FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1686 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1141 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowa Kia ProCeed - jak wygląda, ile kosztuje i co oferuje?
  Dodano: 2019-01-21
Wyświetlono: 1201 razy
Nowa Kia ProCeed - jak wygląda, ile kosztuje i co oferuje?
Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej miał miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Auto jest oferowane wyłącznie w Europie i trafiło właśnie do polskich salonów!
foto © KIA

  • Kia o nadwoziu shooting brake nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept

  • Prawdziwie europejskie auto – zaprojektowane, testowane i produkowane w Europie

  • Bagażnik o pojemności aż 594 litry w samochodzie o nadwoziu zbliżonym do coupé

  • Gama silników obejmuje mocną jednostkę napędową 1.6 T-GDI dla wersji GT oraz 3 silniki do wyboru dla modeli GT Line

  • Zawieszenie o zmienionej charakterystyce w stosunku do zawieszenia Ceeda, dostosowane do potrzeb zarówno ProCeeda, jak i ProCeeda GT

  • ProCeed jest produkowany w fabryce na Słowacji i oferowany z 7-letnią gwarancją

  • Ceny ProCeeda w Polsce zaczynają się od 94.990 zł za bardzo bogato wyposażoną wersję GT Line ze 120-konnym silnikiem benzynowym

 

 

ProCeed – pierwszy taki model marki Kia i pierwsze takie auto w segmencie popularnych samochodów kompaktowych

 

 

 

Ceny już od 94.990 zł za ProCeeda z turbodoładowanym silnikiem o mocy 120 KM

 

Cennik nowego Proceeda zaczyna się od kwoty 94.990 zł za wersję ze 120-konnym silnikiem 1.0 T-GDI, czyli o tylko 500 zł wyższej niż kosztuje Ceed w wersji kombi z porównywalnymi – jednostką napędową i wyposażeniem. ProCeed napędzany silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną, kosztuje o 4 tys. więcej niż najtańszy. 6 tys. zł wymaga dopłata do 7-biegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej, w którą można wyposażyć nie tylko ProCeeda 1.4 T-GDI, ale również model napędzany 136-konnym wysokoprężnym silnikiem 1.6 CRDi oraz najmocniejszą, 204-konną odmianę ProCeeda – GT.

 

Wyposażenie z wysokiej półki

 

Już podstawowa wersja ProCeeda – GT Line – w standardzie oferuje wiele systemów bezpieczeństwa. Seryjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje, między innymi, sześć poduszek powietrznych i takie systemy asystujące, jak system autonomicznego hamowania z dwoma trybami pracy – miejskim i pozamiejskim, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. W wyposażeniu seryjnym ProCeeda znajdują się również systemy – stabilizacji toru jazdy, wspomagania ruszania na wzniesieniu i kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

 

Bardzo bogate jest również wyposażenie ProCeeda wpływające na komfort zarówno obsługi, jak i eksploatacji. Należą do niego takie elementy, jak system otwierania auta i uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatycznie włączane światła i wycieraczki, kamera cofania oraz 7-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.

 

Ceed – bestseller marki Kia w Polsce w 2018 roku

 

Po 7 latach dominacji na rynku Sportage musi uznać wyższość młodszego brata. Za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który od chwili debiutu cieszy się ogromną popularnością w Polsce, kompaktowy model marki Kia wyprzedził w ubiegłym roku pod względem liczby dostaw do klientów dotychczasowy bestseller – SUV-a Sportage. Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że w 2018 roku był on najchętniej kupowanym modelem marki Kia w Polsce. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda.

 

W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży.

 

ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia w Europie

 

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Nowa Kia ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla naszej marki. Ten wyjątkowy shooting brake łączy piękny design, przestronność wnętrza i funkcjonalność, co stanowi niepowtarzalną propozycję w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Auto zostało zaprojektowane dla europejskich kierowców i było testowane na europejskich drogach. Samochód jest produkowany w Europie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji i oferuje nabywcom jedyną w swoim rodzaju gwarancję na aż 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów".

 

Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed jest produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane w 2018 roku. Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed jest dostępna wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.

 

Emilio Herrera dodał: „W ramach powiększonej rodziny modeli Ceeda 3. generacji, ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia na europejskim rynku. Od 2006 roku nabywców znalazło ponad 1,3 miliona aut z Ceedem w nazwie, co – razem ze Sportage – czyni ten model jednym z naszych najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. ProCeed zwiększa atrakcyjność tej rodziny modeli jeszcze bardziej”.

 

Produkcja shooting brake’a o nazwie ProCeed rozpoczęła się w listopadzie 2018 roku. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano na początek bieżącego roku. Podobnie jak pozostałe modele, również ProCeed standardowo jest objęty jedyną w swoim rodzaju gwarancją na aż 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

 

Design nadwozia - wyjątkowa sylwetka typu shooting brake

 

 

Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee'da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Świetny design ProCeed udanie łączy z funkcjonalnością. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, bagażnik ProCeeda ma imponującą pojemność.

