-
Elegancki, przestronny, caÅ‚kowicie nowy Ford Kuga zaprezentowany z charakterystycznym dla niego designem, obszernÄ… ofertÄ… hybrydowych ukÅ‚adów napÄ™dowych i nowymi systemami wspomagania kierowcy, zapewni najbardziej efektywnÄ…, komfortowÄ… i satysfakcjonujÄ…cÄ… jazdÄ™, jakÄ… kiedykolwiek oferowaÅ‚ Ford Kuga.
-
ZupeÅ‚nie nowy Ford Kuga otrzymaÅ‚ bardziej opÅ‚ywowÄ… sylwetkÄ™ potwierdzajÄ…cÄ… wyglÄ…dem energiczność, zwinność i wszechstronność samochodu, którego doskonaÅ‚e proporcje sÅ‚użą wiÄ™kszej przestronnoÅ›ci i wygodzie wnÄ™trza.
-
Kuga jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem Forda w historii i pierwszym, który oferuje miÄ™kkie, peÅ‚ne i Å‚adowane z gniazdka hybrydowe ukÅ‚ady napÄ™dowe. Kuga Plug-In Hybrid oferuje czysto elektryczny zasiÄ™g jazdy powyżej 50 km, testowe zużycie paliwa szacowane na 1,2 l/100 km i 29 g/km emisji CO2.
-
Kuga jest również pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, zapewniajÄ…cej o 10% wiÄ™kszÄ… sztywność skrÄ™tnÄ… i obniżenie masy nawet o 90 kg w porównaniu z poprzedniÄ… generacjÄ… modelu.
-
Zaawansowane rozwiÄ…zania sÅ‚użące wygodzie podróży obejmujÄ… wbudowany modem FordPass Connect, 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny zestaw wskaźników, bezprzewodowe Å‚adowanie telefonów, system SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, a także zestaw audio B&O.
-
W samochodzie zadebiutuje system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola lusterek i asystentem monitotujacym ruch poprzeczny. TowarzyszÄ… mu adaptacyjny tempomat z funkcjÄ… Stop&Go, funkcja rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci i ukÅ‚ad utrzymywania pojazdu poÅ›rodku pasa ruchu.
-
Szeroka paleta wersji nowego Forda Kuga, w tym Titanium, ST-Line i Vignale, zapewniajÄ… wybór dla każdego użytkownika w rosnÄ…cej liczbie nabywców SUVów w Europie.
Najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda, caÅ‚kowicie nowa Kuga Titanium, usportowiona Kuga ST‑Line i ekskluzywna Kuga Vignale, zaoferujÄ… zaawansowanÄ… gamÄ™ hybrydowych ukÅ‚adów napÄ™dowych umożliwiajÄ…cych niespotykanÄ… dotÄ…d oszczÄ™dność paliwa w SUV-ach marki Ford.
Kompleksowa oferta obejmuje hybrydowÄ… wersjÄ™ Plug-In Hybrid, miÄ™kkÄ… hybrydÄ™ EcoBlue Hybrid, w peÅ‚ni hybrydowego Hybrid, a także bardziej tradycyjne ukÅ‚ady napÄ™dowe z 2-litrowym silnikiem EcoBlue, 1,5‑litrowym silnikiem EcoBlue i 1,5‑litrowym silnikiem EcoBoost. Towarzyszy im nowa, inteligentna oÅ›miostopniowa automatyczna skrzynia biegów.
Kuga jest najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ SUVem Forda w Europie i trzecim najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem Forda na tym kontynencie, ustÄ™pujÄ…c miejsca tylko modelom Fiesta i Focus. W 2018 roku klienci zakupili 153 800 sztuk modelu Kuga, przyczyniajÄ…c siÄ™ do wzrostu sprzedaży fordowskich SUV-ów o ponad 19% tylko w ubiegÅ‚ym roku.
ZupeÅ‚nie nowy Ford Kuga oferuje jeszcze wiÄ™cej intuicyjnej wygody i funkcji wspomagajÄ…cych kierowcÄ™, by jego użytkownicy mogli efektywniej korzystać z zalet Å‚Ä…cznoÅ›ci ze Å›wiatem w czasie podróży. Zaawansowane rozwiÄ…zania obejmujÄ… wbudowany modem FordPass Connect, stanowisko bezprzewodowego Å‚adowania telefonów oraz system informacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 3 wspierany przez 8‑calowy centralny ekran dotykowy. Wysokiej klasy system audio B&O zapewnia Å›wietnÄ… jakość dźwiÄ™ku, a pierwszy na rynku zestaw wskaźników „true color” o przekÄ…tnej 12,3 cala jest bardziej przejrzysty, intuicyjny i Å‚atwiejszy w odczycie.
Nowy system Stop&Go, rozpoznawanie znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci i centrowanie na pasie ruchu uÅ‚atwiajÄ… kierowcom jazdÄ™ zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, pozwalajÄ…c na mniej stresujÄ…ce podróże, niż kiedykolwiek wczeÅ›niej, w czym pomagajÄ… też reflektory doÅ›wietlajÄ…ce zakrÄ™ty, co pozwala kierowcom lepiej widzieć w ciemnoÅ›ci. WyÅ›wietlacz przezierny pozwala kierowcy widzieć drogÄ™ przez caÅ‚y czas, a aktywny asystent parkowania umożliwia w peÅ‚ni zautomatyzowane manewry parkowania za naciÅ›niÄ™ciem jednego przycisku.
„Nowa Kuga jest najlepszym przykÅ‚adem podejÅ›cia Forda do projektowania zorientowanego na czÅ‚owieka. Opracowany w Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy z klientami SUV oferuje charakterystyczny styl, bezprecedensowy wybór ukÅ‚adów napÄ™dowych, najwyższy komfort i zaawansowane rozwiÄ…zania techniczne, które uÅ‚atwiajÄ… życie wÅ‚aÅ›cicielowi wewnÄ…trz i na zewnÄ…trz samochodu.” - powiedziaÅ‚ Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
Nowy Ford Kuga, to już trzecia generacja SUVów Å›redniej wielkoÅ›ci przeznaczonych dla klientów w Europie, od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek w 2008 roku. Od tego czasu Ford sprzedaÅ‚ w Europie 1 milion egzemplarzy modelu Kuga.
