Po premierze
Berlingo w 1996 roku, Citroën umocnił swoją pozycję wiodącej marki na rynku
furgonetek (17% udziałów w rynku 27 krajów UE na koniec listopada 2007 roku). Berlingo
stanowi obecnie 48% sprzedaży pojazdów dostawczych Citroëna w Europie (w 27
państwach - dane na koniec listopada 2007 r.), przy czym należy pamiętać, że niemal
co piąty samochód Citroëna sprzedawany w Europie, to lekki pojazd dostawczy. Od
chwili wprowadzenia wersji dostawczej Berlingo na rynek, na całym świecie
sprzedanych zostało ponad 800.000 sztuk tego modelu.
Nowe
Berlingo trafi do sprzedaży w drugim kwartale 2008 roku, obok obecnej wersji
Berlingo, która pozostanie w ofercie Citroëna w podstawowej wersji wyposażenia i
będzie nadal dostępna na niektórych rynkach z silnikami HDi 75 KM i 1.4i 75 KM pod nazwą Berlingo First.
Dysponując modelami Nemo, Berlingo First i Nowym Berlingo, Citroën będzie mógł
zaoferować pełną gamę furgonetek, dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów.
Kluczowe
hasło Nowego Berlingo to: funkcjonalność i wysokie osiągi, ale również
nowoczesna stylizacja, komfort i niskie koszty użytkowania.
- Znakomita funkcjonalność
W
dążeniu do jak najlepszego spełnienia oczekiwań klientów firmowych w zakresie
pojemności ładunkowej i przestronności, kabinę Nowego Berlingo wyposażono w system umożliwiający zmianę
konfiguracji wnÄ™trza Extenso®, pozwalajÄ…cy na przewóz Å‚adunków o
długości do 3 metrów
lub przewóz 3 osób z przodu. Posiada on również tylne, asymetryczne
dwuskrzydłowe drzwi oraz dysponuje przestrzenią ładunkową, umożliwiającą
załadunek 2 europalet (do 3,7
m3 i do 850 kg ładowności w
zależności od wersji). Ponadto, Nowe
Berlingo może być wyposażone w 1 lub 2 boczne drzwi przesuwne, ułatwiające
dostęp do przewożonego ładunku. Od
wrzeÅ›nia 2008 r., bÄ™dzie on również dostÄ™pny w wersji „platforma”, przeznaczonej
pod specjalne rodzaje zabudowy.
- Nowoczesne i prestiżowe narzędzie pracy
Wspomniane
wyżej dążenie do połączenia praktyczności i komfortu znajduje swoje
odzwierciedlenie w stwarzającej jednocześnie wrażenie solidności i dynamiki
stylizacji tego pojazdu. Przy pracach nad wyglÄ…dem Nowego Berlingo kierowano
się ideą odejścia od tradycyjnego pojazdu dostawczego na rzecz stworzenia nowej
osobowości samochodu, dodającej prestiżu kierowcy i wpływającej korzystnie na
wizerunek jego firmy.
- Szereg unikalnych, zwiększających komfort
rozwiązań
W
Nowym Berlingo zadbano również o pasażerów - zaoferowano im szereg wysokiej
jakości elementów wyposażenia unikalnych w segmencie furgonetek (układ
wspomagania ruszania na wzniesieniu, automatyczna klimatyzacja), również
wyposażenia podnoszącego komfort (kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach)
lub zapewniającego lepsze zachowanie na drodze (układ jezdny C4 Picasso, ESP i dostępny w opcji układ ostrzegający
o spadku ciśnienia w oponach) oraz podnoszącego bezpieczeństwo (do 6 poduszek
powietrznych).
- Skuteczny samochód flotowy
Berlingo
jest skuteczne pod każdym względem: moc, oszczędność paliwa i bezpieczeństwo w
kabinie zostały maksymalnie zoptymalizowane. Jest równie doskonałe jeśli chodzi o
zarządzanie. W Nowym Berlingo dostępna będzie bowiem innowacyjna funkcja
umożliwiająca zdalne, systematyczne i automatyczne przesyłanie informacji
niezbędnych do optymalnego zarządzania flotą pojazdów.
ZNAKOMITA FUNKCJONALNOŚĆ
DecydujÄ…cymi
parametrami, których spełnienia oczekuje klient firmowy, są dostępna pojemność
ładunkowa, możliwość zmiany konfiguracji i przestronność. Nowe Berlingo spełnia
te wymagania w niezwykle oryginalny i skuteczny sposób.
