FB FB Twitter Twitter NK
Szukaj:
            1807 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1222 przedstawicieli mediów.                                                                                    

szukaj w Mototarget.pl
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTłumaczenia

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
  Dodano: 2017-07-11
Wyświetlono: 363 razy
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
Barcelona/Ingolstadt, 11 lipca 2017 r. Dziś rozpoczyna się przyszłość klasy luksusowej: na Audi Summit w Barcelonie odbywa się światowa premiera nowego Audi A8. Czwarta generacja flagowego modelu spod znaku czterech pierścieni, ze swym nowym językiem stylistycznym, innowacyjną koncepcją dotykowej obsługi i konsekwentną elektryfikacją napędu, po raz kolejny stanowi o „Przewadze dzięki technice”. Ponadto Audi A8 to jeden z pierwszych na świecie samochodów produkcji seryjnej, stworzonych z myślą o automatycznej jeździe. Od roku 2018, Audi stopniowo będzie wdrażać w produkcji seryjnej elementy jazdy automatycznej, m.in. automatyczne parkowanie, automatyczny wjazd do garażu czy automatyczną jazdę w korkach.
foto © Audi

Kreująca styl: stylistyka zewnętrzna 

Audi A8 kreuje zupełnie nowy styl – dla marki jest jutrzenką ery nowej stylistyki. Przód z szeroką, pionową osłoną chłodnicy Singleframe oraz płynna, a zarazem muskularna sylwetka, symbolizują sportową elegancję, najwyższą jakość i nowoczesność. Nowe Audi A8 to spełnienie obietnic, ukazanych wcześniej w stylistycznym studium Audi prologue. Luksusowa limuzyna prezentuje się okazale, zarówno w klasycznej wersji o długości 5,17 m, jak też jako Audi A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm. 

Marka Audi znana jest na całym świecie ze sportowego ducha, lekkiej konstrukcji i stałego napędu na cztery koła quattro. Stylistyka nowego A8 wszystkie te wartości podkreśla. Wyważone proporcje w równym stopniu akcentują wszystkie cztery koła. Muskularne linie nad wnękami kół wizualizują napęd na cztery koła quattro. Spoglądając na pojazd z boku zauważamy, że pionowy przód, w połączeniu z lekko skośnie ustawionym tyłem, daje wrażenie napięcia. Flagowa limuzyna z Ingolstadt demonstruje pewność siebie i w dzień i w nocy. To efekt zamontowania w niej wyrazistych reflektorów diodowych HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser oraz pasma diod połączonego z tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED. Pasma wytwarzają jedyne w swoim rodzaju animacje witające i żegnające kierowcę, gdy ten znajduje się w pobliżu pojazdu. 

Luksusowa przestrzeń: wnętrze 

Przestrzeń, to emanacja nowo rozumianej luksusowej stylistyki. Audi A8 przypomina przestronny apartament. W porównaniu do swych poprzedników, obie wersje karoserii znacznie się wydłużyły. 

Oferta wersji wyposażenia i materiałów jest bogata, a każdy jej detal ma najwyższą jakość ręcznego wykończenia, począwszy od perforacji obić siedzeń, aż po elektrycznie wysuwane i chowane osłony nawiewów. 

Najbardziej prestiżowe miejsce podróżowania nowym flagowym Audi znajduje się z tyłu, po prawej stronie. W Audi A8 L może to być dostępne opcjonalnie tzw. siedzenie relaksujące, z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować swe stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera i mając możliwość wyboru kilku stopni działania tej funkcji. Uczucie relaksu podnoszą dodatkowo nowe, komfortowe zagłówki. Siedzący z tyłu pasażerowie mogą też sterować wieloma funkcjami m.in. nastrojowym oświetleniem Ambiente, nowymi lampkami do czytania HD Matrix i funkcją masażu oraz wykonywać prywatne rozmowy telefoniczne, wykorzystując osobny panel sterujący. Panel ten, czyli Rear Seat Remote z wyświetlaczem OLED, ma wymiary smartfona i przechowywany jest w środkowym podłokietniku, skąd można go w każdej chwili wyjąć. 