Zaprojektowany przez klientów
Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, która pozwoliÅ‚a udoskonalić aerodynamikÄ™ sÅ‚użącÄ… oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa i umożliwiÅ‚a redukcjÄ™ masy w stosunku do modelu poprzedniej generacji o 90 kg odnoszÄ…c porównanie do analogicznych wariantów ukÅ‚adu napÄ™dowego. Ponadto nowa architektura ma na celu zwiÄ™kszenie bezpieczeÅ„stwa w razie wypadku, zapewnia o 10% wiÄ™kszÄ… sztywność skrÄ™tnÄ…, co wpÅ‚ywa pozytywnie na dynamikÄ™ i wyrafinowanie jazdy, tworzy wiÄ™cej przestrzeni we wnÄ™trzu w modelach Forda Å›redniej wielkoÅ›ci, jednoczeÅ›nie umożliwiajÄ…c ekspresyjny i dynamiczny design.
Kuga prezentuje nowÄ…, wyróżniajÄ…cÄ… siÄ™ stylistykÄ™ nadwozia Å‚Ä…czÄ…cÄ… wyrazistość formy z jej prostotÄ… i Å›wietnymi proporcjami. Bardziej opÅ‚ywowa sylwetka osadzona jest na wiÄ™kszym rozstawie osi, co zapewnia lepszÄ… jakość jazdy i wyższÄ… stabilność. Samochód ma dÅ‚uższÄ… maskÄ™, wiÄ™kszy kÄ…t nachylenia tylnej szyby i niżej biegnÄ…cÄ… liniÄ™ dachu. Rezultatem jest wyglÄ…d nawiÄ…zujÄ…cy do zalet samochodu: wiÄ™cej energii zwinnoÅ›ci i uniwersalnoÅ›ci, niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.
Starannie skomponowana oferta obejmuje zróżnicowane wersje Vignale, ST-Line i Titanium, z których każda ma wyjÄ…tkowy charakter odzwierciedlajÄ…cy różne osobowoÅ›ci klientów. Oprócz nowoczesnoÅ›ci i asertywnoÅ›ci stylu, wersja Titanium imponuje bogatym wyposażeniem i jakoÅ›ciÄ…. Najważniejsze wyróżniki, to sportowa osÅ‚ona pod przednim zderzakiem, tylny dyfuzor, a także Å›wiatÅ‚a do jazdy dziennej LED i standardowe 17-calowe lub opcjonalne 18 – i 19-calowe obrÄ™cze kóÅ‚ z lekkich stopów.
Ekskluzywna wersja Vignale zachÄ™ca jeszcze bogatszym wyposażeniem i starannym wykonaniem podkreÅ›lonym specjalnymi akcentami Vignale, w tym wykoÅ„czeniem relingów dachowych, zderzaków i nakÅ‚adek progowych w kolorze satynowanego aluminium, a także wyjÄ…tkowym, eleganckim projektom przedniego i tylnego zderzaka. Z przodu umieszczono charakterystycznÄ… chromowanÄ… kratkÄ™ wlotu powietrza Vignale, a z tyÅ‚u znalazÅ‚y siÄ™ podwójne koÅ„cówki ukÅ‚adu wydechowego. Vignale osadzono na standardowych 18-calowych, lub na opcjonalnych 19-calowych czy 20-calowych obrÄ™czach kóÅ‚ z lekkich stopów. Fotele obszyte skórÄ… Windsor z ekskluzywnym szeÅ›ciokÄ…tnym wzorem Vignale, podgrzewana, obszyta skórÄ… kierownica i welurowe dywaniki premium jednoznacznie definiujÄ… styl wnÄ™trza.
Wyrazisty styl wersji ST-Line inspirowany jest modelami Ford Performance. WyróżniajÄ… go zderzaki i listwy boczne w sportowej stylistyce, w poÅ‚Ä…czeniu z przednim wlotem powietrza i osÅ‚onÄ… pod zderzakiem, tylnym dyfuzorem i relingami dachowymi wykoÅ„czonymi w kolorze czarnym. Duży tylny spojler, standardowe 18‑calowe lub opcjonalne 19-calowe obrÄ™cze kóÅ‚ i podwójny sportowy wydech dodajÄ… sportowego charakteru. We wnÄ™trzu ciemnej podsufitce towarzyszÄ… fotele ST-Line z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami, aluminiowe pedaÅ‚y, spÅ‚aszczona u doÅ‚u kierownica i dywaniki ST-Line, a także nakÅ‚adki progowe odzwierciedlajÄ… osobowość wÅ‚aÅ›ciciela, ceniÄ…cego osiÄ…gi swojego samochodu.
„Klienci powiedzieli nam, że przydaÅ‚aby jej siÄ™ bardziej emocjonalna stylizacja, wiÄ™c projektujÄ…c nowÄ… generacjÄ™ nie ograniczaliÅ›my inwencji twórzczej naszych stylistów. Wizualnie sylwetka staÅ‚a siÄ™ bardziej opÅ‚ywowa, niższa i szersza – aż przyjemnie na niÄ… patrzeć.” – twierdzi Amko Leenarts, dyrektor dziaÅ‚u projektów, Ford of Europe. „PrzestrzeÅ„ nowego wnÄ™trza to sanktuarium, zaprojektowane z myÅ›lÄ… o uÅ‚atwieniu codziennego życia. HarmonijnÄ…, peÅ‚nÄ… powietrza przestrzeÅ„ wypeÅ‚niliÅ›my materiaÅ‚ami klasy premium, wykoÅ„czyliÅ›my z rzemieÅ›lniczÄ… precyzjÄ… i wyposażyliÅ›my w najnowsza technikÄ™.”