Duże wymiary zewnętrzne
Nowe
Berlingo jest zdecydowanie większe. Jest obecnie o 24 cm dłuższe (4,38 m), o 8 cm szersze (1,81 m) i ma większy o 3,5 cm rozstaw osi (2,73 m).
Ponadto
jest ono dostępne w wersji krótkiej lub długiej, w celu spełnienia oczekiwań jak
największej liczby klientów. Wersja
długa posiada dłuższy o 25 cm
tylny zwis, zwiększający długość pojazdu do 4,63 m.
Oprócz
zmienionych wymiarów, Nowe Berlingo odznacza się również większą przestrzenią
ładunkową, mogącą pomieścić na szerokość 2 Europalety. Samochód może przyjąć do
3,3 m3
Å‚adunku (do 3,7 m3
w wersji długiej) w porównaniu do 3
m3 w przypadku Berlingo First, a jego
ładowność wynosi 625 lub 850
kg (750
kg w przypadku wersji długiej). Dzięki zwiększonym
wymiarom, Nowe Berlingo jest wzorcowym modelem w segmencie furgonetek pod
względem ładowności .
Większa uniwersalność
W
celu zapewnienia dużej wszechstronności zastosowań i spełnienia jak największej
liczby oczekiwań, klienci mają do dyspozycji kilka różnych typów kabin.
Citroën wprowadza innowację w
segmencie furgonetek - wyróżniającą się licznymi zaletami modułową kabinę
Extenso®.
- Boczny fotel pasażera można
złożyć uzyskując całkowicie płaską podłogę, umożliwiająca przewóz ładunków o
długości do 3 m.
Uzyskany stosunek wewnętrznej długości
przestrzeni ładunkowej do całkowitej długości zewnętrznej pojazdu (4,38 m) jest wyjątkowy w tym
segmencie. Oparcie składanego fotela jest wykonane z blachy, dzięki czemu bez
trudu wytrzymuje obciążenia do 50
kg.
- Fotel pasażera daje się
również zÅ‚ożyć do pozycji „kinowej”, tzn. z uniesionym i dociÅ›niÄ™tym do oparcia
siedziskiem, co umożliwia przewóz wysokich ładunków.
- Kabina Extenso®
umożliwia zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 0,4 m3, do 3,7 m3 w
przypadku wersji krótkiej i do 4,1
m3 w wersji długiej.
- Kabina ta może ponadto
pomieścić z przodu 3 osoby, dzięki dodatkowemu środkowemu miejscu. Wnętrze daje
się szybko i bez wysiłku dostosować do wszelkich potrzeb użytkowników.
W
przypadku pojazdu ze zwykłą kabiną, tzn. z 2 siedzeniami w pierwszym rzędzie,
oparcie fotela pasażera można złożyć w celu optymalizacji przestrzeni
Å‚adunkowej.
Optymalna dostępność
Załadunek towarów jest łatwiejszy dzięki:
- Nisko umieszczonemu progowi załadunku
Próg załadunku umieszczony jest na wysokości 58,4 cm w wersji krótkiej o
ładowności 625 kg,
na wysokości 60,9 cm
w wersji krótkiej o ładowności 850
kg i na wysokości 61,2 cm w wersji długiej.
- Przestrzeni Å‚adunkowej z
szerokim, prostokÄ…tnym, tylnym otworem drzwiowym
Dostęp
do przestrzeni ładunkowej zapewniają asymetryczne, dwuskrzydłowe drzwi w
układzie 2/3-1/3. W niektórych krajach mogą one być zastąpione tylną klapą z
otwieraną lub stałą tylną szybą.
- Dwuskrzydłowe drzwi w układzie 2/3-1/3 ułatwiają
przewóz długich ładunków, ponieważ pojazd może poruszać się z otwartym krótkim
skrzydłem, a tablica rejestracyjna umieszczona jest na szerszym skrzydle. Rozwiązanie to pozwala zoptymalizować wielkość
przestrzeni ładunkowej, zwłaszcza dzięki umieszczeniu krótkiego skrzydła na
przedłużeniu osi bocznego fotela pasażera (składanego lub ze składanym oparciem
w zależności od wersji). Ponadto, dwuskrzydłowe drzwi, dzięki kątowi otwarcia
wynoszącemu 177°, umożliwiają Nowemu Berlingo cofnięcie się aż do krawędzi rampy w celu załadunku towaru.
- Otwierana szyba w wersjach z tylnÄ… klapÄ… zapewnia
ułatwiony dostęp do przestrzeni ładunkowej bez konieczności otwierania całej
klapy, umożliwiając także przewóz długich przedmiotów przy stale widocznej
tablicy rejestracyjnej.