 

Emilio Herrera powiedział: „ProCeed przenosi rodzinę modeli Ceed w nowy, inny wymiar. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność auta typu kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy dwa przeciwstawne światy”.

 

ProCeed został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie nad Menem, pod kierownictwem Gregory'ego Guillaume'a, szefa centrum designu w Europie i Petera Schreyera, głównego stylisty Kia Motors.

 

Gregory Guillaume powiedział: „Popularność trzydrzwiowych hatchbacków maleje z roku na rok. Trudno było sobie jednak wyobrazić koniec tak udanego modelu, jak pro_cee'd. I koniec tak dobrej nazwy, która jest czymś więcej niż tylko nazwą modelu. W nazwie pro_cee'd kumulują się wszystkie wartości Kia – m.in. młodzieńczy dynamizm i emocjonalny design”.

 

Guillaume dodał: „Musieliśmy pro_cee'da wymyślić na nowo, aby wszystko z czym wiąże się ta nazwa nie odeszło w niepamięć. Od początku wiedzieliśmy, że musi to być model, który będzie znajdował się na szczycie obecnej rodziny modeli Ceed. Aby tak się stało, musiał to być model, który będzie natychmiast rozpoznawalny jako najbardziej zaawansowany pod każdym względem w gamie modeli o nazwie Ceed. I taki właśnie jest zupełnie nowy ProCeed”.

 

ProCeed jest dostępny wyłącznie w najlepiej wyposażonej wersji GT Line i jako najwyższy model w gamie samochodów marki Kia, czyli GT. Niski, szeroki i o opływowej sylwetce – proporcje nadwozia ProCeeda różnią się od proporcji pozostałych Ceedów. Shooting brake z pięciodrzwiowym modelem Ceeda dzieli jedynie pokrywę silnika i przednie błotniki, pozostałe elementy karoserii są nowe. Mimo to w nadwoziu ProCeeda łatwo wskazać wiele detali stylistycznych, które są charakterystyczne dla designu marki Kia, ze stylistyką przedniej części nadwozia na czele. Grill w postaci tygrysiego nosa, szeroki dolny wlot powietrza, zdecydowane przetłoczenia z boku karoserii – to tylko niektóre z elementów współczesnego designu Kia.

 

Podobnie jak w przypadku Ceeda, przód ProCeeda jest opracowany w oparciu o precyzyjnie prowadzone poziome linie, z seryjnymi diodami LED typu „Ice Cube” do jazdy dziennej, którymi ProCeed nawiązuje do wcześniejszych modeli Kia z serii GT Line i GT. Nowy model zachowuje tę samą szerokość nadwozia jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, która wynosi 1.800 mm, ale ma unikalny design przedniego zderzaka.

 

Z profilu ProCeed nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczną linię dachu, która bardzo płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda nie tylko na tle rodzeństwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod kątem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupé i jest odchylona od pionu pod kątem 64,2°.

 

Przy długości nadwozia wynoszącej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis, który liczy 885 mm długości. Pod względem wysokości kombi góruje nad modelem typu shooting brake o 43 mm. Wysokość ProCeeda wynosi 1.422 mm. O 10 mm niższe zawieszenie skompensowano kołami o większej średnicy, dlatego prześwit ProCeeda jest mniejszy niż w kombi o tylko 5 mm i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynoszący 2.650 mm.

 

Tylna część nadwozia ProCeeda całkowicie różni się od nadwozi pozostałych modeli w gamie i nawiązuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W połączeniu z mniejszą wysokością auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportową sylwetkę, którą podkreślają dwie końcówki układu wydechowego. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd.

 

Nowy ProCeed jest dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18.

 

Design wnętrza i funkcjonalność

 

 

ProCeed oferuje przestronność i funkcjonalność kombi w nadwoziu typu shooting brake. Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozostałych modeli z rodziny Ceed. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa oraz sporo elementów, które imitują metal. Poziomy układ deski rozdzielczej pozostał niezmieniony.

 

7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.

 

Wnętrze ProCeeda różni się od kabin pozostałych modeli z rodziny Ceed szeregiem detali, których zadaniem jest wprowadzenie do niego bardziej sportowej atmosfery. Szarą podsufitkę zastąpiono czarną, na progach pojawiły się metalizowane listwy. Spłaszczona u dołu kierownica należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak łopatki ze stopu metali lekkich przy kierownicy w modelach wyposażonych w automatyczną przekładnię dwusprzęgłową.

