•Nowe wersje uznanych na caÅ‚ym Å›wiecie, sprzedanych w iloÅ›ci ponad 75500 egzemplarzy BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio; umocnienie pozycji Coupé w czołówce pod wzglÄ™dem technologii i dynamiki jazdy w segmencie aut luksusowych 2+2-osobowych, podkreÅ›lenie sportowego, nowoczesnego i ekskluzywnego charakteru Cabrio.
•BMW serii 6 jako autentyczna, nowa interpretacja i progresywna kontynuacja tradycji Gran Turismo, silne zakorzenienie koncepcji pojazdu w 70-letniej historii odnoszÄ…cych sukcesy w sporcie, wiodÄ…cych technologicznie i kreujÄ…cych styl Coupé i Cabrio segmentu luksusowego.
•Starannie dobrane akcenty stylistyki karoserii podkreÅ›lajÄ…ce sportowe cechy Coupé i Cabrio; zachowanie wielokrotnie nagradzanej, posÄ…gowej stylistyki z pÅ‚ynnymi konturami, spójnie poÅ‚Ä…czonymi powierzchniami i smukÅ‚Ä…, dynamicznÄ… sylwetkÄ… , konsekwentne udoskonalenie harmonii ksztaÅ‚tów przez modyfikacje detali w widoku z przodu i tyÅ‚u.
•Åšwieże akcenty we wnÄ™trzu poprzez odpowiednie dopracowanie elementów obsÅ‚ugi oraz nowe zestawienia materiałów i kolorów, kontroler iDrive, regulatory klimatyzacji i zestawu audio, klamki, przycisk otwierania schowka na rÄ™kawiczki z nowego, wysokogatunkowego materiaÅ‚u , listwy ozdobne i tapicerki w nowej kolorystyce, tapicerka skórzana w technologii SunReflective do BMW serii 6 Cabrio redukuje nagrzewanie siÄ™ pod wpÅ‚ywem sÅ‚oÅ„ca.
•OÅ›miocylindrowy silnik o poj. 4,8 l i mocy 270 kW/367 KM, wyższa efektywność topowego silnika w nowym BMW 650i Coupé i nowym BMW 650i Cabrio, nowy szeÅ›ciocylindrowy silnik rzÄ™dowy o poj. 3,0 l z bezpoÅ›rednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w trybie ubogiej mieszanki w nowym BMW 630i Coupé i nowym BMW 630i Cabrio, realizacja w szerokim zakresie strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics we wszystkich wariantach modelowych, Brake Energy Regeneration, sterowanie agregatami pomocniczymi w zależnoÅ›ci od faktycznego zapotrzebowania, ukÅ‚ad kierowniczy z pompÄ… wspomagania Varioserv, zoptymalizowana termicznie przekÅ‚adnia główna zmniejszajÄ…ca straty tarciowe, wskaźnik punktu zmiany biegu, niższe nawet o 5 procent (silnik oÅ›miocylindrowy) i 15 procent (silnika szeÅ›ciocylindrowy) zużycie paliwa w porównaniu z poprzednimi modelami, fantastyczny stosunek mocy silnika i oszczÄ™dnoÅ›ci jednostek napÄ™dowych, w tym segmencie niedoÅ›cigniony.
•Pierwsza i jedyna jednostka wysokoprężna w tym segmencie, BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio z szeÅ›ciocylindrowym silnikiem rzÄ™dowym o poj. 3,0 l, wprowadzenie trzeciego wariantu modelowego podkreÅ›la zalety na dÅ‚ugich trasach i sportowy charakter BMW serii 6 dziÄ™ki wyjÄ…tkowej efektywnoÅ›ci i nieprzeciÄ™tnej elastycznoÅ›ci; najbardziej sportowy i najmocniejszy szeÅ›ciocylindrowy rzÄ™dowy silnik wysokoprężny o poj. 3,0 z ukÅ‚adem Variable Twin Turbo, aluminiowÄ… skrzyniÄ… korbowÄ… i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji, 210 kW/286 KM, maksymalny moment obrotowy: 580 Nm.
•Nowa szeÅ›ciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna (standard w BMW 635d), niedoÅ›cigniona dynamika zmiany biegów, ekstremalnie krótkie czasy reakcji i przeÅ‚Ä…czeÅ„, bezpoÅ›rednie poÅ‚Ä…czenie z silnikiem, dźwigienki przy kierownicy, przycisk SPORT aktywujÄ…cy jeszcze szybszÄ… zmianÄ™ biegów i zmieniajÄ…cy progresjÄ™ pedaÅ‚u gazu oraz charakterystykÄ™ pracy ukÅ‚adu Servotronic przy standardowym ukÅ‚adzie kierowniczym.
•Elektroniczny przeÅ‚Ä…cznik biegów nowej sportowej skrzyni automatycznej o niepowtarzalnym wyglÄ…dzie ergonomii i dziaÅ‚aniu, system obsÅ‚ugi iDrive rozszerzony o osiem dowolnie programowanych przycisków ulubionych funkcji.
•BMW serii 6 jako prekursor innowacji w zakresie dynamiki jazdy, bezpieczeÅ„stwa i komfortu, po raz pierwszy z adaptacyjnymi Å›wiatÅ‚ami i zmiennym rozdziaÅ‚em oÅ›wietlenia, jedyny pojazd w tym segmencie z tempomatem z funkcjÄ… hamowania, aktywna regulacja prÄ™dkoÅ›ci z funkcjÄ… Stop & Go do utrzymywania staÅ‚ego dystansu w pÅ‚ynnym ruchu drogowym i podczas jazdy w korku, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje kierownicy, wyÅ›wietlacz Head-Up, ukÅ‚ad BMW Night Vision i asystent Å›wiateÅ‚ drogowych, system nawigacyjny o zoptymalizowanej grafice i z gÅ‚osowym wprowadzaniem caÅ‚ych nazw, system audio BMW Individual High End.
•UkÅ‚ad jezdny o lekkiej konstrukcji z aluminiowÄ… osiÄ… przedniÄ… z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi oraz aluminiowÄ… zespolonÄ… osiÄ… tylnÄ… IV, ukÅ‚ad dynamicznej kontroli stabilnoÅ›ci (DSC) z dodatkowymi funkcjami, bardzo efektywny i precyzyjny ukÅ‚ad hamulcowy, Dynamic Drive z aktywnymi stabilizatorami, aktywny ukÅ‚ad kierowniczy, staÅ‚e wskazanie stopnia zużycia klocków hamulcowych, sygnalizacja uszkodzenia opony, opony typu run-flat.
•Aktywne zagłówki zmniejszajÄ…ce ryzyko obrażeÅ„ w razie uderzenia w tyÅ‚ pojazdu jako uzupeÅ‚nienie bogatego pakietu zabezpieczeÅ„ biernych i czynnych, wszystkie miejsca z trzypunktowymi automatycznymi pasami bezpieczeÅ„stwa, adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne, BMW serii 6 Coupé z szerokopowierzchniowymi kurtynami, BMW serii 6 Cabrio ze sterowanymi elektronicznie paÅ‚Ä…kami antykapotażowymi na siedzeniami tylnymi.
•Wersje silnikowe BMW 6er Coupé:
BMW 650i: oÅ›miocylindrowy silnik benzynowy z ukÅ‚adem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 11,7 l/100 km (ze skrzyniÄ… automatycznÄ…: 10,5 l).
BMW 630i: szeÅ›ciocylindrowy rzÄ™dowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpoÅ›rednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,2 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzyniÄ… automatycznÄ…: 7,7 l).
BMW 635d: szeÅ›ciocylindrowy rzÄ™dowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i ukÅ‚adem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.
•Wersje silnikowe BMW 6er Cabrio:
BMW 650i: oÅ›miocylindrowy silnik benzynowy z ukÅ‚adem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,5 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 12,6 l/100 km (ze skrzyniÄ… automatycznÄ…: 10,9 l).
BMW 630i: szeÅ›ciocylindrowy rzÄ™dowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpoÅ›rednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km (ze skrzyniÄ… automatycznÄ…: 8,1 l).
BMW 635d: szeÅ›ciocylindrowy rzÄ™dowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i ukÅ‚adem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prÄ™dkość: 250 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km.
Dwa samochody marzeń rozpoczynają kolejną rundę. Po atrakcyjnych modyfikacjach charakterystycznej stylistyki, udoskonaleniu detali i kolorystyki wnętrza praz innowacje w zakresie napędu, układów wspomagających kierowcę i układów bezpieczeństwa nowe BMW serii 6 Coupé i nowe BMW serii 6 Cabrio będą fascynować jeszcze bardziej. Wygląd i nowoczesna technika obu modelu jest autentyczną i jednocześnie nowoczesną interpretacją klasycznego ducha Gran Turismo. Najistotniejsza nowość pod maską: po raz pierwszy w samochodzie tego segmentu elastyczność i ekonomiczność zapewnia jednostka wysokoprężna. Najmocniejszy sześciocylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy świata o poj. 3,0 l daje BMW serii 6 efektywną dynamikę w szczególnie imponującej formie. Również silniki benzynowe poddane zostały wielorakim modyfikacjom optymalizującym zużycie paliwa i emisję spalin, m.in. bezpośredni wtrysk High Precision Injection w sześciocylindrowym silniku rzędowym, odzysk energii hamowania oraz sterownie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania. Do charakteru BMW serii 6 idealnie pasuje też nowa sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna. Pozwala ona na komfortową, zrelaksowaną jazdę i daje przy tym możliwość spontanicznego wykorzystania potężnej mocy silnika przy zapierających dech w piersiach manewrach przyspieszenia.
Styl i sport to dwie dyscypliny, które BMW serii 6 opanowaÅ‚o w doskonaÅ‚y sposób: czy to jako eleganckie sportowe coupé w najlepszej tradycji Gran Turismo, czy jako dynamiczny, luksusowy kabriolet, w którym pasażerowie mogÄ… „zÅ‚apać wiatr w żagle”. Obydwa modele Å‚Ä…czÄ… swoje zalety z bezsprzecznÄ… przydatnoÅ›ciÄ… do codziennej eksploatacji tego przestrzennego auta z ukÅ‚adem miejsc 2+2.
BMW serii 6 w wersji Coupé i Cabrio odnoszą się do 70-letniej tradycji fascynacji mobilnością i do sukcesów w sporcie motorowym. Takie auta jak BMW 327/28 Coupé, BMW 3200 CS, BMW 3.0 CSi czy też pierwsza generacja BMW serii 6 reprezentują jedyne w swoim rodzaju, typowe dla BMW połączenie elegancji i sportowego, wyścigowego charakteru. Auta takie jak BMW 327 Cabriolet, BMW 335 Cabriolet czy BMW 503 Cabriolet weszły do historii ekskluzywnej i dynamicznej jazdy z otwartym dachem. Stanowiły jednocześnie kamienie milowe w zakresie techniki i stylistyki, które miały decydujący wpływ na dalszy rozwój marki BMW i jej produktów.
Również dzisiaj BMW serii 6 peÅ‚ni istotnÄ… rolÄ™ w caÅ‚ej palecie modeli tej marki. Jest papierkiem lakmusowym innowacyjnoÅ›ci, wyrazem postÄ™pu technicznego i jednoczeÅ›nie platformÄ… kontaktowÄ… z najbardziej wymagajÄ…cÄ… grupÄ… klientów. Samochody tej kategorii pozwalajÄ… na szczególnie aktywnÄ… interakcjÄ™ miÄ™dzy producentem a nabywcami. Kierowcy decydujÄ…cy siÄ™ na kupno BMW serii 6 Coupé czy BMW serii 6 Cabrio Å›wiadomie sygnalizujÄ… swojÄ… preferencjÄ™ marki BMW, demonstrujÄ…c przy tym wagÄ™, jakÄ… przywiÄ…zujÄ… do innowacji technicznych, najwyższej jakoÅ›ci i indywidualnego stylu. DziÄ™ki temu bardzo wiele uwagi poÅ›wiÄ™cajÄ… produktowi i jego detalom nie tylko przed kupnem, ale i też po nim. Wszelkiego rodzaju nowoÅ›ci, które u naszych krytycznych klientów pozytywnie przejdÄ… „egzamin”, majÄ… szansÄ™ okreÅ›lić kierunek rozwoju caÅ‚ej marki. Tym samym BMW serii 6 peÅ‚ni rolÄ™ wzorca nie tylko w zakresie stylistyki, ale i koncepcji obsÅ‚ugi, komfortu, techniki zawieszenia i systemów wspomagajÄ…cych kierowcÄ™.
