-
Produkcja silników elektrycznych jest kluczowym etapem przechodzenia koncernu do mobilnoÅ›ci elektrycznej
-
CzÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za zagadnienia produkcyjne Peter Kössler mówi: „Wytwarzanie silników elektrycznych jest strategicznie niezmiernie ważne w procesie transformacji naszego przedsiÄ™biorstwa”
-
Achim Heinfling, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Audi Hungaria podkreÅ›la: „Bierzemy na siebie rolÄ™ pioniera produkcji silników elektrycznych”
Silniki elektryczne wytwarzane sÄ… wedÅ‚ug nowej, innowacyjnej koncepcji produkcyjnej, w hali o powierzchni 8500 metrów kwadratowych. By produkcja mogÅ‚a być tu podjÄ™ta, koncern zainwestowaÅ‚ Å›rodki liczone w dwucyfrowych wartoÅ›ciach milionów euro. W tej chwili, w nowym wydziale zatrudnionych jest ponad 100 osób.
„Przez ostatnich 25 lat, fabryka Audi Hungaria pisaÅ‚a wraz z innymi zakÅ‚adami historiÄ™ rozwoju czterech pierÅ›cieni. Nasz wÄ™gierski oddziaÅ‚ wchodzi dziÅ› na zupeÅ‚nie nowy poziom ekspercki – poziom produkcji silników elektrycznych. Ta ekskluzywna wiedza i wyjÄ…tkowa produkcja czyni GyÅ‘r jednym z naszych kluczowych zakÅ‚adów i ucieleÅ›nia strategiczne zaÅ‚ożenia transformacji koncernu w dostarczyciela zrównoważonych rozwiÄ…zaÅ„ dla mobilnoÅ›ci” – podkreÅ›liÅ‚ podczas symbolicznego uruchomienia wydziaÅ‚u Peter Kössler, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. produkcji
i logistyki.
„Audi Hungaria podjęło siÄ™ pionierskiego zadania produkcji silników elektrycznych. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, wysokiego poziomu ich wiedzy eksperckiej i ogromnej motywacji. W proces wytwarzania nowej serii silników elektrycznych zaangażowali siÄ™ z peÅ‚nÄ… mocÄ…” – dodaÅ‚ Achim Heinfling, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy AUDI HUNGARIA Zrt. Pierwsze silniki elektryczne pochodzÄ…ce z GyÅ‘r montowane bÄ™dÄ… w modelu Audi e-tron. Ten pierwszy w peÅ‚ni elektryczny model Audi wytwarzany jest w fabryce czterech pierÅ›cieni w Brukseli.
By rozpocząć produkcjÄ™ silników elektrycznych, Audi Hungaria, w przeciÄ…gu jednego roku zainstalowaÅ‚o innowacyjne wyposażenie produkcyjne oraz specjalne wyspy. WydziaÅ‚y rozwoju silników elektrycznych oraz planowania produkcji wspóÅ‚pracowaÅ‚y Å›ciÅ›le nie tylko ze sobÄ…, ale również z centrum wytwarzania prototypów i technik produkcyjnych w GyÅ‘r, wspólnie tworzÄ…c wymagane tu eksperckie rozwiÄ…zania. DziÅ› fabryka może wyprodukować ok. 400 osiowych silników dziennie, ale wolumen ten może być Å‚atwo zwiÄ™kszony. Pracuje tu ok. 100 osób, a do koÅ„ca roku liczba ta zwiÄ™kszy siÄ™ do ponad 130. Produkcja prowadzona jest na jednÄ… zmianÄ™, ale już wkrótce ruszy na trzy zmiany.
Wyposażenie produkcyjne, roboty oraz stanowiska do skrÄ™cania i pomiarów sÄ… ustawione w ustalonych pozycjach, ale nie sÄ… poÅ‚Ä…czone w linearny ciÄ…g produkcyjny. Produkcja systemów napÄ™dowych prowadzona jest wg. zaÅ‚ożeÅ„ metody modularnej, na wyspach produkcyjnych. Pomimo wstÄ™pnie zdefiniowanej kolejnoÅ›ci montażu, metoda modularna pozwala na zróżnicowanie Å›cieżek wÄ™drówki podzespoÅ‚ów oraz na wiÄ™kszy zakres dowolnoÅ›ci w procesie produkcyjnym. Części na poszczególne stanowiska pracy transportowane sÄ… przez bezzaÅ‚ogowe pojazdy sterowane inteligentnym systemem informatycznym.
Równolegle do wydziaÅ‚u produkcyjnego, w dziale rozwoju silników Audi Hungaria zainstalowaÅ‚o trzy stanowiska sÅ‚użące do badaÅ„ i ciÄ…gÅ‚ej, testowej pracy tych jednostek. Pracownicy przeszli dodatkowe szkolenia w tej dziedzinie, by stać siÄ™ najlepszymi ekspertami produkcji silników elektrycznych.
Audi Hungaria w ubiegÅ‚ym roku wyprodukowaÅ‚o 1 965 165 silników spalinowych, stajÄ…c siÄ™ w ten sposób jednym z najwiÄ™kszych w Å›wiecie wytwórców tego typu jednostek napÄ™dowych. W roku 2017, w GyÅ‘r produkowano sześć różnych silników benzynowych i trzy różne jednostki wysokoprężne, których moc siÄ™gaÅ‚a od 63 kW (86 KM), aż do 470 kW (639 KM). Każdego dnia, w 32 fabrykach Grupy Volkswagen, ok. 6 tysiÄ™cy zatrudnionych wytwarza ok. 9 tysiÄ™cy jednostek napÄ™dowych różnych typów.