 

ProCeed jest dostępny z różnymi przednimi siedzeniami do wyboru, w zależności od specyfikacji. Standardowo na każdych jest wyszyte logo „GT”. Topowy model, czyli ProCeed GT, jest wyposażony w nowe sportowe fotele z mocniejszym bocznym podparciem pleców i ud. Obszyte czarną skórą i zamszem siedzenia wersji GT mają czerwone szwy. Klienci, którzy wybiorą wersję GT Line, również mogą zamówić fotele w stylu tych z wersji GT. Jedyną widoczną różnicą między opcjonalnymi fotelami do wersji GT Line a seryjnymi w modelu GT jest kolor szwów – szary zamiast czerwonego.

 

Płyta podłogowa, na której skonstruowano ProCeeda, zapewnia dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki temu, że pasażerowie z tyłu siedzą nieco niżej niż w pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi, mają podobną ilość miejsca na nogi i nad głową mimo niższej wysokości nadwozia i bardziej opadającego dachu ProCeeda.

 

Shooting brake marki Kia dysponuje bagażnikiem o pojemności większej niż w wielu typowych kombi segmentu C, a nawet w niektórych kombi klasy średniej. Pojemność przedziału bagażowego wynosi 594 litry (wg VDA), czyli jest o 50% większa niż pojemność bagażnika pięciodrzwiowego Ceeda. Nisko przebiegająca dolna krawędź bagażnika w połączeniu z mniejszym prześwitem ProCeeda sprawiają, że załadunek i rozładunek auta jest bardzo łatwy.

Po złożeniu siedzeń podłoga bagażnika jest płaska. W schowku pod podłogą bagażnika można schować mniejsze przedmioty, bagażnik wyposażono w uchwyty do zawieszenia toreb. ProCeeda można wyposażyć w pokrywę bagażnika Smart Power Tailgate, która otwiera się automatycznie po wykryciu kluczyka w pobliżu tylnego zderzaka. W bagażniku znajduje się system szyn podłogowych, które ułatwiają zabezpieczenie większych przedmiotów.

 

Komfort jazdy i precyzja prowadzenia

 

Układ jezdny ProCeeda doskonalono w Europie na drogach wszystkich rodzajów. ProCeed został zaprojektowany wyłącznie dla europejskich klientów i był testowany na wszystkich rodzajach dróg, które są spotykane w Europie – od autostrad bez ograniczenia prędkości w Niemczech, przez bardzo kręte drogi w Alpach, aż po zatłoczone centra europejskich metropolii. ProCeeda konstruowano z założeniem, że doskonale ma się sprawdzić w każdych warunkach drogowych. Dlatego auto zapewnia jeszcze większą dynamikę jazdy i komfort podróżowania niż wcześniejsze generacje Ceeda.

 

Każda wersja silnikowa Kia ProCeed jest wyposażona w niezależne zawieszenie wszystkich kół, przeciwstawiając się w ten sposób trendowi wyznaczonemu przez konkurencyjne modele kompaktowych samochodów rodzinnych, w wypadku których za bardziej zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie trzeba sporo dopłacić.

 

Shooting brake – wyposażony w ten sam rodzaj zawieszenia, jak hatchback i kombi – oferuje bardzo dobry balans między komfortem podróżowania a precyzją prowadzenia w porównaniu z innymi rodzajami nadwoziowymi Ceeda. ProCeed odznacza się natychmiastowymi reakcjami na komendy wydawane kierownicą, bardzo zwinnie pokonuje zakręty i zachowuje dużą stabilność nadwozia także podczas jazdy z dużą prędkością.

 

Zawieszenie ProCeeda – zarówno modelu GT Line, jak i GT – jest o 10 mm niższe niż Ceeda w wersjach hatchback i kombi. Charakterystykę sprężyn i amortyzatorów dostosowano do zwiększonych wymiarów nadwozia typu shooting brake i większego zwisu z tyłu.

 

ProCeed jest wyposażony w ten sam rodzaj niezależnego zawieszenia wszystkich kół jak Ceed. Różnica polega na nieco odmiennej charakterystyce takich elementów, jak amortyzatory, sprężyny, stabilizatory i układ kierowniczy. Dzięki subtelnym zmianom w zawieszeniu ProCeed charakteryzuje się większą zwinnością na zakrętach, lepszą trakcją, szybszymi reakcjami na komendy wydawane kierownicą i jednocześnie zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy z wyższą prędkością, którego nabywcy oczekują od samochodu w stylu shooting brake. Zawieszenie odmiany GT Line – czyli podstawowej wersji ProCeeda – dostosowano do dłuższego nadwozia z kabiną przesuniętą nieco do tyłu. Sprężyny przedniego zawieszenia i przedni stabilizator są identyczne jak w hatchbacku, natomiast sprężyny tylnego zawieszenia są o 22 procent twardsze, a tylny stabilizator o 3 procent sztywniejszy niż w Ceedzie w wersji hatchback. Na krętych drogach ProCeed prowadzi się bardzo pewnie i zapewnia komfortową jazdę podczas długich podróży autostradą.

