-
Wypadek Loïc’a Duval’a poÅ‚ożyÅ‚ siÄ™ cieniem na caÅ‚y dzieÅ„ treningowy
-
Audi R18 e-tron quattro #1 zostanie odbudowane i weźmie udział
w wyścigu
-
Z powodu wielu wypadków, pierwszÄ… sesjÄ™ kwalifikacyjnÄ… zakoÅ„czono przed czasem
Ingolstadt/Le Mans, 12 czerwca 2014r. Liczne wypadki i czÄ™sto pojawiajÄ…ce siÄ™ czerwone flagi zakÅ‚óciÅ‚y przebieg pierwszego dnia treningowego w Le Mans. Po skróconych pierwszych kwalifikacjach, bolidy Audi Sport Team Joest zajmujÄ… piÄ…tÄ… i szóstÄ… pozycjÄ™ startowÄ…. Z powodu wypadku podczas wolnego treningu, trzecie Audi R18 e-tron quattro nie mogÅ‚o wystartować w pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
ZwyciÄ™zca sprzed roku Loïc Duval, wchodzÄ…c w zakrÄ™ty Porsche’a przy prÄ™dkoÅ›ci ponad 270 km/h, straciÅ‚ kontrolÄ™ nad swoim Audi R18 e-tron quattro i z dużą siÅ‚Ä… uderzyÅ‚ w bariery okalajÄ…ce tor. Na szczęście, pomijajÄ…c zadrapania, kierowca Audi nie ucierpiaÅ‚.
„Wypadek wyglÄ…daÅ‚ na poważny“ - powiedziaÅ‚ Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport. „Fakt, że Loïc prawie bez obrażeÅ„ wyszedÅ‚ z tak potężnego uderzenia, potwierdza skuteczność koncepcji bezpieczeÅ„stwa Audi R18 i prototypów przygotowanych na Le Mans. BiorÄ…c pod uwagÄ™ caÅ‚Ä… sytuacjÄ™, czujemy ulgÄ™, że zawodnikowi nic siÄ™ nie staÅ‚o.“
Audi Sport Team Joest już w Å›rodÄ™ wieczorem rozpoczÄ…Å‚ w swoim boksie montaż nowego samochodu, przygotowujÄ…c go do startu w drugiej sesji kwalifikacyjnej. Zamiast Loïca Duvala, który noc spÄ™dziÅ‚ na obserwacji w szpitalu, za sterami bolidu Audi siÄ…dzie Marc Gené. Hiszpan od roku 2011 jest czÅ‚onkiem drużyny Audi startujÄ…cej w Le Mans i odbyÅ‚ kilka jazd testowych nowym Audi R18 e-tron quattro, choć pierwotnie miaÅ‚ startować w aucie LMP2 zespoÅ‚u JOTA.
Kierowcy samochodu z numerem startowym „1“, by zakwalifikować siÄ™ do gÅ‚ównego wyÅ›cigu, muszÄ… jeszcze zaliczyć obowiÄ…zkowÄ… jazdÄ™ nocÄ…, która zostanie rozegrana w czwartkowy wieczór. To samo tyczy także wielu innych startujÄ…cych w Le Mans samochodów, ponieważ pierwszÄ… rundÄ™ kwalifikacji, z racji wielu wypadków, zakoÅ„czono przed czasem. Ostatecznie zamiast planowanych dwóch godzin, do dyspozycji zespoÅ‚ów byÅ‚o zaledwie 50 minut.
„Z tego powodu czasy „wykrÄ™cone” dziÅ› wieczorem na poszczególnych okrążeniach nie sÄ… miarodajne“ – objaÅ›niaÅ‚ wczoraj szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Marcel (Fässler) podczas wolnego treningu pojechaÅ‚ z czasem o dwie sekundy gorszym niż czas z sesji kwalifikacyjnej. Nasze samochody nie sÄ… jeszcze optymalnie dostrojone, a mogÄ… wiÄ™cej, co pokazaliÅ›my dziÅ›, w tych wyjÄ…tkowych okolicznoÅ›ciach. Kolejność startowa na pewno zmieni siÄ™ jeszcze jutro. Najważniejsze jest jednak to, że jak na razie Loïc (Duval) dobrze siÄ™ czuje i w czwartek bÄ™dzie mógÅ‚ Å›wiÄ™tować swoje trzydzieste drugie urodziny.“
Pozycje startowe podczas 82. edycji 24-godzinnego wyÅ›cigu w Le Mans zostanÄ… ustalone ostatecznie dziÅ› wieczorem, w godzinach 19.00 – 21.00 i 22.00 – 24.00.
Wyniki pierwszej sesji kwalifikacyjnej
1. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 3.23,157 min.
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 3.23,928 min.
3. Nakajima/Sarrazin/Wurz (Toyota) 3.25,313 min.
4. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota) 3.25,410 min.
5. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 3.26,388 min.
6. Albuquerque/Bonanomi/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 3.26,445 min.
7. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota) 3.33,117 min.
8. Beche/Heidfeld/Prost (Rebellion-Toyota) 3.34,922 min.
9. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan) 3.38,843 min.
10. Chatin/Panciatici/Webb (Alpine-Nissan) 3.39,490 min.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern Audi w roku 2013 dostarczyÅ‚ klientom okoÅ‚o 1 575 500 samochodów marki Audi. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki, Audi A3, zostaÅ‚ wyróżniony nadawanym przez jury zÅ‚ożone z dziennikarzy z caÅ‚ego Å›wiata tytuÅ‚em „World Car of the Year 2014” (Å›rednie, Å‚Ä…czne zużycie paliwa: 7,1 – 3,2 l/100 km, Å›rednia emisja CO2: 165 – 85 g/km). W caÅ‚ym roku przedsiÄ™biorstwo osiÄ…gnęło przychody w wysokoÅ›ci 49,9 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniósÅ‚ 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach caÅ‚ego Å›wiata, a produkcja odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), w Brukseli (Belgia), w BratysÅ‚awie (SÅ‚owacja), Martorell (Hiszpania), w KaÅ‚udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery ringi rozpoczęły również produkcjÄ™ samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ… miÄ™dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ WÅ‚ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 500 pracowników, z czego 52 500 w Niemczech.
W latach 2014 - 2018 koncern planuje inwestycje rzÄ™du 22 miliardów Euro, gÅ‚ównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do korporacyjnej odpowiedzialnoÅ›ci, a w swej strategii ustanowiÅ‚o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. DÅ‚ugoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.