-
Uruchomienie nowego Centrum Dystrybucji Pojazdów
-
Powierzchnia kompleksu dorównuje wielko艣ci膮 prawie pi臋ciu boiskom pi艂karskim
-
73 procent samochodów transportowanych jest kolej膮. W roku 2013 by艂o to ponad 21 tysi臋cy wagonów
Neckarsulm, 13 lutego 2014 r. 1440 miejsc postojowych na sze艣ciu pi臋trach. 2,70 m szeroko艣ci miejsca parkingowego, by zapewni膰 bezpieczne wsiadanie i wysiadanie. Brak kraw臋偶ników oddzielaj膮cych poszczególne miejsca. Brak ruchu z naprzeciwka, osobne drogi wjazdowe i wyjazdowe. Nowe Centrum Dystrybucji Pojazdów dzia艂u logistyki zak艂adów Audi w Neckarsulm, jest uciele艣nieniem listy 偶ycze艅 wobec nowoczesnych parkingów naziemnych. Po trwaj膮cej niespe艂na rok budowie, Centrum oddano w艂a艣nie do u偶ytku. Na blisko 33 tysi膮cach metrów kwadratowych, co odpowiada wielko艣ci czterech i pó艂 boiska do gry w pi艂k臋 no偶n膮, czekaj膮 wyprodukowane w Neckarsulm samochody, gotowe do transportu kolej膮 lub ci臋偶arówkami.
Zak艂ady Audi w Neckarsulm, to najbardziej kompleksowa fabryka samochodów w Europie. W roku 2013, zak艂ady ustanowi艂y rekord produkcji, wytwarzaj膮c ponad 273 tysi膮ce aut. „To ogromne wyzwanie tak偶e dla logistyki“ – podkre艣la Dieter Braun, kierownik ds. zarz膮dzania produkcj膮 i logistyk膮 zak艂adow膮 w Neckarsulm. „Dzi臋ki nowemu centrum dystrybucyjnemu, z jego optymalnym wykorzystaniem przestrzeni i zmy艣ln膮 koncepcj膮 dróg komunikacyjnych, zwi臋kszyli艣my nasze mo偶liwo艣ci i bezpiecze艅stwo za艂adunku nowych samochodów.“ Na etapie planowania wa偶n膮 rol臋 odgrywa艂a tak偶e kwestia zrównowa偶enia 艣rodowiskowego. Licz膮ca blisko 5500 metrów kwadratowych powierzchnia dachu, jest ca艂kowicie pokryta zieleni膮. Zwi臋ksza to m. in. izolacj臋 termiczn膮 i akustyczn膮. W zakresie o艣wietlenia, logistycy postawili na o艣wietlenie diodowe i dzi臋ki temu rocznie redukuj膮 emisj臋 dwutlenku w臋gla o oko艂o jedena艣cie ton.
„Ju偶 w chwili, w której samochód zje偶d偶a z ta艣my, otrzymuje dok艂adnie okre艣lone miejsce w nowym centrum dystrybucyjnym. Konkretne pi臋tro i numer rz臋du“ – obja艣nia funkcjonowanie centrum Michael Vaporis, kierownik ds. zarz膮dzania
i transportu. „Pracownicy parkuj膮 go w tym precyzyjnie okre艣lonym miejscu. Dany rz膮d nowych samochodów zawsze przewidziany jest do transportu jedn膮 ci臋偶arówk膮 albo jednym wagonem kolejowym.“ – dodaje Vaporis.
Codziennie, oko艂o 80 pracowników zajmuje si臋 w Neckarsulm ekspedycj膮 nowych pojazdów. USA, Portugalia, Japonia, ale równie偶 kraje egzotyczne jak Trynidad i Tobago czy Nowa Zelandia – samochody produkowane w Neckarsulm wysy艂a si臋 do wszystkich zak膮tków 艣wiata.
W roku 2013, ok. 73 procent wszystkich samochodów wyekspediowanych z zak艂adów Audi w Neckarsulm, prawie dziesi臋膰 procent wi臋cej ni偶 rok wcze艣niej, transportowano kolej膮. 艁膮czna wielko艣膰 wszystkich tych transportów, to ok. 21 400 wagonów kolejowych. Gdyby ustawi膰 je jeden za drugim, sk艂ad mia艂by d艂ugo艣膰 600 km, co dopowiada mniej wi臋cej odleg艂o艣ci Neckarsulm – Bratys艂awa.
Nowy budynek Centrum Dystrybucji Pojazdów, centrum karoserii, magazyn wysokiego sk艂adowania pojemników na cz臋艣ci oraz Centrum Logistyczne powstaj膮ce w Parku Przemys艂owym Böllinger Höfe, to elementy przysz艂o艣ciowych projektów logistycznych w Neckarsulm.
Zdj臋cia i dodatkowe informacje znajd膮 Pa艅stwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern Audi w roku 2013 dostarczy艂 klientom oko艂o 1 575 500 samochodów marki Audi. Od pocz膮tku stycznia do ko艅ca wrze艣nia 2013, przedsi臋biorstwo osi膮gn臋艂o przychody w wysoko艣ci oko艂o 37 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniós艂 3,74 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach ca艂ego 艣wiata, a produkcja odbywa si臋 w zak艂adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (W臋gry), w Brukseli (Belgia), w Bratys艂awie (S艂owacja), Martorell (Hiszpania), w Ka艂udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w D偶akarcie (Indonezja). Pod koniec roku 2013, cztery ringi rozpocz臋艂y produkcj臋 samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spó艂kami nale偶膮cymi w 100% do Audi AG s膮 mi臋dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ W艂ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/W艂ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. W latach 2014 - 2018 koncern planuje inwestycje rz臋du 22 miliardów Euro, g艂ównie w nowe produkty i zrównowa偶one technologie. Audi przyk艂ada du偶膮 wag臋 do korporacyjnej odpowiedzialno艣ci, a w swej strategii ustanowi艂o zasad臋 zrównowa偶onego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. D艂ugoterminowym celem koncernu jest mobilno艣膰 wolna od CO2.