 

Tuning zawieszenia 204-konnego ProCeeda GT, który oferuje znakomite osiągi, był prowadzony przez zespół inżynierów pod kierownictwem Alberta Biermana, szefa działu badawczo-rozwojowego Hyundai Motor Group. Dodatkowe testy służyły dalszej poprawie zachowania samochodu na zakrętach w celu uzyskania jeszcze większej zwinności i szybkości reakcji. Ostatecznie zdecydowano się na zastosowanie o 13 procent twardszych sprężyn przedniego zawieszenia i o aż 44 procent twardszych sprężyn tylnego zawieszenia, aby uzyskać jeszcze lepsze – stabilność nadwozia i szybkość reakcji. Przedni stabilizator pozostał taki sam jak w standardowej wersji Ceeda, dzięki czemu przednie wewnętrzne koło nie traci kontaktu z nawierzchnią podczas bardzo dynamicznej jazdy przez zakręty, co poprawia przyczepność i trakcję. Tylny stabilizator jest o 6 procent sztywniejszy, dzięki czemu – przy zmianie obciążenia kół wzdłuż osi samochodu – umożliwia przeniesienie większej masy auta na koła tylnej osi i ich lepszy docisk do podłoża. To z kolei ogranicza tendencję ProCeeda do podsterowności i pozwala uzyskać większą prędkość jazdy przez zakręty. Efekt jest taki, że ProCeed GT potrafi pokonywać zakręty szybciej niż hot-hatche z mocniejszymi silnikami. Jednocześnie, ProCeed zachował komfort jazdy typowy dla samochodów klasy „gran turismo”, którym mogą pochwalić się wszystkie modele marki Kia spod znaku GT.

 

ProCeed został wyposażony w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Przełożenie przekładni kierowniczej wynosi 12,7:1, co przekłada się na tylko 2,44 obrotu kołem kierownicy od maksymalnego skrętu kół w lewo do maksymalnego skrętu kół w prawo. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4, które dodatkowo poprawiają trakcję i zwiększają szybkość reakcji na polecenia wydawane kierownicą.

 

Seryjne systemy elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i zarządzanie stabilnością samochodu (VSM) zostały skalibrowane specjalnie na potrzeby ProCeeda. Podobnie jak układ Torque Vectoring, który wykorzystuje hamulce, aby w czasie jazdy przez zakręty ograniczyć tendencję samochodu do podsterowności poprzez przyhamowanie wewnętrznych kół. Elektroniczne systemy sprawiają, że ​​ProCeed jest przyjemny w prowadzeniu i bardzo przewidywalny nie tylko podczas jazdy górskimi serpentynami, na których strojono jego zawieszenie.

 

Jednostki napędowe

 

Do napędu shooting brake’a Kia oferuje wyłącznie silniki turbodoładowane. Gama jednostek napędowych ProCeeda składa się wyłącznie z turbodoładowanych silników, które zapewniają doskonałe przyspieszenie i znakomitą elastyczność dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim zakresie obrotów.

 

ProCeed w wersji GT Line jest dostępny z trzema silnikami do wyboru. Gama silników benzynowych obejmuje popularną jednostkę napędową 1.0 T-GDI (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która generuje maksymalną moc wynoszącą 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. ProCeed z tym silnikiem pod maską, współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s. Emisja CO2 wynosi od 127 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach).

 

Najmocniejszym silnikiem oferowanym do wersji GT Line jest nowy, 1,4-litrowy silnik T-GDI z rodziny „Kappa”, który osiąga 140 KM. Dzięki turbosprężarce jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej – od 1.500 do 3.200 obr./min., co znakomicie sprawdza się w codziennym użytkowaniu. ProCeed napędzany tym silnikiem w połączeniu z 6-biegową przekładnią mechaniczną rozpędza się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 9,1 s. Emisja CO2 wynosi od 135 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). W wersji z opcjonalną 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową przyspieszenie 140-konnego ProCeeda do 100 km/h wynosi 9,4 s, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 137 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach).

 

Wszystkie trzy benzynowe jednostki napędowe (włącznie z silnikiem 1,6 l T-GDI do modelu GT, którego dane znajdują się poniżej) są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu ProCeed z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6d TEMP.

 

Do ProCeeda Kia oferuje także nowy silnik wysokoprężny „Smartstream” o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail. Jednostka napędowa „Smartstream” w lepszym stopniu niż dotychczasowe silniki Diesla wykorzystuje energię spalania oleju napędowego. Dzięki temu lepsze osiągi silnika idą w parze z mniejszą emisją szkodliwych substancji i dwutlenku węgla. Nowy silnik „Smartstream” ma zoptymalizowaną konstrukcję pod względem rozmiaru i masy elementów oraz poprawiony przebieg procesu spalania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i poprawę osiągów auta. Nowy 1,6-litrowy silnik CRDi w Ceedzie i ProCeedzie jest pierwszą jednostką napędową typu „Smartstream” produkcji Kia i najczystszym silnikiem Diesla w historii firmy.