Nowy Ford Kuga dostÄ™pny jest w 12 kolorach nadwozia, w tym w metalizowanych Diffused Silver i Sedona Orange. Blue Panther, to nowy lakier, oferowany wyÅ‚Ä…cznie w wersji Vignale, któremu towarzyszÄ… trójwarstwowe lakiery premium Lucid Red i perÅ‚owy Star White.
Różnorodność ukÅ‚adów napÄ™dowych
Po ogłoszeniu przez Forda na początku tego roku, że każdy z modeli Forda, poczynając od nowego Focusa otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym, nowa Kuga stanie się pierwszym pojazdem Forda, oferowanym z systemem hybrydowym ładowanym z gniazdka, systemem miękkiej hybrydy i pełnym hybrydowym układem napędowym.
Kuga Plug-In Hybrid: wersja dostępna od premiery modelu zapewnia zasięg jazdy i swobodę oferowaną przez tradycyjny silnik spalinowy, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.
Architektura z dwoma źródÅ‚ami mocy Å‚Ä…czy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujÄ…cy w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny pracujÄ…cy też jako generator prÄ…du oraz akumulator litowo-jonowy o pojemnoÅ›ci 14,4 kWh, zapewniajÄ…c Å‚Ä…cznie moc maksymalnÄ… 225 KM. Pierwsza Å‚adowana z zewnÄ™trznego źródÅ‚a hybryda Forda w Europie zapewnia czysto elektryczny zasiÄ™g jazdy przekraczajÄ…cy 50 km, szacunkowo Kuga Plug-In Hybrid bÄ™dzie w warunkach testowych zużywać od 1,2 litra benzyny na 100 km, a zmierzona w tych warunkach emisja CO2 wyniesie od 29 g/km*.
Akumulator trakcyjny można naÅ‚adować korzystajÄ…c z gniazda zamontowanego na przednim bÅ‚otniku, bÄ™dzie on też automatycznie doÅ‚adowywany w czasie jazdy za pomocÄ… techniki Å‚adowania regeneracyjnego, czyli odzyskiwania energii kinetycznej normalnie wytracanej podczas hamowania. Przewiduje siÄ™, że peÅ‚ne naÅ‚adowanie akumulatora z zewnÄ™trznego źródÅ‚a zasilania 230 V zajmie okoÅ‚o 4 godzin.
Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonujÄ…c wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiÄ…gnie minimalny stan naÅ‚adowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagajÄ…c silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Kuga EcoBlue Hybrid: samochód, w którym 2‑litrowy wysokoprężny silnik EcoBlue o mocy 150 KM otrzymuje wsparcie elektryczne zapewniajÄ…ce mu jeszcze wiÄ™kszÄ… oszczÄ™dność paliwa. W ukÅ‚adzie miÄ™kkiej hybrydy, standardowy alternator zostaÅ‚ zastÄ…piony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napÄ™dzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prÄ™dkoÅ›ci i wykorzystanie jej do Å‚adowania zestawu chÅ‚odzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napiÄ™ciu znamionowym 48 V. BISG dziaÅ‚a również jako silnik elektryczny wykorzystujÄ…cy zmagazynowanÄ… w akumulatorach energiÄ™, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do zasilania elektrycznego osprzÄ™tu pojazdu.
48-woltowy system elektryczny umożliwia również wykorzystanie caÅ‚kowicie nowej wersji systemu Auto Start-Stop w wiÄ™kszej liczbie sytuacji, co zapewnia dodatkowe oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa, przyczyniajÄ…c siÄ™ do uzyskania emisji CO2 szacunkowo od 132 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100km.
Kuga Hybrid:samochód wykorzystuje w peÅ‚ni hybrydowy ukÅ‚ad napÄ™dowy z automatycznym Å‚adowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdÄ™ z napÄ™dem czysto elektrycznym. UkÅ‚ad zawiera 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujÄ…cy w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny; generator; akumulator litowo-jonowy oraz opracowanÄ… przez Forda automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów Å‚Ä…czÄ…cÄ… oba źródÅ‚a mocy. Wersja Hybrid bÄ™dzie dostÄ™pna w drugiej poÅ‚owie 2020 roku. Oprócz napÄ™du na przednie koÅ‚a dostÄ™pna bÄ™dzie opcja inteligentnego napÄ™du na wszystkie koÅ‚a. Szacuje siÄ™, że emisja CO2 wyniesie od 130 g/km, a zużycie paliwa zacznie siÄ™ od 5,6 l/100km.
Nabywcy nowej Kugi mogÄ… przebierać w caÅ‚ej gamie zaawansowanych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych EcoBlue, zapewniajÄ…cych zoptymalizowanÄ… moc i wyrafinowanÄ… pracÄ™ oraz speÅ‚niajÄ…cych najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.2 wedÅ‚ug Å›wiatowej zharmonizowanej procedury testowania lekkich pojazdów samochodowych (WLTP).
UkÅ‚ady napÄ™dowe sÄ… standardowo wyposażone w system Auto Start-Stop w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji. Do wyboru sÄ… precyzyjne szeÅ›ciobiegowe przekÅ‚adnie manualne i nowe oÅ›miobiegowe przekÅ‚adnie automatyczne czyniÄ…ce jazdÄ™ samochodem jeszcze Å‚atwiejszÄ….
Kuga EcoBlue: wedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ silnik 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM zapewni zużycie paliwa od 5,7 l/100km i emisjÄ™ CO2 od 150 g/km.‑ Ograniczenie zużycia paliwa uzyskano tu dziÄ™ki zintegrowanemu ukÅ‚adowi dolotowemu oraz przy pomocy turbosprężarki o niskiej bezwÅ‚adnoÅ›ci.