- 1 lub 2 bocznych drzwi
przesuwnych
W
celu dodatkowego ułatwienia dostępu do wnętrza oraz załadunku, możliwy jest
także wybór wersji z 1 lub 2 bocznymi drzwiami przesuwnymi.
Dzięki
tak szerokiemu wyborowi dostępnych konfiguracji, Citroën może zaproponować
każdemu klientowi firmowemu wersję Berlingo w pełni dostosowaną do jego
indywidualnych potrzeb.
NOWOCZESNE I
PRESTIŻOWE NARZĘDZIE PRACY
Dzięki
swojej stylizacji i innowacyjnym rozwiÄ…zaniom, Nowe Berlingo jest nowoczesnym i
prestiżowym narzędziem pracy.
Nowoczesna i wywołująca wrażenie solidności
stylizacja
Nowe Berlingo wyróżnia się atrakcyjną,
dynamiczną i wywołującą wrażenie solidności stylizacją. Citroën oferuje
klientom firmowym samochód jednocześnie solidny i elegancki.
Dla podkreślenia
przynależności modelu do marki, przód Nowego Berlingo opatrzony jest
wyróżniającą się podwójną listwą z logo Citroënachromowanym logo. Szeroka i sięgająca daleko do przodu
przednia szyba oraz ukryte na tle nadruku na przedniej szybie wycieraczki typu
„flat blade” podkreÅ›lajÄ… nowoczesny i rasowy charakter samochodu.
Dynamiczny
styl nie ogranicza siÄ™ jedynie do przodu pojazdu. PÅ‚ynna linia biegnÄ…ca od
przednich do tylnych świateł, nadaje mu aerodynamiczny wygląd z profilu. Również
boczne szyby odznaczają się oryginalnym i nowoczesnym kształtem.
W
ofercie dostępnych jest wiele możliwych kombinacji z tylnymi szybami (częściowe
lub całkowite przeszklenie bocznych powierzchni, tylna klapa i tylne
dwuskrzydłowe drzwi), zapewniającymi bardzo dobre doświetlenie wnętrza kabiny.
Z
przodu – obszerny, barwiony w masie zderzak, duże reflektory, duże lusterka
wsteczne zapewniające dobrą widoczność oraz masywna maska, podkreślają
zdecydowany charakter Nowego Berlingo.
Z boku – napiÄ™te ksztaÅ‚ty
bocznych ścian, wyraźnie zaznaczone nadkola, szerokie boczne listwy ochronne
oraz koła o dużej średnicy, świadczą o przystosowaniu do intensywnego
użytkowania.
TyÅ‚ pojazdu – spójny z resztÄ… bryÅ‚y,
zapowiada również łatwość załadunku i dużą pojemność. Zarówno w oferowanej w
niektórych krajach wersji z tylną klapą, jak i w wersji z tylnymi
dwuskrzydłowymi drzwiami, tylne światła w każdej z nich są idealnie umieszczone
poza strefą narażoną na kolizje.
- Stylizacja wnętrza zgodna
z zewnętrznym stylem
Nowe
Berlingo wyróżnia się atrakcyjną, nowoczesną i wywołującą wrażenie trwałości
stylizacją wnętrza i może być wyposażony w:
- wykładzinę
podłogową oraz panele drzwi z wstawkami z tkaniny na wysokości podłokietników,
- solidny
i dający się zmywać dywanik z tworzyw sztucznych w kabinie. W ofercie dostępny
jest również dywanik z tworzyw sztucznych dla przestrzeni ładunkowej.
Przestrzeń
ładunkowa została tak zaprojektowana, aby uzyskać maksymalną objętość
użyteczną. Wnętrze nadwozia zaprojektowano z dbałością o szczegóły, bez
niepotrzebnych ozdobień, aby uczynić je
bardziej eleganckim, przy jednoczesnym dostosowaniu do potrzeb poszczególnych
branż (w szczególności przewidziano szereg punktów mocowania). Ponadto, cała
dolna część bocznych paneli wewnętrznych w przestrzeni ładunkowej posiada
listwy ochronne zwiększające wrażenie jakości i solidności oraz chroniące
pojazd przed uszkodzeniami przez przewożone ładunki. Powyższe wewnętrzne
elementy ochronne pozwalają zachować w idealnym stanie zewnętrzne blachy
nadwozia. Zapewniają w ten sposób utrzymanie dobrego wyglądu Nowego Berlingo
oraz kształtowanego przez niego wizerunku.
Biuro na kółkach
Nowe
Berlingo jest czymÅ› wiÄ™cej niż zwykÅ‚ym narzÄ™dziem pracy – to prawdziwe biuro na
kółkach, ułatwiające użytkownikowi działalność zawodową i oferujące mu
optymalną ilość wolnej przestrzeni w kabinie.
Oprócz
licznych możliwości przedłużania przestrzeni ładunkowej, środkowy fotel kabiny
Extenso® stanowi również zasadniczy element tego biura na kółkach. Jego oparcie tworzy po zÅ‚ożeniu stolik do
pisania i jest wyposażone w taśmę do przytrzymywania dokumentów oraz
podłokietnik, a w siedzisku znajduje się schowek o pojemności 7,6 litra, pozwalający w
szczególności ukryć niektóre przedmioty.
W przypadku zwykłej kabiny z 2 siedzeniami z
przodu, składane oparcie fotela pasażera posiada sztywną płytę służącą jako
stolik do pisania i wyposażoną w 2 uchwyty na kubki.
Liczne i praktyczne schowki
Każde
narzędzie lub przedmiot znajdzie dla siebie miejsce w Nowym Berlingo. Oprócz
wyjątkowo obszernej przestrzeni ładunkowej, Nowe Berlingo posiada również niespotykaną
liczbę schowków o całkowitej pojemności sięgającej 61 litrów. Wyposażono je w szereg szczególnie użytecznych
schowków, takich jak schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera, schowek
pod kierownicÄ…, szuflada pod fotelem kierowcy (w pakiecie „komfort”), półka nad
przednią szybą o pojemności 12,5
litra, ale przede wszystkim:
Jest
ona dostÄ™pna w pakiecie „komfort" i mocowana na cokole miÄ™dzy przednimi
fotelami w konfiguracji z 2 miejscami z przodu. Ta przenośna konsola z dwoma
uchwytami na kubki pełni rolę dodatkowego schowka o pojemności 13 litrów.
- Klapa w tylnej części
dachu
Klapa
ta jest oferowana w wersjach z tylnymi dwuskrzydłowymi drzwiami, wyposażonymi
lub pozbawionymi bocznych drzwi przesuwnych. Umożliwia załadunek i przewóz
długich przedmiotów przy zamkniętych drzwiach tylnych. Przy jej projektowaniu wiele uwagi poświęcono
zapewnieniu szczelności.
KOMFORT GODNY SAMOCHODU OSOBOWEGO
Nowe
Berlingo ma pełne prawo do miana osobowego samochodu dostawczego z uwagi na połączenie
funkcjonalnego charakteru z unikalnymi w segmencie furgonetek elementami
podnoszącymi komfort i świetnym zachowaniem na drodze.
Komfort w najszerszym tego słowa znaczeniu
W
celu zapewnienia optymalnego poziomu komfortu na wszelkich rodzajach dróg, Nowe
Berlingo wyposażone zostało w układ jezdny C4 Picasso, który w pełni udowodnił
swoje zalety, zarówno pod względem komfortu, jak i właściwości jezdnych.
- Z
przodu zastosowane zostało zawieszenie typu McPherson z trójkątnymi wahaczami
dolnymi i stabilizatorem poprzecznym. Dzięki temu Nowe Berlingo wyróżnia się
doskonałą precyzją działania układu kierowniczego, przy zachowaniu wysokiego
komfortu prowadzenia.
- Złożona
z odkształcalnej belki i stabilizatora poprzecznego konstrukcja zawieszenia tylnego
charakteryzuje się ukośnym ustawieniem amortyzatorów, umożliwiającym zmniejszenie
nadkoli i zwiększenie szerokości użytecznej. Jego zwymiarowanie i sztywność,
dostosowane do różnych warunków jazdy, zapewniają uzyskanie parametrów jezdnych
na najwyższym poziomie. Zawieszenie to
zostało również wyposażone w dwumateriałowe podkładki dla zapewnienia
najwyższego możliwego poziomu komfortu.
Dobre
samopoczucie w samochodzie zależy również od komfortu akustycznego. Aerodynamiczne kształty pojazdu pozwalają w
znacznej mierze ograniczyć uciążliwy hałas. Silnik zamknięty został w
dźwiękoszczelnych osłonach, podłogę wyposażono w powłokę chroniącą przed odpryskami
żwiru, a w kabinie rozmieszczono wiele elementów wygłuszających (w obrębie
przegrody czołowej, deski rozdzielczej i dachu). Poziom hałasu został
zredukowany do minimum, aby zapewnić pasażerom Nowego Berlingo przyjemną jazdę.
Ergonomiczne i atrakcyjne miejsce kierowcy
Deska
rozdzielcza odznacza się atrakcyjną stylizacją charakterystyczną dla samochodów
typu SUV, a jednocześnie jest solidna i ułatwia codzienne użytkowanie samochodu.
Kierowca ma do dyspozycji wygodny fotel i intuicyjnie rozmieszczone w zasięgu
ręki przełączniki, jak na przykład umieszczoną na desce rozdzielczej dźwignię
zmiany biegów. Może również regulować ustawienie kierownicy w dwóch
płaszczyznach.
Fotele
w Nowym Berlingo zapewniają poziom komfortu porównywalny do samochodu
osobowego, zastosowane materiały są łatwe w utrzymaniu. Fotel kierowcy ma możliwość
regulacji w pionie i może być wyposażony w podłokietnik. Dzięki temu kierowca
może z łatwością dobrać najwygodniejszą dla siebie pozycję za kierownicą, co ma
zasadnicze znaczenie na długich trasach.
Liczne i nowatorskie elementy wyposażenia
- Skuteczne układy
wspomagajÄ…ce prowadzenie pojazdu
W
ofercie Nowego Berlingo znalazło się wiele elementów wyposażenia służących
ułatwieniu działalności zawodowej, takich jak układ wspomagania parkowania
tyłem, ogranicznik i regulator prędkości czy układ automatycznego włączania
świateł mijania (w ramach pakietu "Widoczność").
W wyposażeniu
Nowego Berlingo znajduje się również układ wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Ta nowa funkcja jest zawsze oferowana łącznie z układem ESP, jeśli samochód
jest w niego wyposażony. Umożliwia ona automatyczne, chwilowe unieruchomienie pojazdu
na wzniesieniu (do 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca), co daje kierowcy
czas na spokojne przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu bez groźby
cofnięcia się lub zjazdu samochodu po stoku, co jest szczególnie cennym
zabezpieczeniem w przypadku obciążonego samochodu. Aktywacja tego układu
następuje na wzniesieniu o nachyleniu powyżej 5% (dla stoków wznoszących przy
jeździe do przodu i opadających przy jeździe do tyłu).
- Nowoczesne i praktyczne
elementy wyposażenia wnętrza
Nowe
Berlingo może być wyposażone w komputer pokładowy z wielofunkcyjnym
wyświetlaczem, system audio z przełącznikami przy kierownicy przystosowany do
odczytu plików MP3, zmieniarkę na 5 płyt CD bądź też zestaw głośnomówiący
Bluetooth.
W
niektórych krajach może również posiadać umieszczone w bagażniku gniazdo 12 V i
przenośną lampkę, pełniącą rolę
latarki i dodatkowego oświetlenia bagażnika. Czas świecenia lampki wykorzystywanej jako latarka wynosi 45 minut.
Jest ona automatycznie doładowywana z chwilą ponownego umieszczenia w gnieździe
i uruchomienia silnika.
BEZPIECZEŃSTWO DOSTOSOWANE DO POTRZEB UŻYTKOWNIKÓW FIRMOWYCH
Użytkownicy
firmowi, podobnie jak i indywidualni, chcą podróżować w pełni bezpiecznie. Nowe
Berlingo zapewnia wszystkim pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i
biernego.
Doskonała widoczność
Nowe
Berlingo stwarza poczucie bezpieczeństwa, zapewniając doskonałą widoczność
swoim pasażerom. Powierzchnia przeszklona jest duża, dzięki panoramicznej
szybie przedniej oraz, w zależności od opcji, szybom bocznym i dodatkowym
szybom w tylnej części nadwozia. Co więcej, pozycja za kierownicą jest
porównywalna do pozycji w samochodzie osobowym.
CennÄ…
pomocą dla kierowcy są również duże zewnętrzne lusterka wsteczne oraz układ
automatycznego wÅ‚Ä…czania Å›wiateÅ‚ mijania (w opcji w pakiecie „Widoczność”).
Wzorcowe zachowanie na drodze
- Doskonałe trzymanie się
drogi
Nowe
Berlingo może być wyposażone w układ ASR współpracujący z układem ESP oraz w ostrzeżenie
o spadku ciśnienia w oponach, co stanowi ważną innowację w segmencie furgonetek.
Podobnie jak pozostałe modele Citroëna, jest oferowane w standardzie z oponami
firmy Michelin, stanowiącymi gwarancję wysokiej jakości.
Nowe
Berlingo stwarza poczucie bezpieczeństwa dzięki znakomitej stabilności,
uzyskanej dzięki dużemu rozstawowi osi, 15-calowym obręczom kół (195/65 R15), dużemu
rozstawowi kół oraz układowi jezdnemu, stanowiącym dobitny przykład umiejętności
konstruktorskich Citroëna w zakresie zachowania na drodze.
- Wzorcowa skuteczność
układu hamulcowego
Nowe
Berlingo jest wyposażone w standardzie w układ ABS oraz w elektroniczny układ
rozdziału siły hamowania i układ wspomagania nagłego hamowania. Ponadto, dla poprawy bezpieczeństwa w trakcie
hamowania, posiada układ automatycznego włączania świateł awaryjnych w przypadku
gwałtownego hamowania.
- Możliwość przystosowania samochodu
do ekstremalnych warunków eksploatacji
Citroën
stworzył pakiet wyposażenia do jazdy w terenie, ułatwiający poruszanie się pojazdu
po trudnych nawierzchniach, obejmujący specjalny typ opon zwiększających
prześwit o 10 mm
oraz osłonę zabezpieczającą silnik.
Dobra ochrona pasażerów
W
ofercie dostępnych jest 6 poduszek powietrznych: poduszka powietrzna kierowcy
(w standardzie), podwójna poduszka powietrzna po stronie pasażera, zapewniająca
bezpieczeÅ„stwo również 3 pasażerowi w kabinie Extenso®, 2 boczne
poduszki powietrzne oraz, w niektórych krajach, 2 kurtynowe poduszki
powietrzne.
Nowe Berlingo jest wyposażone
z przodu w 2 pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, napinaczami oraz
ogranicznikami napięcia, umożliwiającymi zmniejszenie siły nacisku na klatkę
piersiowÄ… w chwili zderzenia. Posiada
także kontrolkę oraz sygnał dźwiękowy, przypominający kierowcy o konieczności
zapięcia pasów. Środkowy fotel w kabinie
Extenso® jest wyposażony w 3-punktowy pas bezpieczeÅ„stwa, z prowadnicÄ…
pasa mocowanÄ… do umieszczonej za fotelem kierowcy drabinki przytrzymywania
ładunku. Fotel pasażera z przodu (w wersji 2-miejscowej) jest wyposażony w
system mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz w trzeci punkt mocowania
umieszczony za siedzeniem.
Nowe Berlingo dysponuje
również szeroką ofertą systemów przytrzymania ładunku, od montowanej w
standardzie 5-szczeblowej drabinki po pełną, lub wyposażoną w górnej części w
kratkę, przegrodę z wyjmowaną klapą. Strefa ładunkowa posiada również 6 zaczepów
służących do mocowania przewożonych ładunków.
W
celu spełnienia najostrzejszych wymogów w zakresie bezpieczeństwa biernego, nadwozie
Nowego Berlingo zostało wzmocnione, w szczególności w obrębie środkowego i
tylnego słupka. Powyższe modyfikacje
zapewniają niezbędną sztywność nadwozia, gwarantującą skuteczną ochronę
pasażerów oraz sprężystość pozwalającą pochłaniać energię lżejszych uderzeń.
Doskonale zabezpieczony Å‚adunek
W
celu rozwiązania jednego z głównych problemów użytkowników firmowych, wszystkie
drzwi strefy ładunkowej zaprojektowane zostały w sposób uwzględniający zabezpieczenie
ładunku i narzędzi. Dwuskrzydłowe tylne drzwi są oferowane w standardzie w
wersji nieprzeszklonej, co pozwala uniknąć niedyskretnych spojrzeń lub wybicia
szyb. Zawiasy drzwi dwuskrzydłowych są niedostępne z zewnątrz, co utrudnia
próby włamania. W ofercie znajduje się dodatkowo szereg rozwiązań służących
zapewnieniu bezpieczeństwa przewożonych ładunków, takich jak:
- Automatyczna blokada
drzwi
W celu ochrony pasażerów i ładunku przed
próbami włamania, Nowe Berlingo zostało wyposażone w system automatycznej
blokady drzwi i bagażnika z chwilą ruszenia
Daje ona możliwość
zablokowania lub odblokowania dostępu do przestrzeni ładunkowej za pomocą
przełącznika na desce rozdzielczej, niezależnie od tego czy drzwi kabiny są
zamknięte czy otwarte. W ofercie znajduje się również dostępny w opcji w
pakiecie „Plus” 3-przyciskowy pilot, umożliwiajÄ…cy zablokowanie lub
odblokowanie wszystkich drzwi, a także selektywne odblokowanie przestrzeni
Å‚adunkowej (bocznych drzwi przesuwnych oraz tylnych drzwi / tylnej klapy).
Nowe
Berlingo jest także zabezpieczone przed kradzieżą przez superblokadę. Uniemożliwia
ona na przykład otwarcie drzwi od wewnątrz po wybiciu którejś z szyb pojazdu. Nowe
Berlingo to prawdziwa szafa pancerna.
W
ofercie dostÄ™pny jest w opcji lub – w zależnoÅ›ci od kraju sprzedaży – w
akcesoriach ultradźwiękowy alarm objętościowy oraz alarm zbliżeniowy, służący
wykrywaniu ruchu wewnątrz kabiny oraz otwarcia drzwi. Alarm objętościowy może
być dezaktywowany za pomocą przycisku umieszczonego w dolnej części deski
rozdzielczej, na lewo od kierownicy. Jego dezaktywacja umożliwia na przykład
pozostawienie zwierzęcia wewnątrz pojazdu przy włączonym alarmie zbliżeniowym.
Silniki odznaczajÄ…ce siÄ™ wysokimi osiÄ…gami…
W momencie
wprowadzenia modelu do sprzedaży dostępne będą 3 jednostki napędowe: 1 silnik
benzynowy i 2 silniki wysokoprężne Wszystkie będą oferowane z 5.przełożeniową
skrzynią manualną. Każdy klient instytucjonalny znajdzie wśród nich silnik
najlepiej odpowiadajÄ…cy jego oczekiwaniom.
- Silnik
1.6i 16v 90 KM.
W tym nowym, montowanym w Nowym Berlingo silniku benzynowym, wiele uwagi
poświęcono zwiększeniu momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych (132
Nm przy 2 500 obr/min) w celu pełnego wykorzystania jego możliwości. Jest to przykład doskonałego kompromisu między
satysfakcjonującymi osiągami, a umiarkowanymi kosztami użytkowania. Jego
maksymalna moc wynosi 66 kW przy 5500 obr/min (90 KM DIN).
- Silnik
HDi 75 KM. Ta podstawowa jednostka w gamie silników wysokoprężnych osiąga dobry
moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach, wynoszący 185 Nm przy
1 750 obr/min. Gwarantuje komfort użytkowania przy zachowaniu
umiarkowanych kosztów eksploatacji. Rozwija
moc 55 kW przy 4000 obr/min (75
KM DIN).
- Silnik
HDi 92 osiąga wyższy moment obrotowy (215 Nm przy 1750 obr/min), a przede
wszystkim większą moc (66 kW przy 4000 obr/min).
… i przyjazne dla Å›rodowiska
Marka
Citroën od wielu lat wkłada wiele wysiłku w opracowywanie i wprowadzanie na
rynek ekologicznych i przyjaznych dla środowiska samochodów.
W
ramach działań na rzecz ograniczania emisji CO2 i promowania odnawialnych
źródeł energii, silniki HDi montowane w Nowym Berlingo są przystosowane do
zasilania paliwem zawierajÄ…cym do 30% biodiesla, i to bez jakichkolwiek modyfikacji
.
Od
grudnia 2008 roku, w silniku HDI 92 KM dostępny będzie filtr cząstek stałych
FAP. Dzięki tej nowej jednostce napędowej, Nowe Berlingo otrzyma logo AIRDREAM,
które wyróżnia najbardziej ekologiczne samochody w gamie Citroëna.
Pomimo
znacznej pojemności ładunkowej, Nowe Berlingo zajmuje jedno z czołowych miejsc
w swoim segmencie pod względem aerodynamiki, co ma bezpośredni wpływ na
obniżenie zużycia paliwa.
Umiarkowane koszty
MajÄ…c
świadomość jak dużym kosztem jest zakup samochodu dostawczego dla firm, Nowe
Berlingo będzie oferowane po konkurencyjnej cenie, oferując jednocześnie szereg
wysokiej klasy nowatorskich funkcji. Umiarkowane
będą również koszty użytkowania tego pojazdu.
- Silniki cechujÄ…ce siÄ™
niskim spalaniem
Montowane
w Nowym Berlingo silniki są oszczędne pod względem zużycia paliwa.
- Odpowiednio dostosowane
przebiegi między przeglądami
W normalnych warunkach użytkowania przeglądy należy
wykonywać co 20.000 km
lub 2 lata w wersjach z silnikiem wysokoprężnym i co 30.000 km lub 2 lata w
przypadku wersji benzynowych .
- Wydłużona trwałość części
zamiennych
W
Nowym Berlingo zastosowano części eksploatacyjneh o wydłużonej trwałości. I tak na przykład w normalnych warunkach
użytkowania pasek rozrządu w silnikach wysokoprężnych wymieniany jest co 240.000 km lub co 10
lat.