 

Silnik „Smartstream” o pojemności 1,6 litra osiąga maksymalną moc wynoszącą 136 KM i może współpracować zarówno z przekładnią 6-biegową mechaniczną, jak i z 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową. W połączeniu z pierwszą generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Emisja CO2 wynosi od 125 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). Z opcjonalną 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową silnik 1.6 „Smartstream” osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm, co pozwala ProCeedowi na rozpędzenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 10,1 s. Emisja CO2 wynosi od 133 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa CRDi jest wyposażona w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction), który znacznie zmniejsza emisję spalin, dzięki czemu silnik ten już dzisiaj przewyższa wymagania określone w normie Euro 6d TEMP.Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla produkcji Kia.

 

ProCeed GT jest napędzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDI, identyczny z tym, który służy do napędu nowego Ceeda GT. Maksymalna moc tej jednostki napędowej wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy – 265 Nm. To najmocniejszy silnik w gamie jednostek napędowych ProCeeda. Nowe – ProCeed GT i Ceed GT po raz pierwszy są oferowane z  siedmiobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która może pracować w trybie automatycznej lub ręcznej zmiany biegów. W tym drugim wypadku kierowca może korzystać z łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich.

 

ProCeed GT, wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną, która wynosi 230 km/h. W połączeniu z siedmiobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach ProCeed GT jest o 0,1 s szybszy podczas przyspieszenia ze startu zatrzymanego do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna jest o 5 km/h niższa niż w wypadku ProCeeda z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów.

 

Innowacje, które ułatwiają życie oraz poprawiają komfort obsługi i bezpieczeństwo

 

Podobnie jak Ceed, również ProCeed oferuje szeroką gamę innowacyjnych systemów, które sprawiają, że jego użytkowanie jest łatwe, a podróżowanie – wygodniejsze i bezpieczniejsze. System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej, do wyboru, 7 lub 8 cali. Wyświetlacz 7-calowy jest oferowany w zestawie wyłącznie ze sprzętem audio, 8-calowy – ze sprzętem audio i nawigacją z usługami Kia Connected, dostarczanymi przez TomTom®. System multimedialny umożliwia integrację smartfonów z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android w wersji 5.0 Lollipop i nowszych). Jako opcja jest dostępny system audio JBL Premium z technologią odtwarzania muzyki Clari-Fi.

 

W modelach wyposażonych w siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową kierowcy mają do dyspozycji system wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, który umożliwia dostosowanie parametrów pracy układu napędowego do stylu jazdy. W trybie „Normal” układ napędowy pracuje optymalnie z punktu widzenia kompromisu między osiągami i zużyciem paliwa. W trybie „Sport” szybsze są reakcje silnika na gaz, a czas zmiany przełożeń – krótszy. Siła wspomagania układu kierowniczego jest mniejsza, aby lepsze było poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. W celu uzyskania maksymalnego przyspieszenia możliwe jest wykorzystanie pełnego zakresu prędkości obrotowej silnika i zmiana biegów wtedy, gdy silnik uzyskuje maksymalną moc.

 

Oprócz sześciu poduszek powietrznych do wyposażenia seryjnego z zakresu bezpieczeństwa należą zaawansowane systemy asystujące, które pozwalają podróżować bardziej komfortowo i zmniejszają ryzyko kolizji. Standardowo ProCeed jest wyposażony w systemy – High Beam Assist (asystent zmiany świateł), Driver Attention Warning (czujnik zmęczenia kierowcy), Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist (systemem utrzymywania auta na pasie ruchu z funkcją awaryjnego hamowania).

 

ProCeed jest także dostępny z systemem Lane Following Assist (asystentem jazdy w korku). System monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System automatycznie kontroluje przyspieszanie i hamowanie oraz kieruje autem, wykorzystując w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymać bezpieczną odległość do poprzedzającego pojazdu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.

 

Do ProCeeda Kia oferuje również systemy Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go (aktywny tempomat z funkcją Stop & Go), Blind Spot Collision Warning (system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek), Rear Cross-Traffic Collision Warning (system ostrzegania przed kolizją podczas cofania), Smart Parking Assist (system wspomagania parkowania) oraz Forward Collision-Avoidance Assist (system rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy).

 

Każdy ProCeed jest standardowo wyposażony w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilność auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując zachowanie samochodu za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC), gdy tylko stwierdzi utratę przyczepności jednego z kół.

 

NOWA KIA PROCEED – DANE TECHNICZNE

 

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kompaktowy hatchback w stylu shooting brake’a z samonośnym nadwoziem wykonanym ze stali. Do wyboru 3 silniki benzynowe (trzy- i czterocylindrowe) i czterocylindrowy turbodiesel. Napęd na przednie koła za pośrednictwem przekładni – 6-biegowej mechanicznej lub 7-stopniowej dwusprzęgłowej automatycznej.

 

Silniki

Benzynowe

 

 

1,0 l / 120 KM T-GDI

Rodzaj                                                           trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          71,0 x 84,0 mm

Stopień sprężania                               10,0:1

Maksymalna moc                               120 KM (88 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy        172 Nm w przedziale od 1.500 do 4.000 obr./min.

Liczba zaworów                                12 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                      Euro 6d TEMP

 

1,4 l / 140 KM T-GDI

Rodzaj                                                           czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          1.353 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          71,6 x 84,0 mm

Stopień sprężania                               10,0:1

Maksymalna moc                               140 KM (103 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy        242 Nm w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min.

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                      Euro 6d TEMP

 

1,6 l / 204 KM T-GDI

Rodzaj                                                           czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          1.591 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          77,0 x 85,44 mm

Stopień sprężania                               10,0:1

Maksymalna moc                               204 KM (150 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy        265 Nm w przedziale od 1.500 do 4.500 obr./min.

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                      Euro 6d TEMP

 

Turbodiesel

1,6 l / 136 KM Smartstream CRDi

Rodzaj                                                           czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                          1.598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          77,0 x 85,8 mm

Stopień sprężania                               15,9:1

Maksymalna moc                               136 KM (100 kW) przy 4.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy        280 Nm w przedziale od 1.500 do 3.000 obr./min. (6M)

                                                           320 Nm w przedziale od 2.000 do 2.250 obr./min. (7DCT)

Liczba zaworów                                16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni typu Common-rail

Norma emisji                                      Euro 6d TEMP

 

 

Skrzynie biegów

 

  • 6-biegowa mechaniczna (6M)
  • 7-stopniowa automatyczna dwusprzęgłowa (7DCT)

 

                                                           1.0 T-GDI       1.4 T-GDI       1.6 CRDi        GT

Mechaniczna                                      6M                  6M                  6M                  6M

Automatyczna                                                ---                    7DCT              7DCT              7DCT

 

 

Przeniesienie napędu: na przednie koła (wszystkie modele)

 

Zawieszenie kół

Przód                               Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, stabilizator

Tył                                   Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

 

Układ kierowniczy

Rodzaj                             Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne

Przełożenie                      12,7:1

Liczba obrotów kier.       2,44

Średnica zawracania       10,6 m

 

Koła i ogumienie

Seryjne                            225/45 R17, obręcze kół z lekkich stopów

Opcjonalne                      225/40 R18, obręcze kół z lekkich stopów

GT (seryjne)                    225/40 R18, obręcze kół z lekkich stopów

Koło zapasowe                zestaw naprawczy lub – opcjonalnie – dojazdowe koło zapasowe

 

Hamulce

                                                           1.0 T-GDI       1.4 T-GDI       1.6 CRDi        GT

Z przodu (rozmiar mm)                      288 x 25          288 x 25          288 x 25          320 x 28

Rodzaj                                                Tarczowe wentylowane

Z tyłu (rozmiar mm)                           272 x 10*        272 x 10*        272 x 10*        284 x 10

Rodzaj                                                Tarczowe

*284 x 10 – dostępne w zależności od wyposażenia/rynku

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne 

Długość całkowita           4.605

Szerokość całkowita*      1.800

Wysokość całkowita       1.422

Rozstaw osi                     2.650

Zwis przedni                      885

Zwis tylny                       1.070

Rozstaw kół z przodu**1.559 / 1.555

Rozstaw kół z tyłu**      1.567 / 1.563

Prześwit                              135

* – bez lusterek

** – z kołami 17- / 18-calowymi

 

Wewnętrzne

                                                                       Rząd 1                        Rząd 2

Przestrzeń na głowę                                          962                  950

Przestrzeń na nogi                                         1.073                  875

Szerokość na wysokości ramion                    1.428               1.399

Szerokość na wysokości bioder                     1.370               1.346

 

Pojemności (l)

Zbiornik paliwa                        50     

Bagażnik (VDA)                    594

 

Masy (kg)

                   1.0 T-GDI       1.4 T-GDI       1.6 CRDi        GT

                   6M                  6M      7DCT  6M      7DCT  6M      7DCT

Masa własna                                      1.285               1.303   1.330   1.363   1.390   1.336   1.363

Dopuszczalna masa całkowita           1.820               1.840   1.870   1.900   1.920   1.870   1.900

Masa przyczepy hamowanej              1.200               1.410   1.410   1.500   1.500   1.410   1.410