WysokociÅ›nieniowy ukÅ‚ad wtrysku paliwa charakteryzuje siÄ™ krótszym czasem reakcji, cichszÄ… pracÄ… i precyzyjniejszym odmierzaniem dawki. Standardowy katalizator selektywnej redukcji koÅ„cowego oczyszczenia spalin wpÅ‚ywa na obniżenie emisji zwiÄ…zków azotu. Inne innowacje silnika 2.0 EcoBlue ograniczajÄ…ce straty tarcia:
-
10-milimetrowe odsadzenie mechanizmu korbowego, które minimalizuje obciążenia boczne tÅ‚oków, zmniejszajÄ…c siÅ‚y tarcia o Å›cianki cylindrów,
-
Stalowe tÅ‚oki, dziÄ™ki czemu dokonano optymalizacji wymiarów i zapewniono mniejsze ich zmiany w wyniku rozszerzalnoÅ›ci termicznej,
-
Zminimalizowane średnice łożysk wału korbowego,
-
Konstrukcja "pasek w oleju" dla pasków waÅ‚ków rozrzÄ…du i pompy oleju.
1,5-litrowy silnik EcoBlue oferowany jest w wersji o mocy 120 KM i przewiduje siÄ™, że zapewni on zużycie paliwa od 4,8 l/100 km i emisjÄ™ CO2 od 127 g/km. W uzyskaniu takich wyników pomogÄ… innowacyjne rozwiÄ…zania, w tym wymienione poniżej.
-
Niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin w połączeniu z chłodzonym cieczą intercoolerem, w celu uzyskania bardziej wydajnego spalania i zredukowania emisji spalin,
-
Zintegrowany kolektor dolotowy optymalizujÄ…cy proces „oddychania” silnika,
-
Turbosprężarka o niskiej bezwÅ‚adnoÅ›ci, co zapewnia szybsze i Å‚atwiejsze do kontrolowania reakcje turbosprężarki, do budowy której wykorzystano materiaÅ‚y odporne na wysokie temperatury, stosowane zwykle w silnikach rakietowych,
-
WysokociÅ›nieniowy ukÅ‚ad wtrysku paliwa charakteryzuje siÄ™ krótszym czasem reakcji, cichszÄ… pracÄ… i precyzyjniejszym odmierzaniem dawki.
Kuga EcoBoost: 1,5-litrowy silnik EcoBoost jest oferowany w wersjach 120 KM i 150 KM, wedÅ‚ug szacunków bÄ™dzie on pozwalaÅ‚ na uzyskanie zużycia paliwa od 6,5 l/100km i emisji CO2 od 149 g/km. Pomoże w tym zastosowanie pierwszego w branży systemu dezaktywacji cylindra w silniku trzycylindrowym. System automatycznie zatrzymuje podawanie paliwa i pracÄ™ zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których peÅ‚na pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykÅ‚ad podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrówmoże zostać dezaktywowany lub ponownie wÅ‚Ä…czony do pracy w czasie 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mrugniÄ™cie okiem, bez żadnych kompromisów pod wzglÄ™dem osiÄ…gów, czy jakoÅ›ci pracy silnika.
Wykorzystano również najważniejsze rozwiÄ…zania z pakietu EcoBoost, w tym zaawansowane turbodoÅ‚adowanie, wysokociÅ›nieniowy bezpoÅ›redni wtrysk paliwa i ukÅ‚ad zmiennych faz rozrzÄ…du zaworów ssÄ…cych i wydechowych. EmisjÄ™ czÄ…stek staÅ‚ych ograniczono stosujÄ…c standardowÄ… technikÄ™ filtracji gazów. Inne ważne rozwiÄ…zania techniczne, to miÄ™dzy innymi:
-
Nowe poÅ‚Ä…czenie wtrysku paliwa do kolektora i bezpoÅ›redniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysokÄ… moc i szybkość reakcji, a także wiÄ™kszÄ… oszczÄ™dność paliwa, ze szczególnym ograniczeniem jego zużycia przy niewielkich obciążeniach silnika,
-
Trzycylindrowa konstrukcja o niskim tarciu wewnętrznym, zapewnia wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach,
-
Zintegrowany kolektor wydechowy pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, przyspieszając osiągnięcie przez silnik optymalnej temperatury i przyspiesza reakcje silnika minimalizując odległości, jakie muszą pokonać gazy wydechowe między cylindrami a turbosprężarką,
-
Całkowicie aluminiowa konstrukcja pozwala na redukcję masy.
Nowa szybko działająca ośmiostopniowa przekładnia automatyczna została zaprojektowana tak, by jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i zapewnić wysokie osiągi. Przekładnia dostępna z silnikami EcoBlue 1,5 l, 120 KM oraz EcoBlue 2,0 l o mocy 190 KM, dysponuje następującymi funkcjami:
-
Adaptacyjne mapy zmiany biegów, dobierane na podstawie oceny indywidualnego stylu jazdy, aby zoptymalizować momenty zmiany biegów. System może identyfikować sytuacje takie jak wjeżdżanie na wzniesienia i zjazdy ze wzniesieÅ„ oraz szybkie pokonywanie zakrÄ™tów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, aby zapewnić bardziej stabilnÄ…, pasjonujÄ…cÄ… i wyrafinowanÄ… jazdÄ™.
-
Kontrola adaptacyjnej zmiany biegów, która bierze pod uwagÄ™ informacje o pojeździe i Å›rodowisku ruchu, aby odpowiednio dostosować ciÅ›nienia sprzÄ™gieÅ‚ w celu zapewnienia pÅ‚ynnej zmiany biegów. Ten sam system może również dostosować pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.
2-litrowy silnik EcoBlue nowego Forda Kugi dysponujący mocą 190 KM jest połączony z inteligentnym napędem na wszystkie koła. W silniku zoptymalizowano moment obrotowy w dolnym zakresie prędkości silnika, obniżono hałas i drgania zapewniając wysoką jakość pracy jednostki napędowej, uzyskano też charakterystykę gwarantującą płynne i liniowe przyspieszenia przyczyniające się do poprawy komfortu jazdy.
