Nowy system hybrydowy to napÄ™d nowej generacji z serii „Earth Dreams Technology”, która Å‚Ä…czy w sobie doskonaÅ‚e osiÄ…gi oraz niskie zużycie paliwa.
W poÅ‚Ä…czeniu z inteligentnym, pracujÄ…cym w wielu trybach systemem napÄ™du SPORT HYBRID (SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive) oraz systemem SPORT HYBRID SH-AWD® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive), nowoopracowany system SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive stworzy gamÄ™ trzech różnych systemów Honda SPORT HYBRID uwzglÄ™dniajÄ…cych pojazdy o różnej charakterystyce. Honda bÄ™dzie kontynuowaÅ‚a prace nad szerszym wykorzystaniem tych systemów hybrydowych w oparciu o charakterystykÄ™ pojazdu.
(1) Dane Hondy (stan na sierpień 2012 r.)
Gama systemów SPORT HYBRID
■Jednosilnikowy system SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive:
Oprócz najniższego w klasie spalania(2), przyjemność z jazdy to w tym przypadku zasÅ‚uga wyższych niż w jakimkolwiek innym pojeździe przeciążeÅ„ grawitacyjnych oraz rytmicznego, liniowego przyspieszenia. UkÅ‚ad napÄ™dowy obejmuje nowy, 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzÄ™dowy pracujÄ…cy w cyklu Atkinsona oraz 7-biegowÄ… dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… przekÅ‚adniÄ™ DCT(3) z wbudowanym silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy oraz akumulatorem litowo-jonowym, co poprawia wydajność o ponad 30% w porównaniu z konwencjonalnym, jednosilnikowym systemem hybrydowym.
(2) System hybrydowy z silnikiem spalinowym 1,5 l
(3) Przekładnia dwusprzęgłowa
Opis systemu
- Połączenie jednosilnikowego systemu hybrydowego oraz silnika spalinowego zapewnia sportowe wrażenia podczas przyspieszania i jazdy z dużą prędkością za sprawą sprzęgieł załączających silnik spalinowy.
- Wydajna jazda w trybie EV (pojazd elektryczny) jest możliwa podczas ruszania z miejsca oraz jazdy ze średnią prędkością za sprawą sprzęgieł odłączających silnik spalinowy.
- System przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa poprzez zwiększenie stopnia odzysku energii za sprawą sprzęgieł odłączających silnik spalinowy podczas wytracania prędkości.
■Dwusilnikowy system SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in:
DziÄ™ki zastosowaniu wydajnych silników elektrycznych o dużej mocy możliwe jest osiÄ…gniÄ™cie dynamicznego przyspieszenia, charakterystyki jazdy typowej dla pojazdu elektrycznego oraz niskiego zużycia paliwa. Ten hybrydowy system osiÄ…ga najwyższÄ… wydajność na Å›wiecie*1 poprzez poÅ‚Ä…czenie nowoopracowanego silnika spalinowego dedykowanego samochodom hybrydowym oraz elektrycznej przekÅ‚adni CVT poÅ‚Ä…czonej z dwoma wbudowanymi silnikami elektrycznymi, sprzÄ™gÅ‚em automatycznym i akumulatorem litowo-jonowym. Wydajność zwiÄ™kszajÄ… również trzy tryby jazdy wybierane z uwzglÄ™dnieniem sytuacji na drodze. Omawiany system hybrydowy, który sprawdzi siÄ™ również jako system typu plug-in, bÄ™dzie instalowany w póÅ‚nocnoamerykaÅ„skiej wersji Hondy Accord, która ma pojawić siÄ™ na rynku w styczniu 2013 roku.
Opis systemu
System dziaÅ‚a w trzech różnych trybach pracy wybieranych w zależnoÅ›ci od warunków eksploatacji oraz poziomu naÅ‚adowania akumulatora:
- Tryb „EV Drive” sÅ‚uży do jazdy z wykorzystaniem silnika elektrycznego, czerpiÄ…cego energiÄ™ z akumulatora oraz do odzyskiwania energii podczas wytracania prÄ™dkoÅ›ci
- Tryb „Engine Drive” sÅ‚uży do jazdy ze Å›redniÄ… i wysokÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… przy bezpoÅ›rednim poÅ‚Ä…czeniu silnika i osi poprzez automatyczne sprzÄ™gÅ‚o, przy czym moc silnika spalinowego jest przekazywana do kóÅ‚ w sposób mechaniczny
- Tryb „Hybrid Drive” sÅ‚uży do jazdy w mieÅ›cie i dynamicznego przyspieszania z wykorzystaniem silnika elektrycznego, przy czym energia elektryczna jest generowana przez silnik spalinowy
■Trzysilnikowy system SPORT HYBRID SH-AWD ® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive):
PoÅ‚Ä…czenie silnika spalinowego V6 oraz trzysilnikowego systemu o wysokiej mocy zapewnia przyspieszenie porównywalne z modelami wyposażonymi w jednostki V8 przy zużyciu paliwa niższym, niż w silniku 4-cylindrowym. Nowy, 3,5-litrowy silnik spalinowy V6 z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa jest instalowany z przodu pojazdu i wspóÅ‚pracuje z nowoopracowanÄ…, 7-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Ta unikatowa technologia opracowana przez HondÄ™ wykorzystuje dwa silniki elektryczne umieszczone z tyÅ‚u do sterowania rozdziaÅ‚em momentu obrotowego pomiÄ™dzy prawe i lewe koÅ‚o tylnej osi.
Opis systemu
- Poprzez wykorzystanie niezależnych silników elektrycznych napÄ™dzajÄ…cych prawe i lewe koÅ‚o tylnej osi, możliwe jest przekazanie dodatniego momentu obrotowego do zewnÄ™trznego koÅ‚a i ujemnego momentu obrotowego do wewnÄ™trznego koÅ‚a, co pozwala na niezależne sterowanie rozdziaÅ‚em momentu obrotowego pomiÄ™dzy koÅ‚a tylnej osi bez potrzeby wykorzystywania mocy silnika spalinowego.
- W zależnoÅ›ci od promienia zakrÄ™tu energia generowana przez wewnÄ™trzne koÅ‚o jest odzyskiwana w sposób elektryczny i przekazywana do zewnÄ™trznego koÅ‚a w celu wygenerowania momentu obrotowego potrzebnego do wykonania skrÄ™tu.