Masa przyczepy niehamowanej            600                  600      600      650      650      600      600

Maksymalne obciążenie haka                 75                    75        75        75        75       75        75

Maksymalne obciążenie dachu               80                    80        80        80        80        80        80

 

Osiągi

                   1.0 T-GDI       1.4 T-GDi       1.6 CRDi        GT

                   6M                  6M      7DCT  6M      7DCT  6M      7DCT

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)           11,3                 9,1       9,4       10,4     10,1     7,6       7,5

Elastyczność 80-120 km/h (s)            13,8                 8,9       6,6       10,6       7,4     7,0       5,0

Prędkość maksymalna (km/h)            190                  210      205      200      200     230      225

 

Zużycie paliwa

 

Modele z 6-biegową przekładnią mechaniczną

 

                   1.0 T-GDI       1.4 T-GDi       1.6 CRDi        GT

Zużycie paliwa                                   5,6 ~ 6,1         5,9 ~ 6,4         4,7 ~ 5,2         7,4

(w cyklu mieszanym, l/100km)*

 

Emisja CO2                                        127 ~ 139       135 ~ 146       125 ~ 136       169

(w cyklu mieszanym, g/km)*

 

 

Modele z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną

 

                   1.4 T-GDi       1.6 CRDi        GT

Zużycie paliwa                                   6,0 ~ 6,5         5,1 ~ 5,2         7,2      

(w cyklu mieszanym, l/100km)*

 

Emisja CO2                                        137 ~ 147       133 ~ 138       163

(w cyklu mieszanym, g/km)*

 

Cennikhttps://www.kia.com/pl/katalogi-i-cenniki.5abde6e7-a0eb-4786-9f68-597ae72a6b1b/#/

 

* – Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 według normy WLTP.



Źródło: KIA

 Pisaliśmy również
» XCeed – czyli crossover, którego Kia nie miała w planach
» Nowa Kia XCeed: miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowych

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowa Kia ProCeed :
w lewo
Kia ProCeed GT
© KIA
Kia ProCeed GT
© KIA
Kia ProCeed GT
© KIA
Kia ProCeed GT
© KIA
w prawo
 Inne artykuły
» Ford tworzy zespoły wyścigowe w coraz popularniejszej dziedzinie e-sportu 2019-08-20
  Fordzilla logo Na całym świecie miliony ludzi każdego dnia zasiadają za kierownicą wirtualnego pojazdu Forda i cieszą się wyścigami, rywalizując z przyjaciółmi w grupach społeczności internetowych. Firma będzie szukała najlepszych kierowców gier on-line, aby stworzyć swoje p... więcej »

» Seat Arona 1.0 TSI 115 KM DSG: crossover bez wad |TEST 2019-08-20
  Arona 2019 Seat wyszedł z założenia, że nie zawsze kto pierwszy, ten lepszy. Poczekał z wprowadzeniem crossovera, aby dobrze rozeznać się na rynku i uczyć się na błędach rywali. Udało się, bo inżynierowie hiszpańskiej marki stworzyli bardzo przemyślany oraz dopracowany s... więcej »

» Kolor samochodu. Jaki wybieramy najchętniej i dlaczego? 2019-08-19
  SEAT kolory W Turkmenistanie nie zobaczysz czarnych samochodów, a w Indiach niemal co trzeci pojazd pokryty jest srebrnym lakierem. Jeśli jednak spojrzeć na światowe tendencje, jeden kolor okazuje się szczególnie dominujący. Co determinuje wybór danej barwy samochodu prze... więcej »

» Volkswagen ID. BUGGY przykuwa spojrzenia podczas prestiżowego pokazu 2019-08-19
  ID. BUGGY Pebble Beach Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowe... więcej »

» Ruszyły wstępne rezerwacje nowego Peugeot e-208 w Polsce 2019-08-19
  Peugeot e-208 Nowy PEUGEOT 208 debiutuje na polskim rynku. Po raz pierwszy w historii marki ten najnowszy model będzie dostępny z trzema różnym napędami: z silnikami spalinowymi (benzynowym i wysokoprężnym) oraz z napędem elektrycznym. ... więcej »

» PSA zbuduje nową fabrykę w Gliwicach 2019-08-19
  Opel Gliwice 2019 Setki miejsc pracy ma zapewnić nowy zakład Opel Manufacturing Poland w Gliwicach. W Polsce mają być produkowane samochody dostawcze dla całego koncernu PSA (Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall).... więcej »

» Sukces marki Citroen na polskim rynku 2019-08-18
  C5 Aircross Citroën kontynuuje ofensywę i kolejny raz notuje świetne wyniki na polskim rynku. Według najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego marka Citroën zanotowała w lipcu wzrost sprzedaży nowych samochodów w porównaniu z lipcem 2018 r. To kolejn... więcej »

» W lipcu marka Volkswagen zwiększa dostawy w USA, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku 2019-08-18
  Volkswagen lipiec 2019 W lipcu marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 489.000 samochodów, czyli o 3,3 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Od stycznia do lipca Volkswagen przekazał klientom niemal 3,49 miliona aut, to jest o 3,8 procent mniej niż rok wcze... więcej »

» Nowa deklaracja koncernu Volkswagen określająca działania na rzecz środowiska 2019-08-18
  ID.3 Wszystkie działania służące ochronie środowiska koncern Volkswagen będzie odtąd realizował w ramach nowej misji dotyczącej środowiska „goTOzero”. Oliver Blume, odpowiedzialny w zarządzie koncernu za o... więcej »

» Ford zwiększy zaangażowanie w rynek gier komputerowych 2019-08-16
  Ford Gamescome 2019 Ford przedstawi w przyszłym tygodniu podczas Gamescom informacje dotyczące zaangażowania firmy w e-sport – nową dziedzinę, opanowującą Internet i największe sportowe areny, dzięki zainteresowaniu milionów ludzi na całym świecie.... więcej »

» Nowy Passat w bazowej wersji Essence już od 99 990 złotych 2019-08-15
  Passat 2019 Oferta nowego Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch 150-konnych silników do wy... więcej »

» Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in! 2019-08-13
  Cayenne Turbo S E-Hybrid Porsche nadal konsekwentnie koncentruje się na elektromobilności – po linii modelowej Panamera teraz również gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią swoją... więcej »

» Dobra passa marki Peugeot na polskim rynku 2019-08-13
  Peugeot 2008 2019 Odnowiona gama, dwie głośne premiery ostatnich miesięcy: nowy PEUGEOT 508 oraz 508 SW – marka PEUGEOT budzi coraz większe zainteresowanie wśród polskich klientów, co znajduje odzwierciedlenie w jej wynikach handlowych. W lipcu marka spod znaku lwa przekr... więcej »

» Volkswagen najpopularniejszą marką wśrod Polaków 2019-08-13
  vw passat1 Statystyki sprzedaży nowych aut nie do końca odzwierciedlają rzeczywistość w kwestii zamiłowania obywateli do danych marek, ponieważ to samochody używane nadal stanowią zdecydowaną większość pojazdów rejestrowanych w Polsce. Jakie auta najchętniej rejestrują P... więcej »

» W lipcu 2019 Audi dostarczyło swym klientom 155 350 samochodów 2019-08-13
  Audi 2019 Audi wyniki finansowe W lipcu Audi dostarczyło klientom na całym świecie 155 350 samochodów. Odzwierciedla to niestety spadek o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy to na sprzedaż ogromny wpływ wywarły efekty związane z wprowadzeniem cyklu testowego... więcej »

» Volvo Cars odnotowuje 7,1 procent wzrostu sprzedaży globalnej w lipcu 2019-08-13
  Volvo 2019 Globalna sprzedaż Volvo Cars stale rośnie. W lipcu 2019 roku o 7,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Łączna sprzedaż w ciągu miesiąca wyniosła 54 546 samochodów. Wszystkie regiony Chin, USA i Europy odnotowały wzrost sprzedaży.... więcej »

» XCeed – czyli crossover, którego Kia nie miała w planach 2019-08-12
  Kia XCeed 2019 O tym jak i dlaczego powstał XCeed – najnowszy model należący do rodziny Ceed, która składa się z pięciodrzwiowego hatchbacka, przestronnego kombi i shooting brake'a o nazwie ProCeed – opowiada film (udostępniony pod koniec artykułu) oraz książka, ... więcej »

» Volvo znów produkuje auta opancerzone 2019-08-08
  Volvo opancerzone Pierwszym samochodem w ramach nowej serii będzie Volvo XC90 Armored, jakie zbuduje dział samochodów specjalnych Volvo Cars. Kolejne modele już są w planach.... więcej »

» PSA oraz CTAG i miasto Vigo po raz pierwszy testują systemy jazdy autonomicznej skomunikowane z infrastrukturą miejską 2019-08-08
  Citroen autopilot PSA autopilot autonomiczna jazda Organizacja CTAG1, Groupe PSA i miasto Vigo będą testować po raz pierwszy w środowisku miejskim technologie łączności na potrzeby rozwoju zautomatyzowanych funkcji samochodów. Celem jest weryfikacja skutecznej komunikacji między samochodami a infrastrukturą w ... więcej »

» IQ.DRIVE i Offroad – nowe wersje specjalne wybranych modeli Volkswagena z roku modelowego 2020 2019-08-08
  IQ.DRIVE Wraz z wprowadzeniem nowego Passata, wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Technologiczne rozwiązania IQ.DRIVE zapewniają kierowcom najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Należą ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117
Wyświetlane: 0 - 20 z 22333 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |