Nowe BMW X1 gotowe na kolejne wyzwania
|
Dodano: 2012-05-07
Wyświetlono: 1616 razy
|
Dotychczas na świecie sprzedano ponad 275000 egzemplarzy BMW X1. Kolejne kamienie milowe na drodze BMW X1 to wejście na rynek USA i rozpoczęcie produkcji w Chinach.
|
foto © BMW |
|
|
Kompleksowy rozwój pierwszego BMW X należącego do segmentu kompaktowych samochodów premium trwa nadal, nowy BMW X1 bÄ™dzie dopisywaÅ‚ kolejne sukcesy do listy osiÄ…gnięć swojego poprzednika, a to dziÄ™ki szczególnym modyfikacjom w stylizacji nadwozia, istotnym zmianom w projekcie wnÄ™trza, najlepszym dostÄ™pnym technologiom ukÅ‚adu napÄ™dowego oraz innowacyjnym elementom wyposażenia.
Zadaniem akcentów wprowadzonych w nowej stylizacji byÅ‚o uwydatnienie charakteru samochodu, który przejawia siÄ™ w naturalnej Å‚atwoÅ›ci poruszania siÄ™ w każdych warunkach, w jego miejskim stylu, a także w uniwersalnoÅ›ci i solidnoÅ›ci typowej dla samochodu z gamy BMW X. Pas przedni z nowÄ… strukturÄ… i wiÄ™kszÄ… powierzchniÄ… malowanÄ… w kolorze nadwozia podkreÅ›la przynależność do rodziny BMW X i segmentu premium. Zastosowano nowe zespoÅ‚y reflektorów z oÅ›wietleniem pozycyjnym LED oraz pierÅ›cieniami LED wokóÅ‚ poszczególnych reflektorów, które peÅ‚niÄ… rolÄ™ Å›wiateÅ‚ do jazdy dziennej, opcjonalne reflektory ksenonowe, nowe ramki Å›wiateÅ‚ przeciwmgielnych, mniejsze elementy tworzywowe przy dolnych krawÄ™dziach nadwozia, kierunkowskazy wkomponowane w obudowy lusterek zewnÄ™trznych, wiÄ™ksze powierzchnie lakierowane, wyraźniej zaznaczonÄ… osÅ‚onÄ™ spodu tylnej części nadwozia, nowe kolory lakieru, a także nowe wzory obrÄ™czy kóÅ‚.
WnÄ™trze otrzymaÅ‚o zmiany, które pozwolÄ… lepiej poczuć klasÄ™ samochodu. Nowo zaprojektowana konsola centralna zorientowana jest bardziej na potrzeby kierowcy, oprawiono jakość powierzchni wnÄ™trza i przeÅ‚Ä…czników, zastosowano Å›wietnej jakoÅ›ci materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe, a w opcji można otrzymać nowo opracowanÄ…, pokrytÄ… skórÄ… sportowÄ… kierownicÄ™.
Po raz pierwszy w rodzinie BMW X dostÄ™pne bÄ™dÄ… pakiety wyposażenia BMW Lines, dziÄ™ki którym indywidualizacja samochodu bÄ™dzie Å‚Ä…czyć ekskluzywność z harmoniÄ… wyglÄ…du oraz funkcjÄ… elementów wyposażenia. BMW xLine sÅ‚uży uwydatnieniu twardego i uniwersalnego charakteru nowego BMW X1, natomiast BMW Sport Line koncentruje siÄ™ na zwinnoÅ›ci i dynamice. Pakiety BMW Line sÄ… ciekawÄ… alternatywÄ… dla zwykÅ‚ych standardów wyposażenia, ale nie wyczerpujÄ… wszystkich możliwoÅ›ci: kolejnÄ… opcjÄ… jest pakiet M Sport.
Paleta oferowanych silników poszerzyÅ‚a siÄ™ o dodatkowe jednostki dysponujÄ…ce technologiÄ… BMW TwinPower Turbo. Zakres dostÄ™pnych mocy wynosi od 85 kW/116 KM w BMW X1 sDrive16d do 180 kW/245 KM w BMW X1 xDrive28i. PomiÄ™dzy nimi znalazÅ‚ siÄ™ BMW X1 xDrive25d dysponujÄ…cy mocÄ… 160 kW/218 KM. Poprawiono osiÄ…gi znanych wczeÅ›niej modeli BMW X1 sDrive20d oraz BMW X1 xDrive20d, pojawiÅ‚a siÄ™ też nowa przekÅ‚adnia manualna z suchÄ… miskÄ… olejowÄ… oraz wciąż wyjÄ…tkowa w samochodach tej wielkoÅ›ci oÅ›miobiegowa przekÅ‚adnia automatyczna, wyposażeniem opcjonalnym jest funkcja Auto Start-Stop we wszystkich modelach, z wyjÄ…tkiem BMW X1 sDrive18i (z opcjonalnÄ… szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…), BMW X1 sDrive16d oraz BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.
Konsekwentne wprowadzanie technologii BMW EfficientDynamics do kolejnych modeli: funkcja Auto Start-Stop w samochodach z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…, a także z 8-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…, tryb ECO PRO (opcjonalnie), odzyskiwanie energii przy hamowaniu, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przeÅ‚ożenia, czy rozÅ‚Ä…czana sprężarka klimatyzacji. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition jest obecnie najekonomiczniejszym samochodem premium w swojej klasie, znów podnoszÄ…c poprzeczkÄ™ w dziedzinie Å‚Ä…czenia niskiego zużycia paliwa z wysokimi parametrami trakcyjnymi. Nowe wersje silnikowe pozwoliÅ‚y na dalszy spadek zużycia paliwa (do 0,9 l/100km przy silniku Diesla wspóÅ‚pracujÄ…cym z 8-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…).
Inteligentny system napÄ™du na wszystkie koÅ‚a BMW xDrive jest wyposażeniem standardowym dwóch wersji silnikowych, a w czterech wariantach jest wyposażeniem opcjonalnym, jako alternatywa dla typowego dla BMW napÄ™du kóÅ‚ tylnych. RozdziaÅ‚ mocy na obie osie jest sterowany elektronicznie, co pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepnoÅ›ci kóÅ‚ do nawierzchni, zachowanie stabilnoÅ›ci kierunku jazdy i dynamiczne pokonywanie zakrÄ™tów. Sterowanie rozdziaÅ‚em mocy dziaÅ‚a obecnie efektywniej i optymalizuje go także pod kÄ…tem rozkÅ‚adu obciążeÅ„ na osie.
W zawieszeniach kóÅ‚ wykorzystano zaawansowane rozwiÄ…zania techniczne, jak dwuprzegubowe zawieszenie przednie z wahaczami wzdÅ‚użnymi oraz piÄ™ciodrążkowe zawieszenie kóÅ‚ tylnych. Na liÅ›cie wyposażenia opcjonalnego znalazÅ‚o siÄ™ wspomaganie kierownicy dziaÅ‚ajÄ…ce zależnie od prÄ™dkoÅ›ci jazdy. W skÅ‚ad systemu DSC (dynamiczna kontrola stabilnoÅ›ci) wchodzi system DTC (dynamiczna kontrola trakcji) jako wyposażenie standardowe oraz ukÅ‚ad kontroli osiÄ…gów (Performance Control) jako wyposażenie opcjonalne. BezpieczeÅ„stwu biernemu sÅ‚uży wyjÄ…tkowo solidna struktura nadwozia, a także bardzo kompleksowe wyposażenie w różnorodne systemy bezpieczeÅ„stwa, jak 6 poduszek gazowych oraz trzypunktowe bezwÅ‚adnoÅ›ciowe pasy bezpieczeÅ„stwa dla wszystkich pasażerów.
KorzystajÄ…c z dużej przestrzeni wnÄ™trza samochodu, wprowadzono wiele rozwiÄ…zaÅ„ zapewniajÄ…cych mu prawdziwÄ… uniwersalność. Pasażerowie podróżujÄ…cy z tyÅ‚u otrzymali 3 przestronne, wygodne miejsca. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w proporcji 40 : 20 : 40, a kÄ…ty poszczególnych części oparcia mogÄ… być indywidualnie ustawiane w jednym z 10 poÅ‚ożeÅ„ zapewniajÄ…cych kÄ…t pochylenia oparcia od 1° do 31°. ObjÄ™tość przestrzeni bagażowej przy standardowej pozycji oparcia wynosi 420 litrów, przy maksymalnym pochyleniu (31°) przestrzeÅ„ ta maleje do 360 litrów, a przy minimalnym pochyleniu, w pozycji przewidzianej do przewozu bagażu (1°) przestrzeÅ„ bagażowa wynosi 480 litrów. CaÅ‚kowite poÅ‚ożenie oparcia tylnej kanapy pozwala powiÄ™kszyć objÄ™tość przestrzeni bagażowej do 1350 litrów. WnÄ™trze zaopatrzono też w liczne schowki, tacki i uchwyty na kubki lub butelki.
Bogate i kompleksowe wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzacjÄ™, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnÄ™trzne, Å›wiatÅ‚a przeciwmgielne, komputer pokÅ‚adowy, zestaw audio z odtwarzaczem CD i gniazdem urzÄ…dzeÅ„ zewnÄ™trznych AUX-IN, a także pięć gÅ‚oÅ›ników. Na liÅ›cie elementów wyposażenia opcjonalnego wysokiej klasy mogÄ… siÄ™ znaleźć: profesjonalny system nawigacyjny z twardym dyskiem i ze sterowaniem za pomocÄ… systemu operacyjnego iDrive, zestaw audio Harman Kardon Surround Sound System, ukÅ‚ad komfortowego dostÄ™pu (Comfort Access), klimatyzacja automatyczna, panoramiczny szklany dach, automatycznie przyciemniane lusterka zewnÄ™trzne oraz wewnÄ™trzne, elektrycznie ustawiane fotele, czujnik deszczu, podgrzewane koÅ‚o kierownicy oraz hak holowniczy.
W ofercie wyposażenia opcjonalnego znalazÅ‚a siÄ™ caÅ‚a gama systemów asystenckich i usÅ‚ug mobilnych pakietu BMW ConnectedDrive: asystent Å›wiateÅ‚ drogowych (High-Beam Assistant), reflektory adaptacyjne (Adaptive Headlights), kamera cofania, tempomat z funkcjÄ… automatycznego hamowania, dostÄ™p do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy dźwiÄ™ku, informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Real Time Traffic Information), a także aplikacje BMW pozwalajÄ…ce na odbiór radia internetowego oraz korzystanie z serwisów Facebook lub Twitter.
Warianty modelowe:
BMW X1 xDrive28i: technologia BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 180 kW/245 KM przy 5000 – 6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250 – 4800 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 6,1 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 6,5 s), prÄ™dkość maksymalna 240 km/h,
Å›rednie zużycie paliwa 7,7 – 7,8 l/100km (7,2 – 7,3 l/100km)
emisja CO2 179 – 182 g/km (168 – 171 g/km), norma czystoÅ›ci spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive20i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1250 – 4500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,8 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 7,9 s), prÄ™dkość maksymalna 215 km/h,
Å›rednie zużycie paliwa 7,5 – 7,7 l/100km (7,1 – 7,3 l/100km)
emisja CO2 176 g/km (167 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1250 – 4500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,4 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 7,7 s)
prędkość maksymalna 220 km/h,
Å›rednie zużycie paliwa 6,9 – 7,1 l/100km (6,7 – 6,8 l/100km),
emisja CO2 162 g/km (157 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive18i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią zmiennych faz rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją VANOS,
Pojemność skokowa 1 995 cc, moc 110 kW/150 KM przy 6400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3 600 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,7 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 10,4 s),
prędkość maksymalna 202 km/h (200 km/h), Średnie zużycie paliwa 7,7 l/100km (7,9 l/100km),
emisja CO2 180 g/km (185 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive25d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą dwie turbosprężarki (Variable Twin Turbo) i wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 2000 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 160 kW/218 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1500 – 2500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 6,8 s, prÄ™dkość maksymalna 230 km/h (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 228 km/h),
średnie zużycie paliwa 5,9 l/100km (5,5 l/100km),
emisja CO2 154 g/km (145 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 8,1 s, prÄ™dkość maksymalna 215 km/h (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 213 km/h),
średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km (5,4 l/100km),
emisja CO2 145 g/km (143 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min, przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,8 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 7,9 s), prÄ™dkość maksymalna 220 km/h (218 km/h),
średnie zużycie paliwa 4.9 l/100km (5.0 l/100km),
emisja CO2 129 g/km (132 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 120 kW/163 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 8,3 s, prÄ™dkość maksymalna 215 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,5 l/100km,
emisja CO2 119 g/km, norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,9 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 10,1 s), prÄ™dkość maksymalna 195 km/h,
średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km (5,4 l/100km),
emisja CO2 144 g/km (143 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,6 s (z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… 9,9 s),
prędkość maksymalna 202 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,9 l/100km (5.0 l/100km),
emisja CO2 128 g/km (132 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive16d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 – 3000 obr/min, przyspieszenie 0 – 100 km/h 11,5 s, prÄ™dkość maksymalna 190 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,9 l/100km,
emisja CO2 128 g/km, norma czystości spalin Euro 5.
* Podane wielkości dotyczą cyklu testowego obowiązującego w państwach EU i zależą od rodzaju wybranych opon.
|
|