Ponad 75500 pojazdów wyprodukowanych w ciÄ…gu niespeÅ‚na trzech lat jest imponujÄ…cym dowodem udanego nawiÄ…zania marki do tradycji wysoko cenionych modeli Gran Turismo. W segmencie, w którym toczy siÄ™ zażarta konkurencja renomowanych marek, BMW serii 6 plasuje siÄ™ – pod wzglÄ™dem liczby zarejestrowanych pojazdów – na drugiej pozycji. Tym samym zostawia daleko w tyle wszystkich konkurentów, którzy oferujÄ… auta o podobnie wszechstronnym zastosowaniu.
Dynamika widoczna na pierwszy rzut oka: nowe akcenty stylistyki karoserii.
BMW serii 6 demonstruje swoją innowacyjność nie tylko silnikami, które plasują markę na czołowej pozycji pośród konkurencji. Również stylistyka Coupé i Cabrio jest na poziomie, jaki uzyskać można tylko i wyłącznie w procesach projektowych stosowanych przez BMW Group. Konstruktorzy silników korzystają z wiedzy inżynierskiej wynikającej z kilkudziesięcioletniej tradycji budowy silników, aby dzięki nowym technologiom stale udoskonalać ideę efektywnej dynamiki. Z kolei sukces stylistyki BMW oparty jest na nowoczesnej i kreatywnej interpretacji tradycyjnych wartości marki. Wizerunek BMW serii 6 autentycznie odzwierciedla cechy niezwykle dynamicznego, wyważonego, wysokogatunkowego i wyposażonego w supernowoczesną technikę pojazdu.
SpójnÄ… we wszystkich detalach caÅ‚ość okreÅ›la w głównej mierze „posÄ…gowa” sylwetka. Coupé i Cabrio prezentujÄ… siÄ™ z zewnÄ…trz jak wykute z jednej bryÅ‚y. Nieprzerwany bieg wszystkich charakterystycznych linii BMW serii 6 tworzy przy tym harmonijne poÅ‚Ä…czenie części przedniej, bocznej i tylnej. W harmonijny wizerunek wpisujÄ… siÄ™ też obszerne i masywnie uksztaÅ‚towane powierzchnie tworzÄ…ce z każdej perspektywy sportowÄ… elegancjÄ™ w wyjÄ…tkowo dynamicznej postaci. DziÄ™ki takiej mowie ksztaÅ‚tów BMW serii 6 Coupé ugruntowaÅ‚o swojÄ… pozycjÄ™ nowoczesnej i innowacyjnej interpretacji klasycznej koncepcji Gran Turismo. Podobnie jak BMW serii 6 Cabrio, które z uwagi na swojÄ… stylistykÄ™ staÅ‚o siÄ™ symbolem sportowej i eleganckiej jazdy „pod goÅ‚ym niebem”.
Potężne i charyzmatyczne z każdej perspektywy.
W nowym BMW serii 6 podstawowy komunikat niesiony przez stylistykÄ™ auta uwypuklony jest przez odpowiednie akcenty w szczegółach. Takie drobiazgi dodatkowo eksponujÄ… posÄ…gowy charakter auta zarówno z przodu, jak i z boków oraz z tyÅ‚u, podkreÅ›lajÄ…c przy tym sportowe cechy BMW serii 6. Coupé i Cabrio prezentujÄ… siÄ™ na drodze jeszcze potężniej i z wiÄ™kszÄ… charyzmÄ…. Charakterystyczne linie frontu auta biegnÄ… od sÅ‚upków A poprzez caÅ‚Ä… maskÄ™ silnika aż po „nerki” BMW, tworzÄ…c coÅ› na ksztaÅ‚t dynamicznej stzaÅ‚y, która widoczna jest też w silniej nakreÅ›lonych sÅ‚upkach dolnego wlotu powietrza. Sam wlot powietrza jest jeszcze szerszy niż w poprzednim modelu. Od doÅ‚u ograniczony jest krawÄ™dziÄ…, która wyraźniej podkreÅ›la szeroki rozstaw kół. Nowe kierunkowskazy pulsujÄ… teraz dziÄ™ki krystalicznym diodom. Charakterystyczne kontury reflektorów dajÄ… frontowi BMW serii 6 skupione „spojrzenie”, a nowa technologia Å›wietlna gwarantuje dodatkowy „bÅ‚ysk w oku”. Standardowe podwójne reflektory biksenonowe ukryte sÄ… pod przezroczystym kloszem. PierÅ›cienie Å›wietlne dajÄ… siÄ™ wykorzystać jako Å›wiatÅ‚a dzienne w typowym dla BMW ksztaÅ‚cie.
DÅ‚ugi rozstaw osi, dÅ‚uga maska silnika, umieszczona daleko w tyle kabina i niska, opadajÄ…ca w stronÄ™ tyÅ‚u linia dachu dajÄ… BMW serii 6 typowe proporcje klasycznego coupé. Dynamicznie wydÅ‚użona sylwetka rzuca siÄ™ w oczy również w BMW serii 6 Cabrio dziÄ™ki jedynej tego typu konstrukcji dachu w ksztaÅ‚cie odwróconej pÅ‚etwy rekina. W nowym BMW serii 6 mocniej nakreÅ›lono krawÄ™dzie progów, które zyskaÅ‚y na wielkoÅ›ci, podkreÅ›lajÄ…c jeszcze bardziej sportowy charakter auta. Nowe kolory lakieru metalizowanego „oceaniczny niebieski” i „kosmiczny szary” oraz trzy nowe rodzaje obrÄ™czy kół ze stopu lekkiego dajÄ… dodatkowe możliwoÅ›ci indywidualnego uzupeÅ‚nienia sportowej elegancji nowego BMW serii 6.
Przy modyfikacji tyÅ‚u auta starano siÄ™ uzyskać harmonijnÄ… ciÄ…gÅ‚ość linii otaczajÄ…cej caÅ‚y pojazd. Powierzchni pokrywy bagażnika znajdujÄ…cej siÄ™ pod krawÄ™dziÄ… aerodynamicznÄ… nadano wklÄ™sÅ‚Ä… formÄ™. Wystaje teraz nieco mniej, co daje nie tylko bardziej dynamiczny wyglÄ…d, ale i lepszy kontrast Å›wiatÅ‚a i cienia, czyniÄ…c tyÅ‚ bardziej pÅ‚askim. Dodatkowe Å›wiatÅ‚o stop umieszczone jest teraz – w Coupé jak i w Cabrio – w krawÄ™dzi aerodynamicznej. Również wewnÄ™trzna struktura lamp tylnych dostosowana zostaÅ‚a do przebiegu linii, a wszystkie Å›wiatÅ‚a zasilane sÄ… jednostkÄ… diodowÄ…. Bardziej harmonijny jest też przebieg linii pokrywy bagażnika, lamp tylnych i Å›wiateÅ‚ odblaskowych. Linia dolnej krawÄ™dzi spojlera tylnego unosi siÄ™ Å‚agodnie po bokach, przechodzÄ…c w zewnÄ™trzne kontury lamp tylnych.
Typowe BMW serii 6: harmonia stylistyki karoserii i wnętrza.
Stylowa i elegancka dynamika karoserii znajduje kontynuacjÄ™ we wnÄ™trzu BMW serii 6. Analogicznie do wyglÄ…du zewnÄ™trznego motyw przewodni „dynamicznej harmonii” daje tu przejrzyste, pÅ‚ynne linie i silnie uksztaÅ‚towane powierzchnie. Linia dolnej krawÄ™dzi przedniej szyby Å‚Ä…czy siÄ™ dynamicznie po obu stronach z boczkami drzwi, obejmujÄ…c tam podÅ‚okietniki. KierowcÄ™ i siedzÄ…cego obok pasażera otaczajÄ… wyraziste ksztaÅ‚ty, które odnaleźć można również na konsoli Å›rodkowej siÄ™gajÄ…cej do siedzeÅ„ tylnych. W ten sposób szlachetny charakter i elegancki styl wnÄ™trza jest nie tylko widoczny, ale i wyczuwalny. Jeszcze wiÄ™cej ekskluzywnoÅ›ci BMW serii 6 czerpie z odpowiednich udoskonaleÅ„ jakoÅ›ci materiałów niektórych elementów obsÅ‚ugi w nowej stylistyce Chrome Pearl Grey oraz z nowych kolorów listew ozdobnych i tapicerek. Opcjonalne listwy ozdobne ze sÅ‚ojowanego klonu, ciemnej brzozy lub szlifowanego wzdÅ‚użnie aluminium jeszcze bardziej podkreÅ›lajÄ… szlachetny charakter wnÄ™trza, w zależnoÅ›ci od preferencji ze stylowo-eleganckÄ… lub technicznie-nowoczesnÄ… nutÄ…. Opcjonalna ekskluzywna tapicerka skórzana Pearl obejmujÄ…ca dodatkowo skórzane obicie podÅ‚okietników, uchwytów drzwi oraz konsoli Å›rodkowej dostÄ™pna jest także w kolorze Chateau Red oraz nowym w programie Saddle Brown.
Wygląd kontrolera iDrive łączący skórę i chrom Pearl Grey odpowiada stylistyce nowych pokręteł, co pogłębia wrażenie harmonijnej spójności wnętrza. Przyjemny w dotyku pierścień z twardej gumy ułatwia ponadto precyzyjną obsługę systemu. Osiem dowolnie programowalnych przycisków, dających bezpośredni dostęp do ulubionych funkcji, sprawia, że obsługa systemu iDrive jest jeszcze bardziej intuicyjna.
Silniki: wiÄ™ksza dynamika, wiÄ™ksza efektywność – i po raz pierwszy „diesel”.
Kierunek rozwoju wyznaczają zawsze najlepsi. Nowe BMW serii 6 doskonale wpisuje się w tę rolę również w zakresie silników. Progresywny charakter auta widoczny jest też w jedynej tego rodzaju w tej klasie pojazdów realizacji strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics. Środki mające na celu redukcję zużycia paliwa i emisji spalin stanowiące nieodłączną część procesu rozwojowego silników BMW znajdują zastosowanie również w jednostkach ośmio- i sześciocylindrowych w BMW serii 6.
Ponadto po raz pierwszy w tym segmencie pojazdów zarówno Coupé, jak i Cabrio oferowane są też z silnikiem wysokoprężnym. To najmocniejszy i najbardziej sportowy wysokoprężny sześciocylindrowy silnik rzędowy o poj. 3,0 l, który zapewnia niepowtarzalny rozwój mocy i efektywność w dwóch wyjątkowo cenionych autach. Z pojemności 3,0 l, układu Variable Twin Turbo (VTT) i wtrysku Common Rail trzeciej generacji silnik z aluminiową skrzynią korbową uzyskuje w BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio moc 210 kW/286 KM oraz maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Niespotykana w tej klasie mocy masa silnika wysokoprężnego sprzyja zarówno efektywności jak i zwinności BMW serii 6.
Układ VTT, nazywany też doładowaniem stopniowym, składa się z dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich obrotach silnika aktywowana jest najpierw mniejsza turbosprężarka. Niewielkiemu momentowi bezwładności sprężarka zawdzięcza natychmiastową i spontaniczną reakcję już przy najmniejszym poruszeniu pedału gazu. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej do pracy włącza się druga, większa turbosprężarka. Maksymalny moment obrotowy 580 Nm uzyskiwany jest już przy prędkości 1750 obr/min, a maksymalna moc silnika przy 4400 obr/min.
Swój sportowy charakter wyczynowy „diesel” ujawnia przy sprincie od 0 do 100 km/h: w BMW 635d Coupé trwa on 6,3 s, a w BMW 635d Cabrio 6,6 s. PrÄ™dkość maksymalna obydwu modeli ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. MiarÄ… efektywnoÅ›ci w tej klasie pojazdów jest w BMW 635d Å›rednie użycie paliwa wedÅ‚ug UE wynoszÄ…ce 6,9 l w Coupé i 7,2 l w Cabrio. Daje to zasiÄ™g bez tankowania wynoszÄ…cy do 1015 km w Coupé i do 970 km w Cabrio, co sprzyja dÅ‚ugodystansowemu charakterowi tego auta, co jest również tradycyjnÄ… cechÄ… aut typu Gran Turismo.
Niedościgniona potęga: silnik ośmiocylindrowy w BMW serii 6.
Również w nowym BMW serii 6 ośmiocylindrowy silnik, synonim potężnego rozwoju mocy, plasuje się na szczycie palety jednostek napędowych. Agregat o pojemności 4,8 l montowany w BMW 650i Coupé i BMW 650i Cabrio ma moc 270 kW/367 KM przy 6 300 obr/min i wytwarza maksymalny moment obrotowy 490 Nm przy 3 400 obr/min. Supernowoczesny silnik aluminiowy wyposażony jest w bezprzepustnicową regulację zaworów VALVETRONIC, zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS po stronie ssania i wydechu oraz w dwustopniowy układ ssący. Takie rozwiązania techniczne w zmodernizowanym silniku oraz liczne modyfikacje służące redukcji zużycia paliwa powodują, że jednostka ośmiocylindrowa fascynuje nie tylko wyjątkowym spokojem pracy, ale i oszczędnością i niewielką emisją spalin.
Nowe BMW 650i Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a i Cabrio (5,5 s) może pochwalić się sprintem godnym rasowego sportowego auta. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,7 l na 100 km w Coupé i 12,6 l w Cabrio, co daje wartości o 5 procent niższe niż w poprzednich modelach. W ten sposób również w tej klasie mocy po raz kolejny udało się uzyskać postęp w ramach koncepcji BMW EfficientDynamics.
Innowacyjny: sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem High Precision Injection.
Silnik o pojemnoÅ›ci 3,0 l z zespolonÄ… magnezowo-aluminiowÄ… skrzyniÄ… korbowÄ… w BMW 630i reprezentuje najnowsze stadium rozwoju jednostek szeÅ›ciocylindrowych. NajistotniejszÄ… nowoÅ›ciÄ… jest High Precision Injection – bezpoÅ›redni wtrysk benzyny drugiej generacji umożliwiajÄ…cy oszczÄ™dnÄ… pracÄ™ na ubogiej mieszance w szerokim zakresie obciążeÅ„, nawet przy wyższych obrotach, co przynosi znaczne korzyÅ›ci również w codziennej eksploatacji. Efekt ten uzyskano dziÄ™ki nowym piezowtryskiwaczom umieszczonym pomiÄ™dzy zaworami i wtryskujÄ…cym paliwo bezpoÅ›rednio obok Å›wiecy zapÅ‚onowej. BezpoÅ›redni wtrysk benzyny w trybie ubogiej mieszanki opracowano, podobnie jak szereg innych rozwiÄ…zaÅ„, w celu redukcji zużycia paliwa w ramach strategii rozwoju BMW Efficient Dynamics, której rezultaty wprowadzane sÄ… sukcesywnie we wszystkich seriach.
W nowym BMW 630i Coupé i BMW 630i Cabrio najnowocześniejszy obecnie sześciocylindrowy silnik ma moc 200 kW/272 KM, a więc o 10 kW więcej od poprzedniej wersji pracującej na zwykłej mieszance. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW 630i Coupé 6,2 s, Cabrio potrzebuje zaś 6,7 s. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi w BMW 630i 7,9 l na 100 km, a w Coupé 8,3 l, co stanowi wartość o 15 procent niższą niż w poprzednich modelach.
Zoptymalizowane zużycie paliwa i emisja spalin we wszystkich modelach.
EfektywnoÅ›ci wszystkich wersji silnikowych towarzyszy szereg modyfikacji wokół silnika majÄ…cych na celu zmniejszenie spalania. I tak na przykÅ‚ad we wszystkich wariantach nowego BMW serii 6 zastosowano ukÅ‚ad Brake Energy Regeneration – inteligentne zarzÄ…dzanie energiÄ…, które koncentruje wytwarzanie prÄ…du dla sieci pokÅ‚adowej w fazach hamowania silnikiem i hamulcami. Aby wspierać oszczÄ™dny styl jazdy, modele ze skrzyniÄ… manualnÄ… wyposażone sÄ… ponadto we wskaźnik punktu zmiany biegu.
Inne środki mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa funkcjonują bez wpływu kierowcy. Na przykład napęd pasowy sprężarki klimatyzacji wyposażony jest w sprzęgło. Po wyłączeniu klimatyzacji następuje automatyczne odłączenie sprężarki. Klapy powietrza chłodzącego otwierające i zamykające się w BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio w zależności od sytuacji nie tylko poprawiają komfort akustyczny, ale przede wszystkim aerodynamikę. Poprzez elektryczną pompę płynu chłodzącego układ zarządzania energią cieplną sześciocylindrowego silnika rzędowego w BMW 630i dostosowuje wydajność chłodzenia do faktycznego zapotrzebowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Również pompa wspomagania kierownicy Varioserv montowana we wszystkich nowych BMW serii 6 sterowana jest efektywnie odpowiednio do potrzeb.
Nowa sportowa skrzynia automatyczna z dźwigienkami przy kierownicy.
W nowym BMW 630i i BMW 650i moc silnika przenoszona jest standardowo na wał napędowy i tylne koła przez sześciobiegową skrzynię manualną. Alternatywnie oferowana jest też nowa sportowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna należąca w BMW 635d do wyposażenia standardowego. W najlepszej tradycji Gran Turismo spełnia ona najwyższe wymagania komfortu i cechuje się niezwykle krótkimi czasami reakcji i przełączeń oraz bardzo bezpośrednim sprzężeniem z silnikiem, dzięki którym moc silnika dynamicznie przekłada się na przyjemność jazdy.
Sportową skrzynię automatyczną obsługuje się za pomocą elektronicznego przełącznika biegów. Do przejścia na tryb manualny wystarczy krótki ruch przełącznika z pozycji D w lewo, po czym biegi przełączać można sekwencyjnie: albo przełącznikiem, albo dźwigienkami przy kierownicy. Przełączenie na tryb manualny możliwe jest też przez dźwigienki przy kierownicy. Naciśnięcie umieszczonego za przełącznikiem biegów przycisku SPORT powoduje jeszcze szybszą i bardziej dynamiczną zmianę przełożeń. Włączenie przycisku SPORT powoduje też zmianę progresji pedału gazu, a w połączeniu ze standardowym układem kierowniczym również charakterystyki układu Servotronic, co daje optymalne warunki do dynamicznego przyspieszania.
Innowacje dla radości, bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
WiÄ™ksza dynamika, wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo i wiÄ™kszy komfort – bogate wyposażenie standardowe i liczne zaawansowane opcje dodatkowe dajÄ… w BMW serii 6 radość z jazdy w wyjÄ…tkowo ekskluzywnej i fascynujÄ…cej formie. BMW serii 6, podobnie jak BMW serii 7, demonstruje efektownie przewagÄ™ technologicznÄ… w dziedzinie komfortu oraz systemów ukÅ‚adu jezdnego i systemów asystujÄ…cych. DziÄ™ki temu Coupé i Cabrio doskonale odzwierciedlajÄ… innowacyjność marki BMW.
Aluminiowy układ jezdny zapewnia zwinność, bezpieczeństwo i komfort.
Fascynująco sportowe, a przy tym zawsze stabilne właściwości jezdne to cechy zarówno BMW serii 6 Coupé, jak i Cabrio. Wysokiej mocy silniki, napęd na tylne koła, zrównoważony rozkład masy na osie oraz nowoczesny aluminiowy układ jezdny gwarantują zwinność, bezpieczeństwo i komfort jazdy w każdej sytuacji. Zasada inteligentnej konstrukcji pozwala uzyskać w konstrukcji układu jezdnego maksymalną stabilność przy niewielkiej masie zawieszenia i minimalnych masach nieresorowanych.
Wysokowydajne hamulce z wentylowanymi tarczami sterowane są w BMW serii 6 hydraulicznie. Regulacja układu hamulcowego odbywa się teraz jeszcze szybciej i precyzyjniej, zapewniając maksymalną stabilność i pełny rozwój mocy. Najwyższej jakości hamulce BMW serii 6 cechuje przy tym niewielka masa. BMW 650i z silnikiem ośmiocylindrowym o wyjątkowo wysokiej mocy wyposażono w układ hamulcowy High Performance. Wszystkie modele BMW serii 6 mają stałe wskazanie poziomu zużycia klocków hamulcowych.
Układ dynamicznej kontroli stabilności DSC o zoptymalizowanej regulacji.
Liczne funkcje układu dynamicznej kontroli stabilności DSC pomagają kierowcy pewnie i bezpiecznie panować nad autem. Podstawowym zadaniem układu DSC jest przyhamowywanie poszczególnych kół lub ingerencja w pracę sterownika silnika w razie pojawienia się tendencji do nadsterowności i podsterowności na zakrętach. Układ obejmuje też regulację ABS, automatyczną kontrolę stabilności (ASC) zapobiegającą buksowaniu kół na nieutwardzonej lub śliskiej powierzchni, asystenta hamowania i układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC). Dalsze funkcje układu to kompensacja efektu przegrzania hamulców, regularne suszenie tarcz hamulcowych w celu optymalizacji działania w wilgotnych warunkach oraz asystent ruszania pozwalający na bezproblemowe ruszanie pod górę bez użycia hamulca ręcznego.
W nowym BMW serii 6 asystent hamowania wchodzący w zakres funkcji układu DSC powiązany został z innymi systemami wspomagającymi. W połączeniu z opcjonalnym tempomatem aktywnym z funkcją Stop & Go czujniki w kołach odpowiednio wcześnie rozpoznają potrzebę użycia maksymalnej siły hamowania. W tym przypadku następuje obniżenie progu zadziałania hydraulicznego asystenta hamowania. Natychmiastowy spadek ciśnienia w układzie hamulcowym powoduje przyłożenie klocków hamulcowych do tarcz bez odczuwalnego opóźnienia. W razie nagłego hamowania środki te pozwalają na znacznie szybsze uzyskanie maksymalnej siły hamowania. Skraca to w istotnym stopniu drogę hamowania i daje cenną rezerwę bezpieczeństwa. Z kolei tryb DTC (Dynamic Traction Control) włączany jednym naciśnięciem przycisku umożliwia podwyższenie progu zadziałania układu DSC. Tryb ten, zoptymalizowany w nowym BMW serii 6, poprawia trakcję na grząskiej nawierzchni i pozwala na bardziej sportową jazdę.
Bezpieczeństwo w standardzie: opony Runflat i sygnalizacja uszkodzenia opony.
BMW 630i i BMW 635d wyposażone są standardowo w 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. W BMW 650i w standardzie są 18-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. Standardowe opony wszystkich modeli mają funkcję jazdy awaryjnej, tzw. opony Runflat, umożliwiające kontynuację jazdy do najbliższego serwisu nawet przy całkowitej utracie ciśnienia. Sygnalizacja uszkodzenia opony stale kontroluje ciśnienie w oponach i ostrzega poprzez wskazanie na zestawie wskaźników, gdy wartość spadnie o ponad 30 procent w stosunku do wartości idealnej.
Jedyne w swoim rodzaju: aktywny układ kierowniczy i Dynamic Drive.
W BMW serii 6 hydrauliczny zębatkowy układ kierowniczy z systemem Servotronic reguluje wspomaganie zależnie od prędkości jazdy. Jeszcze wyższy komfort kierowania daje opcjonalny aktywny układ kierowniczy, jedyny taki w segmencie BMW serii 6. Układ zmienia przełożenie tak, że przy małych prędkościach taki sam ruch kierownicy powoduje większy skręt kół niż przy dużych prędkościach. Dzięki temu kierowca może wykonywać manewry bez użycia siły i bez wykonywania wielu obrotów kierownicą. Przy szybszej jeździe łatwiej z kolei utrzymać stabilny kurs jazdy. Zoptymalizowano przy tym również wyczucie kierownicy. Dzięki regulacji żyroskopowej aktywny układ kierowniczy stabilizuje pojazd podczas hamowania na niejednorodnej nawierzchni (różny współczynnik przyczepności) poprzez odpowiednie przeciwdziałanie skrętu.
Kolejną innowacją, która doskonale odpowiada charakterowi BMW serii 6, jest opcjonalny system regulacji układu jezdnego Dynamic Drive. Układ składa się z aktywnych stabilizatorów z hydraulicznymi silniczkami wahliwymi na osi przedniej i tylnej, które pozwalają m.in. niemal całkowicie wyeliminować przechyły pojazdu przy szybkich zmianach kierunku jazdy. Przy zmianie pasa ruchu lub omijaniu przeszkód odpowiednio dostosowywana jest też samosterowność auta.
Tempomat aktywny z funkcjÄ… Stop & Go.
Jeszcze wiÄ™kszym uÅ‚atwieniem w prowadzeniu pojazdu jest tempomat aktywny z funkcjÄ… Stop & Go. Ten innowacyjny ukÅ‚ad, oferowany teraz opcjonalnie w nowym BMW serii 6 ze skrzyniÄ… automatycznÄ…, zawiera funkcjÄ™ automatycznej regulacji odstÄ™pu umożliwiajÄ…cÄ… zrelaksowanÄ… jazdÄ™ w pÅ‚ynnym ruchu autostradowym lub pozamiejskim oraz podczas jazdy w korkach z minimalnÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… przy zachowaniu odpowiednio w danej sytuacji odstÄ™pu od poprzedzajÄ…cego pojazdu. W przypadku zmniejszenia siÄ™ odstÄ™pu poniżej ustawionej wartoÅ›ci ukÅ‚ad dostosowuje prÄ™dkość jazdy do warunków ruchu poprzez ingerencjÄ™ w pracÄ™ napÄ™du i zadziaÅ‚anie hamulców. Po zwolnieniu pasa ruchu pojazd ponownie przyspiesza do zadanej prÄ™dkoÅ›ci. UkÅ‚ad jest też w stanie caÅ‚kowicie wyhamować pojazd, gdy wymaga tego sytuacja. W tym przypadku nastÄ™puje zatrzymanie pojazdu i utrzy¬manie go na postoju. Maksymalne opóźnienie, jakie można uzyskać za pomocÄ… tempomatu aktywnego z funkcjÄ… Stop & Go, to 4 m/s2. Jeżeli konieczna jest ingerencja kierowcy, na przykÅ‚ad gdy poprzedzajÄ…cy pojazd hamuje nagle z dużą siÅ‚Ä…, nadawany jest wzrokowy i dźwiÄ™kowy sygnaÅ‚ ostrzegawczy.
Nowość: ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu przez wibracje kierownicy.
W nowym BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio zastosowano nowo opracowany system wspomagajÄ…cy uwagÄ™ kierowcy, zapobiegajÄ…cy mimowolnemu zjechaniu z pasa ruchu. Ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu jest w stanie stwierdzić zboczenie z kursu i dyskretnie, ale wyraźnie zasygnalizować je kierowcy poprzez element najistotniejszy w prowadzeniu auta – kierownicÄ™. System ten skÅ‚ada siÄ™ z kamery zainstalowanej na przedniej szybie w pobliżu wewnÄ™trznego lusterka wstecznego, sterownika przetwarzajÄ…cego dane i nadajnika sygnaÅ‚u.
Nowość: jeszcze lepsza widoczność przez adaptacyjny rozdział światła.
Innowacyjne systemy wspomagające kierowcę pozwalają na bardzo inteligentne sterowanie reflektorami biksenonowymi BMW serii 6. Opcjonalne reflektory adaptacyjne gwarantują na przykład optymalne oświetlenie jezdni odpowiednio do jej przebiegu. Widoczność na prostej poprawia z kolei debiutujący w nowym BMW serii 6 adaptacyjny rozdział oświetlenia. Ten innowacyjny układ sterujący zwiększa automatycznie w zależności od prędkości jazdy pole widzenia przez odpowiednie rozszerzenie strumienia światła. I tak na światłach mijania przy prędkościach do 50 km/h szeroki rozdział światła ułatwia rozpoznanie obiektów po lewej stronie jezdni. Na światłach drogowych pole widzenia po lewej stronie zwiększa się przez wydłużenie zasięgu strumienia światła. Włączenie reflektorów przeciwmgielnych przy prędkościach do 70 km/h powoduje rozszerzenie rozkładu światła i doświetlenie strefy bliskiej. Przy większych prędkościach obok rozszerzenia rozdziału światła zwiększany jest też jego zasięg.
Automatyczna aktywacja Å›wiateÅ‚ mijania w wyposażeniu standardowym samoczynnie wÅ‚Ä…cza Å›wiatÅ‚a mijania, gdy wymaga tego sytuacja – na przykÅ‚ad przy wjeździe do tunelu lub po zapadniÄ™ciu zmroku. Idealnym uzupeÅ‚nieniem automatycznego wÅ‚Ä…czania Å›wiateÅ‚ mijania jest czujnik deszczu, oferowany również w wyposażeniu standardowym, który poprzez pomiar optyczny rozpoznaje opady deszczu i ich intensywność i automatycznie wÅ‚Ä…cza wycieraczki.
BMW serii 6 jako jedyne auto w swojej klasie można wyposażyć ponadto w asystenta świateł drogowych. System ten automatycznie wyłącza światła drogowe w razie pojawienia się pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka, lub gdy odcinek drogi jest dostatecznie oświetlony, na przykład na terenie zabudowanym. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w nocy zapewnia oferowany opcjonalnie system BMW Night Vision. Sercem tego wyjątkowego systemu jest kamera termowizyjna, która rejestruje ludzi, zwierzęta i emitujące ciepło przedmioty na jezdni i poboczu w odległości do 300 m i transmituje wyraźny obraz na centralnym monitorze pokładowym wykorzystywanym też przez system nawigacyjny.
Opcjonalnie w BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio oferowany jest wyświetlacz Head-Up, wyświetlający najważniejsze podczas jazdy informacje, jak prędkość czy wskazówki systemu nawigacyjnego na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.
Komfort i bezpieczeństwo na wszystkich czterech miejscach.
Wysokowytrzymałe struktury nośne, obszerne i jasno określone strefy zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia boczne w drzwiach i tylnych ścianach bocznych oraz ekstremalnie sztywna kabina zapewniająca strefę przeżycia nawet przy ciężkich kolizjach tworzą podstawy wzorowego bezpieczeństwa biernego BMW serii 6. W skład wyposażenia standardowego wchodzą ponadto automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach oraz przednie i boczne poduszki powietrzne. BMW serii 6 Coupé wyposażone jest dodatkowo w kurtyny powietrzne. BMW serii 6 Cabrio dysponuje z kolei automatycznymi pałąkami antykapotażowymi, które w przypadku dachowania w ciągu ułamków sekund wysuwają się z modułu za zagłówkami siedzeń tylnych.
Jeszcze większe bezpieczeństwo pasażerów dzięki aktywnym zagłówkom.
BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio wyposażone są standardowo w elektrycznie regulowane fotele przednie z potrójną funkcją pamięci w fotelu kierowcy. Przednie fotele BMW serii 6 Cabrio mają wbudowany system pasów bezpieczeństwa, a w BMW serii 6 zamocowanie pasów pozwala na komfortowe korzystanie z nich. Nowo opracowane zagłówki foteli przednich aktywne w razie kolizji dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa biernego w obu modelach. Zagłówki działają w razie uderzenia w tył pojazdu, automatycznie przybliżając się do głowy i zapobiegając przez to mocnemu uderzeniu lub skręceniu głowy. Zapobiega to w znacznej mierze urazom kręgów szyjnych kierowcy i siedzącego obok niego pasażera Dla uzyskania tego efektu zagłówki przemieszczane są o 60 mm do przodu i 40 mm w górę, gdy sterownik poduszek powietrznych zarejestruje uderzenie w tył auta i wyśle sygnał pirotechnicznej aktywacji systemu. Następuje wtedy zwolnienie dwóch sprężyn, które przesuwają zagłówki do odpowiedniej pozycji. Pozwala to na odpowiednio wczesne podparcie głowy, które skompensuje siłę uderzenia.
Najwyższej klasy systemy nawigacyjne i audio.
Szczególną atrakcją oferty wyposażenia komfortowego w nowym BMW serii 6 Coupe i BMW serii 6 Cabrio jest zmodernizowany po raz kolejny system nawigacyjny Professional. Oferuje on m.in. ulepszoną szatę graficzną monitora pokładowego w rozmiarze 8,8 cala. W skład systemu nawigacyjnego Professional wchodzi nowa, niezawodna funkcja sterowania głosem dostępna ekskluzywnie w samochodach marki BMW.
Wysokiej klasy systemy audio i funkcje telematyczne pozwalają cieszyć się jeszcze wyższym komfortem jazdy nowym BMW serii 6. Wyjątkowo wysublimowane brzmienie zapewnia przy tym nowy system audio BMW High End Individual. Sercem tego systemu jest nowatorskie przetwarzanie sygnału DIRAC (Dual Input Room Acoustics Calculator). Cyfrowy 9-kanałowy wzmacniacz z cyfrowym procesorem sygnału (DSP) wytwarza maksymalną moc wyjściową 825 W i wspólnie z najwyższej jakości głośnikami demonstruje, co znaczy perfekcyjne odtwarzanie dźwięku. Obok standardowego wejścia AUX oferowany jest opcjonalnie interfejs USB do podłączania zewnętrznych źródeł dźwięku. Pozwala on na integrację odtwarzaczy MP3, takich jak Apple iPod, z systemem audio i jego obsługę za pomocą kontrolera iDrive oraz przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy.
OfertÄ™ multimedialnÄ… uzupeÅ‚nia mobilny portal internetowy BMW Online oraz usÅ‚uga telematyczna BMW Assist. W menu wiadomoÅ›ci BMW Online znaleźć można obok aktualnych doniesieÅ„ Niemieckiej Agencji Prasowej (dpa) również informacje o pogodzie i prognozy wedÅ‚ug indywidualnych preferencji kierowcy. I tak na przykÅ‚ad „Pogoda dla kabrioletów” informuje, czy nazajutrz bÄ™dzie można podróżować BMW serii 6 Cabrio z otwartym dachem, czy należy raczej liczyć siÄ™ z opadami. Poza tym w nowym BMW serii 6 dostÄ™pna jest też usÅ‚uga BMW TeleService, dziÄ™ki której klienci BMW Group mogÄ… korzystać z uniwersalnej oferty serwisowej, np. przy umawianiu terminów przeglÄ…dów.
Cabrio z tapicerką skórzana SunReflective.
WyjÄ…tkowÄ… opcjÄ… wyposażenia BMW serii 6 Cabrio jest nowa tapicerka skórzana użyta do obicia foteli i innych elementów wnÄ™trza. Ten nowy rodzaj materiaÅ‚u ma tzw. „chÅ‚odzÄ…ce” pigmenty dodawane do materiaÅ‚u przy użyciu technologii zwanej SunReflexion, odbijajÄ…ce promieniowanie podczerwone. Zapobiega to skutecznie nadmiernemu nagrzewaniu siÄ™ powierzchni siedzeÅ„ przy otwartym dachu. Różnica temperatury w porównaniu z tradycyjnÄ… skórÄ… w ciemnym kolorze może wynosić do 20°C.
Bogate i różnorodne wyposażenie tworzy wraz z charakterystycznÄ… stylistykÄ… i imponujÄ…cÄ… dynamikÄ… jazdy autentyczny i niepowtarzalny charakter BMW serii 6. Nowe BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio należą do ekskluzywnego krÄ™gu pojazdów, które speÅ‚niajÄ… najwyższe oczekiwania pod każdym wzglÄ™dem i dajÄ… nowe impulsy rozwoju. Mnogość zalet obydwu modeli wyróżnia je istotnie poÅ›ród konkurencji. Tym samym odpowiadajÄ… idealnym wyobrażeniom kierowców bÄ™dÄ…cych pasjonatami czy to niezwykÅ‚ej dynamiki czteroosobowego coupé Gran Turismo, bÄ…dź szukajÄ…cych ekskluzywnej radoÅ›ci z jazdy czteroosobowym kabrioletem z segmentu aut luksusowych. Udana realizacja liczÄ…cych siÄ™ dzisiaj zalet – bezkompromisowej jakoÅ›ci, dyskretnej elegancji, przydatnoÅ›ci do codziennej eksploatacji oraz przekonujÄ…cej oszczÄ™dnoÅ›ci BMW 635d – BMW serii 6 zyskuje wysokie uznanie nie tylko w swojej klasycznej grupie docelowej. Pozytywne wrażenie, jakie BMW serii 6 pozostawia w ruchu drogowym, daje kierowcy jeszcze wiÄ™kszÄ… radość identyfikacji ze swoim samochodem.
Na ile udało się sprostać wymaganiom stawianym luksusowemu Coupé i Cabrio zarówno ze strony producenta, jak i klientów, pokazuje dotychczasowy sukces BMW serii 6. Do końca lutego 2007 r. z taśmy zjechało 75 352 egzemplarzy BMW serii 6, z tego 41446 Coupé i 33 906 Cabrio. Tym samym BMW serii 6 po zaledwie trzech latach uzyskało ponad 85 procent sprzedaży poprzedniego modelu. Dopracowany ponownie profil obu modeli tworzy wszelkie warunki ku temu, aby kontynuować sukces BMW serii 6.