„Jedno rozwiÄ…zanie nie zadowoli wszystkich, dlatego opracowaliÅ›my zniuansowanÄ… ofertÄ™ ukÅ‚adów napÄ™dowych dostÄ™pnych w nowym Fordzie Kuga, co pomoże klientom znaleźć odpowiednie dla ich stylu życia rozwiÄ…zanie. Tak szeroka oferta bÄ™dzie także wspierać nabywców SUVów, uÅ‚atwiajÄ…c im przejÅ›cie na zelektryfikowany styl życia bez rezygnowania z tego, co przyjemne.” - powiedziaÅ‚ Joerg Beyer, dyrektor wykonawczy dziaÅ‚u konstrukcyjnego, Ford of Europe. „Kuga jest pierwszym modelem Forda, który skorzystaÅ‚ z peÅ‚nej gamy zaawansowanych rozwiÄ…zaÅ„ hybrydowych ukÅ‚adów napÄ™dowych Forda.”
Kuga oferuje również po raz pierwszy system wyboru trybu jazdy, co umożliwia kierowcy zmianÄ™ sposobu reakcji przepustnicy, siÅ‚y wspomagania kierownicy i czuÅ‚oÅ›ci systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiÄ…gi do różnych scenariuszy jazdy.
Oprócz trybów Normal, Sport i Eco wprowadzono tryb Slippery zapewniajÄ…cy kierowcy wiÄ™kszÄ… kontrolÄ™ nad samochodem na nawierzchniach o zmniejszonej przyczepnoÅ›ci, takich jak Å›nieg i lód. Tryb Deep Snow/Sand (gÅ‚Ä™boki Å›nieg/piasek) pomaga utrzymać pojazd w ruchu na miÄ™kkich, odksztaÅ‚calnych nawierzchniach.
Nowa Kuga uÅ‚atwia holowanie wszystkich rodzajów przyczep, od maÅ‚ych przyczepek po duże przyczepy mieszkalne, a to dziÄ™ki użyciu dwóch innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ wspierajÄ…cych holowanie. Maksymalna masa holowanej przyczepy zależy od wybranej konfiguracji ukÅ‚adu napÄ™dowego i może siÄ™gać 2250 kg. Sterowany elektrycznie chowany hak holowniczy można obsÅ‚ugiwać za pomocÄ… wygodnie umieszczonego przycisku w przestrzeni bagażowej. Jedno naciÅ›niÄ™cie przycisku wystarczy, by hak wysunÄ…Å‚ siÄ™ z pozycji ukrytej pod pojazdem. Kolejne naciÅ›niÄ™cie przycisku powoduje, że hak automatyczne “znika” pod samochodem. Ponadto dostÄ™pny jest demontowany rÄ™cznie hak holowniczy, który można Å‚atwo zainstalować przed holowaniem. Gdy hak nie jest używany, jego zewnÄ™trzna część może być przechowywana w bagażniku.
Komfort, przestronność i elastyczność
Komfort, przestronność i elastyczność sÄ… kluczowe dla uzyskania bardziej wyrafinowanych wrażeÅ„ kierowcy i pasażerów samochodu, który zapewnia wiodÄ…cÄ… w swojej klasie przestronność w drugim rzÄ™dzie siedzeÅ„. Nowa Kuga jest o 44 mm szersza i o 89 mm dÅ‚uższa, niż poprzedni model, natomiast rozstaw osi zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o 20 mm. We wnÄ™trzu przekÅ‚ada siÄ™ to na 43 mm wiÄ™cej miejsca na wysokoÅ›ci ramion i 57 mm wiÄ™cej miejsca na wysokoÅ›ci bioder na przednich fotelach w porównaniu z poprzednim modelem. Pasażerowie z tyÅ‚u skorzystajÄ… z o 20 mm wiÄ™kszej szerokoÅ›ci na wysokoÅ›ci ramion i o 36 mm wiÄ™kszej szerokoÅ›ci wnÄ™trza na wysokoÅ›ci bioder. Pomimo spadku caÅ‚kowitej wysokoÅ›ci o 20 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Kuga oferuje o 13 mm wiÄ™cej miejsca nad gÅ‚owami dla pasażerów na przednich siedzeniach i aż o 35 mm wiÄ™cej przestrzeni nad gÅ‚owami pasażerów podróżujÄ…cych z tyÅ‚u.
Dla pasażerów podróżujÄ…cych z tyÅ‚u po raz pierwszy dostÄ™pne sÄ… podgrzewane siedzenia zewnÄ™trzne, a caÅ‚y drugi rzÄ…d siedzeÅ„ można przesunąć do tyÅ‚u, aby uzyskać najlepszÄ… w tej klasie dÅ‚ugość przestrzeni na nogi wynoszÄ…cÄ… 1 035 mm, można też tylny rzÄ…d siedzeÅ„ przesunąć do przodu, by powiÄ™kszyć bagażnik o 67 litrów. Funkcja zdalnego skÅ‚adania siedzeÅ„ umożliwia Å‚atwe zÅ‚ożenie drugiego rzÄ™du foteli.
W bagażniku umieszczono dwustronną (odwracalną) matę bagażnika z wysokiej jakości welurem z jednej strony, co zapewnia doskonały wygląd, oraz wytrzymałą i solidną gumową powierzchnią z drugiej strony, by zapobiec zanieczyszczeniu wnętrza mokrym lub brudnym sprzętem sportowym.
Przestronne, praktyczne i dobrze skomunikowane ze Å›wiatem wnÄ™trze nowej Kugi oferuje innowacyjne rozwiÄ…zania techniczne oraz zaawansowane funkcje zapewniajÄ…ce komfort i wygodÄ™ podróży, które pozwalajÄ… temu samochodowi bezproblemowo dopasować siÄ™ do stylu życia swojego wÅ‚aÅ›ciciela.
Po raz pierwszy Kuga dysponuje systemem FordPass Connect z modemem pokÅ‚adowym, co sprawia, że samochód staje siÄ™ mobilnym punktem dostÄ™powym Wi-Fi, gwarantujÄ…cym Å‚Ä…czność bezprzewodowÄ… nawet 10 urzÄ…dzeÅ„. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu szybszych, mniej stresujÄ…cych podróży dziÄ™ki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji i umożliwieniu pasażerom pobierania treÅ›ci multimedialnych w czasie jazdy, FordPass Connect oferuje szereg wygodnych funkcji za poÅ›rednictwem aplikacji mobilnej FordPass, a w tym:
-
Lokalizator pojazdu, pomagajÄ…cy wÅ‚aÅ›cicielowi znaleźć samochód na rozlegÅ‚ych parkingach w centrach handlowych,
-
Status pojazdu, do sprawdzania poziomu paliwa, stanu alarmu, przebiegu do wymiany oleju i wielu innych parametrów
-
Blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi pozwalajÄ…ce na zdalne umożliwienie dostÄ™pu do Kugi,
-
Zdalny rozruch, w wersjach z ośmiobiegową przekładnią automatyczną,**
-
Funkcja eCall, która automatycznie wybiera poÅ‚Ä…czenie ze sÅ‚użbami ratunkowymi w razie poważnego wypadku i umożliwia osobom w samochodzie nawiÄ…zanie bezpoÅ›redniego poÅ‚Ä…czenia ze sÅ‚użbami ratunkowymi, za naciÅ›niÄ™ciem przycisku SOS na konsoli umieszczonej w podsufitce.
Aplikacja pozwala także kierowcom pozostać w kontakcie ze Å›wiatem w czasie jazdy i zapomnieć o plÄ…taninie kabli na konsoli Å›rodkowej, a nowe miejsce do indukcyjnego Å‚adowania pod deskÄ… rozdzielczÄ… umożliwia Å‚atwe Å‚adowanie kompatybilnych smartfonów. System Å‚adowania automatycznie wykrywa kompatybilne urzÄ…dzenie i rozpoczyna jego Å‚adowanie.
Podczas Å‚adowania indukcyjnego urzÄ…dzenia mogÄ… pozostać podÅ‚Ä…czone przez Bluetooth do fordowskiego systemu Å‚Ä…cznoÅ›ci i rozrywki SYNC 3, obsÅ‚ugiwanego przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, również komendami gestów szczypania i przesuwania. System Ford SYNC 3umożliwia kierowcom sterowanie za pomocÄ… prostych poleceÅ„ gÅ‚osowych funkcjami audio, nawigacjÄ… i klimatyzacjÄ… oraz podÅ‚Ä…czonymi smartfonami. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opÅ‚at.
Nowy zestaw konfigurowalnych wskaźników LCD o przekÄ…tnej 12,3 cala jest pierwszym w branży, w którym zastosowano technologiÄ™ swobodnego formowania, umożliwiajÄ…cÄ… wygiÄ™cie górnych krawÄ™dzi w celu pÅ‚ynnego wkomponowania moduÅ‚u w deskÄ™ rozdzielczÄ…. Panel o swobodnie dobieranych ksztaÅ‚tach zawiera obwody wbudowane w wyÅ›wietlacz, umożliwiajÄ…c projektantom nadanie mu ksztaÅ‚tów wykraczajÄ…cych poza tradycyjnÄ… prostokÄ…tnÄ… formÄ™.
Dodatkowo 24‑bitowy zestaw wskaźników „true color” wyÅ›wietla szczegóÅ‚owe, bardziej intuicyjne obrazy i ikony w peÅ‚nym spektrum kolorów, dziÄ™ki czemu stajÄ… siÄ™ jaÅ›niejsze, mniej mÄ™czÄ…ce dla oczu i Å‚atwiejsze do odczytania.
Nowy system audio B&O pozwoli pasażerom uzyskać najlepszÄ… jakość odtwarzania z muzyki przesyÅ‚anej strumieniowo przez FordPass Connect lub przez smartfony. Potężny 575-watowy 10-gÅ‚oÅ›nikowy system wyposażony jest w zewnÄ™trznie poÅ‚Ä…czony subwoofer, który gwarantuje czystość brzmienia basów, a poÅ‚ożenie gÅ‚oÅ›ników wysokotonowych w desce rozdzielczej zostaÅ‚o zoptymalizowane, aby uzyskać szerszÄ… scenÄ™ dźwiÄ™kowÄ… na poziomie siedzeÅ„, zapewniajÄ…c wspaniaÅ‚e wrażenia dźwiÄ™kowe na wszystkich miejscach w samochodzie. Wielopoziomowe statyczne i dynamiczne korygowanie dźwiÄ™ku zapewnia utrzymanie wrażeÅ„ sÅ‚uchowych niezależnie od warunków jazdy.
Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb, lub z dzieckiem na rękach jest łatwiejszy dzięki zastosowaniu bezdotykowej techniki otwierania drzwi bagażnika, umożliwiającej ich otwieranie za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem.
Inżynierowie rozwiązali problem przewozu zdemontowanej rolety bagażnika. Mieści się ona idealnie pod nową regulowaną podłogą bagażnika i jest łatwiejsza do demontażu.
Komfort podróżowania poprawiono dziÄ™ki zastosowaniu systemu aktywnej redukcji haÅ‚asów, wykorzystujÄ…cego trzy precyzyjnie rozmieszczone w kabinie mikrofony monitorujÄ…ce haÅ‚asy przedostajÄ…ce siÄ™ z silnika do wnÄ™trza. System kieruje nastÄ™pnie fale dźwiÄ™kowe w przeciwfazie generowane przez gÅ‚oÅ›niki systemu audio, aby wyeliminować niepożądane dźwiÄ™ki silnika i ukÅ‚adu przeniesienia napÄ™du. RozwiÄ…zanie to jest wyposażeniem standardowym w Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid i Kuga 2,0 EcoBlue Vignale, przyczyniajÄ…c siÄ™ do uzyskania wyciszenia wnÄ™trza na nowym poziomie.
