚ do sprzedaży pojazdy elektryczne dla masowego odbiorcy już niemal 10 lat temu. Flagowy model Nissan LEAF do dziÅ› pozostaje liderem Å‚Ä…cznej sprzedaży wÅ›ród samochodów z takim napÄ™dem na Å›wiecie. Co wiÄ™cej, po serii rygorystycznych testów w ramach niezależnej inicjatywy na rzecz czystego powietrza i efektywnoÅ›ci energetycznej LEAF w tym roku otrzymaÅ‚ maksymalnÄ… ocenÄ™ piÄ™ciu gwiazdek Green NCAP.
Wszystkie te starania, jakie marka wkÅ‚ada w przybliżanie zrównoważonej i efektywnej mobilnoÅ›ci klientom na caÅ‚ym Å›wiecie, czynione sÄ… z myÅ›lÄ… o przyszÅ‚ych pokoleniach. Edukacja i zmiany nawyków komunikacyjnych przyszÅ‚ych konsumentów spowodujÄ… poprawÄ™ warunków ich życia, a widoczne starania firm takich jak Nissan mogÄ… stać siÄ™ inspiracjÄ… dla mÅ‚odszych pokoleÅ„ do podejmowania dziaÅ‚aÅ„ na rzecz poszanowania Å›rodowiska w myÅ›l hasÅ‚a „myÅ›lÄ™ globalnie – dziaÅ‚am lokalnie”.
Film edukacyjny jest dostępny tutaj.