- Bieżące czynności obsługowe w zasięgu możliwości
użytkowników
Sposób
zabudowy komory silnika, zapewniający ułatwiony dostęp do poszczególnych
zbiorników płynów, umożliwia użytkownikowi wykonanie samemu i bez najmniejszego
trudu niektórych czynności.
- Solidne i Å‚atwe do oczyszczenia
materiały
Obniżenie
kosztów użytkowania i przeglądów było również możliwe dzięki zastosowaniu
solidnych i łatwych do oczyszczenia materiałów, takich jak obicia siedzeń,
wykładziny i dywaniki podłogowe w kabinie czy też syntetyczne pokrycie podłogi
w przestrzeni ładunkowej. Nowe Berlingo zostało zaprojektowane w sposób
zapewniający odpowiednią wytrzymałość przy intensywnym użytkowaniu.
Samochód dostawczy przystosowany wstępnie do
wszelkich typów zabudów
KontynuujÄ…c
sukces unikalnej w tym segmencie wersji platformy do zabudowy Berlingo First, Nowe
Berlingo jest również oferowane w analogicznej wersji, opracowanej we
współpracy z wykonawcami zabudów. Jego ładowność, wynosząca 1000 kg, wychodzi naprzeciw
potrzebom wykonawców zabudów, umożliwiając przekształcenie go w samochód-chłodnię,
pick-up, wywrotkÄ™, samochód ratowniczy…
Nowe
Berlingo posiada instalacjÄ™ elektrycznÄ… i elektronicznÄ… „Full CAN” najnowszej
generacji, którego najważniejszymi zaletami są: uproszczenie i zmniejszenie
liczby wiązek przewodów oraz połączeń elektrycznych oraz większa niezawodność. Instalacja
umożliwia ponadto zaoferowanie użytkownikom nowych funkcji (regulator i
ogranicznik prędkości, alarm spadku ciśnienia w oponach, telefoniczny zestaw
gÅ‚oÅ›nomówiÄ…cy Bluetooth, …) Jednakże zastosowany w tym przypadku zabezpieczony
protokół wymiany danych uniemożliwia wykonanie podłączenia dodatkowych urządzeń
oferowanych przez wykonawców zabudów. Nowe Berlingo jest dlatego wyposażone w dedykowany
interfejs, umożliwiający podłączenie funkcji i urządzeń montowanych w ramach
zabudowy bez naruszania elektrycznej/elektronicznej architektury pojazdu. Moduł
dla wykonawców zabudów (BTC) jest dostępny w wersjach dostawczych (w
standardzie w wersji platformy z kabiną) oraz w wersjach osobowych dla producentów
wyspecjalizowanych w zabudowie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych. Jest
on zawsze oferowany Å‚Ä…cznie z najmocniejszym akumulatorem, rozrusznikiem i
alternatorem.
Ułatwiona obsługa floty pojazdów
Korzystając z doświadczenia w
zakresie samochodów automatycznie nawiązujących komunikację (usługa pogotowia
medycznego i assistance połączona z lokalizacją pojazdu), Citroën przygotował
unikalną ofertę, umożliwiającą klientom firmowym optymalizację obsługi
posiadanych flot.
Nowe Berlingo jest pierwszym samochodem
z gamy Citroëna przystosowanym do automatycznego (2 razy w tygodniu) wysyłania
informacji, takich jak przebieg, bądź też informacji o charakterze
diagnostycznym (np. : poziom oleju). Samochód może również wysyłać w
czasie rzeczywistym niektóre komunikaty ostrzegawcze dotyczące podzespołów
mechanicznych (np.: przekroczony przebieg do najbliższego przeglądu) lub
bezpieczeństwa (np.: spadek ciśnienia oleju). Dzięki tej usłudze, osoba zarządzająca
flotą pojazdów dysponuje wiarygodnymi i regularnie aktualizowanymi
informacjami.
Usługa ta jest oferowana przez
Citroën Partenaire Entreprises w postaci opcji w ramach umowy najmu długoterminowego.
Wyżej wymienione informacje są przesyłane do pracownika zarządzającego flotą przez
Internet, przy pomocy narzędzia Interp@rc2.
Firmy wyspecjalizowane w
wynajmie samochodów, będące klientami Citroëna, mogą wykupić tę usługę i będą
otrzymywały w/w dane bezpośrednio pocztą elektroniczną.
Usługa ta będzie dostępna na
terenie Francji już od dnia wprowadzenia na rynek Nowego Berlingo, a następnie w
2008 roku zostanie rozszerzona na pozostałe modele gamy Citroëna.