Technika budujÄ…ca zaufanie
Nowa Kuga dodatkowo wzbogaca wrażenia z jazdy samochodem SUV dziÄ™ki zaawansowanemu zestawowi systemów wspomagajÄ…cych kierowcÄ™, zaprojektowanych w celu zapewnienia prowadzÄ…cemu samochód pewnoÅ›ci siebie za kierownicÄ… i pomagania mu w utrzymaniu koncentracji podczas jazdy.
Wyrafinowany system Ford Co-Pilot360 skÅ‚ada siÄ™ z rozwiÄ…zaÅ„ zwiÄ™kszajÄ…cych poziom ochrony, poprawiajÄ…cych prowadzenie pojazdu i uÅ‚atwiajÄ…cych parkowanie, a także sprawiajÄ…cych, że każda podróż bÄ™dzie bardziej komfortowa, mniej stresujÄ…ca i bezpieczniejsza.
DebiutujÄ…cy w samochodzie Forda nowy system utrzymywania na pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek zewnÄ™trznych Å‚Ä…czy system informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem utrzymywania pasa ruchu w celu monitorowania martwego pola widzenia kierowcy. JeÅ›li kierowca sygnalizuje zmianÄ™ pasa lub system “wyczuwa” zmianÄ™ pasa ruchu, a od tyÅ‚u zbliża siÄ™ pojazd znajdujÄ…cy siÄ™ w martwym polu lusterek, co potencjalnie może prowadzić do kolizji, system aplikuje moment obracajÄ…cy kierownicÄ™, aby ostrzec kierowcÄ™ i skÅ‚onić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.
Ponadto ulepszony system asystenta zapobiegania kolizjom z funkcjÄ… wykrywania pieszych i rowerzystów bÄ™dzie oferowaÅ‚ kolejnÄ…, nowÄ… funkcjÄ™, która może automatycznie wÅ‚Ä…czać hamulce w celu unikniÄ™cia lub zÅ‚agodzenia skutków wypadków, jeÅ›li samochód skrÄ™cajÄ…c przecina drogÄ™ nadjeżdżajÄ…cych pojazdów, a system wykrywa niebezpieczeÅ„stwo kolizji.
Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci i system utrzymania na pasie ruchu, pozwala utrzymać bezpiecznÄ… odlegÅ‚ość od pojazdów jadÄ…cych z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas dÅ‚ugich podróży, utrzymujÄ…c pojazd na Å›rodku pasa ruchu, potrafi też dostosować prÄ™dkość pojazdu do obowiÄ…zujÄ…cych w danym miejscu ograniczeÅ„, monitorujÄ…c znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogÄ…. Jest to dodatek do informacji dostarczanych z pokÅ‚adowego systemu nawigacji.
System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w ukÅ‚adzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać siÄ™ na Å›rodku pasa ruchu za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prÄ™dkoÅ›ciach do 200 km/h, system wysyÅ‚a też wizualne i dźwiÄ™kowe ostrzeżenia, jeÅ›li wykryje brak rÄ…k kierowcy na kierownicy.
Kuga jest także pierwszym SUV-em Forda dostÄ™pnym w Europie, w którym oferowany jest wyÅ›wietlacz przezierny (HUD) umożliwiajÄ…cy kierowcy utrzymanie wzroku na drodze poprzez wyÅ›wietlanie przydatnych informacji w jego polu widzenia. System jest maksymalnie skuteczny dziÄ™ki jednemu z najwiÄ™kszych pól widzenia wyÅ›wietlaczy HUD dostÄ™pnych w Europie, wynoszÄ…cemu 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaÅ›niejszych i posiada 16-stopniowÄ… regulacjÄ™, aż do 10 000 kandeli na metr kwadratowy.
Specjalne filtry do wysuwanego poliwÄ™glanowego ekranu sprawiajÄ…, że może być odczytany przez użytkowników noszÄ…cych okulary ze szkÅ‚ami polaryzacyjnymi. W zależnoÅ›ci od specyfikacji pojazdu, konfigurowany wybór wyÅ›wietlanych informacji obejmuje prÄ™dkość (jedyny parametr, który jest zawsze obecny na wyÅ›wietlaczu), rozpoznawane znaki drogowe, ACC; nawigacjÄ™, wskaźnik zmiany biegów, system rozrywkowy i powiadomienia awaryjne.
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcjÄ… ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej ostrzega kierowców wycofujÄ…cych samochód z miejsca parkingowego o nadjeżdżajÄ…cych pojazdach, mogÄ…cych znaleźć siÄ™ na kursie kolizyjnym. System może wÅ‚Ä…czyć hamulce, by uniknąć lub zÅ‚agodzić skutki kolizji, jeÅ›li kierowca nie zareaguje na wczeÅ›niejsze ostrzeżenia.
Stop & Go pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do caÅ‚kowitego zatrzymania w ruchu wymagajÄ…cym zatrzymywania siÄ™ i ruszania, wykorzystujÄ…c do 50 procent caÅ‚kowitej dostÄ™pnej siÅ‚y hamowania. Pozwala też automatycznie ruszyć za poprzedzajÄ…cym samochodem, jeÅ›li czas zatrzymania byÅ‚ krótszy, niż 3 sekundy. JeÅ›li czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedaÅ‚ przyspieszenia.
System wspomagajÄ…cy parkowanie zapewnia w peÅ‚ni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równolegÅ‚ym lub prostopadÅ‚ym, dostÄ™pne za naciÅ›niÄ™ciem jednego przycisku. Przy systemie elektronicznie sterowanej zmiany biegów nowej oÅ›miostopniowej przekÅ‚adni automatycznej, system identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe, a kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierajÄ…c poÅ‚ożenie neutralne przekÅ‚adni i przytrzymujÄ…c przycisk umieszczony w konsoli centralnej.
Pojazd automatycznie wybiera odpowiedni bieg do przodu lub do tyÅ‚u, steruje przepustnicÄ… i hamowaniem, a także ukÅ‚adem kierowniczym i jest w stanie zaparkować w przestrzeniach o dÅ‚ugoÅ›ci o 92 centymetry wiÄ™kszej niż samochód i na nachyleniach do 12 procent, przy prÄ™dkoÅ›ciach do 4 km/h, koÅ„czÄ…c manewry przeÅ‚Ä…czeniem przekÅ‚adni w tryb parkingowy. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równolegÅ‚ych miejsc parkingowych za pomocÄ… w peÅ‚ni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.
Inne rozwiÄ…zania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Kugi w unikaniu wypadków i rozproszenia uwagi obejmujÄ…:
-
Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominiÄ™cie przeszkody, zaprojektowany do pracy przy prÄ™dkoÅ›ciach jazdy w mieÅ›cie i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerÄ™ do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszajÄ…cych siÄ™ lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skrÄ™cajÄ…cy koÅ‚a, co umożliwia kierowcy ominiÄ™cie pojazdu, z którym ryzyko kolizji byÅ‚oby wysokie,
-
System utrzymywania w pasie ruchu (Lane-Keeping Aid) aktywnie pomaga kierowcy sprowadzać pojazd na środek pasa ruchu, delikatnie skręcając kierownicę we właściwą stronę,
-
Szerokokątne kamery z przodu i z tyłu zapewniające widok przed i za pojazdem o szerokości poziomej prawie 180 stopni, co umożliwia przegląd sytuacji za samochodem podczas wycofywania z miejsca parkingowego lub z podjazdu przed domem,
-
Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogÄ™ jednokierunkowÄ… „pod prÄ…d” używa kamery zamontowanej za przedniÄ… szybÄ… i korzysta z informacji systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiÄ™kowe i wizualne ostrzeżenia podczas jazdy przez dwa znaki "zakaz wjazdu" na wjazdach na autostrady.
System reflektorów adaptacyjnych z oÅ›wietlaniem przewidywanego toru jazdy i doÅ›wietlaniem zakrÄ™tów w oparciu o znaki drogowe dostosowuje model oÅ›wietlenia drogi w celu uzyskania maksymalnej widocznoÅ›ci jeszcze przed wejÅ›ciem w zakrÄ™t, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda.
System wykorzystuje kamerÄ™ skierowanÄ… do przodu do monitorowania oznaczeÅ„ pasa ruchu z zasiÄ™giem do 65 metrów, umożliwiajÄ…c odchylenie Å›wiatÅ‚a reflektorów w poziomie z wyprzedzeniem poprawiajÄ…cym widocznoÅ›ci dojazdu do zakrÄ™tu, zamiast polegania wyÅ‚Ä…cznie na obracaniu kierownicÄ… przez kierowcÄ™. Opatentowana przez Forda integracja funkcji odczytywania znaków drogowych w celu optymalizacji oÅ›wietlenia drogi umożliwia poszerzenie oÅ›wietlanego obszaru na skrzyżowaniach i rondach, co pozwala oÅ›wietlić potencjalne zagrożenia, które nie znajdujÄ… siÄ™ bezpoÅ›rednio przed samochodem.
Automatyczne Å›wiatÅ‚a drogowe zapobiegajÄ… nieumyÅ›lnemu przypadkowemu oÅ›lepianiu innych użytkowników drogi i pozwalajÄ… kierowcy widzieć wiÄ™cej w czasie nocnej jazdy. SÄ… one wspierane przez zaawansowane reflektory wykonane caÅ‚kowicie w technice LED, które wykorzystujÄ… innowacyjnÄ… regulowanÄ… konfiguracjÄ™ odbÅ‚yÅ›ników celem uzyskania wiÄ™kszej elastycznoÅ›ci i Å‚agodniejszych, mniej kontrastowych granic oÅ›wietlenia.
W razie wypadku, nowy system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciÅ›nienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeÅ„ pojazdu.
„Nie wkÅ‚adamy do samochodów najnowszej techniki tylko dlatego, że taka jest już dostÄ™pna – powiedziaÅ‚ Rowley. RozwiÄ…zania takie jak nasz modem pokÅ‚adowy FordPass Connect i nowy system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola lusterek w poÅ‚Ä…czeniu z naszÄ… nowÄ… gamÄ… rozwiÄ…zaÅ„ napÄ™dowych Ford Hybrid zostaÅ‚y zaprojektowane tak, by odzwierciedlaÅ‚y nieustannie zmieniajÄ…ce siÄ™ sposoby korzystania z naszych samochodów i by pomogÅ‚y nowemu Fordowi Kuga doskonale dopasować siÄ™ do życia naszych klientów.”
# # #
Android i Android Auto są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.
*Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Dane dotyczÄ…ce zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasiÄ™gu pojazdów z napÄ™dem elektrycznym pochodzÄ… z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Informacje dotyczÄ…ce zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszÄ… siÄ™ do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. PrzyjÄ™ta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiÄ™tać, iż ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasiÄ™g w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpÅ‚yw styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiÄ…zanych z technikÄ… motoryzacyjnÄ…. CO2 jest gÅ‚ównÄ… przyczynÄ… powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencjÄ… jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.
Po 1 wrzeÅ›nia 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymujÄ… homologacjÄ™ typu zgodnie ze zharmonizowanÄ… Å›wiatowÄ… procedurÄ… testowÄ… dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatniÄ… zmianÄ… (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 wrzeÅ›nia 2018 roku, WLTP w peÅ‚ni zastÄ…piÅ‚ poprzedni cykl testowy NEDC, który przestaÅ‚ być aktualnÄ… procedurÄ… testowÄ…. W okresie przejÅ›ciowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 sÄ… podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiÄ™tać, że nieuchronnie wystÄ…piÄ… różnice wyników otrzymanych wedÅ‚ug starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu ulegÅ‚y zmianie. Na przykÅ‚ad ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisjÄ™ CO2 mierzone wedÅ‚ug NEDC oraz WLPT.
**W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.