-
PoÅ‚Ä…czenie bardzo efektywnego silnika 1,6 l i-DTEC z pÅ‚ynnie pracujÄ…cÄ… dziewiÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… zapewnia dobre osiÄ…gi przy niskim zużyciu paliwa: moc maksymalna – 120 KM, Å›rednie zużycie paliwa – 4,1 l/100 km
-
Po raz pierwszy silnik wysokoprężny i automatyczna skrzynia biegów spotykajÄ… siÄ™ pod maskÄ… Civica
-
Zamówienia na samochody w takiej specyfikacji można skÅ‚adać już teraz
Zmierzone wedÅ‚ug obowiÄ…zujÄ…cych procedur, Å›rednie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100km dla wszystkich poziomów wyposażenia obu wersji nadwoziowych – sedan i hatchback.
Po raz pierwszy w modelu Civic dostÄ™pna jest kombinacja silnika wysokoprężnego i automatycznej skrzyni biegów.
DziÄ™ki szerokiemu zakresowi przeÅ‚ożeÅ„, dziewiÄ™ciobiegowa przekÅ‚adnia zapewnia doskonaÅ‚Ä… wydajność. Bardzo niskie przeÅ‚ożenie pierwszego biegu umożliwia pÅ‚ynne i dynamiczne ruszanie z miejsca, a wysokie przeÅ‚ożenie najwyższego biegu – niskÄ… prÄ™dkość obrotowÄ… silnika podczas jazdy, co przyczynia siÄ™ do zmniejszenia zużycia paliwa i obniża poziom haÅ‚asu.
Sprzężony z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… silnik 1,6 l i-DTEC oferuje radość z jazdy oraz bardzo dobry stosunek mocy do poziomu zużycia paliwa w porównaniu z konkurencyjnymi modelami samochodów tej klasy, wyposażonymi w automatyczne skrzynie biegów.
Moc maksymalna silnika 1,6 l i-DTEC wynosi 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min. i 300 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Civic wyposażony w dziewiÄ™ciobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prÄ™dkość maksymalna to 200 km/h.
Oprócz wyjÄ…tkowo niskiego zużycia paliwa w cyklu mieszanym, nowy Civic z silnikiem 1,6 l i-DTEC i przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…, charakteryzuje siÄ™ niskÄ… emisjÄ… CO2 na poziomie 108 g/km (wersja czterodrzwiowa) i 109 g/km (wersja piÄ™ciodrzwiowa).
Zestopniowanie przeÅ‚ożeÅ„ automatycznej skrzyni biegów zapewnia pÅ‚ynność zmiany biegów i wrażenie liniowego przyspieszania przy rozpÄ™dzaniu auta. W zależnoÅ›ci od prÄ™dkoÅ›ci obrotowej silnika, przekÅ‚adnia może również pomijać biegi w celu przyspieszenia reakcji, na przykÅ‚ad redukować przeÅ‚ożenia bezpoÅ›rednio z 9 do 5 biegu lub z 7 do 4 biegu. Jest to uzupeÅ‚nienie standardowej redukcji biegów o jedno lub dwa przeÅ‚ożenia.
Najnowszy silnik 1.6 l i-DTEC posiada kute stalowe tÅ‚oki, które zmniejszajÄ… straty chÅ‚odzenia. Zastosowano w nim też honowanie gÅ‚adzi cylindrowych "super plateau", co obniża tarcie pomiÄ™dzy tÅ‚okami a cylindrami, zapewniajÄ…c bardziej pÅ‚ynny ruch tÅ‚oka i zwiÄ™kszajÄ…c trwaÅ‚ość silnika.
Przekonstruowana turbosprężarka to wysokowydajna konstrukcja o zmiennej geometrii Å‚opatek kierownicy. Jej prÄ™dkość obrotowa jest precyzyjnie sterowana, co minimalizuje tak zwany „efekt turbodziury”, zapewniajÄ…c optymalnÄ… kombinacjÄ™ wysokiego momentu obrotowego przy maÅ‚ych i Å›rednich obrotach silnika oraz wysokiej mocy – przy wysokich prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych. DziÄ™ki nowej konstrukcji turbosprężarki obniżono straty energii, a wszystkie usprawnienia przyczyniÅ‚y siÄ™ do obniżenia zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniej generacji silnika.
Opracowany przez HondÄ™ silnik 1.6 l i-DTEC jest jednÄ… z pierwszych jednostek oficjalnie testowanych w ramach procedury emisji spalin w warunkach drogowych (RDE) w celu potwierdzenia poziomów emisji NOx i czÄ…stek staÅ‚ych. Silnik wysokoprężny wyposażono w nowy system reaktora magazynujÄ…cego NOx (NSC) o wiÄ™kszej gÄ™stoÅ›ci komórek, który umożliwia szybszÄ… konwersjÄ™ i redukcjÄ™ emisji. Filtr czÄ…stek staÅ‚ych z cienkÄ… warstwÄ… srebra dodatkowo poprawia skuteczność spalania czÄ…stek staÅ‚ych, wydÅ‚użajÄ…c trwaÅ‚ość elementów ukÅ‚adu wydechowego dziÄ™ki skróceniu czasu wypalania w filtrze czÄ…stek staÅ‚ych.
Civic hatchback montowany jest w brytyjskich zakÅ‚adach Hondy w Swindon, a sedan nadal produkowany jest w Turcji z przeznaczeniem na rynki europejskie. Civic 1,6 i-DTEC z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów bÄ™dzie dostÄ™pny w wersji czterodrzwiowej lub piÄ™ciodrzwiowej; zamówienia można skÅ‚adać już teraz.