Dotykowa obsługa 

Wnętrzu luksusowej limuzyny z rozmysłem nadano prostą formę. Jego architektura jest przejrzysta i konsekwentnie poziomo zorientowana. Radykalnie nową koncepcją obsługi, Audi przenosi swoje standardy jakości wprost do ery cyfrowej. Zrezygnowano tu z regulatora obrotowo-przyciskowego i z pola dotykowego znanych dobrze z poprzedniego modelu. Tablica rozdzielcza jest w znacznym stopniu pozbawiona przycisków i włączników. Jej centrum, to doskonale czarny, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który przed uruchomieniem jest właściwie niewidoczny i zlewa się z czarnym, błyszczącym otoczeniem. 

Interfejs użytkownika na tym dużym wyświetlaczu pojawia się wraz z otwarciem pojazdu. Kierowca, przyciskając poszczególne ikony, steruje systemem infotainment. Z kolei z drugiego wyświetlacza dotykowego umieszczonego na konsoli tunelu środkowego, ma dostęp do obsługi klimatyzacji i funkcji komfortowych oraz ma możliwość wprowadzania na nim tekstu. Gdy kierowca wybierze jakąkolwiek funkcję na górnym, czy na dolnym wyświetlaczu, jej aktywacja potwierdzana jest słyszalnym i wyczuwalnym pod palcem kliknięciem. Klasyczne przyciski, wyglądające jakby były zrobione ze szkła, reagują w taki sam sposób. Dzięki kombinacji akustycznej i haptycznej reakcji zwrotnej oraz dzięki zastosowaniu popularnych gestów dotykowych, takich jak np. przesuwanie, MMI touch w swej nowej koncepcji „response” obsługuje się wyjątkowo pewnie, intuicyjnie i szybko. 

Audi A8 jest też inteligentnym rozmówcą. Kierowca może aktywować w pojeździe wiele funkcji, wykorzystując do tego wyłącznie system sterowania naturalnym głosem. Informacje o celach podróży i multimedia są albo dostępne na stałe w pojeździe, albo z dużą prędkością przesyłu w standardzie LTE, napływają z chmury. Do szerokiej oferty Audi connect, poza informacjami o znakach drogowych i zagrożeniach, należą także innowacyjne usługi typu car-to-X, wykorzystujące inteligencję roju floty Audi. 

Kolejne nowatorskie rozwiązanie, to wysoce zoptymalizowana nawigacja. Potrafi się ona uczyć na podstawie przejechanych wcześniej tras. Dzięki temu, kierowca otrzymuje inteligentne podpowiedzi co do szukanych celów. Mapa nawigacji wyświetla szczegółowe modele 3D największych europejskich aglomeracji. 

Światowa premiera: Audi A8 z możliwością automatycznej jazdy 

Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu. Do aktywacji systemu służy przycisk AI na konsoli środkowej. 

Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy i w zależności od obowiązujących w danym kraju przepisów, oddać się czynnościom, które można wykonywać w pojeździe, np. oglądać pokładową TV. Osiągając granice swych możliwości, system automatycznej jazdy zaleca kierowcy, by ponownie przejął kontrolę nad pojazdem. 

Wprowadzenie na poszczególnych rynkach systemu automatycznej jazdy w korkach, obok przestrzegania uwarunkowań prawnych, wymaga również uwzględnienia lokalnych zasad funkcjonowania poszczególnych aplikacji i systemu kontroli. Ponadto należy mieć na uwadze stosowanie na świecie różnych procedur zatwierdzania i wynikających z nich terminów. Z tych względów system ten będzie wprowadzany sukcesywnie w kolejnych krajach. 

Z technicznego punktu widzenia, system automatycznej jazdy w korkach to prawdziwa rewolucja. Podczas automatycznej jazdy, centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS), na podstawie napływających z czujników danych, „oblicza” obraz otoczenia. Audi, jako pierwszy producent samochodów na świecie, oprócz czujników radarowych, kamery z przodu pojazdu i czujników ultradźwiękowych, wykorzystuje do obserwowania otoczenia również skaner laserowy. 

Funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot) oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer), pod nadzorem kierowcy samoczynnie wprowadzają model A8 na miejsce parkingowe lub do garażu oraz go stamtąd wyprowadzają. Podczas tych manewrów, kierowca nie musi w ogóle siedzieć w pojeździe. Aktywuje dany system przy pomocy smartfona z nową aplikacją myAudi App. W celu nadzorowania procesu parkowania, przytrzymuje przycisk Audi AI Button i na wyświetlaczu widzi na żywo obraz z kamery otoczenia pojazdu. 

Nowa jakość: podwozie 

Dzięki całemu pakietowi innowacyjnych rozwiązań, podwozie na nowo odkrywa swe możliwości. Jednym z takich rozwiązań jest dynamiczny, działający na wszystkie cztery koła układ kierowniczy, łączący możliwość bezpośredniego, sportowego prowadzenia z niezachwianą stabilnością. Przełożenie układu kierowniczego na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, natomiast koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku. Dzięki sportowemu mechanizmowi różnicowemu, prowadzenie samochodu staje się jeszcze bardziej dynamiczne i precyzyjne. Sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela momenty napędowe między kołami tylnej osi, uzupełniając w ten sposób zadania stałego napędu na cztery koła quattro, który w nowym Audi A8 jest elementem wyposażenia seryjnego. 

Kolejne innowacyjne rozwiązanie techniczne, to w pełni aktywne zawieszenie Audi AI. W zależności od życzenia kierowcy i w zależności od sytuacji drogowej, system ten jest w stanie przy pomocy elektrycznych siłowników podnieść lub opuścić każde z kół z osobna. Taka elastyczność daje szeroki zakres charakterystyk prowadzenia: od delikatnej i komfortowej podróży klasyczną luksusową limuzyną, aż po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. W połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pre sense 360°, pojazd ma możliwość błyskawicznego uniesienia jednego z boków w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów. 

Ten bardzo innowacyjny system zawieszenia, potrzebną mu do pracy energię czerpie z pokładowej sieci 48 V. Ten rodzaj sieci elektrycznej został tu użyty przez Audi po raz pierwszy jako główna sieć pokładowa. Innowacyjna koncepcja podwozia, współpracując dodatkowo ze specjalnie ulepszonym na potrzeby Audi A8 zawieszeniem pneumatycznym Audi air suspension, zapewnia kierowcy całkowicie nowe doznania podczas prowadzenia auta. 

Mild hybrid i e-tron: napędy 

Nowe Audi A8 pojawi się na rynku z dwoma znacznie ulepszonymi silnikami V6 turbo: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Silnik wysokoprężny ma moc 210 kW (286 KM), a benzynowy – 250 kW (340 KM). Dwie jednostki ośmiocylindrowe – 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) i 4.0 TFSI o mocy 338 kW (460 KM), pojawią się nieco później. Ekskluzywnym, topowym silnikiem będzie tu jednostka W12 o pojemności skokowej 6 litrów. Nie jest ona jeszcze dostępna w sprzedaży, nie posiada homologacji i dlatego nie podlega wytycznej 1999/94/WE. 

Wszystkie pięć silników współpracuje z dwoma głównymi podzespołami: po pierwsze z chłodzonym wodą alternatorem - rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik. Technika mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle) umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz komfortowe, praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika. Ponadto zawiera poszerzoną funkcję start-stop oraz ma wysoką moc rekuperacji, do 12 kW. Rozwiązania te stosowane łącznie, jeszcze bardziej obniżają zużycie paliwa i tak już wydajnych silników – nawet o 0,7 litra na 100 km w realnych warunkach jazdy. 

W terminie późniejszym planowane jest wprowadzanie na rynek modelu Audi A8 L e-tron quattro z mocnym napędem hybrydowym typu plug-in (pojazd nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, nie posiada homologacji i dlatego nie podlega wytycznej 1999/94/WE). Jego silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny, wspólnie generują moc systemową 330 kW (449 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy magazynuje energię elektryczną wystarczającą na około 50 km elektrycznej jazdy. Opcjonalnie będzie można ładować go bezprzewodowo, z wykorzystaniem funkcji Audi Wireless Charging. 

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku. 



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Nowy salon Audi Centrum Warszawa Okęcie
» Mattias Ekstrom wicemistrzem świata

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej :
w lewo
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
© Audi
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
© Audi
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
© Audi
Nowe Audi A8: przyszłość klasy luksusowej
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Mniejszy, ale szatan - Skoda Karoq 2017-11-17
  Mniejszy, ale szatan - Skoda Karoq Najpierw Kodiaq, teraz Karoq - Skoda przypuszcza atak na segment SUV. Narodziny najmłodszego dziecka czeskiego producenta świętowane były z pompą na malowniczej Sycylii. ... więcej »

» Driftingowy mistrz zachwycony Toyotą GT86 2017-11-17
  Driftingowy mistrz zachwycony Toyotą GT86 Adam Rubik Zalewski, 17-letni zwycięzca minionego sezonu ligi Drift Masters Grand Prix, jest zachwycony driftingową Toyotą GT86 Kuby Przygońskiego. Młody kierowca miał okazję przetestować samochód na torze w podwarszawskim Słomczynie i jak twierdzi „zako... więcej »

» Nowy Lexus LS i Takumi 2017-11-17
  Nowy Lexus LS i Takumi Nowatorski design nowego luksusowego sedana Lexus LS zawiera intrygujące szczegóły, stanowiące ekspresję rzemiosła Takumi, które nadają autu charakter wykraczający ponad oczekiwania nabywców luksusowego sedana. ... więcej »

» Seat Polska debiutuje na Instagramie! 2017-11-17
  Seat Ateca Premiera nowego SEAT-a Arony zbiega się z rozwojem marki w mediach społecznościowych. Razem z nowym crossoverem na Instagramie debiutuje konto @seat_polska. ... więcej »

» Skoda wspiera utalentowanych programistów w "Smart Energy Hackathon" 2017-11-17
  W pierwszy weekend listopada Praga koncentrowała się na pomysłowych koncepcjach energetycznych w konkursie „Smart Energy Hackathon”. ŠKODA wspierała to wydarzenie jako oficjalny partner. Najlepsi uczestnicy hackatonu będą mieli okazję rozwinąć swoj... więcej »

» Co kryje się pod lakierem 600-konnej Toyoty C-HR R-Tuned 2017-11-17
  600-konna Toyota C-HR na SEMA 2017 Wygląd koncepcyjnej Toyoty C-HR R-Tuned nie pozostawia wątpliwości co do celów jej twórców. Niskie zawieszenie, maska z włókna węglowego czy imponujący tylny spojler to wyraźny sygnał, że ten samochód jest naprawdę szybki. Potwierdzają to liczby – 600 KM... więcej »

» Wodór receptą na zmianę klimatu 2017-11-16
  F1 Monako Grand Prix - Toyota Mirai Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej temperatury na świecie powyżej 2 stopni... więcej »

» Lexus LC zwycięzcą wyścigów Super GT w sezonie 2017 2017-11-16
  Lexus LC zwycięzcą wyścigów Super GT w sezonie 2017 Po serii sukcesów załóg jeżdżących Lexusami LC GT500 w tegorocznych wyścigach serii Super GT, załoga LC #37 KeePer TOM’S w składzie Nick Cassidy i Ryo Hirakawa zdobyła tytuł mistrza Super GT 2017. ... więcej »

» VW dostarczył w tym roku 410.900 samochodów dostawczych 2017-11-16
  Volkswagen Transporter Sportline 60 Poznań, 16 listopada 2017 r. – Od stycznia do końca października Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na całym świecie 410.900 pojazdów. Oznacza to wzrost o 5,1 procenta w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Również w Polsce... więcej »

» Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2017 2017-11-16
  Toyota C-HR 2016 Toyota rozpoczyna wyprzedaż samochodów z rocznika 2017. W najbliższy weekend, 18 i 19 listopada odbędą się w salonach marki Dni Otwarte. Wyprzedaż obejmuje wszystkie modele Toyoty, a rabaty sięgają nawet do 28 000 zł. ... więcej »

» Znakomite wyniki finansowe MMC w pierwszej połowie roku fiskalnego 2017-11-16
  Eclipse Cross z nominacją do finału konkursu Złota Kierownica Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła wyniki finansowe z pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku fiskalnego. Koncern odnotował w tym okresie znaczący wzrost zysku operacyjnego w wysokości 44,2 miliarda jenów. Przychody wzrosły o 9,6% do 947,7 m... więcej »

» Na diesle za późno, na elektryki za wcześnie 2017-11-15
  Toyota Mirai Najnowsze badania pokazują, że ponad dwie trzecie kierowców popiera działania mające na celu poprawę jakości powietrza poprzez wprowadzanie ograniczeń emisji spalin emitowanych przez pojazdy. ... więcej »

» Tak będzie wyglądał seryjny Lexus UX? 2017-11-15
  Tak będzie wyglądał seryjny Lexus UX? Magazyn Best Car opublikował wizualizację seryjnej wersji subkompaktowego crossovera Lexus UX. Czy luksusowy maluch będzie tak wyglądał? Według japońskich dziennikarzy, przekonamy się o tym już za dwa miesiące. ... więcej »

» Doskonałe prognozy wartości rezydualnych dla Skody Karoq 2017-11-15
  Komu Skoda KAROQ zawdzięcza swoją nazwę Korzyści wynikające z zakupu nowego, kompaktowego SUV-a ŠKODY nie kończą się na samym etapie zakupu samochodu, a trwają z właścicielem aż do samego końca eksploatacji. Według niezależnych badań, model KAROQ będzie cieszył się dużym popytem na rynku wtórnym, gd... więcej »

» Odbiorniki radiowe Golfa: muzyka i znak epoki 2017-11-15
  Odbiorniki radiowe Golfa Poznań – Golf jest odbiciem swojej epoki. Jako jedyny masowo produkowany model na świecie od 40 lat oferuje się go pod tą samą nazwą. I wciąż doskonali. W każdej generacji tego samochodu sprzęt audio świadczy o postępie technicznym – od prostego ra... więcej »

» Seat i Telefonica z porozumieniem w zakresie promocji cyfryzacji 2017-11-15
  Frankfurt IAA 2017: Seat zaprasza na stoiska SEAT-a Luca de Meo, prezes SEAT-a, i Luis Miguel Gilpérez, prezes Telefónica España, podpisali porozumienie, którego celem jest promowanie wspólnych działań w zakresie Connectivity i rozwoju innowacyjnych rozwiązań mobilnych w branży motoryzacyjnej. ... więcej »

» Ostatnia runda WRC 2017 przy domu Russella Crowe 2017-11-15
  Ostatnia runda WRC 2017 przy domu Russella Crowe Rajd Australii rozpocznie się już w najbliższy czwartek. Kierowcy Toyoty Yaris WRC – Jari-Matti Latvala i Esapekka Lappi – zmierzą się z rywalami w okolicach Coffs Harbour, w rodzinnych stronach Russella Crowe. ... więcej »

» Ford na targach Fleet Market 2017-11-15
  Ryszard Horowitz dla Forda Vignale - wspomnienie wspaniałej wystawy Pożądają go wszyscy, mogą mieć jedynie nieliczni – kolejka chętnych na ten samochód jest kilkunastokrotnie dłuższa niż liczba egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane. Tym większe wrażenie robi fakt, że jeden z egzemplarzy Forda GT zawita do naszego kraj... więcej »

» Skoda Kodiaq Sportline wkracza do polskich salonów 2017-11-14
  Skoda KODIAQ Sportline Gamę rodziny KODIAQ na polskim rynku uzupełnia kolejna wersja. Po modelu KODIAQ SCOUT, teraz nowy, duży SUV ŠKODY uwydatnia swoje sportowe, ekspresyjne oblicze. KODIAQ SPORTLINE wyróżnia się nowymi detalami, nadającymi sportowego ducha nadwoziu i wnętrzu, a sp... więcej »

» Toyota ogłosiła skład zespołu na Rajd Dakar 2018 2017-11-14
  Hilux powraca na japoński rynek Toyota South Africa przygotowała na Rajd Dakar 2018 nowy samochód. Południowoafrykański oddział Toyota Gazoo Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2018 trzy nowe Hiluxy. Do Giniela de Villiers i Nassera Al Attiyah dołącza Bernard ten Brinke. ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016
Wyświetlane: 0 - 20 z 20312 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |